יום שישי, 27 בדצמבר 2013

I WANNA WATCH ANIME BUT WITH GAMEPLAY

I WANNA WATCH ANIME BUT WITH GAMEPLAY
במשך שנים רבות הרהר לו הסמוראי דארק. ואני מצוטט את מחשבותיו "אני רוצה לראות אנימה, אלא שגם באלי לשחק בה. אני רוצה לשלוט בדמיות שלי. אני רוצה להחליט באיזה התקפות הן ישתמשו ואיך הן ינועו ואיך הן ינצחו את הקרב". אני חושב שאתם מבינים לאן הולכת לחתור הכתבה הזאת. לאחרונה, איני ממש צופה באנימה כמו בעבר (בעבר אני מתכוון ללפניי איזה שנתיים-שלוש שממש חרשתי אנימות). אתם בטח יכולים לראות את זה שרוב הכתבות שלי כאן קשורות במשחקים, או משלבות משחקים כחלק בולט מאוד, וזה לא הולך להיות שונה כאן.
אך עדיין אני כן צופה באנימה בדרך מסוימת. אמנם לא הדרך ה"מקובלת" של לראות אנימה בפרק של 20 דקות, אלא בדרך אחרת. כמובן שכן יש כמה אנימות שאני צופה בהן, אך לאחרונה יש לי דרך אחרת. מהי הדרך הזאת? לשחק במשחקים יפנים שנוטים להיות אנימה. שזה נובע מהעיצוב שלהם, וקיימים לא מעט משחקים.  הנושא הזה הולך להיות כמה סיקורים קצרים למשחקים שנוטים להיות אנימה, ובהחלט כיף לקבל מהם אנימה יחד עם גיימפליי. אז... קדימה!.
שאדבר על המשחקים זה יתחלק לכמה פרמטרים בהצגה שלהם. ז'אנרים יתייחס לז'אנר שלהם כמשחק. לדוגמא וולקרייה כרוניקלס הוא משחק אסטרטגיה. גם תתקבל התייחסות כ"נושא" שזה פשוט מה שהייתם מגדירים כז'אנר באנימה. גם אני אגיד איזה שפות דיבוב קיימות בתרגום האנגלי, מבין יפנית ואנגלית.
לפניי שתתחילו לקרוא, אנא צפו בהרגשתי בניים- MEME הקצר הזה, לגבי שני משחקים ששיחקתי לאחרונה. (לחצו על התמונה להגדיל) קדימהההההה



~~~~~~~~~~
Hakuoki ~ Memories of Shinsengumi

ז'אנרים: ויז'ואל נובל, אוטומה
נושאים: היסטוריה, סאמוראים, רומנטיקה
פלטפורמות: 3DS, PSP, PS3 (עתיד לצאת במרץ באנגלית)
דיבוב: יפנית
אחת ההפתעות הגדולות שלי ששיחקתי בזה. אחרי שהגעתי מאנימה מזעזעת שנעשתה על ידי לא אחרים מאנשי הרשע בעולם האנימה, הלא הם סטודיו DEEN. בסופו של דבר קניתי את המשחק, ונהניתי למוות. האנימה היא שום דבר לעומת המשחק אלא ביזיון מוחלט. העלילה מספרת על נערה בשם יוקימורה צ'יזורו, שמגיעה לאדו (כיום טוקיו) בשביל לחפש את אביה. היא מוצאת את דרכה עם המשטרה היפנית של זמנו, הלא הם השינסנגומי ומכאן הסיפור מתחיל, לסיפור אקשן רומנטיקה מעולה, שמושפע על ידי הבחירות שלכם במטרה לפתח יחסים עם אחד מששת הגברים במשחק שניתן לצאת איתם. אם שנאתם את צ'יזורו באנימה, אני בהחלט יכול להבין אתכם. היא סובלת באנימה מקול מזעזע ומהעובדה שהיא פשוט USELESS מוחלטת. לעומת זאת, במשחק אין לה דיבוב, ובנוסף היא מתארת את הסיטואציה והמצב והמחשבות כל הזמן. זה כבר עושה אותה לדמות הרבה יותר טובה, אלא שהיא מקבלת בהמשך עוד ועוד. היא מצליחה כמה פעמים להביס מספר חיילים בעצמה, ואפילו לעזור בקרבות נגד אויבים חזקים למדיי כמו קאזאמה. היא גם נותנת הרבה שיעורים לחיים לשאר הדמיות וצ'יזורו של האנימה לא חולקת איתה באמת משהו במשותף. צ'יזורו של המשחק דמות מעולה, של האנימה מזעזעת. וגם אל לנו לשכוח את הציור המדהים של המשחק והסאונדטראק המעולה. הרבה מהאקשן עובר דרך צלילים, של ספלאש דם שעושה המון שגורם לך לחשוב "פאק איזה סאדיסטי זה" בלי שבאמת רואים משהו על המסך. המשחק פשוט נהדר.
~~~~~~
Kingdom Hearts 358/2 Days

ז'אנרים: אקשן אדוונצ'ר, RPG
נושאים: אקשן, הרפתקאות
פלטפורמות: DS, PS3 (קאטסינס בלבד)
דיבוב: אנגלית
קינגדום הארטס דייז הוא משחק נהדר. טוב כמשחק אני לא יודע באמת, אבל בתחום של העלילה הוא מדהים. למה אני לא יודע למה הוא טוב כמשחק? כי שיחקתי בגרסאת הפס3 שלו, שהיא קאטסינס בלבד ומביאה לך סרט מעולה של 3 שעות שסוחף לגמריי (והיי אפילו תקבלו על זה גביעים אם אתם מתעניינים בזה). הגיימפליי ממה שראיתי דומה למדיי לשאר סדרת קינגדום הארטס, אך אני מאמין שיהיה בעייתי למדיי לשחק אותו אם אתם מתכננים על גרסאת הדיאס. הדיאס זו לא קונסולה שמותאמת לאקשן בגוף שלישי מהגב, כך שאני בספק עד כמה דייז יצליח בזה. בכל מקרה, אם אתם הולכים לשחק, יש דבר אחד שאתם צריכים להכין אתכם מראש. וזה הרבה הרבה הרבה טישו, כי אתם הולכים לבכות כאן והרבה בסיפור המרגש הזה. דייז מתרחש אחרי קינגדום הארטס 1 ולפניי קינגדום הארטס 2, כך שמומלץ לשחק בשניהם לפניו, כי אחרת תהיה לכם מעט בעיה להבין את הדברים שם. אך גם אם אתם לא משחקים בשניהם לפניי דייז, אם אתם מעט מצליחים להתעלם מהחורים שחסרים לכם משני המשחקים האלה, אתם הולכים לקבל סיפור חברות טהור, מדהים, מרגש וסוחט דמעות עם דמיות מעולות. שיון היא דמות נהדרת, וכך גם אקסל ורוקסאס. אמנם אין אופציה לדיבוב יפנית במשחק, אך אני אישית מעדיף את האנגלי. הוא פשוט מעולה. כמובן שאם אתם רוצים אז פשוט תצפו בזה ביפנית ביוטיוב או משהו... בכל מקרה, קינגדום הארטס דייז בהחלט שווה צפייה\ משחק. גם אם אין לכם אחת מהקונסולות, לראות את הסרט המעולה הזה ביוטיוב זה הנאה צרופה.
~~~~~
Ar Tonelico Qoga Knell of Ar Ciel

ז'אנרים: RPG, ויז'ואל נובל, גאלגה
נושאים: אצ'י, הארם, פנטזיה
פלטפורמות: PS3
דיבוב: יפנית, אנגלית
למה קניתי את החרא הזה למהההההההההה. אל תיתנו לדירוג של PEGI להטעות אתכם, אין במשחק הזה שום דבר שהוא 12+. הוא איידס מוחלט עם המון אצ'י הארם אנימתי מחריד. ESRB עשו יותר חכם ודירגו את המשחק M17, מה שהרבה יותר הגיוני. אני לא ממליץ על ATQ בשום צורה, עדיין הוא מקבל איתנו ביקורת קצרה, כי לא הכל חייב להיות טוב. העלילה מספרת על אאוטו, נער פשוט ממקום מרוחק. הוא פוגש נערה בשם סאקי שנראה שסובלת מפיצול אישיות מסוים, הוא מחליט לעזור לה ולקחת אותה למקום שהיא צריכה להגיע אליו (לא זוכר באמת וכבר לא אכפת לי). מסתבר שסאקי היא אחת ממאידן מסוימות, שסובלות מכמה נשמות באותו הגוף שלה, אך לכל פיצול אישיות מטרה משלה והעלילה מסתבכת והוו! עם הזמן אאוטו פוגש בנערה בשם פינל שסובלת מאותה הבעיה. עכשיו, בזמן שאאוטו נלחם, אתם יכולים לצייד או את פינל או את סאקי כשותפות לקרב. הם אמנם לא נלחמות באופן ישיר, אלא עומדות בצד ושרות בזמן שאאוטו וכמה דמיות ילחמו במערכת ריל טיים מזעזעת למוות חסרת עומק בשיט. בזמן שפינל\ סאקי שרות, הן צוברות אחוזים מסוימים. ככל שהם יותר גבוהים אתם יכולים לשחרר מהן התקפה אחת חזקה. ומה קורה שהן משחררות את ההתקפה הזאת?! הן מאבדות את הבגדים שלהם זה מה שקורה הא!. במהלך המשחק תצטרכו ליצור קשר רומנטי או עם פינל או סאקי. שזה כבר הארם, אל תשכחו שלכל אחת מהן יש 3 פיצולי אישיות. אז... YEAH...  עדיין איכשהו סיימתי את החרא. אבל מדובר בסוף אחד מתוך איזה 9 ובאמת שאני לא מתכוון לסבול את השאר במשחק שאיידס בעלילה, בדמיות וגם בגיימפליי.
~~~~~~~~~~~
Zone of the Enders

ז'אנרים: אקשן אדוונצ'ר
נושאים: מכה, מדע בידיוני
פלטפורמות: PS2, PS3, X360
דיבוב: אנגלית
אפשר להתייחס לזון אוף דה אנדרס כסוג של משוואה מתמטית במובן מסוים. המשוואה היא כזאת: קוג'ימה+ נאון גנסיס אוונגליון כפול 20+ התקציב ממאטל גיר= זון אוף דה אנדרס. זון אוף דה אנדרס הוא למעשה שאיפתו של קוג'ימה, יוצר סדרת מאטל גיר, ליצור משחק שהוא כמו אחת האנימות האהובות עליו ביותר, והנמכרת ביותר, הלא היא נאון גנסיס אוונגליון. העלילה מתרחשת בעתיד הרחוק בו בני האדם התחילו להתיישב על כוכבים כמו צדק ומאדים. בין היתר נוצרו רובוטים ענקיים שניתנים להפעלה על ידי נהג. הסיפור מספר על ליאו, שמושבתו נהרסה על ידי קבוצת טרוריסטים בשם "בארהאם". הוא מצליח להשיג לעצמו את אחד הרובוטים ההם, ג'הוטי לאחר שברח וראה את חבריו מתים. יחד עם הAI החכם של ג'הוטי, בשם "אדא", ליאו נאלץ להילחם ולהתמודד כנגד רצונו מול האויבים ההם. ליאו אמנם דמות מעצבנת  במבט ראשוני, זאת אומרת, הוא בוכה על הכל וכועס על עולם המלחמה והכל. אבל, אני אהבתי אותו. הוא אמנם מעט מעצבן אבל לגמריי אנושי. הבאטל סיסטם עובדת בצורה כזאת של קרבות באויר, בה תילחמו עם ליאו ששולט בג'הוטי מול רובוטים למינהם. המערכת פשוטה למדיי כאשר ריבוע משמש להתקפות, שנקבעות אם הן יריה או חיתוך עפ המרחק שלכם מהאויב. יש לכם מספר התקפות ונשקים למינהם. זוהי באטל סיסטם נורא נורא פשוטה אבל מספקת לגמריי. המשחק הראשון קל מאוד, אבל השני הרבה יותר מאתגר וזוהר. אם יש משהו שזוהר במשחק, במיוחד במשחק השני זה שהמשחק הקדים את זמנו מבחינה גרפית. זה קשה להאמין שהמשחק הראשון יצא ב2001, והמשחק השני שיצא ב2003 נראה כמו משחק מ2010 על הפס3 מבחינה גרפית. זון אוף דה אנדרס משחק אקשן אדוונצ'ר נהדר, אם כי בעניין העלילה הוא בעייתי למדיי ומשעמם למדיי.
