יום שבת, 30 בנובמבר 2013

זה הזמן לדו-דודודווווווו דו קרב!

לפניי כמה זמן דיברנו על יכולות במדיה היפנית ועל דמיות עם אותן יכולות חזקות במיוחד. דבר נוסף שדיברנו עליו בכתבה אחרת היו הנבלים שהדמיות הראשיות שלנו מתמודדות נגדם יחד עם ביצוע היכולות המדוברות. אך אף אחד מהדברים האלה לא קובע שהקרב המצופה בין אותם דמיות יהיה מעניין וכיפי. זה נוגע במשתנים אחרים ועניין של ביצוע. משתנים נוספים יכולים לכלול סביבת קרב, ומטרות שהקרב רוצה להשיג. הכתבה הזאת תתחלק לשניים. קרבות באנימה ומנגה, ולעומת זאת, קרבות במשחקים, שהם לרוב בוסים במשחקים. זאת תהיה כתבת רשימות נוספת, כאשר במשחקים הבוסים יכולים לכלול גם משחקים אמריקאים. אבל אשתדל להימנע מזה כמה שיותר) וידברו בעיקר על מכניקות הגיימפליי שבהם. ברשימת האנימה והמנגה, תהיה התייחסות לקרב עצמו, אך גם מוטיבים עלילתיים יכולים להשפיע (וגם בחלק של המשחקים מוטיבים עלילתיים יכולים להשפיע, אך זה יקבל חישוב קטן יותר.
אז... שנתחיל? נתחיל עם הרשימה של הקרבות באנימה ומנגה. כרגיל, הקרבות עשווים לכלול ספוילרים בשבילכם, ובמשחקים אפילו לגלות לכם איך להביס את הבוס, אז זוהי אזהרה. כרגיל, הקרבות לא מסודרים על פי סדר ההעדפה שלי אליהם.

יום רביעי, 27 בנובמבר 2013

קבא"ב נושא נובמבר - הצגת המדיום לאנשים חדשים


אז אחרי חודשיים, סוף סוף גם אנחנו בסויקה סאן מצטרפים לכתיבת נושאים של הקבא"ב - קואופרטיב בלוגי האנימה בישראל. אני נטלי, וזה הפוסט השני שלי לבד כאן בבלוג אחרי הפוסט על not simple.
מדיום האנימה נראה מאוד מוזר ופריקי מהצד, כשאנחנו מעריצי האנימה מתלהבים מ"הסדרות הסיניות המצוירות האלה" ומיפן, המדינה שמוכרת לרוב בתור מוקד אופנות ומנהגים מוזרים במיוחד. אז איך לגרום לאדם שכזה לראות את היופי שבעולם האנימה והמנגה? האם זה אפשרי לגרום לכל אחד להתלהב כמונו? כל זה ועוד מתחת לגזירה!

יום שני, 18 בנובמבר 2013

Kono Light Novel ga Sugoi! 2014


למי שלא יודע\שכח מה זה Light Novel, אתם מוזמנים לקרוא כאן (גם תגובה לא תזיק!).
בכל אופן, קיוויתי שהפוסט הבא שלי יהיה על דברים שקראתי לאחרונה (ויש הרבה כאלה), אבל הסמסטר הנוראי הזה מונע ממני לעשות זאת. ולכן נתחיל עם דברים אחרים.
אז מה זה בעצם הדבר הזה שמופיע בכותרת? "הלייט נובל הזה מדהים!" הוא בעצם ספרון קטן שיוצא אחת לשנה, באזור נובמבר, ומכיל בין היתר דירוגים שנתיים שקשורים ללייט נובלס - בצורת סקרים (אם אני לא טועה, הם נערכים באינטרנט - אני לא יודע בוודאות). אני חושב שגם יש שם דברים כגון ראיונות עם יוצרים, אבל בספק שאפשר למצוא אותם ברשת (בשפה שנוכל לקרוא, בכל אופן), מה שקצת חבל. הדירוג ככל הנראה תקף רק לגבי נובלים שיצא להם משהו במהלך השנה.

יום רביעי, 13 בנובמבר 2013

דוקו אנימנגה - מחלום למציאות

היי שמי סבי איזילוב, ידוע יותר כאן ובהרבה מקומות בכינוי שלי, Ame או ame_ sama, זהו הפוסט המלא הראשון שלי בבלוג. כתבתי את פוסט הפתיחה וגם הייתי מעורב בביקורות הראשוניות לעונת הסתיו הנוכחית אבל זהו הפוסט הראשון שאני כותב לגמרי בעצמי.

אני חובב אנימה, מנגה ומשחקים יפנים כבר למעלה מעשור, אם לדייק 10 שנים ו-3 חודשים בהתחשב בכך שההוכחה הכי ישנה שיש לי לכך שאני יושב וצופה בפרק של 'אלכימאי המתכת המלא' אי שם בקיץ 2003 צמוד עם מיליון אוקספורד ישן, עוצר את הפרק כל מילה שאני לא מבין וכותב על איזה דף, שאפשר להגיד ככה למדתי אנגלית הכי מהר וככה גם יצא לי לצפות בכמות די גדולה של אנימה.

טוב, מספיק לדבר על עצמי, נלך לפוסט, שקצת שונה ממה שראיתם עד כה בבלוג, הוא לא מביא ביקורות אנימה, מנגה או משחק אלא מציג מספר סרטים דוקומנטרים על האנשים שעומדים מאחורי הקלעים, מנגקות (יוצרי מנגה), במאיי אנימה וכ'ו, בנוסף, צורה נוספת שאפשר להעביר את חייהם או חלק מהעבודתם של אותם אנשים זה דרך דרמה שנהיה די נפוץ ביפן בשנים האחרונות לכן גם זה יקח חלק בפוסט, אז שנתחיל...?

יום חמישי, 7 בנובמבר 2013

מה שיצא מסתיו 2013



עונת הסתיו התחילה לפני יותר מחודש ולמרבית האנימות כבר יצא מספר פרקים נכבד. אתם יודעים מה זה אומר? נאכון. פוסט התרשמות כללית. :)
הפעם הפוסט נכתב ע"י מרבית כותבי הבלוג, אז תפגשו כאן לא מעט דעות שונות~
!So... Ready? GO

יום רביעי, 6 בנובמבר 2013

Ni No Kuni- Wrath of the White Witch



Ni No Kuni- Wrath of the White Witch

שם: ני נו קוני, העולם הנוסף, ני נו קוני- שיקוקו נו מאדושי (גרסאת הדיאס)
הפקה: Level 5, סטודיו ג'יבלי
מפיצה: לבל פייב (יפן), נאמקו באנדאי (אירופה ואמריקה)
דירוג גילאים: 12 אצל PEGI בעוד שאצל ESRB  הדירוג הוא E+ (גילאי 10 ומעלה)
תאריך יציאה: 17 לנובמבר 2011 (יפן), 22 לינואר 2013 (אמריקה), 1 לפברואר 2013 (אירופה)
פלטפורמה: PS3
ז'אנרים: JRPG, עולם פתוח



אי שם ב2010 יצא לו משחק לדיאס, הוא נקרא ני נו קוני ו.... הוא נוצר בידי שיתוף פעולה של לבל פייב ו... סטודיו ג'יבלי. המשחק הזה די היה הצלחה ביפן, ובעקבותו יצאה שנה לאחר מכן, גרסאת רימייק שלו לפס3 שגם זכתה להצלחה. שנתיים אח"כ נאמקו באנדאי החליטו סופסוף לתרגם את המשחק, ונראה שהעולם ממש אהב את המשחק, ואני בין אלו שאהבו את המשחק. המשחק מכר מס' עותקים נהדר של למעלה ממיליון וחצי. משום מה במערב שינו את השמות לכל הדמיות מלבד אוליבר. כך מארו הפכה לאסת'ר, שיזוקו לדריפי, ג'יירו לסווין, לארס למארקיסן, ג'אבו לשאדאר, וריינס לקאסופיה. גם שמות שהיו אנגליים במקור קיבלו שינוי שם, כגון שרי שהפכה למירת'י.

מי שמכיר אותי, יודע שאני לא סובל את סטודיו ג'יבלי. לא נהניתי מאף אחד מהסרטים שלהם, וכמה היו זוועה לחלוטין. פום פוקו היה סרט אידיוטי ונוראי. טונארי נו יאמדה היה סרט משעמם למוות שלא קרה בו פאקינג שום דבר.  טוטורו... השתעממתי למוות, אבל היי, לפחות סנורלקס מפוקימון בוסס עליו (!). הוול היה סרט סביר למדיי, וכך גם המסע המופלא. טוב לפחות ניסיתי לראות את מה שמגדירים אותו כסרט הכי טוב של ג'יבלי, מנונוקה הימה כדי באמת לגבש דעה סופית עליהם. כי... אם לא ראיתי את הדבר הכי טוב שלהם, האם באמת יש לי את הזכות להגיד שהם גרועים? (כן יש לי כי 5 סרטים משעממים זה מספיק רע) בכל מקרה התוצאה היא... אכזבה, פשוט אכזבה. השתעממתי למוות מהסרט הזה. טוב אין לי באמת ממה להתאכזב מהם, כי הם תמיד היו כך. נראה שהדעה שלי על ג'יבלי היא נטו אכזבה וראיית אוברייטד מוחלט מהם. או שלא?! כל זה משתנה כאשר שיחקתי בני נו קוני, שלא רק היה הדבר האהוב עליי של ג'יבלי (למעשה היחיד שאהבתי של ג'יבלי), אלא גם היה אחד המשחקים הכי טובים ששיחקתי אי פעם, שהביא עלילה מקסימה, עם דמיות מקסימות, ועם גיימפליי עוד יותר מקסים.

הנושא הזה הוא ביקורת לני נו קוני, על גרסאת הפלייסטיישן 3 שלו. גרסאת הדיאס לא יצאה במערב, כך שלא ששיחקתי בה. אך יש לציין שהעלילה בשתי הגרסאות היא אותו הדבר, רק שבפס3 יש המשך לסיום שלה בגרסאת הדיאס. אשתדל להימנע מכמה שיותר ספוילרים, אך אני אומר מראש, מומלץ מאוד לקרוא את הביקורת, ועוד יותר לרכוש לעצמכם את המשחק לאחר הקריאה במידה והשתכנעתם.