יום שבת, 18 בינואר 2014

Fate Zero- Review

Fate/ Zero- Review

הפקה: Ufotable
יצירה מקורית: Type Moon, Nitro+
מס' פרקים: 25 (הפרק הראשון שעה, כך שזה בפועל 26 פרקים)
ז'אנרים: אקשן, על טבעי, פנטזיה
תאריך יציאה לעונה הראשונה:  ה2 לאוקטובר 2011 עד ה25 לדצמבר 2011
תאריך יציאה לעונה השנייה: ה8 לאפריל 2012 עד ה24 ליוני 2012

המאסטרפיס הזה. זה היה כ"כ טוב. עוד ביקורת לבלוג שלנו, והיא לאחת האנימות שקיבלו יותר תהילה בתקופה האחרונה. ובשונה מחרא כמו סאו, קורוקו נו באסקט, ושינגקי נו קיוג'ין, פה זה אשכרה מוצדק! כי פייט זירו היא סדרה נפלאה, עם קטעים פסיכולוגים מעניינים. פייט זירו היא אדאפציה לנובל פריקוול לויזו'אל נובל המצליח (שגם יצאה לו אנימה על ידי DEEN), פייט סטיי נייט. ראיתי את האנימה של FSN ואמנם איני זוכר ממנה הרבה, כיוון שזה היה לפניי זמן רב, כך שלא אתייחס במיוחד בביקורת הזאת לFSN. על אף שפייט זירו היא פריקוול, ניתן לצפות בה כסדרה בפני עצמה, ועדיין מקבלים אחת טובה במיוחד. הסיקור הולך לכלול הרבה ספוילרים, ואני לא הולך לרחם עליכם בזה, כך שאם אינכם מעוניינים בספוילרים, אל תקראו את הביקורת. תחזרו אליה רק אחרי שתסיימו את המדהימות הזאת. אני גם מזהיר מראש, פייט זירו היא חתיכת סדרה אלימה ואכזרית, עם הרבה הרבה דם ומוות, אז קחו את זה בחשבון. קדימה. נתחיל!
*ציור של וויבר וריידר מצטרף אלינו. ושאני מצייר דמיות כדי לשים אותן על הארון שלי בתור "מרצ'דיינס", זה אומר שאני באמת אוהב אותן (כמו הציור החעתיך שלי של N וקאסומי)




העלילה מתרחשת כ10 שנים לפניי פייט סטיי נייט. הקטע בפרק הראשון מתרחש 18 שנים לפניי פייט סטיי נייט, ומראה את הולדת הבת של שתי דמיות בסדרה, קיריטסוגו ואייריסביל. 8 שנים לאחר מכן, אנחנו מגיעים להווה של הסדרה. מלחמת הגביע הקדוש עתידה להתחיל. הגביע הקדוש הוא גביע שהזוכה בו יוכל להגשים משאלה. 7 אנשים מזמנים בעזרת קסם מיוחד 7 גיבורים מהעבר, שהם ישרתו אותם לצורך הקרב על הגביע הגדול והקדוש. סה"כ סטינג מאוד פשוט. קרבות על המוות בשביל משאלה. אלא שפייט זירו מצליח לעשות גם מהסטינג הפשוט הזה חתיכת סדרה מעניינת ומוצלחת. אז אני מבין, במקום למצוא 7 כדורים להגשמת המשאלה, צריך להרוג 7 אנשים. (או לחסל 14 כדורים, אם אתם מבינים למה אני מתכוון חוחו)

אז בואו נסביר קצת על הכל. כל אחד מהלוחמים האלה שזומנו נקרא "משרת". הם גיבורים אגדיים שמתו, וזכו להחזרה לחיים בעקבות הקסם שזימן אותם. הם מתחלקים ל7 קלאסים שהם: סייבר, ארצ'ר, קאסטר, אסאסין, ריידר, ברסרקר, ולאנסר. בהתאם לקלאס שלהם, כך הסגנון הלחימה שלהם עובד. אסאסין הוא לוחם שמסתמך בעיקר על התגנבות. ברסרקר על התפרעות בקרב ללא סגנון התקפה מוגדר, לאנסר על חניתות, ואני מניח שכבר הבנתם. לעומת זאת, האדם שזימן אותם, נקרא "מאסטר". המאסטר הוא האדון של המשרת שלו. למעשה לא קיים באמת שום חיוב בניהם. המשרת לא באמת חייב לציית למאסטר שלו. הוא יכול לעבוד בפני עצמו, ללא שום קשר למאסטר. עדיין קיימים כמה קשרים. קודם כל, המאסטר הוא מספק המאנה של המשרת. במידה ונגמרת למשרת המאנה, הוא מפסיק להתקיים. בנוסף לזה, לכל מאסטר יש 3 קסמי פקודה למשרת שלו. אלו 3 קסמים שברגע שהוא מבקש לעשות פקודה מסוימת מהמשרת, המשרת יעשה אותה, ללא שליטה באמת בגופו. אמנם, הפקודות חייבות להיות דברים מאוד מאוד ברורים וחד פעמיים. כך שפקודה כמו "נצח בקרב הזה" תהיה די חסרת השפעה. לעומת זאת, פקודה כמו "תתקוף את האדם הזה" תהיה בעלת השפעה רבה והמשרת יהיה חייב לציות הפקודה.

שבעת המאסטרים מזמנים את הלוחמים. חלקם הגיעו ליפן במיוחד בשביל המלחמה. לפייט זירו אין באמת קו עלילה אחיד, וגם אין אף דמות ראשית למעשה. זה בפני עצמו כבר מקשה עליי לעשות ביקורת שהעלילה מורכבת מכ"כ הרבה תת עלילות, ומחסור בעלילה ראשית. אני לא אומר שזה רע, רק אני אומר שבתור מבקר זה נותן לי פחות מקום לחופש בוהוווווו. טוב לא משנה. בכל מקרה, לא תהיה לי ברירה אלא לקפוץ מדבר לדבר, מה שאני לא אוהב לעשות במיוחד. נמשיך!

כמה מהמאסטרים במלחמה כוללים כמה אנשים שכנראה יהיו מוכרים לכם מפייט סטיי נייט, או לפחות אוזכרו בה. טוסאקה טוקיאומי הוא אביה של טוסאקה רין, אחת הדמיות הראשיות בפייט סטיי נייט. קיריטסוגו הוא אביו המאמץ של שירו. קוטומינה קיריי הוא דמות נוספת בפייט סטיי נייט. מאטו קאריה הוא קרוב משפחה של מאטו סאקורה, דמות נוספת בפייט סטיי נייט. עם זאת, אנחנו מקבלים שלוש דמיות חדשות שאין להם שום קשר לפייט סטיי נייט. אלו הם אוריו ריונוסקה, בחור שהוא רוצח סדרתי אכזרי למדיי. בנוסף לזה, שני מאסטרים הגיעו במיוחד ליפן בשביל המלחמה. אלכימאי בשם קיינת', והתלמיד שלו, וויבר.

קיריטסוגו מקבל את סייבר, לוחמת בלונדינית, שהיא... המלך ארתור?! אבלאבלאבל.... כל הזמן חשבתי שארתור היה גבר. טוב, זה לא באמת משנה. כיוון שאין באמת הוכחות לקיומו של המלך ארתור. יש כל-כך הרבה אגדות לגביו, שסותרות אחת את השנייה. כן, כנראה שבהחלט היה מלך ארתור מסוים, בדיוק כמו שהיה מרקו פולו מסוים ולא אגדי (לא, אני לא הולך לדבר על מרקו פולו. אבל אני אגיד לכם שההיסטוריה עליו קצת הרבה בעייתית), אבל בהיסטוריה כזאת, זה בעייתי למדיי. כך שבהחלט אפשרי לתת לארתור את הישות של אישה. בהתחשב שהיו לאורך ההיסטוריה נשים רבות שהתחזו לגברים, וגם בתפקידים רשמיים. לדוגמא האפיפיורית יוהאנה הייתה כזאת. אי אפשר באמת לסתור את האפשרות שהמלך ארתור היה אישה, כך שזה בסדר גמור. קיריי מקבל את אסאסין, שהוא לוחם ערבי מסוים. אם כבר חותרים לזה, מאוד הגיוני שהוא קיבל לוחם ערבי, בהתחשב שהמילה ASSASSIN לקוחה מהמילה הערבית "חששין", שזה חבר בחשישיון, ארגון ערבי של רוצחים. קאריה מקבל את ברסרקר, שלעת אתה לא אגיד מי הזהות שלו. טוקאיומי מקבל את ארצ'ר, שהזהות שלו נחשפת לנו במהרה, הוא גילגמאש. מעניין שרין בנייט גם קיבלה את הקלאס של ארצ'ר. וויבר מקבל את ריידר, שזהותו היא אלכסנדר הגדול. אוריו מקבל את קאסטר, שהוא ג'ילאס. שותפה של ז'אן ד'ארק, שנודע בעיקר בהיותו כרוצח ילדים סדרתי. לבסוף, קיינת' מקבל את לאנסר, שזהותו היא דיראמוד האגדי.

לאחר שהלוחמים זומנו, מתכוננים המאסטרים לקרב הגדול שלהם, כל אחד בדרכו שלו. קיריטסוגו ואייריסביל נאלצים לעזוב את בתם, איליה (שהיא גם דמות בפייט סטיי נייט) לצורך המלחמה. הם משתתפים במלחמה יחד, כאשר קיריטסוגו רוצה שיחשבו שאייריסביל היא המאסטרית של סייבר. לכן קיריטסוגו עובד מאחורי הקלעים, יחד עם העוזרת הנאמנה שלו, מאיה (Maiya). שניהם עובדים כמתנקשים, עם שימוש מרהיב באקדחים. בנוסף לזה, מעבר לעובדה שהם עובדים יחד, יש עוד שימוש לזה שאייירסביל יחד עם סייבר. העובדה שאייריסביל מסוגלת לרפא את סייבר, ושסייבר תגן עליה בעת הצורך (אני תוהה מי שומר על איליה כל הזמן הזה, כי באמת שלא אמרו). טוקיאומי וקוטומינה, ששניהם עובדים יחד, מתכננים את התוכנית הבאה שלהם. אוריו לעומת זאת ממשיך לרצוח ילדים ללא הרף בתור הקרבה לקאסטר, ולעומת זאת וויבר מטיל קסם על זוג מבוגרים, ונכנס לביתם כאילו הוא נכדם. יחד עם זאת, המערכת יחסים שלו עם ריידר מתפתחת, ושניהם מעבירים את עיקר זמנם בהשתעשעות.

במהרה, הקרב הראשון במלחמה מתחיל. אסאסין, המשרת של קיריי, מובס. על אף שזה נראה מאוד פשוט שאסאסין יובס, הרי הוא הקלאס הכי חלש בקרב ישיר, השאלה זה למה שהוא יגיע למצב בו הוא נלחם בקרב ישיר. אסאסין הוא לוחם שעובד על התנקשיות במאסטרים, ולא במשרתים. אם כך, הרי קיים מישהו שהצליח לעבור את יכולת ההתגנבות של אסאסין, היכולת שבה הוא הכי מוכשר. ואם כן, זה מצב רע, ממש רע לשאר המאסטרים. מי כבר היה יכול להביס את אסאסין?! מי?! מי?!!!!

זמן מה לאחר מכן, קרב נוסף עתיד להתרחש. כאשר לאנסר מופיע מול סייבר. איירסביל משמשת כ"גב" לסייבר. לאנסר וסייבר, שניהם נלחמים. ולאנסר חושף אסטרטגיות בהחלט מעניינות. אמנם, אני לא הולך לגעת בזה עכשיו, אלא בקטגוריה שלמה שבה אדבר על הקרבות המרשימים של הסדרה. עם זאת, ריידר ו-וויבר צופים בקרב של השניים. שניהם לומדים את האסטרטגיות של לאנסר וסייבר. יחד עם זאת, קיריטסוגו, מאחורי הקלעים, מחפש את המאסטר של לאנסר. זוהי למעשה דרך הרבה יותר קלה להתנקש במאסטר, כיוון שהוא מספק המאנה העיקרית של המשרת. די מעניין מבחינת קיריטסוגו לעשות דבר כזה. המלחמה הזאת היא לא נטו קרבות משרתים, כך שדברים כאלה בעייני בהחלט הוגנים. אלא שעל קיריטסוגו להיזהר, שכן אם יכנס לקרב עם משרת, הסיכוי שלו לאבד את חיוו מאוד גדול. משרת חזק בהרבה ממאסטר, גם אם הוא עובד אסטרטגי כמו קיריטסוגו. המאסטר של לאנסר מתחיל די להימאס מזה שלאנסר מוותר לסייבר, לכן הוא משתמש בפקודה הראשונה שלו. שיביס את סייבר. די בזבוז בעייניי. גם דבר כזה ממש מחסל את הקשר. זה כנראה כל הטריק בקסמי פקודה, שהם חד פעמיים, וממש עשווים לחסל את הקשר בין המאסטר למשרת בשימוש לא נכון. ריידר פורץ לקרב על מנת לתמוך בסייבר. כמה חבל קיינת', בזבזת את הקסם הראשון שלך. על מה, על כלום. כי לאנסר באמת לא מסוגל להביס שני לוחמים יחד (אם כי נראה שהוא יכול להביס את סייבר בעצמו).

עם הזמן, קאסטר ממשיך במשחק הילדים האכזרי שלו. הוא מוצא את עצמו בקרב מול סייבר. סייבר ממש מזועזעת ממה שקאסטר עושה, ומסיבות הגיוניות. גם קאסטר חושב שסייבר היא שותפתו לשעבר, ז'אן ד'ארק. די הגיוני האמת. אין סיבה שהוא יחשוב שהיא המלך ארתור, כי המלך ארתור נודע כגבר. בנוסף לזה, שז'אן ד'ארק היא אחת הלוחמות הבולטות ביותר בהיסטוריה (תעשו איזשהו פייט עם אן בוני וזה יהיה אוסום). אנחנו מקבלים קרב מלא בדם ויצורים מוזרים ומגעילים. גם ביינתיים, קיינת' תוקף את קיריטסוגו, ונותן ללאנסר משימה לתמוך בסייבר, ואנחנו מקבלים קרב משותף שלהם אוסום במיוחד. אמנם השניים לא מצליחים להביס את קאסטר. לא קשה לראות למה הרבה אנשים משפפים את לאנסר וסייבר בעקבות זה. לאנסר חעתיך הורס וסייבר... טוב היא שטוחה אבל למי אכפת (לכו לפרינסס לאבר אם אתם רוצים לראות את סייבר עם חזה גדול)

באופן מעניין למדיי, זו שמצליחה להוביל מהלך נגד קאסטר ואוריו, היא לא אחרת מ... רין! כן כן, רין הצעירה בת ה6, חסרת הניסיון והידע מצליחה להיות אוסום רצח. אנחנו מקבלים פרק שקצת סוטה מהעלילה הראשית, בשביל התמקדות ברין. רין רואה שחבריה מתים זה באחר זה. היא מתחילה לחקור מעט, עד שמגיעה אל אוריו. נגד איש מבוגר שהצליח לרצוח ככ הרבה אנשים בקלות, היא מצליחה להרוס לו את הצמיד שקאסטר נתן לו. אותו צמיד שנותן לו לעשות מילדים מין חסרי נשמה. מרשים למדיי לקוסמת צעירה. אמנם זה לא מונע מאוריו להפסיק בדרכים שלו, אבל זו עדיין כבר התחלה שרין הובילה אותה.

יחד עם זה אנחנו מקבלים דיון של ריידר, ארצ'ר וסייבר על מהו באמת לוחם ומלך. ריידר מטיח בסייבר טענות שהיא מעולם לא הובילה את הנתינים שלה. מה שגרם להם להיות מדוכאים ממנה בתור מלך. ולכן ריידר לא מחשיב אותה כמלך. מדובר בדיון ממש מעניין, שממש נהניתי ממנו.

אנחנו כבר מגיעים לסוף העונה הראשונה בביקורת הזאת. אסאסין במהלך העונה מתגלה כלא מובס באמת, אלא שהיה טריק של קיריי וטוקיאומי. נחמד למדיי. בסופו של דבר, ריידר מביס אותו עם אחת היכולות המרשימות ביותר, של העברת היקום למציאות אחרת. זה הכל ככ גדול ומרשים. בסופו של דבר, קאסטר שאגר מספיק כוח, מחליט לנצל את מלוא כוחו. סייבר, ריידר, ולאנסר יוצאים להילחם בו, וכך העונה הראשונה נגמרת.

העונה השנייה ממשיכה בדיוק איפה שהראשונה שעצרה. יחד עם שיתוף של לאנסר, סייבר, קיריטסוגו, ריידר וגם וויבר, אוריו מובס וקאסטר מובסים. הקטע שבו קיריטסוגו הורג את אוריו היה ממש כיפי, ומטריד יחד. העובדה שאוריו נורה בבטנו ורואה את הדם שלו ומאושר מזה שזה הדבר שהוא כל הזמן חיפש וזה היה אצלו... אוקי זה מטריד. אבל כ"כ מעולה. אם כבר שמתם לב, פייט זירו לא באמת מביאה משהו חדשני במיוחד. היא פשוט מבצעת הכל ממש ממש ממש טוב, וזה הגדולה של הסדרה באמת.

גם ביינתיים קאריה נלחם מול טוקיאומי ומובס, ואנחנו מקבלים קרב מרשים בין ברסרקר לגילגאמאש, אם כי ללא משהו אסטרטגי, לעומת שאר הקרבות. גם בבוא הזמן לאנסר נלחם שוב בסייבר, אלא שלאנסר חוטף חתיכת טרול מקיריטסוגו. אאוץ'. קיריטסוגו מאיים שיהרוג את סולה אוי, ארוסתו של קיינת'. הוא נותן לקיינת' הזדמנות להציל את סולה אוי. במידה ויחתום על הסכם שבו הוא מצווה על לאנסר להתאבד כחלק מקסם פקודה, קיריטסוגו לא יוכל להרוג אותו, או את סולה אוי. אלא שיש כאן דגש כאן, שהדגש זה קיריטסוגו. לאנסר מתאבד בעקבות זה. ובטח קיינת' וסולה אוי ניצלו, נכון?! לא נכון! בום, מאיה הורגת את שניהם. הדגש היה זה קיריטסוגו. מדובר בטרול אדיר ואכזרי, שבאמת מעלה את הדיון, האם שווה עד כדי כך לשחק בדרך אכזרית שכזאת ו"לא הוגנת" שכזאת? הרי מדובר בדרך מלוכלכת לגמריי. אם תשאלו אותי, אני חושב שכן, זה כן הוגן. כל עוד זה בחוקים של המשחק, ולא עברת על שום חוק בו, אין גבולות לזה. אפשרי להשתמש בכל דבר (אבל בגלל הגישה הזאת שלי כולם שונאים אותי במשחקי מאפיה, כי אני טרול בדיוק כמו קיריטסוגו חוחו).

על אף הגישה האכזרית של קיריטסוגו, הסדרה עושה מהלך חכם במיוחד. פרק לאחר מכן, היא מציגה את העבר של קיריטסוגו, של למה הוא נהיה כזה. מדובר בעבר מעולה, שממש נהניתי ממנו. קיריטסוגו לומד כיצד להיות מתנקש, מאישה בשם נטליה. בסופו של דבר הוא נאלץ להרוג אותה בלית ברירה. כדי להציל אחד אתה חייב לוותר על אחר. זה מה שכל הסדרה מנסה להעביר. אי אפשר להשיג צדק בלי לפגוע. אז כן, קיריטסוגו היה צריך לוותר על הקרובים שלו בשביל להציל יותר אנשים. זהו קטע עצוב ומרגש במיוחד, בו הוא אומר שהוא תמיד התייחס אליה כאמא. זה אחד הקטעים האהובים עליי בסדרה, וזה אחד טוב במיוחד.  

נותרנו רק עם ארבעה משרתים, ואנחנו קרובים לסוף הסדרה. טוקיאומי מוריש לקייריי את דרכיו. אלא שלקיירי באמת נמאס מטוקיאומי, והוא רוצח אותו. גם נראה שגילגמאש מאוס מטוקיאומי, ושניהם כורתים ברית והופכים להיות המאסטר והמשרת החדשים אחד של השני. גילגמאש נלחם מול ריידר, ובדרך אנחנו מקבלים אבדות נוספות. ריידר מת ומשאיר את חברו האהוב וויבר לבדו, שהוא אחת הדמיות היחידות בסדרה ששורדות שלא מופיעות בפייט סטיי נייט. גם בדרך מאיה מתה, וגם איירסביל. אנחנו ממש מגיעים לסוף של הסדרה. ברסרקר מתגלה כלאנסלוט, אחד מאבירי השולחן העגול של ארתור. הזעם שלו כנגד סייבר, כלומר ארתור זה מה שהוא הוביל אותו לשגעון. סייבר גם מעמיקה את מה שריידר אמר לה בעבר, ואני באמת אוהב את זה.

בסופו של דבר, הסוף של הסדרה ממש ממש טוב. קיריטסוגו מבין שכל מה שהוא עשה על מנת להשיג את הצדק שהוא כ"כ חיפש, באמת שלא שווה את זה. ולכן הוא מבקש (מצווה) מסייבר להרוס את הגביע הקדוש. אלא שאז המציאות שלו נשברת פעמיים. הגביע למעשה הוא סוג של תיבת פנדורה. וברגע שהוא נהרס, הרס גדול עובר על פויוקי סיטי, והיא מושמדת לגמריי. קיריטסוגו באמת נואש למצוא ניצול אחד, וכך המציאות שלו נשברת פעם נוספת. הוא מוצא ניצול אחד, ילד בשם שירו, שהוא אלא לא אחר מהדמות הראשית של פייט סטיי נייט, ובזה הסדרה נגמרת באופן מעולה.

אך רגע, עדיין לא סיימנו את הביקורת חוחו. יש לנו עוד כמה דברים לדבר עליהם ונתחיל מהדמיות!

בפייט זירו יש בהחלט מגוון דמיות מעולה. שתי הדמיות האהובות עליי הם ריידר ו-וויבר, שכפי שראיתם, ציירתי אותם מרוב שהם חמודים. ריידר הוא אלכסנדר הגדול, והוא נורא מתלהב מהעולם החדש שלו. הוא ו-וויבר חברים ממש טובים. ריידר בעברו רצה להגיע לאוקאנוס, שהיוונים האמינו שזהו נהר גדול שמקיף את כל העולם. טוב זה למעשה לא באמת כזה טעות אם מתייחסים לזה בצורה מסוימת. הרי האוקיונסים די מקיפים את היבשות. אמנם ריידר מבין שטעה, יחד עם זה שהוא לומד יחד עם וויבר בחיי היום יום. הוא ככ מתלהב מהעולם החדש שלו, ועדיין מתגעגע לעולם הישן שלו, עד שקונה לעצמו כל מיני משחקי אסטרטגיה. הוא גם משתשע עם וויבר והמערכת יחסים שלהם פשוט חמודה למוות.

סייבר היא דמות קרטון למדיי. עדיין די אהבתי אותה, בעיקר בגלל היחס שלה עם קיריטסוגו, שהם לגמריי מנוגדים אחד מהשנייה. למרות זאת, יש לה יחסים שטחיים, אך חמודים עם אייריסביל. קשה לאהוב את קיריטסוגו, אבל הוא בהחלט דמות ממש עמוקה. ויחד עם העבר שלו, שכתוב היטב במיוחד, בהחלט אפשר להבין אותו. ככה עושים את זה.

קאסטר ואוריו הם שתי דמיות אכזריות למוות שממש מנפצים לילדים את הראש. קשה לאהוב אותם, אבל אני לא רואה באמת סיבה לשנוא אותם. שדמות גורמת לי לא לאהוב אותה מרוב שהיא אכזרית, ולא כי היא מעצבנת בדרך הזאת, אז כן, היא כתובה ממש טוב. וזה בדיוק מה שעובר על השניים האלה. גם מה שאוריו במובן מסוים משעשע, כי כאשר הילדים שלו נחטפים מהמחבוא שלו הוא מגיב "מי עושה דבר כזה?! זה לא אנושי!". כן כי לרצוח אנשים זה מאוד אנושי. וזה בדיוק הדמות שלו. גם קאסטר היה רוצח ילדים סדרתי והסדרה באמת נאמנה שזה נוגע לדמיות ההיסטוריות שבה.


אקשן
הקרבות בפייט זירו ממש מרהיבים. גם מבחינת אנימציה, אבל אגע בזה אח"כ. ללאנסר יש חתיכת קומבו מעניין. יכולת אחת שהיא לבטל מאנה, והשנייה היא ביטול ריפוי. זה עובד באופן מושלם נגד סייבר. כיוון שהשיריון של סייבר עשוי ממאנה, מיותר להשאיר אותו. הרי גם ככה לאנסר יפגע בה. אלא שלאנסר פוגע בה, סייבר לא יכולה לרפא את עצמה, בגלל היכולת השנייה של לאנסר, שחושף אותה כמאוד שימושית. זהו קומבו מעולה. אמנם מאוד ספיציפי, אבל חתיכת אחד טוב. הקרבות מהירים במיוחד בנוסף לזה.
היכולת של ריידר, יצירת יקום אחר באופן זמני, ממש מעניינת. הוא מביא את כל הלוחמים שלו מהעבר, לאזור מדברי, בו נלחמו. זה יכולת שבעיקר מרשימה ויזואלית. אך לא רק משרתים נלחמים, אלא גם מאסטרים. הקרב של קיריטסוגו נגד קיינת' היה אטסטרטגי במיוחד, וממש טוב. הקרבות כאן ממש זוהרים וגם אסטרטגים., אבל שוב, מה שעושה אותם בעיקר זה הויזואליות, מה שמוביל אותנו לנקודה הבאה, העיצוב של הסדרה.


עיצוב
שזה נוגע לאנימציה וצביעה, פייט זירו היא כנראה האנימת TV הכי טובה שיצאה אי פעם, ואני לא מגזים בכלל. כן, מבחינת התנועה יש אנימות שעוקפות אותה, על זה אני לא יכול להתווכח, אך גם בזה פייט זירו מביאה נתונים מאוד מרשימים. הצביעה פשוט כ"כ צבעונית. יש בה המון המון גוונים, והכל כ"כ יפה. אמנם בשני פרקים בסוף העונה הראשונה האנימציה והציור יורדים משמעותית ברמה, אך זה די חד פעמי. אני תוהה איזה תקציה היה לפייט זירו שהם עשו את זה, אבל זה ממש מרשים.
בנוגע לפסקול. נתחיל מהדיבוב. קויאמה ריקיה הוא אחד המדבבים האדיאלים לדמיות מבוגרות כמו קיריטסוגו, והוא עוד סיבה שאני מכנה אותו כ"מדבב האבות" (שכן הוא מדבב הרבה דמיות שהם הורים, בניהם קיריטסוגו). את לאנסר מדבב אחד המדבבים האהובים עליי, מידוריקווה היקארו, וגם את טוקיאומי מדבב אחד שאני מאוד אוהב, היאיאמי שו, שהוא פשוט מעולה. ממש לא ויתרו כאן שזה נוגע למדבבים, ובאמת שלא הביאו מדבבים חדשים וחסרי ניסיון. כל המדבבים כאן הם מדבבים שכבר זמן רב בתעשיה, וזה פשוט מעולה. המוזיקת רקע פשוט מעולה. ואין לי יותר מידי מה להגיד. ממש אהבתי את הסיומת השנייה.



לסיכום. פייט זירו היא חתיכת סדרה טובה. בסופו של דבר היא לא באמת מביאה משהו חדשני, אלא פשוט מבצעת הכל ממש ממש טוב. אין בה באמת פגם, והיא נכנסת בקלות לטופ 5 שלי. מדובר בסדרה מרהיבה שכל אחד שיכול לסבול אלימות קשה חייב לצפות בה. 

2 תגובות: