יום שני, 7 באפריל 2014

Yu-Gi-Oh! ZeXal- Review

Yu-Gi-Oh! ZeXal- Review

שם: יוגיאו זאל, מלך המשחקים- זאל,
מס' פרקים: 146
תאריך יציאה: 11 לאפריל 2011 עד 23 למרץ 2014
הפקה: Studio Gallop
ז'אנרים: אקשן, פנטזיה, משחקים, שונן

שלום חברים! יוגיאו זאל בדיוק הסתיים ויוגיאו ארק פייב התחיל השבוע! זוהי הולכת להיות ביקורת על יוגיאו זאל. ולא, על אף הX בשם, לא הוגים אותה. אני כבר יודע מראש שהרבה נובים נוראיים כאן הולכים לחרטט לי כמה היוגיאו הראשון הוא הכי טוב. ואני אומר מראש, הוא לא טוב. יוגיאו הראשון הוא חרא אחד גדול שבאמת שאני לא הולך להרצות לכם כאן למה. מתישהו צריך לעשות עליו פוסט באמת. לאחר פייב דיז שממש אהבתי אותה התחילה האנימה יוגיאו זאל. שהביאה עונה ראשונה גרועה במיוחד, ומעטים שרדו אותה מעבר לכמה פרקים. אז נראה שגאלופ חיסלו את עצמם. אבל אז, יום אחד, הוכרזה העונה השנייה. לקרוא לה עונה שנייה זה באמת מטופש ומוזר בהתחשב שכל מה שמפריד בין העונה הראשונה לעונה השנייה זה הפסקה של שבועיים בשידור ותוספת המילה "סקונד" לשם. טוב, מה הולך בעונה השנייה? אני הולך לומר לכם שזה יותר טוב מכל דבר שהיה אי פעם ביוגיאו, והעונה ה2 היא מדהימות מוחלטת שאם הצלחתם לשרוד את העונה הראשונה הגרועה, עתידה לצפות לכם עונה שנייה מקסימה במיוחד. אז קדימה, בואו נצא לביקורת ונראה מה הולך ביוגיאו זאל?! עונה ראשונה מחורבנת לעומת עונה שנייה מדהימה! איך שרדתי את העונה הראשונה אתם שואלים? טוב אני פאנבוי יוגיאו, אז...... קדימה! אני כמובן מזכיר שהביקורת הולכת לכלול הרבה ספוילרים.




יוגיאו זאל מתרחשת בעיר הארטלאנד. היא מספרת על טסקומו יומה, פרחח צעיר בן 13 שגר עם אחותו הגדולה אקארי וסבתו. יומה מאוד מאוד אוהב לשחק במשחק "דואל מונסטרס", אותו משחק שמוביל את כל הסדרה כבר שנים על גבי שנים. רק לצערו של יומה, הוא גרוע ברמה מגוכחת במשחק. לרמה שהוא לא יודע חוקים בסיסיים. אביו ואמו של יומה נעלמו מסיבה לא ידועה והשאירו מאחוריהם מין תיליון מזל, אותו יומה שומר איתו תמיד על צווארו. אביו של יומה, קאזומה, הוא גם זה שלימד את יומה כיצד לשחק במשחק והעלה את האהבה של יומה לזה. את יומה מלווה חברת הילדות שלו, מיזוקי קוטורי. השניים מאוד קרובים זה לזה ומעבירים את רוב הזמן יחד. בכל מקרה, לאחר כמה מקרים, יומה פוגש את אחד התלמידים המוכשרים בדואל בבית הספר, קאמישירו ריוגה. אשר מכונה "שארק" בעקבות חפיסת המים שלו שמתבטאת בעיקר בקלפי כרישים. שארק שובר ליומה את התיליון שלו, ויומה ושארק נקלעים לדואל. אלא שיומה, שהוא מגוחך לגמריי בכל מה שקשור לדואל, איך הוא אמור להביס אותו?

לפתע מופיעה מהתיליון של יומה דמות מוזרה. בחור צעיר, לבן, ועירום, אשר מכנה את עצמו אסטרל. אסטרל אינו זוכר דבר מעברו, אך הוא כן יודע דבר אחד, שאם ישיג את קלפי האקסיד (קלפים חדשים לסדרה, אדבר עליהם מאוחר יותר) עם השם "נאמבר" בשמם, זכרונו יחזור. הקלפים האלה גם משתלטים על אנשים תמימים שמנסים להשתמש בהם כדי להיות חזקים יותר, וזה בדיוק מה שקורה עם שארק. עם הרבה עזרה מאסטרל, יומה מביס את שארק, ומכאן יומה ואסטרל מתחילים להתיידד ולהתחיל במסע שלהם אחר חיפושי קלפי הנאמברס, על מנת להחזיר את זכרונו של אסטרל, יחד עם הזכרון היחיד של אסטרל, שחבוי בקלף "נאמבר 39- הופ".

הפרקים הראשונים די מציגים לנו את יומה חוטף שורה של פאווארפים זה באחר זה. הוא נהיה שחקן טוב מ.... שום מקום. זוהי די נקודה כואבת בשבילי לראות את זה, כי באמת שאני שונא נובים שמתחזקים בצורה לא אמינה. זה בדיוק מה שקורה עם יומה. הפרקים האלה גם נורא קומים, אבל פחות מזה שהם באמת מצחיקים, אלא מהעובדה שיומה באמת אידיוט מוחלט מפגר נוראי, לרמה שהוא לא שם לב לדברים כמו זה שהוא פאקינג בא לבית הספר עם תחפושת דבורה. זה... מההההההה. בשלב הזה יומה הוא די דמות נוראית, ועצם העובדה שהוא כרגע עם פאווארפ ועוד פאווארפ, זה די רע. ועם הרבה הרבה חפירות נאומי נאקאמה מיומה על כך פאקינג דבר. הוא גם נורא חופר עם ה"קאטובינגו" שלו, מושג שלמד מאביו. אין באמת פירוש ישיר לקאטובינגו, אבל זה בערך להגיד "אני נותן את כל מה שיש לי". רק שמרוב שזה ככ הרבה פעמים זה נשמע לי כמו הדאטאבאיו של נארוטו... זה ביינתיים הופך את יומה לדמות מעצבנת במיוחד.

ככל שהסדרה ממשיכה מופיעות לנו עוד ועוד דמיות. כרגע הן די חד פרקיות, אבל אז מופיעה לנו הדמות המרכזית הראשונה שלנו מאז תחילת הסדרה. טנג'ו קאיטו. בחור בן 18 שהוא צייד נאמברס, אך הוא לא צד רק את הנאמברס עצמם, אלא גם את הנשמות של המשתמשים בהם. למה הוא צד אותם? טוב... בשביל לרפא את אחיו הקטן מוקובה ממחלה לא ידועה. אה אופס, אמרתי מוקובה? סליחה, אני מצטער. באמת שאני לא יכול שלא להיזכר בקאיבה ומוקובה שזה נוגע לקאיטו והאח הקטן שלו ששמו הוא הארוטו. כיצד הוא ירפא אותו? טוב, איזשהו אדם מטריד וסוטה מין מוחלט (טוב לא סוטה מין, אבל כן מטריד) בשם ד"ר פייקר הבטיח לקאיטו שירפא את הארוטו אם ישיג לו את הנאמברס, וזה גם כולל את הנשמות שלהם מה שגורם לקאיטו להגיד שוב ושוב, "מכרתי את נשמתי לד"ר פייקר".

כאשר יומה ואסטרל פוגשים בקאיטו, הדבר הראשון שאנחנו רואים זה את הקשר העמוק בין יומה וקוטורי. קשר יותר עמוק מכל דמיות אחרות בזאל, וביוגיאו בכללי. קוטורי עומדת להיפגע על ידי משאית ויומה דוחף אותה ומציב עת עצמו במקומה. הדבר היחיד שמציל אותו, זוהי עצירת הזמן של קאיטו. קאיטו ויומה משחקים. קאיטו חושף את חפיסת ה"פוטון" שלו שמתבססת על זימון מפלצת חזקה בשם "גאלאקסי פוטון דרגון". יומה ואסטרל עומדים להפסיד, אבל אז קורה דבר מטומטם. קאיטו עומד לנצח, אך שאז נראה שקורה דבר להארוטו. הוא מפסיק את ההתקפה שלו לנצחון ובורח מהקרב. זה די מטופש האמת, כן? זה בדיוק עוד שנייה ורק מונע מזה שיומה ואסטרל לא יקבלו הפסד. אבל כנראה שאין ברירה, כי שאסטרל מפסיד בקרב שיש בו נאמברז, הוא מת במקום. זה גם מראה את הניגודים בין יומה ואסטרל, שאסטרל מפחד וחייב לשחק הגנתי, כי הפסד יעלה לו ביוקר. לעומת זאת יומה יכול להרשות לעצמו לשחק בפזיזות התקפית מסוכנת.

מכאן, כדי להתחזק, יומה ואסטרל נרשמים לדואל קרניבאל, אליה יגיעו שחקני דואל מוכשרים, וזה כולל מחזיקי נאמברס. גם במהלך התחרות הזאת יש די הרבה פרקים לא ממש מועילים שמציגים לנו חפיסות פשוטות למדיי.


אם זה לא הספיק שיש לנו את ד"ר פייקר כנבל. נוסף לנו נבל ראשי נוסף. שמו הוא טרון. הוא, ד"ר פייקר, ואביו של יומה עבדו יחד בעבר. בנוסף, יש לטרון שלושה נתינים שהם אחים, ששמם הם ת'רי (III), פור (IV) ו-וי (V). כל אחד מהם לעצמו מוצא את היריבות עם אחד משלושה הראשיים שלנו- יומה, קאיטו, ושארק (וקוטורי ואסטרל, רק שהם די לא מסוגלים להילחם בלי תנאים מסוימים). די מסתבר שלשארק יש אחות בשם ריו, שפור הוא זה שפגע בעבר וגרם לה להיכנס למצב של קומה. שארק מוצא את היריבות איתו שוב. לעומת זאת, וי היה המאסטר של קאיטו בילדותו, אז גם כן, קאיטו ו-וי מוצאים לעצמם את היריבות. ת'רי ויומה אמנם, די חסרי קשר מהעבר. בעוד שהאחים הגדולים של ת'רי עם יריבות עם שארק וקאיטו, ת'רי די מוצא ביומה חבר טוב, והשניים מתחברים. אך אין להם די ברירה אלא להתמודד זה בזה, שכן זה רצונו של טרון.

הדואל קארניבאל מביא לנו כמה דואלים עם סגנון דואל חדש- דואל קוסטאר. דואל שהוא סוג של באטל רויאל שכל שחקן נמצא על קרון רכבת הרים, ויש שלוש מסילות. שחקן יכול להילחם בשחקן אחר רק אם הוא על אותו המסילה שלו, מה שמביא עניין אסטרטגי ומעניין של לנוע למסילה אחרת בזמן הנכון כדי להימנע מהתקפה וכ'ו. אלא שגאלופ די מתעלמים מהחוקים האלה, אותם חוקים שהם כתבו בזה הרגע. זה די מטומטם אני חייב לציין, אבל אני הולך לדבר על הכל בהמשך שזה נוגע לדואלים, אז תחכו לזה.

לאחר כמה קרבות, בניהם פור נגד שארק, קאיטו נגד וי, וקרבות של גוש ודרויט (שתי דמיות נוספות לסדרה שלא הזכרתי קודם, מהסיבה שהם לא חשובים במיוחד) הגיע הזמן. קאיטו משחק נגד טרון וכמובן מפסיד, ויומה משחק אחריו נגד טרון, ומנצח, ובזה הופך לאלוף הדואל קארניבאל. טרון מסתבר כאביהם של שלושת האחים. אך עדיין שום דבר לא נגמר למעשה. עדיין נשאר לנו את ד"ר פייקר, שמסתבר כאביו של קאיטו. רק... אני לא מבין... זה מטומטםםםםםםםםםםם! הוא כל הזמן הזה היה אבא של קאיטו ועשה פוצי מוצי על להציל את הארוטו?! עד כמה אפשר... גאד דאמיט. יומה, קאיטו, ושארק משחקים נגד ד"ר פייקר שחושף אסטרטגיות די משעממות האמת. הם מביסים אותו ואז מתגלה שמה ששולט בד"ר פייקר היה יצור בשם בריאן. עכשיו השאלה זה אם הבריאן הזה שלט במהלך כל הסדרה על פייקר או רק מהקרב הזה. כי אם בכל הסדרה, אז כן, הקטע עם הארוטו לא מטומטם. אבל אם מהרגע הזה... יאפ...

כקרב סיום של העונה, אנחנו מקבלים את קאיטו נגד יומה. קרב די טוב שבו קאיטו מנצח, ושומר על העובדה שיומה מעולם לא הביס אותו. ואז נגמרת העונה הראשונה. אחלה. באותו הזמן, עונה שנייה עוד לא הייתה ידועה בכלל. ואז אמרתי "יששששששששששששש זה נגמר" אחרי הסבל שהעונה הראשונה העבירה אותי (אם כי היא לא כזאת סבל בתכלס, רק בגלל יומה והדואלים המטומטמים שוברי המשחק). ואז הוכרזה העונה השנייה.... ו"למהההההההההה". אבל, לאט לאט שהתקדמתי בעונה ה2, גיליתי עונה שנייה באמת מופלאה, שלאט לאט מתעלה על סדרת היוגיאו האהובה עליי, יוגיאו פייב דיז. אז קדימה, לעונה השנייה!

העונה השנייה די מתחילה בפרקי קומדיה פשוטים למדיי. אחותו של שארק, ריו, נרפאה ממחלתה וכעת יכולה להתנהל בעצמה, היא די באדאס למדיי באופן יחסי. דמות חדשה שהולכת להיות מרכזית למדיי לזמן הקרוב מצטרפת אלינו- שינגטסו ריי. שינגטסו ויומה במהרה מתחברים זה לזה ונהיים חברים ממש טובים. הם שטותיים למדיי יחד. נראה ששינגטסו דיי USELESS כרגע, אך הוא ויומה די מבלים את זמנם יחד. גם אסטרל מעט מרגיש התרחקות מחברו הטוב יומה, דבר שדי קרה לו כאשר ת'רי נכנס לתמונה בזמנו. בנוסף, אנחנו פוגשים שני אנשים שהם בריאן, מאותו הסוג של הדבר שהשתלט על ד"ר פייקר בעונה הראשונה. שמם הם אליטו וגילאג. עם הזמן מצטרפת אליהם דמות בשם מיזאל שהוא גם בריאן ומחזיק בקלפים דומים לשל קאיטו. לחברי הבריאן קיים קלף בשם "בריאן פורס" שמשדרג אקסידים בצורה מעניינת למדיי שמביאה אקסיד חדש וחזק יותר, בלי ממש תנאים. יומה ושינגטסו בהחלט הולכים להעביר את זמנם יחד בהנאה כנראה?


אבל אז.... פה, ברגע הזה, זאל מתחילה להיות מדהימה בבנייה שלה. ראוי כבר לציין שיומה לא מעצבן ממש, גם כי התרגלנו אליו לאורך העונה הראשונה, זה שהוא כבר די חזק עכשיו בלי בנייה מגוכחת (כלומר הייתה בנייה מגוכחת קודם, אבל בנקודה הזאת הוא כבר חזק אחרי שסבלנו את זה), וגם בנוגע לחברים שלו הוא הרבה יותר הגיוני. בכל מקרה, שינגטסו חושף שכל הזמן הזה הוא היה בריאן. אבל, הוא מסביר שבריאן זה לא בהכרח עולם רע. יש בניהם אנשים טובים, והוא אחד מהאנשים הטובים האלה. הוא ממנה את יומה לשומר האישי שלו, ואומר ליומה להסתיר מכולם, ובמיוחד מאסטרל את העובדה הזאת. יומה ממש נראה מגוחך ומטומטם שהוא כזה "כן המפקד שינגטסו!" בצורה מטומטמת לגמריי שזה לא יאמן. אבל זה בדיוק מה שגאלופ רוצים שנרגיש. כיצד יומה משפיל את עצמו, ויוצא אידיוט מוחלט, שוכח את חבריו הקודמים אסטרל וקוטורי רק בשביל שינגטסו שהוא החליט להאמין לו. הוא גם נותן ליומה כמה קלפים מיוחדים שיוכלו לעזור לו במשימה שלו כשומר האישי שלו!