~~~~~~~
Ni No Kuni

ז'אנרים: RPG, עולם פתוח
נושאים: פנטזיה
פלטפורמות: PS3
דיבוב: יפנית, אנגלית
טוב כבר עשיתי ביקורת מלאה למשחק, כך שאם אתם רוצים לראות אותה בהרחבה לכו לארכיון נובמבר בבלוג ותקרא את הביקורת המלאה. ני נו קוני, שנעשה על ידי סטודיו ג'יבלי שבאופן מעניין הצטרפו לגם תעשיית המשחקים הוהו. ני נו קוני הוא מאסטרפיס גם בעלילה וגם בגיימפליי. עלילת הרפתקאה פשוטה למדיי, אך עם ככ הרבה רגש בה, ועם טוויסטים מעולים ודמיות מעולות. העלילה מספרת על אוליבר, ילד בן 14 שאיבד את אימו בעקבות תקרית נוראה. הוא בוכה על מר גורלו עד שמתעוררת הבובה שלו, שיזוקו ומספרת לו שיוכל להחזיר את אימו לחיים במידה ויבוא לעולם שלו ויחסל את המכשף הנורא ג'אבו. אוליבר עם הזמן פוגש חברים נוספים כמו מארו וג'יירו, ששניהם דמיות מעניינות למדיי. הקרבות מתבצעים בתורות, אלא שמסווים בזמן אמת, מה שגורם למשחק להרגיש כאילו אתם משחקים אקשן אדוונצ'ר ולא RPG באמת. לרשותו של אוליבר יצורים רבים שיוכל לתפוס ולהשתמש בהם בקרב, ממש כמו בפוקימון. זה בכללי בסיכום על ני נו קוני, אני לא חופר יותר מידי, כי לשם כך יש כבר את הביקורת המלאה.

BlazBlue Continuum Shift

ז'אנרים: פייטר, ויז'ואל נובל
נושאים: אקשן, על טבעי
פלטפורמות: PS3, X360, PSP, PS VITA, 3DS
דיבוב: יפנית, אנגלית
שחקני פייטרים מתחלקים לשניים. אלו שלא מבינים כלום במערכת ולא מנסים להבין אותה, ויותר מתעניינים בהתקפות המגניבות והכל. אלו הם בוטון מאשרים, שיותר יתאימו להם משחקי מוסו וכ'ו. הצד השני זה אלו שמשחקים בפייטרים בגלל המערכת ומנסים להבין אותה לעומק ולשחק באונליין והרבה. אני מהחלק הראשון של שחקנים בפייטרים. אבל, בלייזבלו באופן מעניין למדיי נותן לשני הצדדים להנות עם שתי מערכות. אחת היא מערכת של קומבואים מורכבים (טוב לא כאלו), והשנייה היא מערכת של נטו בוטון מאשינג. ההתקפות מגניבות למדיי וממש כיף לעשות אותן. גם מה שאף דמות לא דומה לדמות אחרת בשום צורה. כל הדמיות פשוט שונות לגמריי. אבל בלייזבלו שלנו הוא לא רק פייטר, אלא גם ויז'ואל נובל בחלקו. הוא מעביר עלילה מאוד פשוטה בה הנבל הראשי במשחק, האזאמה, עושה טריגר לדמות בשם נואל ורמליון להגיע אליו וליצור ממנה את הישות המושלמת. זה יחד עם זה שתשחקו בראות'ים של כמה דמיות, ולכל דמות יש כמה ראות'ים שמתחלקים לסוף טוב, סוף רע ו... סוף מצחיק? הסוף מצחיק הוא יציאה מהסטורי הראשי לטובת קטעי קומדיה משעשעים למדיי. בנוסף שמעבר לסטורי, יש המון פאנארטים שתוכלו לקנות בכסף של המשחק שהם ממש מעולים, וחלקם של כמה ציירים מוכרים, שמבינהם זיהיתי את VOFAN, הצייר של הנובל של באקאמונוגאטארי.

~~~~~~~~~~
Dead or Alive Dimensions

ז'אנרים: פייטר
נושאים: אקשן, אומניות לחימה,
פלטפורמות: 3DS
דיבוב: יפנית, אנגלית
סדרת דד אור אלייב רצה במשך שנים. אך למעשה אף פעם לא הייתה בה באמת עלילה, עד שהגיע דד אור אלייב דימנשנס ל3DS. DOAD למעשה הוא רימייק של כל ארבעת המשחקים הראשונים בסדרה. הוא מאגד את כולם למשחק אחד, ומחבר את כל הקטעים העלילתיים יחד ומוסיף קטעים נוספים, ולמעשה נותן עלילה לסדרה הזאת, והוא עושה את זה נהדר. העלילה היא עלילת אקשן פשוטה, אבל הדמיות נהדרות, וקאסומי בקלות הפכה לקראש שלי בגיימינג, הן בגלל העיצוב והן בגלל האופי שלה. בסיכום, העלילה של DOAD היא כזאת. מדובר בשתי חצי אחיות, קאסומי ואיינה שגרות בכפר נינג'ות ביפן. השתיים חברות ממש טובות אחת של השנייה וחולקות קשר טוב. אך לאחר כמה שנים כאשר שהן מבוגרות, אדם בשם ראידו תוקף את הכפר. אחיה הגדול של קאסומי נפגע בקרב הזה ונכנס לקומה, ואילו איינה לא מסוגלת להביסו. קאסומי מחליטה לעזוב את הכפר בשביל לנקום בראידו. אלא שהכפר של קאסומי רואה בה כבוגדת, כיוון ששברה את קוד הנינג'ה. הם מטילים על איינה את המשימה להרוג אותה. הסיפור מתקדם טוב למדיי עם הנבלים המעניינים, ומה שעומד מאחורי הכל. הבאטל סיסטם עמוקה וטובה, עם מערכת תפיסות וקאנטר מעולות, והקרב נורא נורא מהירים וזורמים. זה יחד עם השימוש המעולה בסביבה שיכול לעשות עוד נזק. בנוסף, אחד הדברים שבולטים מאוד בסדרת דד אור אלייב, זה הפאנסרוויס שנוסף לה. הדמיות הנשיות מקבלות נתונים מאוד מרשימים אם אתם מבינים למה אני מתכוון, אך זה לא גורע מהמשחק והופך אותו לאצ'י איידס מגעיל, אלא זה תוספת טובה שלא פוגעת בכלום וזה עשוי בנימה טובה. מלבד העיצובים, אין באמת משהו שקשור באצ'י בסדרת דד אור אלייב.
~~~~~~~~
Bayonetta

ז'אנרים: האק אנד סלאש
נושאים: אקשן, על טבעי,
פלטפורמות: PS3, X360
דיבוב: אנגלית (למעשה גם בגרסא היפנית אין דיבוב יפנית)
היי היי לא צריך לרצוח אותי על זה. כן אני יודע, באיונטה לא בדיוק מתאים להגדרה של אנימה. אבל אם ברסרק, דת' נוט, או גאנטז נניח היו מתחילים כמשחק הייתם יכולים לראות אותם כאנימה? לא באמת. כי זה הסגנון שמצופה מסיינן, ראילסטי ואפל שכזה. גם באיונטה קיבל סרט אנימה שיצא כבר בקולנוע ביפן ובקרוב ייצא לDVD ולבלוריי, משמע נוכל לצפות בו. מהטריילרים הוא נראה נפלא ונראה שיעביר טוב למדיי את העלילה האמנם מגוכחת לגמריי של המשחק, אבל בהחלט מהנה ועם דמיות כ"כ חמודות ורגישות ועם זאת באדאסיות ברמה מטורפת. העלילה מספרת על באיונטה, מכשפה אחת ששרדה את ההכחדה מכשפות מלפניי 1000 שנה. היא יוצאת לחקור את מותן של אחיותיה המכשפות ובדרך פוגשת כמה דמיות כמו לוקה העיתונאי, שרוצה לנקום בבאיונטה על זה שרצחה את אביו. בנוסף יש את סרסה, ילדה שנמשכת באופן מסתורי לבאיונטה. אל שתי הדמיות האלה באיונטה נראת מניאקית למדיי, אבל היא נותנת להם יחסים מעניינים. לוקה יכול להיות בן זוג אפשרי לבאיונטה, ולעומת זאת לסרסה, באיונטה מגלה צדדים אימהיים למדיי. אם כי מה