יום רביעי, 29 בינואר 2014

התרשמות ראשונית מחורף 2014


עונת החורף תמיד נחשבת לאחת העונות החלשות של השנה, ביחד עם עונת הקיץ. עם זאת, קיץ 2013 הפתיע לטובה עם לא מעט סדרות טובות, אז אולי גם החורף הזה יוציא אותנו מרוצים?
העונה עוד רק התחילה, אז הגיע הזמן להתרשמות כללית!



המכה החדש של סטודיו סאנרייז - וואטאסה אאובה, נער תיכון ממוצע נשלח לעתיד ע"י חברתו לכיתה, שרגעים לפני הצילה אותו עם המכה שלה נגד מכה אחר שהגיע מהעתיד כדי להרגו. הוא נשלח 70 שנים קדימה, היישר לתוך מכה חדשני של "הברית החופשית", כשבחוץ מתנהל קרב אינטנסיבי נגד "רפובליקת זוגיליה". מסתבר שיש לו התאמה מושלמת לבצע "coupling" עם דיו ויינברג, טייס מכה מוכשר.
נשמע לכם בנאלי? כן, בהחלט. העלילה לא מקורית ודי נדושה, הביצוע גם לא מי יודע מה. עם זאת, מצאתי את עצמי נהנית מהצפייה, ואני די בטוחה שאסיים לצפות בלי בעיה. יש באנימה הזאת משהו די מושך, לפחות בשבילי. או שאולי יש לי משיכה לסדרות מכה ממוצעות, מי יודע. אמנם הויזואלים מזכירים יותר את סטודיו Satelight מאשר את סאנרייז, אך הסאונדטרק מעולה, ומוסיף הרבה לסצנות הקרב.

TL;DR: נדוש, אך מהנה. שווה לנסות אם בא לכם לראות סדרה שאפשר לכבות איתה את השכל בזמנים עם לחץ רב.

נכתב ע"י: Crucio!


אנימת החקלאות חוזרת לעונה נוספת אחרי שלקחה הפסקה בסתיו. היא מבוססת על מנגה של אראקאווה הירומו (היוצרת של פולמטאל אלכימיסט), ובה מסופר על האצ'יקן יוגו, נער מצטיין שהולך לתיכון חלקאי בהוקאידו, הרחק מביתו בסאפורו. זאת אנימת "חלק מהחיים" גמורה, ובה אנחנו מגלים לא מעט על עולם החקלאות בעוד שהאצ'יקן מגלה גם את עצמו, מתחבר עם אנשים ומתבגר.
האנימה היא המשך ישיר של העונה הראשונה, כאילו לא היתה שום הפסקה ביניהן. מה שכן, מאוד שמחתי לפתיח ולסיומת החדשים - הקודמים היו טובים, אבל גם הנוכחיים מעולים. הקצב כאן קצת מהיר יותר, אבל הפרקים ממשיכים להיות בנויים היטב. כמו כן, יש לי הרגשה שאיכות הויזואלים קצת השתפרה מאז העונה הראשונה - או שאולי אני סתם הוזה אחרי כל הזמן הזה?

TL;DR: מעולה כמו העונה הראשונה, טוסו לראות אותה אם עוד לא עשיתם כן!

נכתב ע"י: Crucio!

פושימי אינארי היא נערה ביישנית ללא כישורים מיוחדים. היא מאוהבת בחבה לכיתה, טנבאבאשי קוג'י, אך לא מצליחה לבטא את רגשותיה. יום אחד, לאחר שהצילה קיטסונה, אלת השועלים אוקה-נו-מיטאמה מביאה לה את היכולת לשנות את צורתה לבני אדם אחרים כהוקרת תודה. עם זאת, מעשה של אוקה לא עולה בעיניים יפות בטקמגאהארה, וגם אחיה של אינארי, טוקה, לא אוהב את הקשר שמתפתח בין אוקה לבין אחותו הקטנה...
אני כבר ממזמן קוראת את המנגה ואוהבת אותה, לכן קצת חששתי שסטודיו חדש ייקח אותה על עצמו. עם זאת, לפחות בפרקים שייצאו עד עכשיו, הם עשו עבודה די טובה, עם ויזואלים די נוסטלגיים. חבל רק שלאנימה יש 10 פרקים בלבד, אבל נקווה שהיא תצליח לסקרן אתכם לקרוא את המנגה.
ועכשיו קצת על העלילה - אינארי זאת סדרה שמלאה בשינטו, לכן היא מאוד מושכת לאנשים אוהבים אותו, למשל אני. עם זאת, כדאי לקבל הבנה בסיסית על שינטו לפני הצפייה/הקריאה, אחרת היא תהיה מבלבלת למדי. בסדרה עצמה יש פיתוח דמויות רב, וגם לא מעט רומנטיקה, אך בעיקר בהמשך (שכנראה לא ייכנס לאנימה). כמו כן, הדמוגרפיה היא סיינן, אז אל תפחדו מקלישאות שוג'ו למיניהן.

TL;DR: אווירת שינטו, פיתוח דמויות טוב, רומנטיקה. אם כל אלה מעניינים אתכם, כדאי מאוד לנסות~

נכתב ע"י: Crucio!


כבר קראתי את הוואן שוט בזמנו שיצא. ממש אהבתי אותו. כאשר יצאה המנגה, לא טרחתי לקרוא כי... לא היה באלי? אבל כן ראיתי את האנימה ברגע שיצאה וממש נהניתי. הסטודיו שעושה את האנימה הוא שאפט, והוא הסטודיו המושלם לסדרה. הסדרה מספרת על איצ'יג'ו ראקו, תיכוניסט שהוא בן למשפחת יאקוזה. בילדותו הוא נעל מנעול עם ילדה אחרת, והבטיחו שכאשר יגדלו יפתחו את המנעול ויתחתנו. ראקו זוכר את ההבטחה, אך לא עם מי עשה אותה. ראקו גם מאוהב בתלמידה אחרת בבית הספר, אאונדרה. מגיעה תלמידה חדשה לבית הספר, קיריסאגי צ'יטוקאגה. אביו של ראקו אומר לו שיאלץ לצאת איתה, כיוון שהיא בת למשפחת גנגסטרים. כדי לגשר בין היאקוזה לגגנסטרים, אין ברירה אלא בעזרת זוגיות של הילדים. סהכ סטינג די טוב. אני ממש אוהב את ראקו וצ'יטוקאגה בתור זוג. אפילו שהם לא באמת. אפילו שהם כן, אפילו שהם לא... אני מקווה שהם יהיו זוג באמת בהמשך. רק דבר אחד שאני מייחל לו שלא יקרה, ולצערי זה כנראה יקרה, זה שהסדרה תהפוך להארם נוראי. כרגע היא ממש טובה, אבל ברגע שהיא תהיה הארם זה יהיה הסוף שלה מבחינתי.


TL;DR: כרגע ניסקוי די טובה. רק חסר לה שתהפוך להארם, זה אחד הדברים וכנראה הגרוע ביותר שעלול לקרות לסדרה.

נכתב ע"י: Daakkuu Sama

נובנונאגה דה פול היא אחת ההפתעות שלי. אחרי לא מעט אנשים שראיתי שזה היה גרוע וקלישאתי, נוכחתי לאנימה שאמנם בהחלט יכולה להיקרא קלישאתית, אך כלל וכלל לא גרועה. כן הסדרה אמנם מביאה מוטיבים מוכרים כמו גיבור טיפש, והירואין שמקדשת את מטרת החזה הגדול, וגם עלילה די מוכרת. אבל, לנובנאגה דה פול יש מוטיב אחד חזק מאוד, וזה העולם שהיא מציגה היטב. העולם של נובנונאגה דה פול לוקח את יפן של תקופת הסנגוקו ושם אותה ביקום אחר. יקום שבו קיימות הרבה פלצות ורובוטים וכ'ו. היא יותר לוקחת אנשים היסטורים ושמה אותם ביקום אחר. אך לא רק יפנים, אלא גם ז'אן ד'ארק ולאונדרו דה וינצ'י. בכל מקרה, הסדרה משתמשת במאפיינים של הדמיות. לדוגמא נובונאגה מכונה "טיפש", הכינוי שהיה לו בילדותו. הידיושי לעומת זאת הוא ממש קוף, כמו הכינוי שקיבל לאורך ההיסטוריה ואני ממש אוהב את זה. אבל רק למה, למה שוב עשיתם את מיטסוהידה שוב גיי?! הוא בכל סדרה ככה. ז'אן היא ההירואין כאן. רק אני לא אוהב את העובדה שיש שימוש בז'אן ד'ארק, אבל לעשות ממנה גוש ציצים. ז'אן ד'ארק הייתה אחת הלוחמות היותר בולטות לאורך ההיסטוריה. אולי הם מכוונים אותה לפיתוח ללוחמת, וכדאי להם שכך. גם נחמד שמשתמשים בה בתור ראנמארו ההיסטורי כאשר נובונאגה קורא לה כך.


TL;DR: הצגת העולם של נובונאגה דה פול זוהרת למדיי. רק ברצינות, אל תעשו מז'אן ד'ארק גוש ציצים. זה חבל בשבילי.

נכתב ע"י: Daakkuu Sama

קל-אל אלבוס יוצא על סיפונו של אי מרחף למסע אל "קצה העולם". קל-אל עצמו לומד בבית הספר לטיסה על האי, ביחד עם אחותו אריאל. שם הוא פוגש נערה אצילה בשם קלייר קרוז ומתאהב בה. עם זאת, גם קל-אל וגם קלייר מסתירים לא מעט סודות זה מזה ומכולם...
האנימה מבוססת על נובל מהיוצר של "הנסיכה והטייס", שאותו לא אהבתי בכלל. לכן, לא היו לי ציפיות גבוהות מהאנימה, ולא ציפיתי שבכלל אמשיך אותה. עם זאת, אני מוצאת את עצמי מחבבת את "שיר האהבה של הטייס" - יש לה אווירת אולד-סקול של אנימות מתחילת שנות האלפיים, מאוד מזכירה את סטודיו גונזו של פעם. כמו כן, העלילה די מרתקת בינתיים (אם כי היא מתקדמת ממש לאט יחסית ל-12 הפרקים שניתנו לאנימה), והרומנטיקה מתחילה לצבור עומק ועניין. בנוסף לכך, מאחר והסטודיו הוא TMS, ציפיתי לויזואלים באיכות ירודה למדי כמו בשאר האנימות שלהם, ולכן הייתי מאוד מופתעת כאשר ראיתי את הרקעים המרהיבים והאנימציה הזורמת. מסתבר שTMS כן יכולים להשקיע באנימת TV, חבל רק שעד עכשיו הם מעולם לא טרחו לעשות את זה.
כמובן שלא יכול להיות שאין גם חסרונות לאנימה - קצת מגזימים עם הפלאשבקים, התעופה סותרת לוגיקה, לא מפתחים בכלל את הדמויות המשניות, וגם לא מנצלים כמעט את הסטינג הביזארי של אי מרחף. אבל טוב, אנחנו עוד רק בהתחלה, יש עוד זמן להכל.


TL;DR: אנימת אולד-סקול עם רומנטיקה מעניינת (גם אם לא ישר מההתחלה). ויזואלים מרהיבים, אפשר לסלוח על כך שדרכי התעופה כאן לא לוגית בכלל.


נכתב ע"י: Crucio!


ספייס דאני הוא דאני בספייס. או לפחות זה מה שטוען הקריין המשעשע של הסדרה בשניה הראשונה של כל פרק. הסדרה החדשה מאת סטודיו בונס (אלכימאי המתכת המלאה, סול איטר, זטוסאן נו טמפסט) אחרי הפסקה של שנה+ מאז הסדרה האחרונה שלהם ובכלל מעבר לסרט של סטאר דרייב הם לא הוציאו כלום ב-2013, מגיע הסטודיו עם חתיכת השקעה בויזואליות, רקעים, מכניות, צבעים, אנימציה, פשוט הכל יפה! האם גם העלילה כזאת? אני חושב שכן, הסיפור מספר על דאנדי, צייד חייזרים שלא צד כדי להרוג אותם אלא כדי לתפוס אותם ולבדוק אם הם קיימים במאגר החייזרים שבגלקסיה, אם כן הוא סתם התאמץ אם לא הוא מקבל כסף ולא מעט, שאת רובו כמובן הוא מבזבז במסעשדיים האהובה עליו, בוביס (ציצי). משעשע ונחמד, כרגע לא באמת קורה משהו מיוחד מהפרקים שיצאו אלא פרקים אפיסודים ומהנים, יוצא לי לשמוע על הרבה אנשים שמתלוננים וזה די מצחיק אחר כך שאתה שומע איזה סדרות הוא ראה וחצי מהם התחילו עם 5-6 פרקים אפיסודים שלא באמת קרה בהם כלום ואז זה התחיל להיות מעניין, אז מה רע בספייס דאנדי בדיוק? סבלנות היא מילת המפתח כאן, זה מגיע מסטודיו ובמאי שאני מאוד מעריך, תאמינו לי זה עוד יפתיע אתכם.


TL;DR: ספייס דאנדי יפה, מהנה ומשעשע, אם לא הלהיב אתכם בהתחלה תנו לזה עוד קצת זמן ותהנו, והדמיות אדירות!

נכתב ע"י: Ame Sama


נוראגמי הוא הפרויקט השני של סטודיו בונס לעונה זאת והקצר מבניהם. נוראגמי מבוסס על מנגה תחת אותו השם שמתפרסם לצד שינגקי נו קיוג'ין באותו המגזין, שונן מאגזין החודשי. נוראגמי מספר על יאטו, אל הלבוש בטרנינג ועוזר לאנשים בכל מה שיצטרכו החל מלעשות כביסה ועד להשמדת יוקאי שרודף אחר הלקוח והכל – רק ב-50 ין בלבד! לא בדיוק העלילה המקורית שהייתם מצפים לה, גם שילוב של אלים, שדים, מקדשי שינטו יפנים וכ'ו... אבל בכל זאת זה מצליח להפתיע אותי ולגרום לי מאוד להנות מזה, למרות שלפעמים יש את ההרגשה "ראיתי את זה, עברתי את זה, זה חרוש" עדיין זה מהנה. שיר הפתיחה ממכר והפסקול מבוצע על ידי איווסאקי טאקו – שעשה בשנה שעברה את ג'וג'ו וגאטצ'מן ולפני כמה שנים את TTGL, מלחין שאני מאוד מאוד אוהב. יאטו מאוד משעשע אותי ודמות מעולה, מה גם הוא מדובב על ידי קאמיה הירושי שמוכר לכם אולי בתור אראראראראראגי-קון מבאקמונוגאטרי (ושאר הפרנצ'יס עם השמות הארוכים). לפתוח את יום ראשון המעייף עם נוראגמי וספייס דאנדי הוא בדיוק מה שכל חובב אנימה צריך לראות!

 
TL;DR: לא בדיוק הרעיון הכי מקורי שיש אבל מבוצע בצורה מהנה עם פסקול ומוזיקה נהדרת.

נכתב ע"י: Ame Sama


אוקיי אני מודה, איידול ביפן זה מכה שאני לא בדיוק מחבב, לא במציאות ולא באנימה. איידולמאסטר ולוב לייב הם דוגמאות טובות לשני רבי המכר הכי גדולים בסיפור, והם ממש רבי מכר. אבל בכל זאת אמרתי לעצמי לנסות את זה ולא סתם לשלול את זה, עיצוב הדמויות ממש לא רע, מבוצע בשיתוף של סטודיו אורדט שהוקם על ידי אנשי קיוטו אנימישן לשעבר וסטודיו טאטסונוקו שלאחרונה אני פשוט מתאהב בהם מעונה לעונה החל מסקט דאנס שיצא לפני מספר שנים לגאטצ'מן שיצא בקיץ ועד ליוזאקורה קוורטאט שיצא בעונה שעברה. WUG מורכב מסרט שיצא באותו היום בקולנוע באורך של 50 דק' המספר על הקמתם, וממשיך לפרק הראשון שהוא המשך ישיר לסרט, אחרי צפיה של הסרט ולאחריו בפרק הראשון ביום שבת בבוקר עם כוס שוקו וגשם בחוץ, כמו שאני אוהב, אני יכול להגיד שנהנתי מכל רגע. אמנם אמרתי שאני לא נהנה מאיידול כלל אבל זה נתן הרגשה שונה, בוגרת, ריאליסטית ממש כניסה יפה לאופי של דמויות ולדברים מרגשים, כל המדובבות חדשות והם איידול במקור ורובם לא רעות הפסקול היה הדבר שפחות חיבבתי כי לא ממש הרגשתי אות ומעבר לשירים החמודים שהבנות שרו, שהם לא בדיוק הסגנון שלי אז לא ארוץ להוריד אותם עכשיו או משהו. בסך הכל עד כה עם הפרקים שיצאו אני נהנה מכל רגע ואולי תהיה אחת הסדרות הכי אהובות עליי העונה.


TL;DR: אם אתם לא חובבי איידול כמוני תנסו את הסרט ואז תחליטו, סדרה מלאת אנרגיה, ריאליזם וקטעים בוגרים.

נכתב ע"י: Ame Sama

והינה נגמר לו פוסט התרשמויות החורף שלנו. אמנם יכלנו להכניס עוד כמה סדרות, אבל אנחנו בהרכב מצומצם הפעם, ועדיין כיסינו לא מעט. כמו בסתיו, גם הפעם אורכי הביקורות נהיו יותר גדולים עם הזמן, אבל הפעם קצת ריסנו את עצמנו. D":
אז מה אתם אומרים - האם החורף התעלה על הציפיות הירודות, איכזב אפילו אותן, או שאולי הוא בדיוק מה שצופה ממנו? מה עם כמה מילים על הסדרות שראיתם מהעונה, גם סדרות שלא נמצאות כאן? מוזמנים לדסקס בתגובות!

2 תגובות:

  1. וויתרתי על יותר מדי דברים העונה. נשארתי רק עם WUG וסקאי סייפוקו.
    WUG לא מעניין יותר מדי מבחינת דמיות, אבל נוגע בנקודות כמו פאנסרביס שהן כביכול צריכות לספר כדי לההצליח בהתחלה או איך שכל הקטע של הטופ איידולס עובד כמו מפעל.
    סקאי סייפוקו משעשע נורא מה-2 פרקים הראשונים שראיתי.

    השבמחק
  2. חבל שניסהקוי היא כזו נבואה שמגשימה את עצמה.
    לפי מה שאני שומעת על המנגה, למנגקה אין ממש מה לכתוב שם ואיך לסגור את העניין, אז כל פעם הוא מוסיף בחורה חדשה ומשעממת להארם של ראקו.

    השבמחק