עם הזמן, מופיע אדם בשם וקטור, הוא גם בריאן. הוא חוטף את שינגטסו וקורא ליומה לבוא לעולם הבריאן כדי להציל אותו. יומה שהוא כמובן דואג לחברו, בונה תוכנית יחד עם אסטרל, קוטורי, ריו, שארק וקאיטו כדי להציל את שינגטסו. והפעם זה בצורה די הגיונית. היו לנו פה בערך איזה 15 פרקים של בנייה של החברות של שינגטסו ויומה. זאל יודע לקחת את הזמן שצריך לבניית קטעים טובים, גם אם זה להעיף עלייך עונה ראשונה גרועה כדי לבנות קטעים כאלה. בואו נמשיך. יומה יוצא להציל אותו, אבל, אז מה שמסתבר זה שוקטור ושינגטסו אותו אדם. יותר נכון, שינגטסו הוא כפיל שוקטור יצר כדי להתחבר אל יומה, ולהפיל אותו בפח. הוא משפיל אותו לגמריי בדרך שיומה התנהג עם ה"כן המפקד שינגטסו!". ואי אפשר להאשים אותו, הרי כל הזמן הזה חשבנו שיומה מטומטם לגמריי ככה. אם זה לא מספיק, יומה ידע ששינגטסו כלומר וקטור הוא בריאן, והסתיר את זה מכל שאר חבריו מה שגורם לערעור בין חבריו, וספציפית מאסטרל, שליבו הולך ונהרס בעקבות ה"בגידות" וחוסר האמון של יומה בניהם. זה שהוא ידע שיש איתו בריאן, והחליט להאמין לו, ולא לספר לאסטרל, בהחלט לא מתקבל, וזה פשוט קטע שעשוי מדהים בצורה שלא תיאמן. זה כאילו, פאק, אחרי עונה ראשונה שכ"כ סבלתי ממנה אני מקבל את המדהימות הזאת. פה הטמטום של יומה, והקטע של הנאקאמה באמת משמש לקטע מבריק במיוחד.

עם הזמן אנחנו מתחילים ללמוד על העבר של הבריאן. נחשף לנו חבר בריאן נוסף- דורובה. אך כיוון שהבריאן הם שבעה חברים בארגון שמארגן אותו דון טאונסד, יריבו של אסטרל מעברו, נותרו שניים- נאש ומאראג, שהם עדיין לא ידועים כרגע. העבר של הבריאן בעולם הבריאן הוא טראגי למדיי ומביא קטעי פנטזיה- מיתולוגיה מעניינים במיוחד, דומים לטראגדיה יוונית. גם מבחינת הטראגדיה העצמה וגם מבחינת העולם שהוא מציג. אם כי עדיין יש שימושים של סגנון יפני שם כמו טאנוקי במקרה של גילאג. לכל בריאן קיים חבר מעברו שעזר לו שחבוי בקלפי נאמברז מיוחדים. נאש ומאראג עדיין לא ידועים כרגע.

זה עד שקורה דבר מעניין לטוויסט טוב נוסף שנבנה טוב. נאש ומאראג הם למעשה שארק וריו (בהתאמה). מה שמסתבר זה ששארק וריו הם לא יותר מנאש ומאראג עצמם שנכנסו לגופם של ילדים צעירים בני 5 בערך, בשם קאמישירו ריוגה וקאמישירו ריו שמתו בתאונת דרכים. הם נכנסו לגופם לאחר שוקטור רצח אותם שהיו בריאן, וחזרו לחיים בתור הילדים האלה, בלי שום זכרון מעברם כבריאן. אכזרי למדיי מצד גאלופ לרצוח שני ילדים קטנים באופן טראגי שכזה, אבל זה פשוט כ"כ טוב.

לאחר ששארק וריו גילו שהם בריאן, הם מתחילים במלאכה שלהם, להשיג את הנאמברס. הדמיות שאנחנו מכירים מתחילות להירצח, זו באחר זו, בקטעים דרמטיים טראגיים שעשווים היטב. ברור לנו שכל הדמיות האלה יחזרו לחיים, זה מה שקורה בכל יוגיאו, אך זה לא עושה את זה לפחות דרמטי וטראגי ועצוב. הראשון שבא לעצור את שארק-נאש, הוא פור, שמפסיד לו באופן נואש בקרב. אך מה שמתגלה זה שעברם של כל הבריאן נכתב מחדש על ידי דון טאונסנד על מנת שיעבדו בשבילו. די דומה למה שדארטז הפילרי (והאדיר) מיוגיאו הראשון עשה. אם זה לא מספיק, הקטעים הטראגים ממשיכים וממשיכים לרמה שקאיטו מת מחוסר אויר על הירח לאחר שנלחם שם עם מיזאל, אאוץ'. בסופו של דבר, לאחר שנותרנו חסרי דמיות לגמריי. ברצינות, הדמיות היחידות שנשארו בסדרה באותו הזמן של הקרב נגד דון טאונסנד אלו יומה, קוטורי, אסטרל ושארק (וקאטי וטודורוקי ששרדו בדרך פלא). יומה ושארק מנצחים, מה שמפנה את המקום לשארק כבריאן האחרון, ומתנהל קרב שבו יומה מנצח את שארק.

אמנם הדמיות שאנחנו מכירים חזרו לחיים, אך שום דבר לא נגמר למעשה. קאיטו עדיין מת (כי... טוב... הוא לא מת מאפקט) וגם הבריאן עדיין מתים. המטרה של אסטרל היא עדיין להרוס את עולם הבריאן, מה שיומה מתנגד אליו בכל מחיר, שכן הוא די נקשר אליהם, ואפשר להבין למה, כי זה נבנה בצורה טובה. היחידים שאולי אין לו קשר אליהם אלו מיזאל ודורובה, אך מכל האחרים יש ליומה זכרונות טובים. יומה ואסטרל משחקים, כאשר אסטרל מחזיק בכל הנאמברז, מה שמביא את יומה להביא אסטרטגיות מעניינות, וגורם לו לנצח. אסטרל מחזיר את קאיטו ואת הבריאן לחיים כבני אדם ובזה הסדרה נגמרת באופן נהדר.

טוב אמרתי לכם שאני אדבר על הדואלים, אז קדימה!
אוקי, הדואלים בסדרות יוגיאו זה מה שמציג בעצם את הקרבות בסדרה. כן... למה להם לא להילחם במכות וזהו? במיוחד שהרבה דמיות בזאל באמת מסוגלות להביא הרבה יכולות מרשימות? אני לא הולך לענות לכם על זה.

בכל מקרה, הדואלים בזאל מתחילים מוזר. גאלופ די ניסו להיפתח לקהל חדש וממש מסבירים על כל דבר קטן בהתחלה והדואלים פשוטים לרמת המשעממים. כן להיפתח לקהל חדש זה טוב, ואני מעריך אותם על הצעד, אבל יוצא שקהל שמכיר את המשחק כמוני נשאר מתוסכל למדיי. אם אתם חלק מהקהל החדש הזה, ולא יודעים על אקסיד, זאל הולך להסביר לכם על זה טוב, אבל די מומלץ שתקראו קצת ביוגיאו ויקיה על זה. בכל מקרה, בשלב מסוים, גאלופ ממש מתחילים להתעלם מאפקטים של קלפים בעונה הראשונה. כמו לדוגמא התעלמות מאפקט בקרב זוגות של קאיטו- יומה- פור- ת'רי רק כדי שיומה לא יפסיד, וזה קורה הרבה במהלך העונה הראשונה. זה די מה שעושה אותה לדי גרועה האמת, התעלמות חוזרת שוב ושוב מהחוקים של המשחק שהם בנו בעצמם. זה מעצבן למדיי. גם הדואל קוסטאר שהוצג עם פוטנציאל רב מקבל התעלמות מחוקים ברגע שהוצג, גאדאמיט.

בעונה השנייה הקרבות הופכים לממש מרשימים האמת. האפקטים של הקלפים של האויבים שבורים לרמה מגוכחת שזה לא יאמן, כמו קלף שנותן לך לזמן אקסיד סתם ככה, ועוד לעשות לו שדרוג. בלי פאקינג שום מחיר. אבל האם זה עושה את זה לגרוע? לא ממש. זה דווקא יותר מרשים לראות איך הדמיות שמשחקות נגדם מביסות את הקלפים האלה עם אסטרטגיה חכמה וקומבואים ממש טובים ומעניינים.

