יום ראשון, 2 במרץ 2014

OreImo - My Sister Can't Be This Cute – Review

 OreImo - My Sister Can't Be This Cute – Review

שם: אוראימו, Ore no Imouto ga Konnani Kawaii Wake ga Nai, אחותי הקטנה לא יכולה להיות כזאת חמודה
ז'אנרים: הארם, סלייס אוף לייף, קומדיה
תאריך יציאה (של התחלת העונה הראשונה עד לסיום העונה האחרונה): ה3 לאוקטובר 2010 עד ה18 לאוגוסט 2013
מס' פרקים: 12 לעונה הראשונה, 4 לספיישלים של העונה הראשונה, 13 לעונה השנייה, ו3 לספיישלים של העונה השנייה
הפקה: A-1 Picuters

אוראימו, זה קיצור השם של הסדרה שפירוש שמה הוא "אחותי הקטנה לא יכולה להיות כזאת חמודה", היא במקור סדרת לייט נובל של 56 פרקים ו12 ווליומים, נוצרה על ידי הכותב המוכשר (או שלא?! או שכן?! או שלא?! לעולם לא נדע) פושימי טסוקאסה. רק בואו נעשה סדר לכם באיך לצפות באנימה לפניי שאני מתחיל לדבר על הכל. צפו קודם בעונה הראשונה מן הסתם. עכשיו, הפרק האחרון של העונה הראשונה הוא בעצם לא הסוף האמיתי שלה. קיימים 4 פרקי ספיישל המשך לה. הפרק האחרון של העונה הראשונה מייצג סוג של סוף רות' (שלא קיים מן הסתם בלייט נובל המקורי) שהוא בחלקו פילרי. הפרק הראשון של הספיישלים די דומה לפרק 12 של העונה הראשונה, רק עם דברים שונים ומייצג את ההמשך האמיתי של הסדרה לעוד 4 פרקים. לאחר מכן יש את העונה השנייה שהיא 13 פרקים. ואז את הספיישלים של העונה השנייה. די מטופש לקרוא להם ספיישלים, בהתחשב שהם המשך ישיר לעונה ה2. הסיבה שהם לא חלק ממנה באמת, זה בגלל מחסור במשבצת שידור (כי עונות די עובדות על 10-13 פרקים ולא 16). בכל מקרה, זה בסופו של דבר 32 פרקים לסדרה הזאת, אוראימו. אחרי סיום הסדרה הזאת אני יוצא ממש ממש מבולבל. הסדרה משתנה באופן ככ קיצוני פעם אחר פעם ברמה שלה. רק אני מציע לכם מראש לבוא לאוראימו בגישה צינית, ואז אתם עשווים להנות ממנה. אני באתי לסדרה הזאת בצורה צינית, ודי נהניתי ממנה בצורה הזאת, אם כי עדיין יש קטעים שהם ככ גרועים שזה די קשה, אבל עם זאת, קיימים קטעים מספיק טובים שגישה צינית לא תצטרך בהם. אז קדימה, בואו נתחיל! אני מזהיר מראש שהביקורת הולכת להיות עם ספוילרים רבים, אבל האמת, אני חושב שספוילרים על סדרה כזאת זה דווקא מה שיגרום לכם לצפות בה, כי לפחות עליי, זה עבד.



העלילה באוראימו מספרת על קוסאקה קיוסקה, תיכוניסט בן 17. מאז שהוא זוכר את עצמו הוא לא הסתדר עם אחותו הקטנה, קוסאקה קירינו בת ה14 שדי מתעלמת ממנו וגם מתייחסת אליו בצורה מגעילה למדיי. לילה אחד, קירינו מעירה את קיוסקה וקוראת לו לחדרה. היא מספרת לו שהיא רוצה לגלות לו סוד, אך חוששת למדיי לספר לו את זה מחשש שהוא יצחק עליה וישנא אותה. קיוסקה אומר שהוא לא יעשה את זה, ואז קירינו מגלה לו את הסוד שלה. היא מה שהחברה מגדירה כ"אוטאקו". היא מכורה למוות לאנימות, במיוחד כאלה של קוואי וזה, נו, החרא שאני שונא ומזכיר לכם כתבה אחר כתבה את זה. ועוד יותר ספיצפית, היא מכורה למשחקי ארוגה, שהם בפשטות משחקי הנטאי. הספיציפים שאלו קירינו משחקת, הם משחקי הנטאי שבה יצירת הקשר הוא עם אחות קטנה. קירינו מכורה למוות לדברים האלה, ומאוהבת קשות בדמיות אחיות קטנות במשחקי הנטאי. די מטריד לילדה בת 14 לשחק במשחקי הנטאי שמיועדים ל18 ומעלה, נכון?

