יום שני, 30 בספטמבר 2013

העולם התחרותי באנימה ומנגה



העולם התחרותי באנימה ומנגה
קרבות ואקשן בכללי הם חלק בלתי נפרד מאנימה ומנגה. אם נסתכל על זה ככה, המנגה הכי נמכרת בעולם היא מנגת הרפתקאה עם אקשן (וואן פיס) וזו שממוקמת במקום השני אחריה (דרגון בול) היא אקשן טהור. מנגות אקשן נוספות רבות זוכות להצלחה רבה כגון ג'וג'ו ביזאר אדוונצ'ר, נארוטו, בליץ', רורוני קנשין, האנטר האנטר ורבים אחרות. אמנם המצב באנימה מעט שונה שמבין האנימות הנמכרות ביותר נכללות באקאמונוגאטארי (על אף שיש בה מעט אקשן) ולאחרונה הרבה אנימות קאוואי עם אצ'י ומעט אקשן. אבל אחרי הכל, אקשן זה חלק בלתי נפרד מאנימה ומנגה. לדמיות מסדרות אקשן יכולות שונות, רבות מהן נלחמות בעזרת חרבות (לדוגמא סייבר מפייט ורבות אחרות), ואחרות מסתמכות על אגרופים ובעיטות (לדוגמא קן מהוקוטו נו קן). גם לרבות מהן יש התקפות מיוחדות כגון הקמהאמהא של גוקו, או מערכת מסוימת שישתמשו בה (כגון אלכימיה בפמ"א). בסופו של דבר, יש דמיות רבות חזקות באנימה ומנגה עם יכולות שונות. בכתבה הזו ניתן כמה דמיות שבעייני נחשבות חזקות במיוחד, ולא בגלל הכוח הפיזי הטהור שלהן (על אף שגם זה ייחשב) אלא יותר בגלל יכולות שבורות והרסניות. במספר סדרות מסוימות קיימות כמה דמיות עם יכולות שבורות למדיי (לדוגמא במאדאקה בוקס וג'וג'ו), אך אני אתן את האחת הדומיננטית ביותר בעייני. אז... שנתחיל ברשימה? תהנו ומקווה שתכירו כמה דמיות מעניינות ברשימה הזאת. יש לציין שהדמיות לא מסודרות עפ סדר כוח. ובנוסף, אזהרה! העמוד עלול לכלול לא מעט ספוילרים לגבי כוחות של דמיות וכמה דברים על הסדרות שלהם.


 Goku, Vegeta


שם: גוקו, וג'יטה
סדרה: Dragon Ball
כעקרון כאן יכולות להיכנס מרבית הדמיות האחרות מדרגון בול כגון בו, וגוהאן שנחשב לדמות הכי חזקה בסדרה ללא מיזוגים. הסיבה שבחרתי בגוקו ו-וג'יטה זה כיוון ששתיהם הדמיות הראשיות והדומיננטיות ביותר בסדרה. בנוסף שביחד הם הדמות הכי חזקה בסדרה- הלא היא וג'יטו שהוא המיזוג שלהם. אם נחשיב גם את ג'יטי, שניהם הגיעו לסס4 (על אף שהתעללו בוג'יטה בקטע הזה) וגם שולבו יחד לסס4 גוגטה, השילוב השני שלהם. לדמיות דרגון בול יש כוח מטורף שיכול להרוס כוכבים בקלות נוראית. אבל למרות כל הכוח הזה, אין להם שום יכולות (מלבד גולדו עם היכולת לעצור את הזמן שנשחט). זה תמיד עוד בוסט כוח אבל שום יכולת. ככה שמספיק דמיות יוכלו לנצח את הדמיות בדרגון בול, על אף הכוח המטורף שלהן.

 Noriki
שם: נוריקי
סדרה: KyokaiSenjou no Horizon
הוריזון היא אחת הסדרות עם הקרבות הכי מעניינים שראיתי, ויש בה בהחלט הרבה יכולות מעניינות. על אף שהיא כוללת לא מעט אצ'י (שאמנם עשוי טוב) היא כוללת קרבות מדהימים ויכולות נורא מקוריות. אחת הדמיות האלו הן נוריקי. יש לו יכולת שכאשר האגרופים שלו פוגעים שלוש פעמים בלבד באויב, האויב יובס. אך לנוריקי אין את היכולות הפיזיות להתמודד עם אויבים הרבה יותר חזקים פיזית ממנו. הוא לא מהיר במיוחד (ולא יכול להשתוות נניח לגוקו) לכן הוא מסתמך על עבודה בצוות ושומר בסוד את היכולת שלו. כיוון שהיכולת שלו נשמרת לנצח, כלומר הוא יכול לתת לאויב מסוים אגרוף אחד פעם אחת ואחרי זמן רב את שני האגרופים הנותרים. נוריקי הוא בהחלט מעניין, ויש לו פוטנציאל הרסני, אבל הוא די כלום לעומת הדמות הבאה בתור, כיוון שלנוריקי אין את הכוח הפיזי שיש לגוקו נניח.



Milo Scorpio

                                                       שם: מילו סקורפיו
סדרה: Saint Seiya
בניגוד לדעה הנובית והרווחת שדרגון בול היא הסדרה עם הכוחות הפיזיים הכי מרשימים, קיימת סדרה נוספת עם כוחות כאלה, שנוצרה גם בשנות ה80. זוהי סיינט סאייה. יש לדמיות בסיינט סאייה את אותם כוחות פיזיים ואת אותן מהיריות, אך בנוסף לזה יש להם גם יכולות מגוונות רבות, מה שאין בדרגון בול כי זה הכל BEAM. הדמות שבחרתי כאן זוהי מילו, עם יכולת דומה לשל נוריקי למעלה. יש לו התקפות חזקות רבות עם שיתוק, אך האחת היותר דומיננטית זוהי "סקארלט נידל" ש15 פגיעות ממנה תהרוג את היריב במקום. מילו מסוגל לשגר את כל ה15 יחד, אך הוא מעדיף לירות אותן בקצב איטי, כדי לתת לאויב שלו הזדמנות לפרוש מהקרב. האין זה נהדר?

Aizen Sosouke
שם: אייזן סוסקה
סדרה: Bleach
בבליץ' קיבלנו כמה יכולות שבורות למדיי. בניהן הן כוללות את סויפון (שחולקת יכולת דומה עם השניים למעלה) ובאראגאן, אבל אני מניח שרובכם תסכימו איתי שאייזן הוא הדמות הדוממינטית ביותר בבליץ' מבחינת יכולות (וגם מבחינת הסיפור). היכולת של אייזן נוצרת מהשיקאי שלו שיכול לשלוט על כל החושים של האויב שלו. הוא יכול להחליט מה האויב שלו יראה, מה ישמע, מה יריח, ומה יחוש. בנוסף לזה שאייזן הציג כוחות מרשימים למדיי שהביסו את רוב הדמיות בסדרה גם ללא השיקאי. אנחנו אפילו עוד לא יודעים מה הבנקאי שלו (אם יש לו אחד כי הוא תמיד יכל לזייף אחד), אבל ככה או ככה אייזן הרסני בטירוף. הוא ככ הרסני עד שכדי שיובס, קובו גרם לו לא להשתמש בשיקאי שלו (ובבנקאי אם הוא קיים), סתם ככה כי קובו שלנו גרוע ולא יכל לחשוב על דרך יותר טובה אז... הוא חסם אותו סתם כך עלילתית


Shinrei

שם: שינריי
סדרה: Samurai Deeper Kyo
והדמות הבאה שלנו היא ממנגה מאוד אהובה עליי- סאמוראי דיפר קיו, עם רומאנס מקסים ביותר, ואחת היכולות שלו אפילו פיתחה את הרומאנס. שינריי מסתמך על דרקוני מים בסגנון הלחימה שלו. הוא יכול בקלות ליצור גוש מים ענק שיטביע את רובם האנשים ולא ייתן להם לנשום. אבל יש לשינריי יכולת אחת ממש מעניינת, דרקון שחודר לתוך הלב של האויב שלו. על שינריי לנשק את האויב שלו בפה ולהחדיר לו את הדרקון הזה לתוך הלב שלו. תוך חודשיים מאז שהדרקון הוחדר, האויב שלו ימות אלא אם יקרו אחד מהשניים- שינריי יבטל את זה בעצמו, או ששינריי ימות. שינריי השתמש ביכולת הזאת על יויה, וגרם בכך לקיו להילחם בו. אמנם, נראה ששינריי יכול לקבוע את הזמן של המוות, כי כפי שראינו סאיסיי וסאישי הורידו את הזמן ל12 שעות שהן רצו. משמע שינריי יכול להרוג מתי שירצה עם ההתקפה הזאת. גם אם לא, זוהי יכולת מצוינת לשימוש ואחכ למצוא מקום מסתור לזמן מה ולתת לאויב שלך למות.

 Izayoi Aki
שם: איזאיוי אקי
סדרה: Yu-Gi-Oh 5D's
כן דמות יוגיאו. אקי היא אחת מהדמיות היחידות ביוגיאו שבאמת יכולות להילחם. השאר כוללים את דארטז, וארון וכמה בודדים נוספים. (ויש את הומו סאמה שיכול לעשות אסאסין עם איידס) הכוחות הפיזיים של אקי הם כמו של אדם רגיל, המהירות שלה זהה לשל אדם רגיל ובהורדת ידיים סביר להניח שגבר ממוצע ינצח אותה. אבל לאקי יש יכולת שהיא לתת לכל קלף בדואל מונסטרס חיים. בפשטות... היא יכולה להשתמש בראיגקי והיריב שלה מת במקום. אם כי לא ראינו אותו בדק שלה (אבל היא חופשי יכולה לקבל אותו מדיווין) יש לה מספיק קלפים אחרים עם אפקטים של הריסה כמו בלאק רוס דרגון וכ'ו. כן אקי לא חזקה פיזית, ולא יכולה להתחרות עם דמיות אחרות במהירות, אבל היכולת שלה בהחלט שימושית אם היא מקבלת את יתרון המהירות.

Kaname Madoka 
שם: קאנאמה מאדוקה
סדרה: Mahou Shojo Madoka Magica
זו דמות ממאהו שוג'ו?!!! מהמהמהמהמהההההה מה עובר עלייך דארקקקקקקקק אתה פסיכיייייי. טוב מאדוקה זו לא בדיוק סדרת המאהו שוג'ו שהייתם מצפים, ואני בטוח שאתם יודעים שהיא שוברת את חוקי הז'אנר עם GORE  ודברים אפלים. הכוח של מאדוקה רוב הסדרה הוא מאוד בסיסי, אבל היא עדיין יכולה לחורר חופשי מפלצות אופל. הדגש כאן זה על הסוף, שבו... כן... היא חיסלה מכשפה יותר גדולה מכדוה"א...

Arceus
שם: ארסאוס
סדרה: Pokemon
... דארק די לנסות להיות מצחיק מה אתה מביא לנו דמות ממשחק ילדים... כן פוקימון אמנם משחק ילדים (אבל בואו נודה בזה, ההארדקור פאנס של זה הם מבוגרים), אבל הפוקימונים שם הרסניים. רובם ממש חזקים עם יכולות הרסניות אבל איך לא- הפוקימון שהוא פאקינג אלוהים. ארסאוס יצר את היקום בפוקימון. הוא אלוהיםםםםםם. לארסוס יש את היכולת לשנות את סוגו בהתאם לחפץ שעליו, משמע הוא יכול להיות כל אחד מהסוגים בסדרה. יש לו את סכום הסטאטים הכי גבוה בסדרה (720) והוא לומד הרבה התקפות הרסניות ובכללי פשוט יכול לחסל את היקום, שהוא עצמו יצר.



Lina Inverse
שם: לינה אינוורס
סדרה: Slayers
סליירס זוהי סדרה שדומה למדיי לדרגון בול, רק על בסיס פנטזיה אירופאית קלאסית של חרבות וקסם כמו משחקי תפקידים. למרבית הדמיות שם יש התקפות נורא דומות שמסתכמות בפיצוצי אנרגיה וכ'ו. ללינה יש כמה התקפות כמו דרגון סלייס שבפני עצמו יכול כבר להרוס שטח עיר נכבד ועוד כמה התקפות יותר חזקות כמו ראגנה בלייד. לינה גם מסוגלת לעוף בדומה לדמיות דרגון בול. אך יש לה התקפה אחת חזקה- גיגה סלייב שמסוגלת לזמן את "לורד אוף נייטמרס", הישות הכי חזקה בסליירס שהיא בדמות אישה, והיא בפשטות אלוהים, כמו ארסאוס שלנו שלמעלה.

Beatrice
שם: ביאטרצ'ה
סדרה: Umineko no Naku Koro Ni
טוב דוגרי, לא התעמקתי יותר מידי באומינקו. כן ראיתי את האנימה וממש אהבתי, אבל לא קראתי את הויז'ואל נובל שממה שטוענים האנימה עשתה לו בושות. בכל מקרה, ביאטרצ'ה היא ללא ספק דמות נפלאה, וגם ממש חזקה בעולם התחרותי. היא יכולה להעלם חופשי על ידי הפיכת עצמה לפרפרים, ולהחיות אנשים חופשי כרצונה, וגם להרוג אותם תודות לקסם פשוט של האגדה שלה. בנוסף לזה, כוחות ההרס שלה מטורפים כפי שראינו בקרב נגד ורג'יליה שגם הראה לנו עוד משהו- ביאטרצ'ה אסטרטגית וחכמה מאוד. אמנם לביאטרצ'ה יש חסרון אחד גדול וזה שהיא יותר מידי בטוחה בעצמה, מה שעשוי להביא למפלתה בקרב רציני.

Enrico Pucci
שם: אנריקו פוצ'י
סדרה: Jojo's Bizzare Adventure
ג'וג'ו הביא המון המון יכולות מעניינות, פשוט המון אבל. זה נע בין גולד אקספרינס של ג'ורנו, ועד קילר קווין של קירה. גם דיפורסי של וולנטיין מדהים מבחינת יכולת ונורא מרשים והרשימה לא נגמרת. אראקי גאון שזה נוגע לקרבות. החל מפארט 3, אראקי עשה שכל הסטאנדים של הבוסים הסופיים יהיו עם יכולת שקשורה בזמן, כי מבחינתו זה הדבר שבאמת בלתי ניתן לעצירה, ובהחלט אפשר להבין למה. יש ככ הרבה דמיות שיכלו להיכנס כאן, אבל בחרתי בפוצ'י מכמה סיבות כי יש לו ככ הרבה יכולות. היכולת הראשונה זה הסטאנד הראשון שלו- וויט סנייק שיכול לקחת את הנשמה של האויב שלו ואת הסטאנד שלו, שזה כבר מספיק כדי לנצח אבל פוצ'י מביא מעבר לזה. סי מון, היכולת השנייה שלו שולט בכבידה ופשוט גורם לעולם... ליפול, פשוט ככה. והיכולת האחרונה... היכולת ששינתה את כל העולם של ג'וג'ו- מייד אין הבן (נקרא גם סטרייט ווי טו הבן) שפשוט גורמת לזמן לנוע מהר יותר, מהר ברמה כזאת שאף אחד בעולם לא יכול להספיק משהו בזמן (וגורם לזוג לעשות סקס 4 שעות :ho). לא ג'ולין, ג'וטארו, אנאסוי או הרמס הצליחו להביס את פוצ'י. בסופו של דבר פוצ'י הובס בטרול שהיה חייב להתקיים, אבל פוצ'י מעולם לא הובס על ידי הדמות הראשית כאן, ולכן הוא איתנו ברשימה. גם יש לציין שדמיות ג'וג'ו משתמשות ביכולות שלהן בצורה ככ חכמה שזה פשוט מדהים והן בכלל לא טיפשות.

Kurokami Medaka
שם: קורוקאמי מאדאקה
סדרה: מאדאקה בוקס
הווו מאדאקה, כמה שאני אוהב את הדמות הזאת. נישיו, אתה פשוט ברכה לג'אמפ יחד עם אראקי שזה נוגע לקרבות ויכולות. בדומה לג'וג'ו, מאדאקה בוקס היא מנגה עם יכולות מדהימות והקרבות ממש אסטרטגים. אמנם מאדאקה בוקס לא זכתה להצלחה רבה, אבל לפחות קיבלה אנימה. בכל מקרה, מאדאקה שלנו היא אחת הדמיות החזקות שנוצרו. אמנם הכוח הבסיסי שלה ממוצע למדיי, אך יש לה הרבה צורות הרסניות שפשוט יכולות לחסל בקלות. אבל אם זה לא מספיק, למאדאקה יש יכולת ללמוד כל יכולת של האויב שלה. היא מעתיקנית מושלמת. ובמאדאקה בוקס הוצגו כמה יכולות הרסניות שמאדאקה עצמה למדה אותן, מה שהופך אותה להרסנית. כמה מהיכולות כוללות את היכולת של קומאגווה שפשוט יכולה לבטל את הקיום של כל דבר, וכן זה כל דבר, כולל יצורים חיים. אם זה לא הספיק, יכולת שבורה נוספת שמאדאקה למדה זוהי סקאר דד שפותחת פצעים ישנים שנרפאו. וזה פותח ~כל~ דבר. בין אם זה בניין שתוקן או חוויה טראגית שהאויב עבר, הכל יפתח ויחזור אליו. היכולת הזאת צורכת רק שימוש במבט, ככה שמאדאקה בפשטות יכולה להרוג את כל הדמיות בדרגון בול וסיינט סאייה בערך, במבט, כי כולן פשוט מתו וחזרו לחיים (טוב חוץ ממר שטן אבל לא חושב שהוא אמור להיות בעיה). בכל מקרה, מאדאקה שלנו שבורה למדיי ואחת הדמיות החזקות בעולם האנימה והמנגה.

נהנתם מהכתבה? נפלא, שתפו אותנו בתגובות למטה אילו דמיות אתם חושבים שהם מבין החזקות וציינו למטה את הסיבה. כיוון שלא ראיתי כל האנימות בעולם, בהחלט הגיוני שיש לא מעט דמיות חזקות שלא ידעתי על קיומן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה