יום שישי, 17 בינואר 2014

הפסקת פרסומות!

היי חברים, זה שוב סבי (ame_sama) כאן. כמו שהבטחתי בפעם שעברה בפוסט עם הפודקאסטים החדשים אני מביא לכם הפתעה קטנה, קודם כל זה פוסט שני שלי כבר כאן, אם לא להתייחס ממש לפודקאסטים הפוסט הראשון שלי היה על סרטים דוקומנטרים על אנשים בתעשיית האנימה והמנגה, הפעם נביא לכם נושא קצת שונה.

תמיד אני מחפש להיות שונה ומקורי, לגעת בדברים שאף אחד לא נגע בהם לפני וגם כאן אני עושה את זה, הפעם בחרתי לספר לכם על פרסומות, כן, כן, פרסומות. הדבר המשעמם והמרעיש הזה שיש במהלך התוכנית שאתם אוהבים לצפות רק שביפן הוא קצת שונה, טוב אתם יודעים היפנים תמיד שונים משאר העולם, שם אפשר לראות פרסומות אנימה ולא רק לקדם את האנימציה עצמה, אלא אפילו לקדם דברים לא קשורים כמו שמפו, מרכך, מגבונים, מכונת גילוח ומה לא, והכל באנימה.

דבר קטן ונוסף המתקשר לנושא שאדבר עליו כאן הוא סרטי אנימה קצרים שפחות או יותר חלקם לא ממש ארוכים יותר מהפרסומות, וכן, יש סרטי אנימה של כמה דקות למי שתהה והדברים האלו מגלגלים כסף וקהל שלא חשבתם שאפשר במספר כל כך נמוך של דקות. בפוסט כמובן לא אדבר על כל פרסומת או סרט קצר שיש, כי יש פשוט המון מהם אז אדבר על כמה בולטים ועל כמה שנראה בעתיד, קריאה מהנה.





סטודיו קיואני, או בשמו המלא, קיוטו אנימיישן (Kyoto Animation) מוכר לכם כנראה מיצורתיו הרבות והמפורסמות, היוקה, הארוהי סוזומיה, קאנון 2006, אייר, ורבים אחרים בניהם קלאנאד שכתבנו ניב סיקר כאן בעבר. החל מ2010 החל הסטודיו להפיק פרסומות בנות  חצי דקה, ששודרו בין הפרסומות באנימות שלהם, כולם היו לפירסום הסטודיו אבל רק מעטים מהם בעצם הראו את הסגנון שלהם רוב הפרסומות הראו בכלל סגננות שהם מעולם לא נגעו בו, בהמשך עקב פרויקט הלייט נובלים של הסטודיו הם החלו להפיק פרסומות גם לחלקם שבסוף גם זכו לסדרת אנימה מלאה עליהם אדבר בהמשך וגם פרסומת לחנות הרשמית שלהם עם מאסקוט מיוחד שלהם. עכשיו אציג לכם את כל הפרסומות מסודרים לפי תאריך יציאתם.



Kyoto Animation: Hana-henשם: Hana-hen
פירוש: פרח
תאריך יציאה: יוני 2010
תיאור: ילדים היוצרים גינת פרחים בצורה של
הלוגו של הסטודיו.



Kyoto Animation: Sora-hen
שם: Sora-Hen
פירוש: שמיים
תאריך יציאה: יולי 2010
תיאור: ילדים היוצרים עם סילון ענן עשן בצורת הלוגו של הסטודיו.



Kyoto Animation: Ajisai-henשם: Ajisai-hen
פירוש: הידרנג'אה (סוג של צמח)
תאריך יציאה: יוני 2011
תיאור: פרסומת ראשונה מדובבת, מציגת יכולת אנימציה גבוהות של הסטודיו.




Kyoto Animation: Hoshi-henשם: Hoshi-hen
פירוש: כוכב
תאריך יציאה: 19 לאוגוסט 2011
תיאור: פרסומת אילמת המציגה את תהליך עשיית האנימה מהסטוריבורד ועד לאנימציה צבעונית ומלאה.



Kyoto Animation: Hassou-henשם: Hassou-hen
פירוש: רעיון
תאריך יציאה: אפריל 2012
תיאור: באמת שאין לי מושג מה היא מציגה, אבל ניתן לראות דמות המזכירה את המסקוט של הסטודיו. (וזה נראה כמו משהו של שאפט P: )



Kyoto Animation: Megane-hen שם: Megane-hen
פירוש: משקפיים
תאריך יציאה: 21 למאי 2012
תיאור: פרסומת ראשונה לאחד מהלייט נובלים של הסטודיו, קיוקאני נו קאנטה שזכה לאנימה בסתיו 2013 והסתיימה לא מזמן.



Kyoto Animation: Kasa-hen
שם: Kasa-hen
פירוש: מטרייה
תאריך יציאה: יוני 2012
תיאור: פרסומת המציגה אישה עם חלקי גוף מכנים המצילה מספר נערים ומביא להם מטרייה.




Kyoto Animation: Ikitaku Naru Omise-hen
שם: Ikitaku Naru Omise-hen
פירוש: חנות שאני רוצה ללכת אליה
תאריך יציאה: יולי 2012
תיאור: פרסומת המציגה את המאסקוט של הסטודיו שנוסעת לחנות של קיואני.




 שם: Suiei-hen
 פירוש: שחייה
 תאריך יציאה: 7 למרץ 2013
 תיאור: פרסומת השנייה לליט נובל אמנם מציג תוכן שעדיין לא היה בלייט נובל אבל אותם דמויות רק בוגרות יותר, מאוחר יותר הפך גם לסדרה תחת שם שונה מהלייט נובל בשם Free.












מאקוטו שינקאי, ידוע בתור אחד היוצרי הסרטים הגדולים ביותר ביפן ולא רק שהסרטים שלו די טובים אלא פשוט יפים, ההשקעה בויזואליות, רקעים וכל פרט קטן ולעשות אותו פשוט יפה זה הוא. הסגנון של נערץ ומדהים ואף לעיתים רחוקות יצא לו לעשות פרסומת אפילו שתיים מהם. חברת הבנייה טאייסי (Taisei) פנתה אליו בבקשה להכנת פרסומות והוא הסכים ויחד עם הסטודיו שלו, ComiX Wave הם יצרו את הפרסומת הראשונה ב-14 לדצמבר 2011 אשר עסקה בבחורה העובדת בבניית התעלה בטוריקה שעליה חברת טאייסי אחראית. הפרסומת השניה יצא לפני כחודש וקצת ב-1 לדצמבר 2013 ועסקה באדם העובד בבניה בסרי לנקה.








Hairy Tale

Hairy Tale

פרסומת מאת סטודיו Production I.G לשמפו









Yamada-kun to 7-nin no Majo

Yamada-kun to 7-nin no Majo

פרסומת מאת חברת קודאנשה לפירסום המנגה Yamada-kun to 7-nin no .
  Majo



Tokyo Disney Resort: Yume ga Kanau Basho
Tokyo Disney Resort: Yume ga Kanau Basho
פרסומת של סטודיו Production I.G על Tokyo Disney Resort המוחזק כיום על ידי Oriental Land Company שגם פועלת כסטודיו לאנימות לילדים בניהם, פוקימון. הפרסומת לכבוד חגיגות 30 שנים לחברה.






Owari no Chronicle

Owari no Chronicle

פרסומת של סטודיו סאנריז לכבוד ה-1 באפריל, הפרסומת מציגה הכרזה (שבסוף שיקרית כמובן) על האנימה לליט נובל Owari no Chronicle שמתרחש לפני עלילת הסדרה Kyoukaisenjou no Horizon.









פרויקט אימון אנימוטרים צעירים

 זהו פרויקט מיוחד של משרד התרבות של יפן המעודד אנימטורים צעירים להיכנס לתחום, אנימטורים כבר לא כמו פעם שהיה עבודה מבוקשת לכן כמות האנשים הלומדים ומצליחים בתחום ממשיך לרדת משנה לשנה מה שאומר סכנה ממשית באיזשהו שלב בעתיד לתחום האנימה לכן משרד התרבות של יפן מעודד אנימטורים צעירים להשתתף בפרויקט ולקחת חלק ולקבל נסיון בסטודויאים מפורסמים ומוכרים. הפרויקט החל ב-2011 ועדיין ממשיך כל שנה. כל הסרטים שיוצאים מוקרנים בקולנוע בחודש מרץ ויוצאים למדיה הביתית חודש אחרי.

2010

http://cdn.myanimelist.net/images/anime/11/29055.jpg
Kizuna Ichigeki - הופק על ידי סטודיו Ascension שזה בעצם הדבר היחיד שהם עשו בכוחות עצמם ללא שיתוף פעולה או עזרה מסטודיו אחר, הוא לא סטודיו ממש מוכר ועשה יחד עם סאנריז סרט לפני כמה שנים. הסרט מספר על קיזונה טודורוקי, נערה לוחמת הזוכה בטורניר לאומניות לחימה. אני אישית טרם צפיתי בסרט ולא אוכל ממש להעביר ביקורת אבל אפשר לנסות לראות הוא הרי די קצר.

http://cdn.myanimelist.net/images/anime/5/29065.jpgOjii-san no Lamp - נוצר על ידי  Telecom Animation Film שאולי שמעתם עליו בעבר, סטודיו שיוצר דברים שלא בהכרח מפורסמים או פופלרים אבל לא רעים, בניהם בעונה הזאת את האנימה Z/X: Ignition. סרט היסטורי המספר על המעבר ביפן מנרות למנרות שמן, כאחד שצפה בסרט, נהנה ואפילו תירגם אותו לעברית לפני כמה שנים ממליץ בחום לצפות בו, סרט מהנה ומעולה!

http://cdn.myanimelist.net/images/anime/12/29028.jpgBannou Yasai Ninninman - נוצר על ידי P.A. Works אחד הסטודויאים הכי אהובים עליי שאחראי על יצירת האנסאקו אירוה, טארי טארי, אוצ'וטן קאזוקו, נאגי נו אסוקרה ועוד... הסרט עצמו מאוד מוזר ושונה מהסגנון שהם מוציאים בדרך כלל, ילד שרואה ירקות מדברים וזה, מציג גם עיצוב דמויות שונה שעיצב אחר כך את אוצ'וטן קאזוקו, סרט חביב ומשעשע לא משהו מיוחד אבל אפשר להנות ממנו לדעתי.

Tansu Warashi.Tansu Warashi. - נוצר על ידי Production I.G שאני מניח שלא צריך לתאר כמה דברים נפלאים וטובים הם יצרו כמו הרוח שמעטפת, שינקי נו קיוג'ין והרבה אחרים, ממש הרבה. הסרט עצמו מוגדר לילדים, עם עיצוב די ילדותי ומשעשע, לא צפיתי בו אז לא יודע אם להמליץ או לא אבל זה נראה כמו משהו נחמד להעביר איתו את הזמן, אז אולי אפילו אני אנסה בקרוב.

2012

Buta
Buta - שוב נוצר על ידי טלקום, שנה שניה ברציפות שהם משתתפים בפרויקט. בוטה הוא סמוראי שכיר שיוצא למשימה להציל נער שעול עשיר שנחטף על ידי פיראטים. לא צפיתי בסרט, לא ממש מושך אותי אבל אם מישהו ירצה לראות אני מניח שהוא לא ממש יסבול.



Wasurenagumo  Wasurenagumo - בדיוק כמו טלקום, פרודקשן IG כאן פעם השניה. הסרט הזה הוא אחד המדוברים ביותר בפרויקט וגם בין החביבים ביותר, עדיין לא צפיתי בו לצערי ואני מקווה למצוא את הזמן המתאים בשבילו, מתישהו. מוכר ספרים והעוזרת שלו מצליחים להשיג ספר עתיק ומשונה שבתוכו נכלא שד לפני הרבה שנים. לא, הם לא הופכים לנערה קסומה ומחפשים קלפים בכל העולם, לפחות עד כמה שידוע לי.

Shiranpuri
 Shiranpuri - סרט מאת סטודיו Shirogumi, סטודיו קטן ולא ממש מוכר, הם הכינו ביחד עם סטודיו טלקום את האנימה מיואשימון שאני ממליץ לכם לצפות בה! את הסרט עצמו לא ראיתי, הוא מספר על דון-צ'אן שמוכה באופן קבוע על ידי יארהגאסה אבל כל מי שרואה אותו בבית הספר מחליט שלא להתערב ולעזור לדון-צ'אן כדי שגם הם לא יקבלו מכות. התוכן נשמע די כבד ואני זוכר שהיה פעם אפילו סרט עם שם דומה יכול להיות שזה מבוסס על משהו שכבר כתוב.




Puka Puka Juju Pukapuka Juju - הוא סרט מאת Answer Studio. הוא אחד הסרטים הכי חביבים וחמודים שראיתי מכל הפרויקט הזה, בנוסף הביא כמה מדבבים מוכרים וחביבים שאני מאוד אוהב. הסרט מספר על ילדה בשם מיקה שאבא שלה מבטיח לקחת אותה לים כל הזמן אך לא מצליח להקים את ההבטחה בגלל העבודה העסוקה שלו... וגם כי יש לו פחד מהים, משם זה זורם לכך שמיקה יוצאת למסע מופלע יחד עם האריה ים שלה, ג'וג'ו.  

 

 

 

  2013

http://cdn.myanimelist.net/images/anime/9/42991.jpgRyo - ריו מגיע מסטודיו Gonzo שכמעט ופשט רגל לפני כמה שנים אבל החל מ-2013 חזרו לעצמם לאט לאט, גונזו אחראי להרבה דברים מפורסמים כמו גאנטז, אפרו סאמוראי וגם הסרט האחרון שלהם, באיונטה שיצא במהלך החודש הקרוב לבלוריי. הסרט מספר על ריו אחד משומרי הראש של סאקמוטו ריומה, האדם החשוב ביותר ביפן במהפכה והפיכה משליטה של שוגון לשליטה של הקיסר אחרי למעלה מ-800 שנים שהודח וישב הקיסר בקיוטו. סרט ממוצע וסביר, לא הכי התחברתי אליו גם בתור חובב היסטוריה וסמוראים זה לא ממש הרשים אותי.










Little Witch AcademiaLittle Witch Academia - הדבר הכי טוב בפרויקט הזה! מגיע אליו מסטודיו Trigger, סטודיו חדש ורענן שמורכב מהאנשים שעבדו בעבר בסטודיו גאינקס, בדגש על כל צוות ההפקה שהיה אחראית על TTGL, בין אם זה כתיבה, בימוי, מעצב דמויות וכ'ו. LWA הוא הסרט הראשון שלהם שזה להצלחה רבה במערב ומועטה במזרח. סרט שמספר על נערה בשם אקקו המתוגררת בבית ספר לקוסמים ועובר חוויות והרפתקאות שונות. הסרט היה בקיקסטאראט לאחר ששמעו המפיקים מהמעריצים שלהם במערב ושם הם הצליחו לגייס כל כך הרבה כסף מתורמים והחליטו להפיק סרט המשך שאמור לצאת בחורף הזה! LWA כיום הוא הפרויקט היחד שהתקדם מעבר לסרט שהיה מוערב בפרויקט.

Arve Rezzle: Kikaijikake no Yoseitachi
Aruvu Rezuru - Kikai Shikake no Yōsei-tachi - מגיע מסטודיו Zexcs שלא כל כך מוכר עקב הרבה פרויקטים כושלים בחייו. הסרט כאן מבוסס על לייט נובל בז'אנר המדע בדיוני ומספר על רמו שהולך לחפש אחר נשמתו האבודה של אחותו שנעלמה בחלל הרשת. סרט חביב ונחמד, קצת חופר אבל עם סגנון צביעה שאהבתי ושומש במספר אנימות שאהבתי לפני כן.













Death BilliardsDeath Billiards - הסרט השני האהוב עליי מכל הפרויקט הזה נעשה על ידי סטודיו Madhouse שאני לא אתחיל לפתוח פה את מגילת אסתר ולספר לכם עד כמה דברים מדהימים הם יצרו (וגם כאלו שלא ממש טובים) אבל אדגיש כמה שאולי אתם מכירים כמו דת' נוט, צ'יהיפורו, קליימור, חטאי קשרן וכ'ו... בסרט שתי גברים מגיעים במעלית לבר שלא מוכר ושם עליהם לשחק בילאירד, את הסיבה למשחק הם מתחילים להבין לאט לאט תוך כדי משחק... סרט מדהים ומומלץ בחום!


Dareka no Manazashi
Dareka no Manazashi
סרט קצר שנוצר על ידי מאקוטו שינקאי, פירוט 
עליו תוכלו לראות למעלה בפוסט. סרט בן 6 דקות שכרגיל כל כך יפה ויזואלית.











http://cdn.myanimelist.net/images/anime/6/55409.jpg
DPR Special Movie
סרט קצר ומיוחד של סטודיו וויט פוקס (שטיינס;גייט, מאו-סאמה) בשיתוף עם JAXA, חברה לחקר החלל הרשמית של יפן ו-NASA, לפירסום משימה מיוחדת בחלל. אורכו כ-6 דקות.











http://cdn.myanimelist.net/images/anime/6/10092.jpg
Noiseman Sound Insect
סרט באורך של רבע שעה שהוציא הסטודיו בשנת 1997 על ידי סטודיו 4C שמוכר כבר עם הרבה מאוד סרטים וסדרות קצרות. הסרט זכה לשבחות מצד האנימציה המדהימה שהייתה בה והמוזיקה שהולחנה על ידי יוקו קאנו המפורסמת שעשתה גם את קאבוי ביבופ, וכיום עושה את ספייס דאנדי שהחל לשודר לפני כשבוע ביפן.

 

כמו בפוסט הקודם חשבתי להוסיף 'מבט לעתיד' נוסף על מה שמצפה לנו בעתיד בתחום סרטי האנימה הקצרים, הייתי שמח להוסיף על פרסומות גם אבל אף אחד לא יודע מתי הם יופיעו באמת... לא אחפור יותר מדי, לחצו על התמונות לעוד מידע עליהם ומקווה שגם כמוני תתלהבו ולא תוכלו לחכות. תודה לכל מי שקרא את הפוסט, אשמח לשמוע את דעתכם בתגובות, מקווים שתחזרו לבקר כאן שוב ולקרוא את שאר הפוסטים של חברי הצוות המשובחים של סויקה סאן! D:

http://cdn.myanimelist.net/images/anime/2/55197.jpg
Harmonie
http://cdn.myanimelist.net/images/anime/6/55167.jpg
Kuro no Sumika -Chronus-

Shashinkan
Shashinkan
   
Hinata no Aoshigure
Hinata no Aoshigure
Parol no Mirai Shima
Parol no Mirai Shima
 
Ookii 1 Nensei to Chiisana 2 Nensei
Ookii 1 Nensei to Chiisana 2 Nensei

תגובה 1:

  1. אני מאוד מחבבת את הפרסומות של קיואני, במיוחד הושי-הן שמציגה את השלבים להיווצרותה של אנימה. היו להם גם כמה שפחות אהבתי THO.
    מאקוטו שינקאי... אין כאן על מה לדבר בכלל, הקסם שלו הרבה יותר בוהק ביצירות קצרות מאשר ארוכות, ולכן לא פלא שהפרסומות שהוא עשה וגם Dareka no Manazashi יצאו נהדר.
    לגבי אנימה מיראי - אני מאוד אוהבת את הפרוייקט הזה, והסרטים האהובים עליי ממנו הם LWA, הביליארד ווואסורנגומו. אני מאוד אוהבת את הרעיון של הפרוייקט שנותן לאנימטורים הצעירים ליצור את מה שהם רוצים בלי לחשוש מתקציבים או פופולאריות, חופש אומנותי זה דבר מאוד חשוב בשבילם.
    כתבה נהדרת, סבי! D:

    השבמחק