יום ראשון, 5 בינואר 2014

קבא"ב נושא ינואר - קונספטים מוזרים שהצליחו

הנושא החדש הגיע בתזמון דיי טוב, כשאני בבית, ובכל מקרה לא כתבתי כבר דיי הרבה זמן. הנושא החודש הוא "קונספטים מוזרים שהצליחו". ולאלו מכם שרוצים הסבר מהבלוג של קואופרטיב:
עולם האנימה והמנגה מיוחד בכך שלא מעט אמנים לוקחים רעיונות מוזרים ומיוחדים ויוצרים מהם סיפורים סוחפים, מרגשים, מצחיקים ועוד. אילו סדרות ראיתם/קראתם שחשבתם שהקונספט שלהן מוזר/הזוי/טיפשי אבל ממש נהנתם מהן? מה אהבתם בהן? למה אתם חושבים שהן הצליחו?

האמת? חשבתי שיהיה נורא פשוט לבחור אנימות לכתוב עליהן. התחלתי לעבור על הרשימה במאל מציון 10, ועד לדברים שקיבלו אצלי 6. יצאתי עם 2 אנימות בסוף. כשחושבים על זה, זה דיי מובן. בתחום כמו אנימה, דברים כמו שדים, מפלצות, כוחות על,  בנות חצי רובוטיות שנלחמות, אנשים שתקועים במציאות מדומה, דוב קוטב שמנהל בית קפה, ועוד דברים רבים נראים נורמלי לחלוטין. הגבול בין דברים מוזרים ונורמליים  כמעט ובלתי נראה. בעצם מה שנשאר מוזר הם הדברים המוזרים שגם לא חופרים על הרעיון שלהם. ככל הנראה לא כל הדברים שאני הולך להביא יראו לכם הזויים במיוחד, אבל הכל תלוי באיך שמסתכלים על זה.

Usavich
2 ארנבים רוסים בכלא. אוסאביץ' היא סדרה של פרקים קצרים של דקה שמראה שטויות שעושים 2 ארנבים, ובעיקר אחד מהם בשם פוטין, בבית הסוהר הרוסי ובהמשך גם מעבר. אוסאביץ' לא מתוחכם במיוחד, אבל הוא עושה עבודה טובה כבר 5 עונות בלהצחיק את הצופה, אפילו שהדברים חוזרים על עצמם בין עונה לעונה. זה חמוד וקצר.







Detroit Metal City
בחור חובב פופ שוודי מוצא את עצמו שר דת' מטאל. פרודיה אדירה על דת' מטאל. האנימה מציגה את הלהקה, הסגל, השירים ומעריצים בצורה מוקצנת לגמרי, אבל מצחיקה נורא. אני נורא אוהב את ההגזמה הזאת ואת הסיטואציות המשעשעות שהאנימה מביאה. והשירים גם קליטים, אפילו שהנושאים שלהם מטרידים.







Revolutionary Girl Utena
נסיכה שמחליטה להיות הנסיך. יכול להיות שזה לא הרעיון הכי מוזר או הזוי שתראו, אבל זה בהחלט מיוחד. לאנימה יש אופי נורא חזק שהיא לא מפחדת להראות. שינוי צורה כמו באנימות מאהו שוג'ו או נאומים שחוזרים על עצמם, אבל הכל מבוצע בצורה טובה, בצורה שכל פרק אתה מצפה לקטעים האלה. וגם כל הרעיון של אוטנה שמנסה להיות הנסיך הולך עם האנימה עד הסוף ולא רק מהווה סוג של פתיח.





אלו הדברים שהרגשתי יותר צורך לכתוב עליהם. אבל יש עוד כמה דברים שלדעתי אפשר להגיד שהם בעלי קונספט מוזר יחסית (או מיוחד):
Tiger & Bunny - ריאליטי של גיבורי על. ומאוד מומלץ בלי קשר.
Shirokuma Cafe - עולם בו חיות מתנהגות כמו בני אדם.
Katanagatari - סיף ללא חרב.
Kami nomi zo Shiru Sekai - מומחה בבנות 2D שצריך להתחיל עם בנות 3D.
Panty & Stocking with Garterbelt - מלאכיות שנלחמות עם הלבוש התחתון שלהן.

וזהו להיום, עד הפעם הבאה אני אכתוב על משהו.

4 תגובות:

  1. טייגר ובאני אפילו לא מרגיש לי מוזר יותר, אני רגילה מדי לאנימות, אה? למרות שזה אחלה.
    קראתי כמה ווליומים של DMC, זה באמת היה ביזארי וממש אחלה, רק בזמנו זה היה קצת מוגזם בשבילי. נראה לי אבל שעכשיו לא תהיה לי ממש בעיה לחזור לזה, רק שאני עמוסה מדי...
    בכ"מ, ח"ח על הפוסט! ייצא קצת קצר, אבל לא נורא, הרי פינית זמן בימים המועטים בהם אתה לא בצבא כדי לכתוב אותו 3>

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
    תשובות
    1. אופס.
      בכ"א, מצחיק שאוטנה הזוי לא בגלל הקונספט אלא בגלל מה שקורה בפועל...
      פוסט נחמד~

      מחק
  3. DMC ושירוקומה אחלה סדרות בדיוק בשני צידי המטבע, DMC קצרה מדי ושירוקומה ארוכה מדי.
    חבל רק שהפנדה הזה מרגיז בטירוף

    השבמחק