בשל חוסר היכולת של קירינו לשתף את שאר החברה בזה, בטח שלא את חברתה הטובה ביותר, איאסה, או בטח שלא את ההורים שלה, שכמו הרבה הורים כנראה מפוחדים שהילדים שלהם יפלו לזוועת האוטאקו, שלמקרה שלא ידעתם, הממשלה ביפן די מחרימה את הנושא, ומציגה את הנושא כחולני לחלוטין, וגם את האוטאקואים, כאנשים לא שפווים לחלוטין. אני אישית לא יכול שלא להסכים איתם. טוב נרד מהקטע של הלא שפווים. כל אחד והפטיש שלו. כולנו בני אדם, וזה עדיין לא פדופיליה אמיתית, אלא רק דמיות מצוירות. יש הבדל בין לאהוב דמות מצוירת קטנה לבין ילדה אמיתית קטנה. זה לא פדופיליה עדיין. כן, זה חולנים ומטריד למוות אותי, אבל הם עדיין אנשים שלא באמת עשו שום דבר רע. זה לא שהאוטאקואים האלה אנסו ילדה בת 3, סהכ יש להם פטיש נוראי. לא מדובר כאן בצפייה באנימות "רגילות" כמו וואן פיס, אלא על אצ'י נוראי ומואה קשה. האספקט הזה בא באוראימו בצורה מעניינת. קירינו משתפת את אחיה בזה. היא גם מבקשת ממנו לשחק יחד איתה במשחקי ההנטאי שלה, רק כדי שיהיה לה עם מי לשתף את הדעות שלה בזה. עד כה הגיוני למדיי, מי לא רוצה שיהיו לו אנשים לשוחח איתם על הנושאים שהוא אוהב? מלבד משחקי ההנטאי שלה, קירינו מאוד אוהבת את האנימה מרורו (Meruru), גיבורת העל שלה. לא יודע אם כיוונו לזה באמת בסדרה בצורה צינית או לא, אבל מרורו היא גיבורת העל הכי נוראית שראיתי אי פעם, שמחזיקה בכוחות מרשימים (שכן... חזקים מדרגון בול... עוד דמות שנוספה לנו שחזקה מגוקו ו-וג'יטה... ) שבקלות הורסים את כל העולם. רק שהיא הורסת את כדוה"א תוך כדי שהתושבים נמצאים עליו... אחלה גיבורת על אה...?

אך איך קירינו אמורה להסתדר עם העובדה הזאת? זאת אומרת, הפרופיל שלה מהסביבה מרשים למדיי. היא חברותית מאוד, טובה בהתעמלות, וגם... דוגמנית בתחילת דרכה! (איכססססססססססס מי הפדופיל ששכר אותה איכססססססססס) קיוסקה, שהוא אוניצ'אן מדהים חבל על הזמן איזה גבר גבר, מציע לקירינו לחפש חברים באינטרנט. חברים אוטאוקואים. קירינו קובעת פגישה עם כמה אוטאקואיות באקיהיבארה, הלא היא ארץ האוטאוקואים (זה די אזור שמוכרים בו מוצרי חשמל, והמון ובעיקר דברים לאוטאוקואים). בשל החשש שלה, קיוסקה מלווה אותה ומשגיח עליה מהצד. קירינו באופן מפתיע למדיי, לא באמת מצליחה ליצור שום נושא שיחה עם אחת הבנות שם. שמחוץ לעולם האוטאקו כיביכול, היא נורא חברותית והכל. אך לא רק היא זאת שלא הצליחה למצוא נושא שיחה, עוד נערה גם לא הצליחה. מארגנת הפגישה, סאורי לוקחת את קירינו ואת הנערה הזאת, שמכנת את עצמה "קורונקו" (Kuroneko). השלוש נהיות חברות, אך לא רק הן, הן נעשות לחברות גם של קיוסקה, כחלק בלתי נפרד ממנו. במובן מסוים קורונקו וסאורי חברות יותר טובות של קיוסקה מאשר של קירינו עצמה, שהיא המקור לכל הפגישה הזאת.

כמה זמן שסאורי, קורנוקו וקירינו (וקיוסקה) חברות, מתחיל דיון מעניין בין השלוש. נראה שקורונקו וסאורי לא מסתירות מהמשפחה שלהן את היותן אוטאוקואיות. בעוד שקירינו היא עדיין בארון. הוריה לא יודעים על זה כלל וכלל, ונראה שהם די נגד העניין. זה נוגע בנקודה מעניינת למדיי לגבי אוטאוקואים בארון. גם הסדרה כיביכול מציגה את קורונקו בעלת הטעם האיכותי באנימה, בעוד שלקירינו יש את הטעם השטחי והגרוע בהן. לאחר השיחה הזאת, בדרך כלשהי אביה של קירינו מגלה את היותה של קירינו אוטאוקואית. לא ידוע אם באמת היא סיפרה לו, או שהוא מצא את כל ערימות ההנטאי שלה, אבל עובדתית הוא יודע על זה. הוא רוצה לזרוק לעזאזל לקירינו את כל ערימות ההנטאי שלה וממש באנטי נגד הסיפור. קיוסקה, שהוא אח גדול מקסים לרמת השפוט, מתמודד עם אביו. בסופו של דבר, אביהם לא באמת מתנגד להיותה של קירינו כאוטאוקואית, אבל הוא כן נגד העובדה שקירינו צופה\ קוראת\ משחקת בדברים לא לגילה. 18+ לעומת גילה של קירינו, 14. לאחר שקיוסקה מביך את עצמו למדיי בקטע באדאסי, מטומטם, משעשע, ולא הגיוני, עם ככ הרבה צדדים בו, אביה של קירינו מקבל את זה. אך קירינו עדיין לא מספרת לחברתה הטובה, איאסה על העניין. טוב... עד שהיא מגלה את זה שהיא רואה אותה הולכת לכנס עם קורונקו וסאורי... ושונאת אותה...

 מכאן הסדרה ממשיכה באופן מטומטם למדיי. קירינו די ממשיכה להיות קוץ בתחת שזה לא יאמן ומקללת את קיוסקה ומרביצה לו חופשי על כל שטות. היא ממש נהיית דמות בלתי נסבלת. אך קיוסקה ממשיך להיות סמרטוט נהדר ועוזר לה בכל דבר, בין אם זה להשפיל את עצמו מול איאסה, או מול המפיק של האנימה שעל הנובל של קירינו שרוצה לשנות את כל הקונספט לגמריי (אז למה לעזאזל הוא עושה רישיון ולא ממציא הכל בעצמו?!) לעומת קירינו שרוצה שהאנימה תהיה 52 פרקים על... סמך פאקינג ווליום אחד של הנובל?! בכל מקרה... קיוסקה משפיל את עצמו ו... כן... המפיק הזה מקשיב לקיוסקה... ועושה אנימה של 52 פרקים על סמך ווליום אחד... GOOD JOB...

אבל אולי לא הסתכלתי על זה בדרך הנכונה למעשה. כי אם מסתכלים על זה בצורה צינית מדובר בכיף אדיר. חוץ מקירינו בכל אופן, שהיא ממש בלתי נסבלת. העונה הראשונה די מסתיימת עם קצת קטעי הארמים שגרמו לי באמת לשנוא את העונה הראשונה+ קירינו שהיא דמות מגעילה בצורה שלא תיאמן וגורמת לאחיה לשחק בהנטאי שלה ולהיות שפוט שלה ומה ולא לעשות, כולל לנסוע לאקהיבארה בפאקינג 12 בלילה שאין רכבות חזרה בשעה הזאת רק כדי לקנות את ההנטאי המטריד שלה... בכל מקרה, העונה הראשונה נגמרת בזה שקירינו נוסעת לאמריקה. פה הפסקתי את הצפייה בסוף העונה הראשונה כי באמת שלא יכולתי לסבול את קירינו, ועוד העובדה שעמיתי היקרים אמרו שהעונה השנייה הרבה יותר גרועה מהראשונה, אז די הפסקתי. אך החלטתי להמשיך, ובאתי בצורה צינית לסדרה, ובאופן מפתיע גיליתי כמה עמיתי היקרים טעו כאן. כן, סביר להניח שבכלל A1 לא כיוונו לעשות מזה ציניות, כי הם ממש מכניסים מוזיקה מרגשת בכל רגע כאן. אבל האם המפיקים של האנימה טעו כאן?! זאת אומרת, יכול להיות שפושימי, היוצר המקורי ניסה תמיד לעשות מזה סיפור ציני. כן יש פה ושם קטעי הארם ממש מטרידים וגרועים, אבל שאני חושב על זה, באמת יכול להיות שזה לא באמת אשמתו. יש כאן הרבה דברים שנראים כציניות. אל לנו לשכוח שיש את העורך וחברת ההפצה, שלמה לא, להכניס הארם לסדרה ולמכור עוד לא יזיק להם. איך שאני רואה את זה, פושימי פשוט לא אשם כאן, הוא הוכרח לזה. אין לדעת אם זה באמת כך, אבל איכשהו, אני מרגיש שA1 ממש פספסו את זה.

בכל מקרה, הספיישלים של העונה הראשונה ממשיכים את העונה הראשונה בכיביכול רות' אמיתי. בזמן הזה שקירינו נסעה לאמריקה, קורונקו מתחילה ללמוד בבית הספר של קיוסקה, כאשר הוא שנה שלישית, והיא שנה ראשונה. הוא בעצם הסנפאי שלה. הוא די מחליט לעזור לה להשתלב בבית הספר. קורונקו די תוקפת אותו על זה, ואז אנחנו די מקבלים תירוץ הוגן ללמה קיוסקה המשיך להשפיל את עצמו שוב ושוב, עם העזרה לקירינו, למרות שהיא התנהגה אליו בצורה מגעילה למוות. הסיבה שהוא עוזר לקורונקו, זה שהוא צריך תדמית של נערה צעירה שיוכל לעזור לה, כי זה בהחלט מספק אותו נפשית. שקירינו לא כאן הוא סהכ העביר את זה לקורנקו. זה מתקבל בהחלט. השניים מצטרפים למועדון תכנות משחקים בבית הספר, וגם פוגשים את אקאגי סנה, אחותו של החבר הכי טוב של קיוסקה. סנה, כמו קירינו בעלת פטיש נוראי מסוים. היא מכורה לגיייזזזזזזזזז. גייז שרירים באופן קיצוני שנראים אפילו כמו טיטאנים. היא גם מדמיינת את שאר חבריה הבנים, וכולל את אחיה, נאנסים בצורות מטרידות על ידי הומו סאמה. טוב סתם, לא הומו סאמה, הומואים אחרים. אקאגי היא דמות ממש משעשעת וכיפית. אם שמתם לב, קיוסקה ממש מתחיל להיות אוטאקו בעצמו. הוא משחק כבר בארוגה חופשי למדיי, על אף שמציג את עצמו כמפוחד מהנושא.


בבואה של העונה השנייה, שסיימתי את כמעט כולה ביום אחד הדמיות נהרסות זו באחר זו. אבל אני אישית ממש ממש אוהב איך שהרסו אותן. קיוסקה מקבל מקירינו משחק ארוגה מטריד למדיי לפלייסטיישן ויטה, שממכר אותו לגמריי. זה הופך אותו לסוטה מין לחלוטין. אמנם, כל השטות הזאת כבר נבנתה באופן מפגר לאורך הסדרה. זאת אומרת, עברה שנה מאז שהוא נהיה אוטאקו. זה מה שפושימי ניסה להעביר כאן בעצם, כך לפחות אני מאמין. זה לא שבמכה אחת הוא נהרס, זה נבנה לזה. השטות הזאת פשוט בנויה היטב. כך אני באמת מציע לכם לבוא לעונה השנייה, בצורה צינית לחלוטין. אמנם עם המוזיקה זה בכלל לא נשמע ציני, אבל זה מה שאני מאמין שA1 פספסו כאן. גם אם זה פספוס שלהם או לא, תבואו לזה בצורה צינית ותראו עד כמה שזה מפגר שזה בעצם אדיר וטוב בעצם הטמטום, אתם תהנו.

גם קיוסקה וקורונקו מתחילים לצאת, וזה פשוט מגוחך לגמריי איך שהיא פשוט זורקת אותו סתם ככה. די אני נשפך, זה ככ מצחיק. זה היה פשוט צפוי לגמריי, ועם זאת פשוט קורע. אבל משהו מסתורי קורה בעונה ה2, מאוד מסתורי. קירינו היא... כבר לא מעצבנת... היא כבר לא מגעילה בכלל... היא עכשיו סתם קרטון...  אם בעונה הראשונה היא הייתה מקללת ומרביצה סתם ככה, בעונה ה2 אין את זה בכלל. וגם שהיא מרביצה ומקללת זה על סיבות הרבה הרבה יותר הגיוניות ומובנות כמו זה שקיוסקה מנסה לבעוט לעזאזל סתם ככה את הכיביכול חבר של קירינו. זה כבר הרבה יותר הגיוני מהעונה הראשונה. בעוד שבעונה הראשונה קירינו פאקינג העבידה את מנמי סתם ככה (אבל שאני חושב על זה מנקודת סיום הסדרה... אני דווקא אוהב את זה... כי מנמי עוד הרבה יותר נוראית מקירינו בעצם שחושבים על זה עם האובר קאוואי שלה ושבעצם מסתתר בה חתיכת יצור מטריד)

פרק 12 של העונה ה2 מביא לנו חתיכת פרק הארם מטריד ומעצבן. זה כבר לא קשור לגיחוך או לא, זה פשוט סתם גרוע ומיותר. עשו הארם מטופש לקיוסקה, זה מפגר לגמריי. אמנם זה די מסתכם בפרק 12 של העונה ה2. אם כמה גרוע שהוא יהיה, פרק 13 הוא די טוב ומסביר למדיי את הרעיון שמאחורי קירינו ומראה את הסדרה, ותחילתה, מנקודת המבט שלה.

קירינו למעשה אף פעם לא שנאה את קיוסקה, הגישה המגעילה למדיי לקיוסקה (שכן, די נפסקת בעונה השנייה) מוסברת באופן מסוים. שקירינו הייתה קטנה היא מאוד התרשמה מאחיה הגדול. קיוסקה היה פעיל בתחריות וממש עזר לה. אך לאט לאט, קיוסקה נהיה עצלן. הוא כבר לא השקיע בספורט כמו מבעבר. גם קירינו רואה את זה כעקרון במנאמי, שגרמה לו להיות ככה. שהיא באה לדבר על זה עם מנמי, אנחנו מגלים את מנמי כסוג של נבלית נוראית די משום מקום. זה פשוט מוזר לחלוטין. אם כי בקטע הזה זה מטופש, זה לא מפריע לי באמת. מנמי תמיד הייתה חרא דמות, וכן, הגיוני שבתוך האובר קוואי הזה, תמיד זה מה שהיה בה. בכל מקרה, קירינו ניסתה להחזיר לעצמה את אחיה הגדול להיות הבאדאס שהוא היה ושייתייחס אליה יותר כמו בעבר. נואשת למצוא משהו כזה, היא לאט לאט התגלגלה לעולם האוטאקו, וארוגה. בו היא ראתה הרבה דמיות אחיות קטנות קאוואי וזה. הסיבה שהיא נמשכת לזה, שהיא ניסתה ללמוד באופן מוזר מהדמיות האלה איך לגרום לנסות לאחיה להתייחס אליה. זה די מטומטם, אך די כתוב טוב. אם כי רואים שפושימי כתב את זה כמין "סגירת חורים" שכזאת לאחר שעבר על הסדרה שלו, ודי מצא משהו הוגן למדיי. רק אני תוהה מה הצורך להראות אותה ואת קיוסקה במקלחת כילדים. זה מטרידדדדדדד.

אוקי חברים, נשארו ה3 פרקי ספיישלים של העונה השנייה שסוגרים את הסדרה. אני חייב לציין, שממש ממש נהנתי מהם. זה כ"כ מגוחך שזה פשוט כיפי בצורה שלא תיאמן. אולי תקראו לזה גרוע, וזה באמת גרוע, אבל כדאי שתבדקו טוב את נקודת המבט שלכם, כי בהסתכלות אחרת על זה, זה פשוט כיף לא נורמלי.

קיוסקה וקירינו יוצאים לבילוי באקיהיבארה, ואז... ואז... קיוסקה מציע לקירינו נישואים! הוא אומר לה שהוא מאוהב בה! כן, הבנדאם דחה את כל ההארם הגרוע שלו בשביל להיות עם אחותו! די זה כ"כ מצחיק וגרוע שזה פשוט אדיר. הבעיה ששוב לא מסתדרת לי כאן, זה המוזיקה ברקע שיוצרי האנימה פשוט מפספסים את זה. זה לא אמור להיות מרגש, זה אמור להיות מטומטם וקורע מצחוק בגלל זה. המעשים שלהם מטומטמים, זה כתוב מטומטם, אז למה המוזיקה שעושה את זה מרגש... למהההההההה. אה כן, קירינו מסכימה להצעה שלו. איך שכחתי.

השניים מתחילים לצאת זה עם זה. ואז מגיע עוד קטע ממש קורע. מנמי, אשת הרשע בעולם הזה, אומרת שהיא באה להילחם! שוב, אף אחד לא כותב קטע שדמות בסלייס אוף לייף באה להילחם ובפרצוף ככ אפל אחרי הקאוואי שהיה לאורך כל הסדרה בלי לעשות את זה ציני. מנמי נותנת אגרוף לקירינו, והשתיים נלחמות בקרב קצר, שבסיומו מנמי מעמידה את קיוסקה וקירינו על מקומם. אך למרות זאת, השניים עדיין מחליטים להיות יחד ולהתחתן.

אבל... זהו, בשניות האחרונות של הסדרה הכל נהרס. פשוט נהרס. עכשיו אני מאמין שזו באמת שלא אשמת הכותב המקורי, אלא גורמים עליונים כמו העורך וחברת ההפצה. קירינו וקיוסקה מחליטים שלא להתחתן באמת, אלא רק שיהיו יחד עד שקיוסקה מסיים את התיכון. שזה... עכשיו. זה... מטומטם! ולא מטומטם כמו שהשאר היה בצורה כיפית וקורעת. כאילו ברצינות, אחרי כל זה שהם השפילו את עצמם מול כל העולם, ודחו את כל ההארם שלהם, הם לא באמת מתחתנים?! לא יודע מי אחראי על הצעד הזה, ואני מאמין שזה העורך והמגזין (בעקבות העובדה שלא ייווצר להם רושם רע שהם מרשים לסדרה כזאת להסתכם ככה), אבל הרסתם הכל. פשוט הרסתם. אם אתם מחליטים לעשות משהו מטומטם וקיצוני, אז עד הסוף. לא חצי עבודה!




בסופו של דבר, אוראימו היא סדרה ממש כיפית. רק חבל לי על העובדה שגורמים עליונים חוץ מפושימי, ממש פספסו את הפוטנציאל שבה. פושימי די ידע מה הוא כותב כאן, סיפור ציני וקיצוני ומטופש שיורד על אוטאוקואים ורואים את זה מתחילת הסדרה. רק חבל שגורמים עליונים כמו צוות המוזיקה של האנימה, פספסו את העובדה הזאת. לאלו שתוהים, העונה הראשונה היא הפחות האהובה עליי מהשתיים. מהסיבה הפשוטה שקירינו בלתי נסבלת בעונה הראשונה ברמה של יצור מגעיל. בעונה השנייה היא הרבה יותר מתונה, והגיונית. קיוסקה ושאר הדמיות אכן נהרסו בסדרה, אך על קיוסקה זה עשוי בדרך שממש נהניתי ממנה, ושיהרסו לי דמיות בעתיד (לא שאני מבקש את זה), אז הדרך שבה הרסו את קיוסקה זאת הדרך לעשות את זה. 

תגובה 1:

  1. לגבי קיוסקה וקירינו במקלחת בתור ילדים - ביפן זה די נהוג שהורים נכנסים עם הילדים שלהם להתקלח, כך שאני מניח ששני ילדים במקלחת זה לא כזה נדיר.

    השבמחק