~גרפיקה ופסקול~
בואו נתחיל מעיצוב הדמיות. זאל ממש זוהר שזה נוגע לזה. כן אתם יכולים לא לאהוב את עיצובי השיער המוזרים ואני מקבל את זה, אבל בשבילי, זה אחד הדברים שעושים לי את הסדרה. זה ממש כיף לראות איזה עיצובי שיער גאלופ עתידים להוציא עם כ"כ הרבה דברים מעניינים בהם עם שילובי צבעים נהדרים. כן, זה כבר לא נראה שיער, אבל אני פשוט כ"כ אוהב את זה. גם הרבה מהדמיות בזאל הן די מפלצות, כמו הצורה האמיתית של חברי הבריאן, מה שגורם לי לחשוב האמת, זאל היא די לא סדרת טוקוסאטסו? זאת אומרת תסתכלו על זה, האויבים כאלה, ועם יומה שמדבר על הצדק שלו במובן מסוים והחברים שלו.

האנימציה והציור רוב הזמן די סבירים מינוס, כיוון שזו סדרה שרצה כמה שנים, שאין הרבה סטודיואים שיכולים להרשות לעצמם ציור ואנימציה ברמה גבוהה חוץ ממאדהאוס עם האנטר האנטר. בפרקים האחרונים אמנם, הכל נהיה ככ מרשים ויפה. אני גם ממש אוהב את זה שהמפלצות באנימציה מיוחדת מרשימה למדיי. זה נותן להם משמעות מיוחדת.

הדיבוב די אחלה. גאלופ ידועים בזה שהם נותנים הרבה הזדמניות למדבבים חדשים. המדבבים של קוטורי, יומה, ושארק, מאוד חדשים בתעשיית הדיבוב. למדבב של יומה עדיין אין תפקידים חוץ ממנו. למדבב של שארק יש רק את האזאמה מסאמוראי פלמנקו. למדבבת של קוטורי, קומאטסו מיקאקו, כן יש עוד תפקידים רבים. אבל, קוטורי הייתה התפקיד השני שלה, וכנראה הכי בולט לאורך כל הדרך שלה כמדבבת. אנחנו מקבלים מדבבים נוספים מעניינים עם קצת יותר ניסיון כמו אוצ'יאמה קוקי לקאיטו והוסויה יושימאסה לפור.

הפתיחים של זאל ממש טובים, במיוחד הפתיח השני של העונה השנייה שממש התמכרתי אליו. מוזיקת הרקע די בסדר. אבל זה עד שאנחנו מגיעים לעונה השנייה שגאלופ ממש עושים מוזיקה עוצמתית לכל הקטעי טרגדיה והסדרה מרגישה מאיימת למדיי. די שינוי אפל בהתחשב שהסדרה התחילה די רגועה.


~לסיכום~

אני יוצא עם יוגיאו זאל עם רגשות מעורבים. העונה השנייה ממש מדהימה, אבל הבעיה זו העונה הראשונה. אני ממש רוצה לגרום לאנשים לצפות בעונה השנייה, אך יש בעיה אחת. איך אני יכול לגרום לאנשים לעשות זאת שיש להם לסבול 73 פרקים של העונה הראשונה? שבזמן הזה הם יכולים לצפות בפאקינג 6 אנימות של 12 פרקים?! זה בעייתי למדיי חברים. זאת די בקשה לא הגיונית. תהיה העונה השנייה טובה ככל שתהיה, זה לא מצדיק צפייה של 73 פרקים בעייתיים שקיימות אנימות אקשן כמו פייט זירו שטובות מהרגע הראשון ועד האחרון. אז תחליטו אתם אם כן לעשות זאת.

בנוסף, לסיום אני מביא לכם את אילן היוחסין של יוגיאו על ידי דארק הפקות בע"מ. אני תוהה כבר כמה דמיות יש שם... 
*לחצו על התמונה כדי להגדיל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה