יום שבת, 14 בדצמבר 2013

Pokemon X & Y- Review

Pokemon X & Y – Review

שם: Pokemon X, Pokemon Y
מפתחת: Game Freak
מפיצה: Nintendo
תאריך יציאה: ה12 לאוקוטבר 2013 (בכל העולם)
פלטפורמה: 3DS
ז'אנרים: JRPG, עולם פתוח


שלום חברים! זה אני דארק, או יותר נכון מיאקו הכוסית על שעיצבתי במשחק עצמו הודות לחידושים של עיצוב הדמות המפורטת למדיי במשחק עצמו. פוקימון X ופוקימון Y הם משחקי הדור השישי של פוקימון. הם הראשונים בסדרה הראשית שעזבו את השימושים בספרייטים, ועברו למודלים מפורטים. פוקימון באטל רבולשן בזמנו היה משחק של פוקימון שניתן היה להעביר אליו את הפוקימונים מדיאמונד ופרל כדי לעשות קרבות בגרפיקה מרשימה. ועכשיו שXY קיים... טוב מי צריך אותו יוהוהוהווווווו. פוקימון תמיד הייתה סדרת RPG, שבעקבות הצלחתה קיבלה משחקים משניים מז'אנרים נוספים. אני הולך ממש להאכיל אתכם בפה בביקורת הזאת. זאת אומרת שאתייחס לזה כאילו זה נטו משחק חדש ולא אותה הסדרה שכולנו מכירים במשך שנים אז שלא תבואו אליי כזה "אבל דארק אתה חושב שאנחנו סתומים שאנחנו לא יודעים מזה פוקימוווווון", ואני מזכיר שהשם של הסדרה זה בוקימון לאלו ששכחו. ושם הבוקימון הראשי הוא ביקאצ'ו. טוב סתם לא. טוב עכשיו תבהו במיאקו המואה שעיצבתי. טוב קדימה! בואו נצא למסע לראות האם המשחק שווה קנייה?! קדימה!



עלילה ודמיות:

הסיפור מתרחש בעולם שלם בו קיימים יצורים מיוחדים העונים לשם "פוקימון". הפוקימונים הם חברים, וגם משמשים לאוסף חיות מטריד למדיי בשביל להשלים את כל הפוקידע, מכשיר שנותן מידע על הפוקימונים. כמו גם אנשים משתמשים בפוקימונים ההם לקרבות, ועוברים אתגרים כגון מכוני פוקימונים במטרה להיות המאמן החזק ביותר, מאסטר פוקימון.

הסיפור הפעם מתרחש במחוז קאלוס (Kalos), שמבוסס על צרפת. הוא מעביר הפעם סיפור של חמישה חברים, שאתה אחד מבניהם (בהתאם למין שתבחרו, בן או בת) שרוצים להתחיל את מסע הפוקימון שלהם. החברים האלה... OH GOD  הם ממש בלתי נסבלים. הדמיות שלהם ממש מנסות להיות דמיות אנימה ג'נריות. כך יש לנו אוטאקו שמן, אוטאקו חכם, מואה לולי מציקה, והיריב הבאדאס שלכם (קאלם אם תשחקו כבחורה כמוני, וסרנה אם תבחרו לשחק כגבר). יש את טיירנו, שהוא האוטאקו השמן המטריד. או שהוא נורא גיי אם תשחקו כגבר, או שהוא לגמריי לוליקון אם תשחקו כבחורה כמוני. החברים שלך בהתחלה מבקשים מכם שתיתנו להם כינוי בו הם יוכלו לקרוא לכם. קראתי לעצמי Mia-Chi ו... זו התוצאה. "מיה-צ'י, אני לא אפסיד הפעם אני אנצח את ככ טובה!", נסו לדמיין את זה על דארו משטיינס גייטס נניח, או היראנו מהייסקול אוף דה דד וזו בדיוק התוצאה. טרבור עצמו בסדר אבל משעמם למדיי. לבסוף יש לנו את הדמות הנוראית מכל, שאונה. שהיא מציקה רצח. אמנם סבלתי לא מעט דמיות בסגנון בעבר, אבל זה עדיין כואב. אבל נו טוב, נזרום.


לאחר זמן מה, תקבלו מכתב מהפרופסור שהוא צריך את עזרכתם, ופה אנחנו די מקבלים "אישור" (כמובן שזה בצחוק מבחינתי) שהפרופסור שולח אתכם למסע בשביל להשכיב את אמאשלכם, הבדיחה הגדולה שהרבה מעריצי פוקימון יצרו לעצמם. אמאשלכם תגיד "או, איזה מכתב רומנטי". הפרופסור זקוק לכם, כרגיל בשביל להשלים את הפוקידע, אלא שעם הטוויסט שהפעם, הוא רוצה לחקור את התפתחיות המגה. התפתחות מגה היא התפתחות לפוקימון שנעשת על ידי חפץ, והיא זמנית לקרב. לעיתים היא יכולה להיות אפילו התפתחות רביעית לפוקימון. במסעכם להיות מאסטר פוקימון (יותר נכון עבד של הפרופסור), ולגלות את המגה התפתחיות, יחד עם כמה אנשים, כגון קורינה שהיא מומחית בהתפתחות המגה, המסע מתחיל!


משחקיות:

פוקימון עובדת בצורה דומה לכמה משחקי RPG אחרים של הקטע "תפוס יצורים והשתמש בהם כצוות", כגון פרסונה וני נו קוני (ששניהם יצאו אחרי פוקימון, והושפעו מפוקימון בחלק הזה). כמו הרבה JRPG אחרים, פוקימון עובד בצורה של תורות. תור אחד לך ואז תור ליריב. אני לא הולך להרחיב באמת הרבה על המשחק, אלא ברמה הכי בסיסית שלו. מתישהו אעשה פוסט מפורט על האונליין של המשחק.

מערכת הקרב:
 המשחק עובד על מערכת אבן נייר ומספריים, כאשר יש 18 סוגים (שאחד מהם הוא חדש למשחק, פיה), וכל סוג משפיע בצורה אחרת על סוג אחר, שאם הוא יעשה יותר נזק עליו, או פחות, או השפעה רגילה. לכל פוקימון יש סוג. לחלק גדול מהם קיימים שני סוגים, ואז נוצר מצב שבו ההתקפות שחזקות על הפוקימון, מתאזנות בשווה בשווה עפ הסוג. לדוגמא, צ'אריזארד הוא מסוג אש-מעופף. קרח חלש על אש אבל חזק על מעופף, כך שיוצא שהאפקטיביות של התקפת קרח שפוגעת בצ'אריזארד היא רגילה. במידה והתקפה מסוימת חזקה על שני הסוגים של הפוקימון, כך לדוגמא צ'סנאט הוא מסוג עשב ולוחם, התקפת מעופף תעשה עליו נזק פי 4 מהרגיל.
בנוסף, לכל פוקימון קיימים שישה סוגי סטאטים. הסטאטים הם חיים, התקפה פיזית, הגנה פיזית, התקפה מיוחדת, הגנה מיוחדת, ומהירות. חיים בפשטות אומר כמה מכות הפוקימון שלכם יכול לספוג. ברגע שהחיים של פוקימון מגיעים ל0, הוא כמובן מפסיד, ויוצא מהקרב. מהירות קובעת מי מהפוקימונים יתקוף ראשון, זה שיש לו יותר נקודות בסטאט הזה, יתקוף ראשון. התקפה פיזית והתקפה מיוחדת הם שני סוגי סטאטים, שאיתם אתם עושים נזק. מהלכים מחולקים ל3 סוגים, שהם פיזי, מיוחד, וסטאטוס. בפשטות מאוד, אם תשתמשו במהלך שהסיווג שלו הוא "פיזי", הפוקימון שלכם ינצל את ההתקפה הפיזית שלו, שיעשה נזק ישירות להגנה הפיזית של היריב, ולאחר חישוב מתמטי ארוך ומסובך שבאמת אין לי מושג איך הוא עובד, הנזק יירד מהחיים. זה אותו הדבר בהתאמה גם להתקפה המיוחדת וההגנה המיוחדת. בנוסף, קיימים מהלכי סטאטוס, שהם לא עושים נזק בדרך ישירה, אלא עושים אפקטים למינהם כגון להרדים את היריב, או לחזק את הסטאטים שלכם וכ'ו, וקיימים באמת הרבה שימושים מעולים להם.

HIT THEM, CATCH THEM
כמו שאמרתי קודם, במשחק הנשק שלכם זה הפוקימונים שתתפסו. לשם כך יש לכם חפץ בשם "פוקדור" (פוקבול, או בגרסא היפנית, מונסטר בול) שמשמש לתפיסת אותם פוקימונים. פוקימונים מסתובבים בעולם ומופיעים כל כמה צעדים בשטח שבו הם קיימים (כגון דשא) כדי לתפוס פוקימון מומלץ להוריד לו מעט מהחיים. אלא שזהירות, במידה ותורידו לו את כל החיים, הוא ימות ויעלם, ולא תוכלו לתפוס אותו. אפשרי גם להרדים אותו באמצעות התקפות סטאטוס וכ'ו שגם בהחלט עוזר. קיים מגוון גדול של פוקדורים, שיש להם שיפורים מעבר לפוקדור האדום- לבן הרגיל. הבסיסיים ביותר, גרייט בול ואולטרה בול מעלים את הסיכוי לתפוס פוקימון. אך קיימים כמה אחרים עם אפקטים ספיציפיים, כמו היל בול שמרפא את הפוקימון לאחר שנתפס וכ'ו. זה רק אני או שהרבההההה יותר קל לתפוס פוקימונים במשחק הזה מאשר משחקים קודמים? גם מה בשונה מבעבר, אתם מקבלים נקודות ניסיון גם על פוקימון שנתפס.

פוקימונים לומדים התקפות חדשות כאשר הם עולים רמות, ומתפתחים כאשר הם מגיעים לרמה מסוימת. קיימות הרבה סוגי התפתחיות מעבר לעליית רמה, והן כוללות שימוש בחפץ מסוים וכ'ו. חפץ חדש שנוסף למשחק הוא הexp share שאמנם לא באמת חדש לסדרה, אלא היה קיים בעבר, אבל קיבל שינווי אפקט גדול. הפעם, הוא חפץ אוטומטי ולא חפץ ציוד. הוא נותן נקודות ניסיון לכל הפוקימונים שאתכם. 100 אחוז לפוקימון שהיה בקרב, ו50 אחוז לפוקימונים שלא השתתפו בו. זה עושה את זה להרבהההההה יותר קל ואפילו לרמת המגוחך. אפשר לבטל את החפץ הזה, אבל זה מרגיש פשוט לא נכון אחרי מתנה כזאת, שכן לאמן בפוקימון זה סיוט אחד גדול. אז כן, זה עושה את זה לממש קל, והפוקימונים שלי היו ברמה 70 בסוף המשחק (שלקראתו ממש התחמקתי מכל קרב אפשרי כדי שהפוקימונים לא יעלו רמות), אבל באותה מידה קשה להיפרד מזה.

בטח ראיתם שמדובר פה בשני משחקים. שני המשחקים למעשה אותו הדבר, רק שמספר פוקימונים שונה מגרסא לגרסא. זה שימוש קל של נינטנדו לגרום לאנשים להחליף זה עם זה ואולי אפילו לקנות את המשחק "פעמיים" בשביל שתי הגרסאות.

טוב עכשיו שעשינו קצת הרבה הקדמות, בואו נדבר בכללי על המשחק עצמו ולא המוטיב של כל הסדרה. עם הזמן אתם תפגשו במאמנים שיאתגרו אתכם לקרבות. הקרבות האלה נחמדיים למדיי אבל באמת שלא וואו. למעשה, שום דבר במשחק לא באמת "וואו". האם זו הנוסטלגיה שמדברת? כנראה שכן. שאר המשחקים היו אותו הדבר בדיוק במערכת הזאת וזה עדיין כיף למוות. פוקימון בסינגל פלייר הוא משחק נורא נורא פשוט. רק שמגיעים לאונליין עם כל המערכות המורכבות האלה, אז הוא באמת נהיה משחק מורכב. אך לא בסיגנל פלייר. אם אתם מחפשים RPG מורכב ומסובך לסינגל פלייר, פוקימון זה לא המקום ללכת אליו. מקום הרבה יותר טוב ללכת אליו תהיה סדרת "שין מגאמי טנסיי", שכן, גם בה יש את השימוש ביצורים.

קרב ראשון בפוקימון זה לרוב אתם מול היריב שלכם, כאשר הפוקימון שלכם ברמה נמוכה למדיי (5) ולא באמת הייתה לכם הזדמנות לאמן אותו. אבל כאן... אוקי זה מגוחך. בשאר המשחקים זה פוקימון שחזק על הפוקימון שבחרתם בהתחלה. אבל כאן זה הפוך לגמריי. בחרתי בפרווקי, פוקימון המים, ומי היריב שלי? פניקין, פוקימון אש. אם זה לא הספיק, אז הפעם גם ההתחלתיים לומדים התקפות מהסוג שלהם על ההתחלה, כבר ברמה 5. אותן התקפות שחזקות על היריב שלכם. זה... פשוט... WHYYYY. כל הכיף היה בקרב הראשון לנצח למרות זה שאתה חלש על היריב. לעיתים גם היית מפסיד בגלל חוסר מזל וכ'ו. כאן זה מאכזב ומגוחך למדיי.

בפוקימון הבוסים זה דבר מעט שונה ממשחקים אחרים. הבוסים הם עם פוקימונים שחזקים לאותו זמן ספיציפית. זאת אומרת שלאחר שמעט תעברו אותם, תיתקלו בפוקימונים הרבה יותר טובים מהם, שיש אותם גם למאמנים רגילים. כמובן, בכל RPG האויבים אח"כ חזקים יותר וברמות גבוהות יותר, אך כאן זו לא רק הרמה שלהם. לעיתים אתם יכולים להגיע לקרב עם אותו פוקימון שיש לבוס, רק חזק יותר משלו. מצד שני זה מחזק את כל הקטע של הסדרה, שפוקימונים נגישים די לכולם בערך.

בכל מקרה המכונים כאן... מע. די מזכירים לי את הרמה של ג'וטו מבחינת המכונים. פרט למכון האחרון אין בהם פאזלים, דבר שמאוד הוסיף לכיף במשחקים קודמים. בנוסף לזה שאין לכם שום אינטרקציה קודמת עם מנהיגי המכון לפניי הקרב, פרט לקורינה (שגם אז היא מקבלת אינטרקציה לא בגלל היותה מנהיגת מכון). וגם אז, הם כמעט ולא משתמשים בפוקימונים מהדור הזה. לא שיש הרבה, שזה מעצבן למדיי. ברצינות גיימפריק, רק 68 פוקימונים חדשים בדור הזה? אתם צוחקים עליי נכון? זה פחות מחצי ממה שהיה בדור 5. עם המגה התפתחיות זה מגיע לקצת פחות מ100, אבל זה עדיין ממש כלום. איכשהו הצלחתי למצוא לעצמי 3 פוקימונים מדור 6 להשתמש בהם, ושני מגה חדשים, שאחד מהם הוא צ'אריזארד שבטח שמתם לב, הדור הזה ממש מאוהב בו ומנסה לספק את המעריצים איתו. אני כמובן אוהב את זה, אבל בואו נראה מה צ'אריזארד קיבל: שתי התפתחויות מגה (בעוד ששאר הפוקימונים חוץ ממיוטו קיבלו רק אחת), שאחת מהן היא סופסוף אש-דרקון. השנייה עדיין אש-מעופף, אבל היא מקום 8 בפוקימונים עם ההתקפה המיוחדת הכי גבוהה אי פעם, ומקום ראשון מהסוגים שלו עצמו. צ'אריזארד באמת קיבל את התהילה שלו בדור 6, אחרי דורות רבים שבו הוא היה פוקימון גרוע למדיי, אבל עדיין היה הפוקימון האהוב ביותר על ידי המעריצים. טוב עם המנהיגי מכון נוכל להשתפר, שכן תמיד האנימה מרחיבה אותם ועושה אותם ממש מעניינים.

חידושים:

אז מה חדש כאן? זו שאלה שעולה. טוב, יש לא מעט דברים חדשים כאן האמת. קודם כל, נוסף לנו סוג חדש, פיה. הוא מכיל לא מעט פוקימונים חדשים מהסוג הזה, אך גם פוקימונים רבים שהיו מסוג מסוים, שונו לסוג הזה. לדוגמא קלפרי שהיה קודם מסוג נורמל, השתנה לפיה. כמו גם התקפות מסוימות שהיו בעבר מסוג מסוים, הן כעת פיה. ההכנסה של פיה כסוג לא הייתה רעה, אך יש בה משהו מעט בעייתית. קודם כל, שני הסוגים שחזקים על פיה הם מתכת ורעל, שני סוגים שבעבר כמעט ולא היו אפקטיבים על דבר. הבעיה בזה, שכמעט ולא היו לסוגים האלה התקפות שבאמת יעיל להשתמש בהם. כן יש את סלאדג' בומב, ואם ממש מתאמצים אז סטיל ווינג איכשהו שימושי, אבל בסופו של דבר זה לא באמת עוזר. גם מה שכמעט ואין התקפות פיה שבאמת טובות. יש לנו את דאזלינג גלאם, ומון בלאסט, אבל בזה זה מסתכם. לא יעיל למדיי. קיימת רק התקפת פיה פיזית אחת, וגם אז היא נלמדת על ידי פוקימונים שחלשים בהתקפה הפיזית. כך שלמעשה קרב עם תוקף פיה פיזי כמעט ולא קיים. בעייתי למדיי.

בדור 5 נוספו לנו שני סוגי קרבות מעניינים. השניים האלו הם רוטיישן באטל וטריפל באטל. דור 6 מצרף לנו עוד שניים אלא שהם... USELESS  מוחלט! קודם כל, הקרבות האלה קיימים רק במשחק עצמו, וגם אז הם לא יעילים. הקרב הראשון הוא קרב מעופפים, שבו רק פוקימונים שיכולים לרחף מספיק טוב יכולים להשתתף בו. זה שפוקימון הוא מסוג מעופף או שיש לו לבטייט לא אומר שהוא אוטומטית ישתתף בקרב הזה. לכו לסרבי לראות את הרשימה של מה שכן יכול להשתתף בזה. אה וכן, נחשו מי הפוקימון שהכי מרוויח מזה? צ'אריזארד שלנו, ספיציפית צ'אריזארד X. קיימות רשימה של התקפות שלא יכולות להתבצע בקרב הזה, כיוון שהן צורכות שימוש בקרקע, וזה אומר שבניהם התקפות אדמה לא יכולות להתבצע, אותן התקפות שצ'אריזארד חלש אליהן ש.. טוב, לא קיימות בקרב הזה, אז הוא חוסך לעצמו חולשה כאן. הסוג קרב הנוסף זה קרבות עדר, שבו תילחמו עם פוקימון אחד נגד חמישה פוקימונים. זו הרחבה די מעניינת בתור התייחסות לטבע של פוקימון כפאונה מעניינת, אך זה לא תורם בדבר לגיימפליי עצמו מעבר הפיתוח עולם. בפשטות, אתם נלחמים נגד קבוצה של פוקימונים חלשים, שיתקפו אתכם ביחד. לא ניתן לתפוס אותם עד שיש אחד אחרון בזירה. מומלץ לשמור התקפות שפוגעות בכל הפוקימונים כגון סארף או רעידת אדמה. זה משעמם למדיי ובאמת שניסיתי להימנע מהקרבות האלה. אבל דבר אחר ממש כיף שם, זה שתיתקלו בקבוצה של סוויפרים יחד עם זאנגוס, והם יתקפו זה את זה חוחו. זה כ"כ כיף לראות לאיזה השקעה זה הגיע מבחינת עולם.

עוד תוספת זוהי זה ה"פוקימון אמי". זה די מזכיר טאמאגוצ'י לאלו מאיתנו שהיה להם את זה בעבר כילדים. אתם משחקים עם הפוקימונים, מלטפים אותם ומאכילים אותם. כל הדברים האלה מעלים את השמחה שלהם. רק שזה מטריד למדיי לראות פוקימונים מאיימים כמו צ'אריזארד מתגלגלים מצחוק בצורה כ"כ חמודה. המשחקונים האלה כיפים למדיי וכיף למדיי לשחק עם הפוקימונים.

תוספת מעניינת למדיי זה האופציות ההחלפה שבאמת השתפרו. קודם כל, יש צורת החלפה חדשה, וונדר טרייד. זה כיף למוות, בעיקר בתחילת המשחק. אמנם ה"וונדר" יכול להתפרש כ"פלא" אבל הפירוש שלו כאן הוא "תהייה". החלפת תהייה אז... הממ מה זה אומר. אתם שמים פוקימון שאתם רוצים להחליף אותו. באותו הזמן, התוכנה מחפשת ומאתרת אדם שבאותו זמן בדיוק גם משתמש בוונדר טרייד, וגם הוא שם את הפוקימון שלו. שניהם שלא מכירים זה את זה בכלל ואין לכם מושג אחד על השני, מחליפים בניהם את הפוקימונים. יכולים לצאת לכם מזה הרבה דברים גרועים, אבל באותה מידה קיבלתי הרבה דברים מופלאים. זה כיף בעיקר בתחילת המשחק, שאין לכם באמת פוקימונים טובים, ואתם מקבלים פוקימונים מעניינים למדיי. כמובן שככל שתתקדמו, הפוקימונים שתקבלו יהיו פחות ופחות שימושיים, כי אלו פוקימונים שתוכלו למצוא בעצמכם. רק שתראו בעצמכם איך זה עובד בסרטון לטס פליי שלי על זה.

דבר נוסף שקיבלנו כאן זה ה"סופר טריינינג" שממש מקל עליכם את ההכנות לקרב אונליין. הוא למעשה חוסך את אימוני הEV המפרכים שהיו במשחקים הקודמים וגורם להתהליך הזה להיגמר הרבה יותר מהר. אמנם עדיין אם תרצו לשחק באונליין תצטרכו די מעבר לזה, והרבה השקעה. אבל זה עדיין חוסך.

הGTS חוזר כאן. עם האופציה שבה תוכלו לחפש כל פוקימון על ידי רשימת שמו, גם אם לא ראיתם אותו מעולם. רק תתכוננו לסבול ממנו הרבה ומאוד להתקשות למצוא את הפוקימון שאתם צריכים. האנשים שם מגעילים למדיי ורבים מהם מבקשים ממכם דברים מיטורפים על הפוקימון הכי פשוט שאפשר. אפילו שחיפשתי קטרפי בשביל הקאץ', ראיתי המון המון אנשים שדורשים פוקימונים אגדיים על הקטרפי המסכן הזה, כפי שתוכלו לראות מיד. כמובן שאני לא מוריד נקודות לגיימפריק על זה, רק מומלץ שתדעו שזה קיים.
חידוש נוסף זה כל העניין הגרפי, והאופציה שלכם לעצב את עצמכם, שאדבר על זה מיד.


עיצוב:

גיימפריק די לקחו לעצמם את הדרך הקלה מבחינת השקעה בפוקימונים, שנראה שהומר בהשקעה לטובת שיפורים גרפים ממש ממש מרשימים. זאת אומרת, תסתכלו על פוקימון וויט 2 ובלאק 2 לעומת XY. זה שיפור ממש ממש מרשים. בנוסף שסופסוף קיבלנו את האופציה לעצב את הדמות שלנו. אמנם אי אפשר לעצב תווי פנים, כך שהפנים של כל השחקנים יראו אותו הדבר, אבל בבגדים ובשיער קיבלנו חתיכת השקעה באופציה לעצב את הדמות שלנו. בתחילה יש לכם בחירה בין לשחק בן ובת, כמו תמיד, אלא שהפעם קיימות שלוש אופציות לכל דמות, שהגוון בעור של הדמות משתנה, וגם השיער. אלו מאיתנו עם העור הכהה שהרגישו מקופחים בגלל חוסר יצוג שלהם בפוקימון, בהחלט קיבלו את זה עכשיו. במהרה אתם יכולים לרכוש בגדים שונים לעצמכם, שמשתנים כל יום במשחק, ובכל עיר. אתם גם יכולים לעצב את השיער וכ'ו. רק שתדעו שזה ממש ממש יקר, אבל בהחלט שווה השקעה בזה, כי זה כ"כ כיף ואופנתי. יש אפילו מקומות שלא תוכלו להיכנס אליהם אם אתם לא לבושים בצורה מסוימת. אז פוקימון גם מעיף אותך ממועדנים כי אתה בא לשם בפיג'ימה... אני מבין... טוב, יש עוד נושא בוגר שהסדרה לא נגעה בו? עברנו על התעללות בבעליי חיים וסקס, עכשיו זה מגיע. העיצוב של הפוקימונים בדור הזה לא רע, ויש כמה מעניינים כמו גרנינג'ה שקיבל מובסט מעניין שממש קשור בנינג'ות יחד עם המראה שלו. גם כמה פוקימונים ממש קשורים לאופנה. לדוגמא פארפורו הוא פוקימון פודל שניתן לעצב אותו, ואילו ויויליון קיבל עיצוב שונה בכל אזור אחר של המשחק שקניתם. מעניין למדיי.

השיפור של הגרפיקה עושה כאן כל-כך הרבה. זה הופך את העלילה להרבה יותר כיפית, הודות לשיפור הגרפים. זה ממש נראה כאילו אתם משחקים באנימה (יחד עם הדמיות שבניות בצורה כזאת). אלו שחיפשו להרגיש את פוקימון כבאמת אנימה, יקבלו את זה כאן בXY. המודלים של הפוקימונים ממש טובים, והם נעים בצורה נהדרת. הם כבר לא ספרייטים כמו שהיו במשחקי פוקימון קודמים. למרות שאני אוהב ספרייטים ואני מעצב בעצמי, ודי חבל לי שזה נעלם מהעולם לאט לאט (נישאר עם בלייזבלו אני מניח?), זה באמת הגיע הזמן שפוקימון יעבור למודלים. הגרפיקה ממש חלקה. בנוסף לזה שהמכונים והאזורים של האייליט פור מעוצבים נהדר עם אפקטים ממש מרשימים ויפים. האפקט תלת מימד קיים, אך הוא לא על כל המשחק. הוא לא קיים על מרבית ההסתובביות החופשיות במשחק, ובעיקר קיים על קרבות. שגם בהם זה לא תמיד, נניח בקרבות כפולים. גם לעיתים הוא מוריד באופן משמעותי את איכות הפריימים, אבל ממה שכן יש ממנו לרוב, הוא עובד נהדר.

הפסקול ממש טוב ויש כמה לחנים שממש כיף לשמוע אותם. במיוחד אלו שמאמן מוצא אתכם ונשמעת מוזיקה לפניי הקרב. דיבוב עדיין אין פה, ואני בספק אם יהיה אי פעם במשחק פוקימון. הדמות שלכם לא אומרת דבר מעבר לענות כמה תשובות לשאלות קטנות במהלך המשחק. אמנם, כן קיים דיבוב אחד. והוא לפיקאצ'ו. בעוד ששאר הפוקימונים נשארו עם הנהמה שלהם ממקודם, פיקאצ'ו קיבל החלפה לקול של המדבבת שלו מהאנימה, שעושה את ה"פיקא-צ'ו!" חמוד למוות.

לסיכום:
פוקימון XY הוא משחק טוב. הוא כמו שאר משחקי הפוקימון למעשה והבונוסים העיקריים בו הם שיפורים ויזואלים. בואו נגיד שאם אהבתם פוקימון בעבר אתם תהנו גם מזה. אם אתם רוצים לשחק באונליין תחרותי, אני די מציע לכם לעשות את זה דרך התוכנה של "פוקימון אונליין", כי עד כמה שגיימפריק שיפרו את הדרך לשם, זוהי עדיין דרך ארוכה וכואבת. העלילה פה לא רעה, אבל היא עוברת יותר טוב מעבר בעיקר בגלל הגרפיקה. עדיין העלילה של דור 5 הרבה יותר טובה. הבעיה העיקרית של פוקימון XY זה הכמות המגוכחת של הפוקימונים החדשים שקיבלנו בדור הזה. זה די רע וכואב. ולכן הציון הוא...

10\8

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה