יום שני, 23 בספטמבר 2013

העולם של פוקימון בהשוואה לעולם האמיתי



העולם של פוקימון בהשוואה לעולם האמיתי:

שלום לכם חובבי אנימה, משחקים ויפן בכללי. זה הפוסט הראשון שלי, דארק בבלוג הזה. היום אדבר על אחת מהסדרות המצליחות ביותר ביפן, ובעולם כולו. למעשה מדובר בסדרה שהיא מקום שני במכירות של כל המשחקים אי פעם, שממוקמת אחרי סדרת מריו. מהי הסדרה הזאת? פוקימון, בוקימון, פוקט מונסטרס, מפלצות כיס, או כל שם אחר שתחפצו בו.
העולם של פוקימון שואב לא מעט מהעולם האמיתי לביסוס העולם שלו, עם מגוון מינים של חיות מיוחדות שנקראות "פוקימון".  הפוקימונים לרוב מבוססים על בעליי חיים, אך חלקם מבוססים על אגדות מיתולוגיות, צמחים, ואף חפצים. כל הפוקימונים מחזיקים בהתקפות מסויומות שישמשו אותם בקרבותיהם.  בכתבה זו אדון על היחס בין עולמנו, לבין העולם של המשחקים, האנימה, והמנגה של פוקימון.


ההתחלה:
בדומה לעולמנו, גם בעולמם של המשחקים קיים סיפור כיצד התחיל העולם. עפ היהדות המיתולוגיה המקובלת זה שאלוהים יצר את היקום, כפי שמתואר בבראשית. לפוקימון יש מיתולוגיה דומה, שמתארת כיצד הפוקימון האגדי ארסוס יצר את היקום כולו. מכאן עלינו להסיק שהפוקימון הראשון שהיה קיים הוא ארסוס, כך לפחות מדובר במיתולוגיה בעולם הפוקימונים. אלא שמתואר על מיו שהוא מכיל DNA משותף עם כל הפוקימונים. אז הכיצד מיו חולק דנ"א משותף עם ארסוס אם ארסוס הוא זה שיצר אותו? זה עדיין לא ידוע, אבל ייתכן שארסוס יצר את מיו עם דנ"א משותף של עצמו. אבל אחרי הכל, זה כנראה שזה מה שהמאמינים בעולם של פוקימון בחרו לעצמם להאמין, כי מעטים ראו את ארסוס ויודעים אם הוא קיים באמת.
בפוקידע מתואר לנו שקאבוטו קיים כבר 300 מיליון שנה, מכך שהעולם של פוקימון קיים 300 מיליון שנה לפחות. כנראה שיחד עם קאבוטו הסתובבו מספר פוקימונים כגון אירודקטיל, אומנייט, וכל שאר הפוקימוני מאובן בסדרה. ייתכן שבאותו הזמן גם פרליגטור, צ'אריזארד, וינזאור, בלסטויס ומגניום הסתובבו בעולם, שכן כולם מבוססים על זוחלים, שביחס לעולם האמיתי, היו קיימים באותה תקופה, אך ייתכן שהיה להם אב קדמון מסוים, שלעת עתה, לא תואר בסדרה.

המעבר לבני האדם:
בשלב מסוים הופיעו בני האדם בעולם. כיצד הם הופיעו? לא ידוע, אך עפ עולמנו ייתכן שהם התפתחו מהפוקימונים. כמה פוקימונים אפשריים להיות האבות הקדמונים של האדם, והם עשווים לכלול בניהם את היטמונצ'אן, היטמונלי, מצ'אמפ, ומספר פוקימונים נוספים.
בשלב מסוים בני האדם התחילו להתיידד עם הפוקימנים. במידה ונחשיב את פוקימון קונקווסט לקאנון (על אף שהוא לא), ייתכן שבעבר היו סאמוראים בעולם של פוקימון. למרות זאת, בקונקווסט לא נראים לאף אחד מבני האדם שימוש בחרבות. מכאן, שבני האדם נלחמו עם פוקימנים, שכן מוצגים דרך הלחימה בפוקימון קונקווסט. בנוסף, שבפוקימון קונקווסט לא מוצגים פוקדורים, כך שאם נתייחס לפוקימון קונקווסט כתיעוד העבר של הסדרה, הפוקדורים הומצאו בשלב מאוחר יותר. הרבה יותר מאוחר. כיוון שבפוקימון גולד, סילבר וקריסטל, עדיין קיים אותו בניין שמבוסס על בניין קיוטו מתקופת הסאמוראים ביפן, נראה שעבר זמן רב עד שבני האדם יכלו להשתמש בפוקודורים. גם בפוקימון גולד וסילבר מתואר לנו הבסיס לפוקדור. כך שאם נניח שהזמנים דומים לעולמנו. מכאן שבני אדם ופוקימונים התחילו להתיידד לפחות לפניי 500 שנה עם פוקימונים, ורק בתקופה האחרונה, הפוקדור הומצא. 







עולם הפוקימונים כיום:
בעולם הפוקימונים בהווה, בני האדם משתמשים בפוקימונים לצורכיהם האישיים. הם יכולים לגדל אותם כחיות מחמד, ואפילו לצאת למסע בשביל להיות מאסטר פוקימון, ולהשתמש בהם לקרבות להנאתם. בעולם של פוקימון אין שום חוק שאוסר על תפיסת פוקימונים. בני האדם יכולים לקחת פוקדור, למצוא פוקימון מסכן בטבע, להתעלל בו למוות, ואחכ לקחת אותו לעצמם. שום חוק לא אוסר על זה, ואפילו יש עידוד לזה, על ידי מכירת פוקדורים בסכומים זעומים של 200. אם נסתכל על זה ככה, הסדרה נוצרה ביפן, ואם נניח שהסכומים שווים לסכומים ביפן אז... 200 יין זה 2 דולר בלבד. רק שני דולר, ואתה יכול להשיג לעצמך פוקימון מהטבע, באופן חופשי שכזה. מזעזע אם תשאלו אותי. אפילו אפשר לסחור בהם להנאתך ולהחליף אותם עם מאמנים אחרים, כדי להגדיל את אוסף הפוקימונים שלך. תחביב מגעיל למדיי. אמנם, דור 5 הציג לנו אדם אחד שמתנגד לזה- N או "נאטורל גרופיוס הארמוניה" בשמו המלא. נראה שיש מספר אנשים שמתנגדים לזה.

נראה שכל זה אמנם, לא מפריע לאף אחד. אלא שבדרך יש כמה סוחרי פוקימונים, כגון צוות רוקט, שמשתמשים בפוקימנים בשביל כסף ומוכרים אותם. כפי שכבר אנחנו רואים בתחילת גולד וסילבר, מוכר של צוות רוקט מוכר לכם זנב סלופוק בפאקינג מיליון. כפי שאמרנו קודם כנראה שמדובר במיליון יין שזה... הרבה. אני תוהה מי יישלם את זה בעוד שהוא יכול ללכוד סלופוק בעצמו ולקבל את כל הסלופוק ולא רק את הזנב...
אבל אחרי הכל, נראה שצייד פוקימונים זה דבר מסוכן למדיי. כמו האזהרה בתחילת המשחק- "אל תצא לדשא ללא פוקימון איתך!". נראה שלצאת למסע פוקימון זה מסוכן למדיי. אז למה לעזאזל שולחים ילדים בני 10 לזה למההההההההה. דור 5 תיקן את זה אמנם, והציג דמיות ראשיות של בני 14-17.
עם כל זה, אנשים מסוימים עושים ניסווים בפוקימונים. לדוגמא מיו שנהפך למיוטו, ופוריגון שהוא פוקימון שיצר האדם. בנוסף, דור 6 שעתיד לצאת ממש בקרוב, הציג לנו את המגה התפתחיות. אנחנו לא באמת יודעים איך הן נוצרו, אבל ייתכן שהם יצירה של האדם, בדומה לניסווים שנעשו על מיו.
 

עולם הטבע של פוקימון:
נחזור לנקודה שלנו- בני אדם נוצרו כנראה מפוקימונים. ראינו שהפוקדורים מתוכנתים לתפוס פוקימונים. אך ייתכן שהם פועלים גם על בני אדם, בהנחה שבני אדם נוצרו מפוקימונים בעצמם. אם נניח זאת, הסוג של בני האדם יהיה נורמל ככל הנראה. אנחנו חלשים לכל סוג התקפה, אך החולשה העיקרית שלנו הוא ריסוק האיברים הפניימיים, מה שהתקפות לחימה עושות למעשה והן אפקטיביות על פוקימונים מסוג נורמל. אף פעם לא ראינו ניסיון של בני אדם לתפוס בני אדם אחרים בפוקדור, אך ייתכן שזה אפשרי. מס' פוקימונים התפתחו מאב קדמון משותף, כך כנראה שאוסארינג ופאנגורו התפתחו מאב קדמון משותף, וכך גם וואורובאירו ופרלגיטור.

שרשרת המזון בעולם של פוקימון ומערכת יחסים :
YEAH, פוקימונים הם מאכל בעולם של פוקימון. הם לא רק שותפנו למסע והחברים שלנו, אלא גם האוכל שלנו. בני האדם מגדלים את מילטאנק בשביל החלב שלה, את מריפ בשביל הצמר שלה, ומס' פוקימונים ציפורים בשביל הביצים שלהם בשביל לעשות מהם חביתה או משהו...
כמו גם פוקימונים תוקפים בני אדם בטבע, בתדירות גבוהה למדיי. כך רוב האנשים לא מסתובבים בלי פוקימון שחזק מהפוקימונים בסביבה הנוכחית. אחרת... הם גמורים. אני תוהה מה פוקימונים צמחוניים כמו טאורוס מחפשים בבני אדם שהם תוקפים אותם. את בשר האדם שלהם הם לא צריכים, אז אולי הם מחפשים מזון? לא ברור. גם נראה שפוקימונים טורפים פוקימונים אחרים. הדוגמא הכי טובה לזה זה דוראנט והיטמור- פוקימון הנמלה ופוקימון הדוב נמלים. שדוראנט היא מסוג מתכת וחרק, והיטמור מסוג אש שחזק על דוראנט. כנראה שפוקימונים יצודו פוקימונים שיש להם ייתרון סוגים עליהם, כדי שיילך להם יותר טוב בקרב נגדם על ההישרדות בטבע.
פוקימונים הם יצורים שבוקעים מביצה, ומרבית הפוקימונים נוטשים את הצאצאים שלהם לאחר ההטלה. כך אנחנו רואים פוקימונים תינוקות, מסתובבים בטבע, ללא ההורים שלהם. הדוגמא היחידה לפוקימון שכן חי עם הוריו זה קנגסקאן, שתמיד נמצאת עם הגור שלה. גם קיובון מתאבל על מות אימו שהיא מתה בלידה. ואחרי כל זה.... פוקימונים הם נורא ידידותיים לבני אדם. ביחס לעולמנו זה כמעט ובלתי אפשרית שלפוקימון תהיה ידידות כזאת עם בני אדם שהוא לא גדל עם הוריו. איך זה אפשרי? לא ידוע ולא סביר. על אף שכן קיימים מקרים קיצוניים של חיות שאינן משפתחיות שיצרו קשר עם בני אדם, כמו מקרה בודד עם תנין באפריקה שאחפש למי שרוצה את המידע עליו.
גם בהשוואה לעולמו, פוקימונים הם ממש ממש קטנים ביחס לחיות האמיתיות שהן מבוססות עליהם. כך לדוגמא צ'אריזארד שהוא דרקון.... מטר 70 בלבד ע"פ הפוקידע. על אף שבאנימה הוא נראה גדול בהרבה, ונראו מספר צ'אריזארדים בגודל של כ3 מטרים באנימה. כנראה שמטר 70 זה הגודל המינימלי או הממוצע לפוקימון, שכן ראינו בפייר רד וגרין ליף, שפוקימונים אינם זהים בגודלם, שאותו אחד באיי סבי מבקש מכם את ההרקרוס הכי גדול שתוכלו למצוא.
 

לסיום:
בסופו של דבר, העולם של פוקימון הוא עולם מעניין ומורכב. היוצרים יצרו המון דמיון לעולם האמיתי, אך לא מעט שוני. מקווה שנהנתם, דארק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה