יום חמישי, 7 בנובמבר 2013

מה שיצא מסתיו 2013



עונת הסתיו התחילה לפני יותר מחודש ולמרבית האנימות כבר יצא מספר פרקים נכבד. אתם יודעים מה זה אומר? נאכון. פוסט התרשמות כללית. :)
הפעם הפוסט נכתב ע"י מרבית כותבי הבלוג, אז תפגשו כאן לא מעט דעות שונות~
!So... Ready? GO

בלאזבלו היא אנימה שמבוססת על טרילוגית (בינתיים) משחקי מכות של Arc System Works (שבין היתר אחראים למשחק מכות נוסף בשם Guilty Gear). באופן כללי אנימות שמבוססות על משחקים דיי מקבלות אוטומטית יחס שלילי אחרי לא מעט אכזבות. מאנשים שאני מכיר שמעתי DS2 לא ממש שווה צפיה, ומנסיון אישי Persona 4 היה... לא משהו. וזה גם בלי להשוות למשחק. האנימה עד עכשיו כן מצליחה להעביר את הסיפור באופן כללי, אבל היא מחסירה לא מעט קטעים שלדעתי חשובים וקטעים קומיים שחבל שלא הוסיפו. מצד אחד זה מובן שיש רק 12 פרקים אז זה יהיה בזבוז זמן, מצד שני קצת חבל. האנימציה של בלאזבלו מינימלית מאוד ואפשר גם למצוא לא מעט פאקים בציור, למרות זה פחות מורגש כשיש אקשן (שהוא לא רע, אגב). ומה שאני נורא אוהב פה זה המוזיקה שלקחו מהמשחק (ושינו קצת לפי איך שזה נשמע), באמת שכדאי לכם לנסות להקשיב לכמה אם אתם לא מכירים.
TL;DR עדיף את המשחק. אל תצפו לאנימציה איכותית או להבין הרבה. זה יותר פאנסרביס למי ששיחק במשחק.
נכתב ע"י: Bakeneko


לאלו מכם שאהבו טוראדורה!, מדובר באנימה שמבוססת על נובל מאותה כותבת. עד כה האנימה מאוד כיפית. ההומור מוצלח מאוד, השירים חמודים, האנימציה סבבה, וגם הדמויות בסדר. למרות שבינתיים הן לא עד כדי כך מעניינות, חוץ מקוקו, שהאישיות שלה נורא בולטת ועד עכשיו היא קיבלה את רוב הפוקוס. מה שמאוד מפריע לי באנימה הזאת זה הגיבור הראשי, באנרי, שנורמלי ומשעמם להחריד. אפילו אם אפשר להגיד שיש לזה סיבה, הוא פשוט לא מעניין בכלל. אבל כנראה שזה ישתנה בהמשך. נראה שזה מתקדם מהר מאוד, מה שקצת מוזר כשלאנימה יש 24 פרקים וקשה לראות לאן זה יתפתח בהמשך, אם לא ימרחו את זה.
TL;DR כיפי. מצחיק. קוקו 3>. מעניין איך זה יתפתח.
נכתב ע"י: Bakeneko


נאגי מציגה קונספט מגניב למדי בו קיימים בני אדם שחיים מתחת למים. ההפרדה הזאת בין אלו שחיים מתחת למים ואלו שחיים על היבשה גורמת למתיחות מעניינת, בעיקר כשמדובר בילדים. אבל אחת הבעיות העיקריות פה היא שהקונספט לא בנוי לגמרי. כאילו חשבו רק עד חצי הדרך כדי לתת לדרמה סוג של ביסוס. מצד אחד יש לנו את האנה והאש הכחולה, אבל מתחת למים הם מסוגלים לבשל רגיל ולפי איך שזה נראה הם מעדיפים לרוץ בתוך המים במקום לשחות (לי אישית זה נראה מוזר. יכול להיות שזה הגיוני ואני מפספס משהו). גם קצת מגזימים עם הדרמה. וזאת אנימה של P.A. Works אז רקעים טובים יש בשפע.
TL;DR קונספט מגניב, למרות שהוא בנוי חלקית. רקעים של P.A. Works. דרמה נחמדה עד טיפה מוגזמת.
נכתב ע"י: Bakeneko


אחת ההפתעות הגדולות בשבילי העונה. האזאמה הוא דמות נהדרת. הדרך שבה הוא מנסה כל כך להפוך ל"גיבור על" ולהילחם בפשע עם הנאיביות שלו מבילה ללא מעט קטעים מאוד מצחיקים, וכשנראה שהוא סוף סוף מצליח להעביר את המסר שלו יש הרגשה נורא כיפית. ובכללי האובססיה שלו לגיבורי על משעשעת. גוטו הוא זה שכביכול אמור לעצור את הפשעים שהאזמנה מנסה לחסל, אבל הוא מסתכל על הפשעים הפשוטים האלה כמשהו שאי אפשר באמת לעצור. ככה בעצם אפשר לראות מצד אחד את איך שהדברים אמורים להתנהל מול מה שתכלס הולך בכל הנוגע לפשעים שוליים כאלה.
TL;DR מומלץ מאוד. קייקאס באנימה. פשוט מאוד אבל גם מעניין מאוד.
נכתב ע"י: Bakeneko


IG תקפצו מצוק יחד עם שינגקי נו קיוג'ין תודה רבה. קורוקו ושינגקי הן שתי סדרות גרועות עם פאנבייס נוראי ואוטיסטי (ששל קורוקו הרבה יותר גרוע) ששתיהן של IG. העלילה בקורוקו... טוב... אין! זה בישים מזיעים במשחקי כדורסל שהם מרמים בהם. נפלא נכון? נכון שזה נפלא? לאחר שסבלתי עונה ראשונה נוראית במיוחד ובכללי ביזיון לספורט הגעתי לעונה השנייה ש... היא גם ביזיון! מה חשבתי לעצמי בכלל. אבל הקש ששבר את גב הגמל היה בסוף הפרק השני של העונה ה2 כאשר קורוקו חושף טכניקה חדשה, וממש יש התרשמות ממנה. נחמד לא? לא! הוא משתמש בה על מומואי, שאף פעם לא שיחקה כדורסל. אתם פאקינג צוחקים עליי? זה פשוט מפגר לגמריי. כבר קודם קורוקו היה ממש מפגר, אבל עכשיו? זה השיא. ובנוגע למוראסאקיבה. הדמיות בקורוקו תמיד היו גרועות וממש משעממות, אבל אף פעם לא מעצבנות. אבל מוראסאקיבה? הוא באמת העלה לי את העצבים. הוא פשוט קרציה. ולא לשכוח את המשחקי כדורסל הנוראיים של הסדרה שמתמקדים בהם רק בשחקן אחד של הקבוצה היריבה, ורק בקורוקו וקאגאמי, וגם כך המשחק מלא ברמאיות בדרך. פשוט עלוב. היי אבל לפחות ני- גו ממש חמוד.
TL;DR קורוקו זה ביזיון. לכו לראות סלאם דאנק שזה אלוהי.
נכתב ע"י: Daakkuu Sama


יחד עם קורוקו הגיעה העונה עוד אנימת ספורט מIG, שהפעם עובדת בשיתוף עם מאדהאוס. זוהי דיאמונד נו אס, או בקיצור "דאיה נו אייס", והתוצאות? הרבה יותר טוב מקורוקו, ביינתיים לפחות. הספורט שדאיה נו אייס לוקחת זהו בייסבול. עוד לא הגיעו באמת למשחקים בדאיה נו אייס, אלא זה יותר הכנות כרגע, אבל ביינתיים זה סלייס אוף לייף נפלא. סאוואמורה אייג'ון הוא דמות נהדרת וממש משעשעת. הוא רוצה להיות כמה שיותר טוב, אבל מודע לחולשות שלו. על אף שהוא הוזמן להיות חלק מבית הספר לבייסבול, כרגע הוא די בתחתית שלו, ויש לו עוד הרבה להשתפר. מכל הפרק שיצאו כרגע נהניתי למוות, בעיקר בגלל אייג'ון. נחמד איך שאייג'ון רוצה לשחק עם החברים שלו, אך נראה שיש לו דברים יותר גדולים לשאוף אליהם אם הוא באמת רוצה להשתפר. בסופו של דבר אייג'ון די עושה את הסדרה עם הקומדיה המעולה שהוא מביא, שאני באמת צוחק מזה. לא יודע עד כמה המשחקים יהיו מעניינים האמת, כי בייסבול זה ספורט שדי משעמם אותי, אבל כל עוד זה עשוי טוב, אני צופה לטוב מהסדרה הזאת.
 
TL;DR: דאיה נו אייס עושה רושם של סדרת ספורט שהולכת להיות טובה. כרגע היא מתהדרת בארק הפתיחה הנהדר שלה.
נכתב ע"י: Daakkuu Sama



אנימה עם קונספט של שינטו שמבוססת על מנגת סיינן. די חיכיתי לה, ועם הזמן היא גם הצליחה להוכיח את עצמה. שני הפרקים הראשונים מדי לא היו מיוחדים במיוחד, והיו מלאים במין יותר מדי מתיקות נאיבית שכזו. גם הגיבורה אינה דמות עמוקה ו/או מעניינת במיוחד. עם זאת, פרקים 3 ו-4 לגמרי הפכו את הדעה שלי על הסדרה. שניהם הביאו יותר "פלפל" לאנימה והפכו אותה להרבה יותר מלנכולית, וגם קצת פילוסופית. במיוחד פרק 4, שהציג דמות ראשית נוספת - קאמיה סאטורו, נער עם עבר בעייתי שהפך אותו לאדם אנטי-סוציאלי שהקדיש את עצמו לקנדו. הוא הרבה יותר מעניין מהגיבורה הראשית, ואני כבר לא יכולה לחכות לפיתוח הדמות שלו. מבחינת הויזואלים, גינגיטסונה היא ממוצעת למדי, למרות שהמקדשים נראים לא רע בכלל, במיוחד בלילה. מבחינת הסאונדטרק, המלחין הוא קאטו טטסויה (הורייזון, פרי) שבהחלט הוכיח את עצמו למלחין מצויין גם כאן.
 
TL;DR אנימה עם התחלה איטית שמתפתחת בהמשך ומאבדת מהנאיביות הראשונית שלה.
נכתב ע"י: Crucio!



זה הייצוג של קיואני העונה, ואפשר לראות שהסטודיו שמוכר בסדרות חלק מהחיים שלו מנסה לעשות משהו חדש. הסיפור הכללי לא נראה מקורי במיוחד, עוד אנימה על לוכדי שדים למניהם וחרטא מהסגנון, אבל איכשהו הם הצליחו להכניס לפה כמה קונספטים מקוריים, כמו לדוגמא את החלק עם הדם (שלי אישית לא יצא לראות עדיין באנימות מהסוג הזה) ואת הקטע עם המכירות. אבל למרות כל המעטפת הנחמדה והמקורית יחסית, הסדרה התחילה בצורה מאוד משעממת, הבחורה הראשית מעצבנת ומאוד קשה להתחבר אליה ושאר הדמויות פשוט לא מעוררות מספיק עניין. זה נראה מאולץ, כאילו הם ניסו יותר מידי ובסוף הרסו את זה. הויזואלים של הסדרה לא רעים בכלל, כצפוי מקיואני, אבל... בדיוק כמו בכל שאר הסדרות שלהם - זה עדיין אותו עיצוב דמויות מוכר. למרות ההתחלה המאוד לא מושכת של הסדרה, דווקא בפרק 4 מצאתי את עצמי כן נהנת מהפרק. למרות שלא הייתה בו שום הפתעה וכל ההתרחשות הייתה צפויה למדי, זה נראה כאילו כאן נגמרה ההקדמה של הסדרה והעלילה האמיתית בדיוק מתחילה.
TL;DR: קיואני מנסים דברים חדשים, אבל בנתיים לא הכי הולך להם. אבל עם זאת, הפרקים האחרונים שיצאו הם נתנו לנו להבין שלסדרה יש בסה"כ התחלה איטית ואולי מצפות לנו כמה הפתעות בהמשך.
נכתב ע"י: Shia



מדובר באחת הסדרות שנראו יותר מבטיחות העונה... שלא בדיוק הצליחה לעמוד במבחן התוצאה.
הקונספט של כאן הוא מעניין למדי. מדובר בכמה שנים קדימה, לעולם בו טוקיו הפכה לעיר נטושה לאחר שזוהמה בקרינה רדיואקטיבית. כמה בנות המשרתות בצבא ההגנה של יפן (כמובן שהן תיכוניסטיות) נשלחות לחקור מה קרה בעיר ולהציל את הניצולים בה, שהחליטו משום מה להמשיך לחיות בה. סה"כ, הקונספט נשמע מעניין אבל הביצוע לא ממש את הפוטנציאל שבו. תכלס, הסדרה פשוט... משעממת. שום דבר ממה שקרה בארבעת הפרקים הראשונים פשוט לא היה מעניין. הם מנסים להכניס עלילה, אבל זה נראה נורא עקום ולא טבעי. האופי של הדמויות מאוד סטראוטיפי, הויזואלים והאנימציה ממש מושקעים. אבל למרות שהציור קצת מעצבן, פלטת הצבעים ממש מהממת ומכניסה לאווירה מיוחדת.
הסדרה בסך הכל בסדר, אבל היא פשוט לא מעניינת. יש פה ניסיון של שילוב בין חלק מהחיים ואווירה רגועה לבין אקשן ומסתורין כלשהו ושפשוט לא מצליח להם. גם כשהסדרה מנסה לעורר רגשות כלשהם אצל הצופה נוצרת אובר-דרמה מיותרת תוך כדי עירוב מורלים ומשפטים קיטשיים ללא צורך.
TL;DR: מדובר בסדרה מאכזבת שלא מממשת את הפוטנציאל שלה. מעבר לויזואלים המרשימים שבה, הסדרה משעממת שלא ממש ברור מה היא מנסה להעביר ומה העלילה והפואנטה שלה.
נכתב ע"י: Shia



אחת ההפתעות הגדולות ביותר העונה, ואולי הכי גדולה היא ללא ספק אוטברייק קומפני. במבט ראשון אי שם בעונה הקיץ שראיתי שיש אנימה כזאת זה נראה כמו הדבר הכי איידס (נורא) שאפשר להיות, עיצוב MOE למדי, מבוסס על לייט נובל אז כנראה יהיה עוד הארם, אבל כמו שאני מכיר את עצמי אני בן אדם שלא קורא תקצירים ככה שאני בא תמיד להפתעות בפרקים והחלטתי הפעם גם לתת לזה צ'אנס ואחרי הפרק הראשון הלכתי לחפש את הלסת שלי כי היא לא עמדה בעומס. כחובב גינטאמה ובינבוגאמי גה, או בכלל סדרות עם מלא רפרנסים אוטברייק הוא אחד ששובר שיאים, כבר ב-2 הפרקים הראשונים תמצאו את עצמכם עוצרים לכמה שניות עקב כל הפוסטרים והתמונות ומנסים להבין מאיפה הרפרנסים, למעלה מ-100 סדרות מוכרות כבר הופיעו והדגש העיקרי עד כה היה על שינגקי נו קיוג'ון, הסדרה המפתיעה והמעולה מהאביב האחרון. בנוסף לכל הרפרנסים שבעצם זה דבר די שולי תצפו כאן לקומדיה מאוד משעשעת, בדיחות שכנראה רובכם תבינו בתור אוטאקוים, תלמיד תיכון שסוגר את עצמו ורואה כל היום אנימה בא ללמד בעולם פנטזיה מה זה להיות אוטאקו, יותר משעשע מזה לא יכול להיות. בהארם כמו כל הארם אתם עשוים למצוא את עצמכם מביאים דעות על הבנות ומי בסופו של דבר תכבוש את ליבו של הדמות הראשית, תסמכו עליי מויזאל תהיה חביבה עליכם, רק תראו. אני ממליץ לא לשלול וכבר להעביר את הלאה כי זה "נראה" או "נשמע" לא משהו, תנסו לזה צ'אנס, מבטיח לכם לא תצטערו.
TL;DR: אל תסתכל בקנקן, פשוט תוריד אותו באופן פיראטי בטורנט ותצפה בו.
נכתב ע"י: ame_sama



אי שם בשנת 2007 במסכי הטלווזיה של יפן גדלה לה אגדה לא קטנה, לאגדה קוראים טנגן טופה גורן לאגן, שחתם את חותמו בכל תחום האנימה ככל הנראה לנצח. אותם אנשים בעלי רעיונות הזויים, משעשעים ומדהימים לא זכו לעשות את מה שהם רוצים בסטודיו בו הם עבדו לכן הם פרשו והקימו יחדיו סטודיו משלהם, סטודיו טריגר ואת סדרת הטלווזיה הראשונה שלהם בלי שום כל בעיה להגיע למצב שהבלוריי שלהם עומד בטופ של הזמנות המוקדמות של אמאזון החל מהפרק הראשון ועד הפרק הנוכחי. קיל לה קיל מוכיח את עצמו בתור אחת הסדרות הטובות ביותר השנה, ואם תשאלו אותי, אולי הכי טובה, נכון זה עדיין מוקדם לשפוט בסך הכל 4 פרקים יצאו ולא צריך להיסחף אבל תראו בעצמכם אני כנראה שלא אשנה את דעתי גם בסיום. כאמור כמו הפרויקטים הקודמים שלהם אפשר לצפות כאן לאצ'י, לא מהסוג הקל או הבינוני, אלא יותר החשוף, אמנם הציצים כאן לא קופצים ולא במצב שהם נוגעים ברצפה בצורה הזויה, אלא פשוט חשוף, נשים שמקבלות כוחות מיוחדים בכך שהחליפה מוצצת להם את הדם וגורמת לגוף שלהם להיות יותר חשוף מה שמחזק אותם. מצד אחד אפשר לבוא ולהגיד "זה עוד סיבה להראות נשים חצי ערומות בטלווזיה" ומצד שני מה זה משנה בכלל? כל עוד זה מהנה מצידי שגם איבירי מין של גבר יהיו שם, בעצם כבר היו, אבל עזבו את זה, הבנתם את הפואנטה, אל תתנו לזה להפריע לכם. את הירויוקי אתם מכירים? כנראה שלא לפי השם אבל את המוזיקה שלו שמעתם בשינגקי, בסנוגוקו באסרה, באו נו אקסורסיט ועוד רבים אחרים הוא מגיע לקיל לה קיל ללא הפסקה משינגקי ומפציץ עם מוזיקה מדהימה שכבר מעלה לחובבי TTGL זכרונות מהמוזיקה האלוהית של טאקו.    
TL;DR: אל תצפו לTTGL נוסף, זה שונה לגמרי וגם התקציב שלהם לא הכי גבוה, אבל הם שומרים את התקציב לפרקים האדירים, שאחרי שתראו אותם תתחילו לשפוט לא לפני.
נכתב ע"י: ame_sama



יוזאקורה חוזר, שוב, הפעם לא פילרי! בעצם... כמעט ולא. סטודיו טאטסונוקו (גאטצ'מן, סקט דאנס) לקח לעצמו את הזכויות של יוזאקורה בשנת 2010 לאחר שהוחזקו על ידי סטודיו אחר שעשה לו עונה פילרית למדי. באותה שנה שיחררה הסטודיו OVA הכולל את הארק הרציני הראשון בסדרה ועכשיו, כשנתיים כמעט לאחר הפרק השלישי והאחרון של הOVA אנחנו מקבלים עונה שלמה, מההתחלה המשלבת אלמנטים מקוריים של הסטודיו יחד עם הסיפור העלילתי הרציף של המנגה. אמנם עד כה לא ברור לאיפה ואיך יתקדמו עם זה, מדי פעם הם קופצים וחוזרים אחורה לפי הכרונולוגיה אבל לא משהו שיסבך מישהו שלא קרא את המנגה, למרות שרצוי לצפות בOVA לפני גם כדי לקבל טעימה וגם כי ככל הנראה הארק הראשון ידולג בעונה הזאת. את יוזאקורה כותב יאסודה סוזוהיטו שיותר מוכר לכם ככל הנראה בתור מעצב הדמויות של דורהרהרה, גם בנובל וגם באנימה. יוזאקורה מתאפיין בסגנון יחודי ומעניין המשלב נערים המנהלים עיר גדולה המלאה בשדים, כאשר חלקם שדים, שדים למחצה ובני אדם. קומדיה, פאנסרבייס קל, אקשן ואנימציה מדהימה, אם זה מה שאתם מחפשים יוזאקורה היא ממש בשבילכם. אני אישית עם כל ההתלהבות של הOVA לא יכולתי לחכות וקיבלתי את המנה שרציתי, אל תתנו לאצ'י הקליל להפריע לכם, הוא עוד יכול לשעשע אתכם אפילו, דמויות מקסימות ומגוונות ואולי אחד הדברים הכי בולטים כאן זה המוזיקה עם שיר פתיחה וסיום מדהימים שאני כבר לא יכול לחכות ולשמוע את הגרסאות המלאות, בקיצור מומלץ לכולם!  
TL;DR: שדים, אקשן, ציצי וראמן - זה לא נארוטו, זה הרבה יותר טוב.
נכתב ע"י: ame_sama


והינה נגמר לו פוסט התרשמויות הסתיו שלנו (שהגיע קצת באיחור, אבל לא נורא). הביקורות נהיו ארוכות יותר ויותר ככל השפוסט המשיך, אבל היי, לכל אחת יש שורת TL;DR למקרה שאין לכם כוח לקרוא את כל החפירה. D:
אז מה אתם אומרים, הסתיו הנוכחי הוא עונה חזקה עם שאיפות, או שמא הוא סתם עוד עונה ממוצעת? מוזמנים לדסקס בתגובות!

5 תגובות:

  1. הלינקים של הארבע תמונות האחרונות לא עובדים טוב.

    השבמחק
  2. אופס. שכחתי להעלות אותם מחדש. תודה. P:

    השבמחק
  3. אחלה כתבה.
    בלטו בהיעדרם: ריפריין (מאסטרפיס של קיי נו מה), yowamushi pedal (הלא היא אנימת האופניים, נכון לעכשיו אנימת הספורט הטובה שרצה), קיוסוגיגה (קשה לתאר במשפט חח).

    אני אישית מרוצה מעונת הסתיו. עד כה עונה על כל הציפיות שלי לטוב ולרע.
    מה שמאוד מרענן בסתיו הזה שיש הכל מהכל - אקשן, רומקום, פנטזיה, דרמה, ספורט ואנימות ביזאריות לטוב ולרע. בקיצור - כיף (:

    השבמחק
  4. אם לא אכפת לכם, תוכלו בבקשה לרשום מי כתב כל ביקורת?

    השבמחק