שבאמת זוהר בבאיונטה זה הגיימפליי המעולה ועם זאת פאקינג קשה. גם בנורמל מוד המשחק מאתגר למוות, ויש עוד רמות קושי נוספות שהמשחק פשוט סיוט מבחינת רמת קושי בהן. ההתקפות של באיונטה מגוונות ויפהפיות בעיצובן ויש כ"כ הרבה קומבואים מעולים והרסניים ועם כמות מעולה של נשקים, שיוצרים עוד ועוד קומבואים. בנוסף, יש את המערכת וויטץ' טיים, שכאשר תתחמקו הזמן יואט. זוהי מערכת הוגנת למדיי, שהמשחק מתבסס עליה בשביל שתנצחו את האויבים שלכם. בנוסף, זוכרים מה אמרתי בתחילת הכתבה על ATQ? שהמשחק עם אצ'י מגוחך שהבנות מתפשטות בשחרור הכוח שלהם. טוב בבאיונטה זה גם ככה, אבל כאן זה לא בצורה מגוכחת, אלא עשוי בצורה אפלה ולא לולי מואה מציקה. אגב, אם יש לכם בחירה בין גרסאת ה360 לגרסאת הפס3, לכו על גרסאת ה360, שכן מס' הפריימים לשנייה שם הם 60 לעומת 30 בפס3.
~~~~~~~~
Valkria Chronicles

ז'אנרים: אסטרטגיה, Third Person Shooter
נושאים: היסטוריה, צבא
פלטפורמות: PS3
דיבוב: יפנית, אנגלית
אחד מהמשחקים עם הגיימפליי הכי עמוק ששיחקתי אי פעם. מאוד אפשרי שהוא המשחק עם הגיימפליי הכי עמוק ששיחקתי אי פעם. וולקרייה כרוניקלס מתרחש ביקום מקביל לאירופה של שנות ה30 של המאה ה20, בארץ שנקראת "גאליאה". הארץ הזו סובלת ממלחמות רבות, ולשם כך הרבה חיילים מתגייסים לצורך הקרב, וגם עתידים לאבד את חייהם שם במוות אכזרי וכואב. הסיפור מעביר את סיפורם של צוותם של וולקין ואלישיה, המפקד והסגנית של יחידה 7 בצבא גאליאה. הסיפור מעביר נושאים מעניינים של מוות בקרב, גזענות, והסתכלות על האויב כאדם שצריך לקבל אותו בכל זאת, למרות שאתה חייב להרוג אותו כחלק מהמשימה שלך. אך מעבר לעלילה וסטינג נורא מעניינים, וולקרייה הוא גם משחק עמוק במיוחד, ומאתגר במיוחד. לא רק שהוא משלב מערכת אסטרטגיה נורא מוכרת ממשחקים כמו פייר אמבלם, הוא עושה את זה על ידי שילוב מערכת יריות מגוף שלישי. אם בפייר אמבלם נניח יש לך מפה ברורה מאוד של משבצות? טוב לא בוולקרייה כרוניקלס. לכל דמות יש מד צעדים, ולא מד משבצות. המפה למעשה נראת כמו בדיוק המפה שהייתם מצפים ממשחק יריות כמו RDR לדוגמא. מקומות הסתתרות מיריות וכ'ו. בזמן הזה שאתם צועדים לעבר הנקודה שאתם צריכים ללכת אליה, היריב עדיין תוקף מתוך מערכת התקפה אוטומטית (שפועלת גם כאשר היריב נע, ואתם תתקפו אותו). זה מביא כבר שיקול גדול רק על התנועה שלכם. ברגע שבחרתם לתקוף, אתם תיכנסו למוד כוונת, שבו תירו באויב, ממש כמו במשחק יריות. פגיעה בנקודות חלשות (לדוגמא הראש) יעשו יותר נזק. קיימים 5 קלאסים במשחק. סקאוטים- הם חלשים למדיי, אך הם אלו שיחקרו את סביבת הקרב ויחשפו אותה. יש להם את מד הצעדים הגדול ביותר במשחק. יש את הטרופשוטרס שהם עושי הנזק העיקריים במשחק, ועוד כמה קלאסים שלא אדבר עליהם. מעבר לזה יש את הטנק שלכם, שהוא עוד אמצעי לעשיית נזק. בנוסף, לכל חייל יש יכולות משלו שמשפיעות על הקרב, וגם רשימת חיילים שהוא יסתדר איתם יותר טוב בקרב, וכאלו שפחות. זה עמוק למוות ומשחק שחובה קנייה אם אתם באמת בתחום הזה.
~~~~~~~~~~

Zero Escape: Virtue's Last Reward

ז'אנרים: ויז'ואל נובל, פאזל
נושאים: פסיכולוגיה, מדע בדיוני
פלטפורמות: 3DS, PS VITA
דיבוב: יפנית, אנגלית (הדיבוב האנגלי בגרסא האמריקאית בלבד)
משחק מעולה עם עלילה מעולה ואפלה. המשחק הזה הוא ההמשך למשחק 999. ב999 אני לא שיחקתי, וכן חסר לי מעט מידע, אבל ברמה הכללית אפשר להסתדר בלי זה. בכל אופן, העלילה מעבירה את סיפורם של 9 אנשים שנכלאו והם מנותקים לחלוטין משאר העולם. אין להם מושג מה עובר על שאר העולם. הם מקבלים הצגה מAI שנראה כמו ארנב, הטוען לעצמו את השם "זירו השלישי". זירו השלישי מסביר להם, שאחד מה9 הוא המארגן של כל התוכנית הזאת, והוא זה שתכנת אותו. בפשטות, ה9 צריכים לשחק משחק חיים ומוות בפתירת פאזלים ובבגידות על ההשרדות שלהם. האדם שיגיע ל9 נקודות, יוכל לצאת מהכלא השמור הזה. איך הוא מגיע ל9 נקודות? על ידי ניצחון במשחקי בגידה שמעלים לו את הנקודות. וכמובן שהנקודות של המפסידים ירדו. וזה שהנקודות שלו יגיעו ל0? הוא עתיד למות מזריקת הרעלה הישר לדמו, מה שיהרוג אותו מיידית. המשחק מביא המון דברים מעניינים כמו דילמת האסיר ולמדתי משם הרבה דברים מעניינים. למרות זאת, סיגמה, הדמות הראשית, הוא אחת הדמיות היותר מעצבנות שיצא לי להיתקל בהן בגיימינג. "לאאאא אסור לי לבגוד" ואז אתה דופק לו טרול לדמות ולוחץ "בגוד" ואז סיגמה מתרץ את זה בדרך חנפנית ועלובה שסותרת לגמריי את מה שהוא חשב קודם. שאר הדמיות מעולות לעומת זאת, במיוחד דיו, K, וזירו. הפאזלים.... טוב אין ספק, לוירצ'וז יש פאזלים מעניינים למדיי, אך הוא גם סובל מפאזלים מניאקים למדיי שמצפים ממך לדעת דברים שאין לך מושג מהם, כמו מסמך שאתה משיג השד יודע באיזה רות', או לנחש אפשרות אחת מתוך אינספור אפשריות. לא סיימתי את המשחק מסיבה אחת. אני מחזיק בגרסאת ה3DS, שנחשו מה ידידיי? יש בה באג הורס שמירות במידה ותשמרו בשני פאזלים מסוימים. המפתחים לא הוציאו פאץ' לתיקון, למרות ידיעתם על הבאג הזה. זה פשוט... כוסעמק, זה מה שיש לי להגיד. ולא, אני לא הולך להתחיל את המשחק מההתחלה אחרי שעשיתי בו כבר איזה 5-6 סופים. גרסאת הויטה לא סובלת מבעיית הבאג הזה, כך שאם יש לכם אפשרות בחירה, לכו על גרסאת הויטה.


טוב זה הכל. עשרה משחקים שנוטים להיות אנימה. עד לפעם הבאה, דארק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה