יום שלישי, 10 ביוני 2014

J- Stars Victory VS- Review

J- Stars Victory VS- Review

מפתחת: Spike Chunsoft
מפרסמת: Namco Bandai
פלטפורמה: PS3, PS VITA
ז'אנר: פייטר
תאריך יציאה: 19 למרץ 2014

אז הנה לנו, חגיגות 45 שנה למגזין המנגה המצליח ביפן, שונאן ג'אמפ. מה לכבוד החגיגות האלה? משחק מכות של שונן ג'אמפ, שכולל בו 39 סדרות של ג'אמפ. בין כמה מהישנות יותר שהסתיימו כמו סאקיקאגה אוטוקוג'ו ורורוני קנשין, ועד לכמה שרצות במשך שנים כמו האנטר האנטר, קוצ'יקאמה וגינטאמה, ועד לסדרות חדשות יותר כמו מאדאקה בוקס, בעלזבוב וכיתת התתנקשות. אז כן, הולי שיט קיבלנו את מאדאקה במשחק, דבר שאני בתור קורא של המנגה מהיום הראשון שלה לא חלם אפילו על דבר כזה. המשחק גם ככל הנראה עשה רפרנס קטן לטקן. שכן המדבב החדש של הייהאצ'י מסאקיקאגה אוטוקוג'ו (בגלל שהמקורי נפטר) הוא אותו אחד של הייהאצ'י מטקן. זה גם הגיוני בהתחשב שגם טקן וגם ג'יי סטארס, מפורסמים על ידי נאמקו באנדאי. המשחק עצמו הוא בסגנון של סדרת נארוטו סטורם ודרגון בול טנקאיצ'י, אותו פייטר שאני מכנה אותו כ"3D פייטר עלק", ואני מאמין שלא צריך לשאול למה.  אז קדימה, בואו נראה עד כמה המשחק טוב, או אם הוא טוב בכלל שיצדיק תשלום של 75 דולר, הזמנה מיפן שתיקח חודש הגעה לערך וכמובן, לשחק ביפנית ללא תרגום לאנגלית.




בואו נתחיל לדבר על מערכת הקרב של ג'יי סטארס. היא דומה למערכת של נארוטו סטורם ודרגון בול טנקאיצ'י. פייטר שנראה מהגב של הדמות, ממש כמו במשחקי אקשן כדוגמת דביל מיי קריי, או אם נלך אפילו יותר פשוט, משחקי מוסו כמו סנגוקו באסארה. ה3D פייטר הזה זה אחד שלא באמת מחליט אם הוא באמת פייטר כמו שכאלה צריכים להיראות, או משחק האק אנד סלאש. זה מתבטא במערכת מאוד פשוטה של קומבו לריבוע וקומבו למשולש כאשר ניתן לשלב בין שתי ההתקפות וליצור כמה קומבואים חדשים. כמו גם יש התקפה של כפתור עיגול שעושה התקפה מיוחדת לדוגמא "קורוקאמי פאנטום" במקרה של מאדאקה, או "גטסוגה טנשו" במקרה של איצ'יגו מבליץ'. על ידי הלחיצה של כפתור R1, נוספות התקפות חדשות לכפתורים האלה. הכפתור הזה גם משמש להגנה, אם כי מדובר במערכת הגנה בסיסית למדיי, שכמעט ולא תורמת לקרב. הקרבות בג'יי סטארס מתרחשים כאשר שתי דמיות נלחמות נגד שתי דמיות. שניים בצד של השחקן ושניים בצד של היריב. אם כי ניתן לעשות קרבות אחד על אחד, או אפילו קרבות של שלושה על אחד. בנוסף, יש אופציה לצייד את עצמכם בדמות סאפורט שתעשה התקפה קטנה ותסיים את תפקידה עד לטעינה הבאה שלה.

ניצחון בג'יי סטארס מתבצע בדרך קצת שונה מפייטרים אחרים. ניצחון יתקבל רק כאשר תורידו את החיים של היריב ל0 אחרי 3 פעמים. במקרה של קרבות שבהם יש יותר משחקן אחד, זה יהיה אותו הדבר רק שהבחירה תינתן לחופשיותכם את מי להרוג. דמות אחת פעמיים והשנייה אחת, או ששלוש פעמים דמות אחת וכ'ו. מד נוסף שיש כאן, זה מד הVictory Burst. כאשר תורידו ליריב חיים, המד יזוז לצד שלכם. כאשר שבאופן יחסי ההפרש בין החיים יהיה מספיק גדול על ידי "נקודות טעינה" נקרא לזה כך, המד יתמלא עד הסוף ותיכנסו ל"ויקטורי בארסט מוד" שבו תוכלו לשחרר בזמן המוקצב של המוד התקפה אחת חזקה, או אפילו שתיים אם יש לכם מספיק זמן. זה מביא דבר די מעניין, כי לאחר שתהרגו את האויב שלכם, הוא יחזור לחיים כמובן. רק שאז, ההפרש בין החיים יהיה לטובתו, בהתחשב שהוא גם הוריד לכם חיים, ואז הוא יוכל להיכנס לויקטורי בארסט מוד יותר בקלות.

בסופו של דבר, ג'י סטארס מביא כמה דברים די מעניינים במערכת, אם כי הז'אנר שלה תקוע במקום שהוא לא יודע אם הוא האק אנד סלאש, או פייטר, ולא באמת מביא עומק משני הצדדים. אם לא הדמיות שאנחנו אוהבים אני בספק אם זה באמת היה כיף, אז בואו נדבר על הדמיות.

~הדמיות~
כמה בחירות תמוהות נעשו בבחירת הדמיות שיהיו במשחק. סדרות לא צפיות בכלל שיהיו במשחק נמצאו במשחק, ולעומת זאת, כמה סדרות עם צפייה יותר גדולה להן, לא נכנסו למשחק. מסיבה מוזרה, נכנסה המנגה "ציניוקי, טארו טו יוקאי נא נאקאמה טאצ'י" מעולם לא שמעתי על הסדרה הזאת לפניי, ואני בספק עד כמה באמת זוכרים את הסדרה שהסתיימה בשנות ה90 ללא שום תהילה לאחר מכן. בחירה תמוהה נוספת היא נואנו מ"הל טיצ'ר נוב" (הייתי שמח אם היו הוגים את זה NOOB  אבל זה NUBE) שגם נשכחה מהתודעה עוד בשנות ה90. אך לא רק הסדרות תמוהות, אלא גם כמה דמיות מסדרות שהגיוני לשים אותם במשחק. אין שום סיבה שהאנקוק ואייס מוואן פיס יהיו במשחק, בטח שלא כאשר הם על חשבון דמיות יותר הגיוניות כמו נאמי או אוסופ, יחד עם העובדה שיש יותר מידי דמיות שנלחמות בעזרת אש במשחק. גם שום זכר לא נראה ל"נוראהאריון נו מאגו", שזה מפתיע בהתחשב שהמנגה זכתה לדי פופולאריות, וסדרות כמו מאדאקה בוקס שהיו פחות פופולאריות כן נמצאות במשחק (אבל זה אני לא מתלונן, זה שמאדאקה במשחק זה מצוין). די כואב לי שגם אין שום זכר לטריין מ"בלאק קאט" שהייתי ממש שמח לשחק איתו, במיוחד בזירה חופשית שזה יכל להיות כיף טהור, אבל מאחר והמנגה די נשכחה, אז זה מתקבל. אלן מ"די גריי מאן" אמנם במשחק, אבל באופן מצער הוא רק סאפורט. אבל אזרום. באופן מוזר, ג'וטארו מג'וג'ו לא במשחק. די מפתיע. בצד הטוב של הדמיות שכן במשחק וראיות למקום, כוללות את מאדאקה וקומאגווה מ"מאדאקה בוקס", נאורו מ"מאג'ין טאנטיי נאורו" והינאטה מ"האיקיו".

כבר בתחילת המשחק רואים את הפאנסרוויס הגדול שיש למשחק להציע. נעשתה הסתמכות גדולה על מדבבים. לדוגמא כאשר גינטוקי מגינטאמה ילחם באקאינו (וואן פיס), שינפאצ'י יתייחס אל אקאינו כהאסגווה בשל זה שהם חולקים אותו מדבב. ג'וזף וגינטוקי חולקים בדיחות "המשפט הבא שתגיד הוא....." בשל העובדה שגינטוקי וג'וזף חולקים אותו מדבב- סוגיטה טומאקזו. אוגה (בעלזבוב) וקנשירו (הוקוטו נו קן) חולקים שיחות משותפות בניהם בגלל המדבב המשותף שלהם. הפתיחות המשותפות של הדמיות עשויות נהדר והמשחק מוצא הרבה קשרים בין הדמיות ונותן להן פתיחות משותפות מצחיקות למדיי. אך עם זאת, פוספסו כמה יותר ברורים שהיו אפשריים לעשיה, לדוגמא שיחה משותפת בין חבורת סקט דאנס (סקט דאנס) למאדאקה שיכלה להיות ואיננה, בהתחשב ששניהם בקבוצות שמיועדות לעזור לאנשים.

אוקי, אז עכשיו אחרי שראינו את הפתיחה המעולה של הדמיות, אנחנו בטח נרצה לשחק איתן ולראות מה יש להן להציע, נכון? ג'יי סטארס עושה דבר מרתיח שיבייש כל פייטר מההתחלה. שום דרך להבדיל בין הדמיות אם יש דמות יותר מפעם אחת. אין שום תלבושות שונות, או אפילו צבעים שונים שיהיה אפשרי רק להבדיל בין הדמיות. זה מגוחך לגמריי. אז כן, אפשר להבדיל בין הדמיות בגלל המצלמה של ה"פייטר עלק" שאין אותה לפייטרים רגילים, וגם אפשר לדעת מי השותף שלכם ע"פ הצבע של החיים שלו, זה עדיין דבר ממש רע כבר להתחלה, אבל לפחות נקווה שהדמיות עצמן כיפיות, נכון?

למעשה לא קיים שום עומק בדמיות עצמן. שום מכניקה לדמיות שתראו ברוב הפייטרים הרציניים. אז כן יש כמה התקפות בודדות במשחק שיוצרות שינווים כמו ההתקפה של מאדאקה שבה היא מנטרלת את היריב לכמה שניות, וזה שהאנקוק מאבנת את האויבים שלה אחרי כמה נגיעות. אך מלבד זה לא זכורות לי שום דמיות אחרות שיוצרות רבדים שונים במשחק. כן יש התקפות עם טווח שונה, מהירות שונה וכ'ו, אך בזה זה מסתכם. הדמיות נראה שנלחמות שונה, אבל בפועל הן אותו הדבר. כן, זה לא ברמה של טנקאיצ'י שכל ההתקפות נראות אותו הדבר לגמריי (הודות לטוראימה שלא טרח לגוון בכלל) אבל עדיין. כן כיף לשחק עם הדמיות בגלל שההתקפות נראות שונה, אבל אל תצפו להסתמך על מכניקה מסוימת בדמות שלכם שבאמת תשנה את פני הקרב.

דמיות כמו בובובו ממש מצחיקות הודות לדיבוב נפלא של קויאסו טאקהיטו. גם בנוסף לזה, כאשר תשחקו עם גינטוקי מגינטאמה, שינפאצ'י יקריין את הקרב ויצרח בו הרבה שטויות כמו "דונדאקההה!!!!" באופן הרגיל של האנימה, מה שעושה את זה למצחיק וכיפי במיוחד. גם כמה מההתקפות של גינטוקי הן רפרנסים לדברים ספיציפים שקרו בסדרה, כמו השימוש בקמהאמהא, רפרנס לזה שניסה לעשות אחד באחד הפרקים. קצת חבל שמאדאקה קיבלה את ההתקפות שלה רק עד סוף האנימה, ולא יותר מזה (למרות שאז... היא הייתה שוברת לגמריי את המשחק בהתחשב שהיא אחת דמיות האנימה\ מנגה הכי חזקות אי פעם). עוד דבר שנורא פוספס כאן זה שאין שום אזכור ליכולת ההעתקה של מאדאקה. הייתי ממש שמח לראות את מאדאקה מקבלת מהלך שמשתנה בהתאם לדמות שתתקפו. בצדדים הטובים, קנשירו עשוי נהדר עם הסמלים הידועים שלו כמו ATATATATAAAAA. עוד דבר טוב, זה שוג'יטה וגוקו מרגישים במשחק אשכרה ייחודיים לעומת טנקאיצ'י, בגלל השוני בין כל ההתקפות של הדמיות. טסונה (ריבורן) היה אחד הדמיות שהכי נהניתי נהן בגלל שהוא נורא מהיר ויש לו קומבואים אווירים ממש כיפים. גם דמיות הנבלים, חזקים באופן משמעותי מהדמיות הראשיות באותן סדרות. כך לדוגמא מאדארה (נארוטו) שבור באופן קיצוני וכך גם טוגורו (יו יו האקושו).

דמיות הסאפורט מביאות אלמנט נוסף לקרב, וכמה מהן עושות אפקטים של מעבר להתקפה. להלה (טו לאב רו) מרפאת באופן משמעותי את החיים שלכם (ומתפשטת בדרך YAY ). נאורו מטיל עליכם קסם שבו לא תוכלו להיפגע לזמן קצר, וקורוקו מסיט את התקפת האויב בזמן שהוא פעיל. ניתן לצייד גם דמיות רגילות כסאפורטים, שהיעילה ביותר מהם זוהי מאדאקה, שכן בעזרת התקפת הנטרול שלה, היא נותנת לכם זמן לתקוף את האויב בבטחה.


הזירות במשחק כיפיות למדיי. הן גדולות, מעוצבות טוב וניתנות להריסה באופן נהדר למדיי. בחלק הזה המשחק באמת זוהר לעומת טנקאיצ'י ונארוטו סטורם (טוב, גם בשאר הדברים הוא יותר טוב מהם). דרכי ההריסה יותר טובות מאשר טנקאיצ'י (ואינן קיימות בכלל בסטורם). גם מה שבשונה מטנקאיצ'י, נוספות לה מין מערכות ניווט מסוימות. זירות כמו "סול סוסטיי" (בליץ') מורכבות מהרבה בניינים והזירה בכללי מרגישה מין מבוך. גם הזירה של סאקיקאגה אוטוקוג'ו כוללת מלכודות מסוימות שדריכה עליהן עשויה להוריד כחצי מהחיים שלכם במצב הרע.


~אז מה יש לנו לעשות במשחק?~
בואו נתחיל ממה דווקא ~אין~ לעשות. באופן כואב למדיי, המשחק לא מכיל שום מצב אימונים, דבר שבקלות הולך לבייש כל פייטר. אז כן, אין שום בעיה לבצע שום התקפה של אף דמות במשחק ממילא, זה לא משנה. המחסור במצב אימונים בעייתי.

יש לכם את המצב סיפור שהוא משעמם למדיי ובתכלס לא באמת קורה בו משהו. הוא לא מדובב מלבד כמה מילים של "OI!" וכו''. את העלילה אני לא יכול להגיד לכם (כי איני קורא יפנית), אבל ממה שראיתי בווקת'רואים מתורגמים ביוטיוב מדובר בעלילה סתמית של טורניר. בנוסף לזה, המשחק ממש שולח אתכם לנקודה מסוימת במפה, רק כדי להגיד לכם משהו קטן ולהגיד לכם לחזור לאותה נקודה קודם, ושהתנועה בסטורי מוד גם ככה איטית מאוד, זה מעצבן.

יש את ה"ויקטורי רווד" מוד שהוא כיפי למדיי ונותן לכם כל מיני קרבות עם תנאים וברמות קושי שונות. אך גם ברמה הכי קשה, המשחק אינו מאתגר ולא נדרש הרבה כדי להביס את המשימות האלה. גם תוכלו להילחם נגד חברכם בעוד שלט בקרבות חופשיים (כמו כל פייטר). הבונוס של ג'יי סטארס זה שהוא נותן לכם להילחם ~יחד~ נגד המחשב שעושה את זה לכיפי במיוחד ומקבל אצלי בהחלט בונוס גדול.

האונליין של המשחק מלא בלאגים והוא נתקע באופן עקבי למדיי. גם שם באמת רואים עד כמה המערכת של המשחק שבורה (כמו שאר ה3D פייטר עלק). בעקבות מחסור במערכת קאנטר אמיתית, מספיק שתתקפו ראשונים והניצחון שלכם כנראה מובטח. קרבות אונליין הם די חד צדדים, ולא כי אחד השחקנים טוב יותר באמת, אלא כי המערכת פשוט שבורה.


דארק, אני רוצה לבוא מוכן למשחק עם מספיק סדרות שראיתי\ קראתי, אילו כדאי לנסות?!
בפשטות, יש כמה סדרות שכדאי לכם לקרוא\ לצפות. Medaka Box תהיה ההמלצה הראשונית והברורה שלי כיוון שהיא מביאה כמה מהקרבות הגאוניים ביותר בעולם המנגה. גם יש את Jojo's Bizarre Adventure שמביאה קרבות מעולים כמו מאדאקה. Gintama, Assassination Classroom, Beelzebub, One Piece, Rurouni Kenshin, Toriko, Neuro, Hunter X Hunter, Sket Dance, וD. Gray Man, כל אלו ממש מומלצים. Hokuto no Ken מנגה משעממת למדיי שבמשך ה50 פרקים שקראתי לא היה בה שום דבר מעבר ל"קנשירו מרביץ לאנשים". אך כן מומלץ לקרוא כמה פרקים בשל הסמלים הידועים שלה כמו זה שקנשירו אומר "אתה כבר מת".

על מה אפשר לוותר? יש כמה סדרות שעדיף שתוותרו עליהם. Kuroko no Basket, Naruto, Bleach, To Love Ru, על כל אלו עדיף שתוותרו. שאר הסדרות זה או שלא קראתי (או לא קראתי מספיק כדי לגבש דעה)\ או שהן לא לצד שצריך לצד החיויבי או לשלילי\ או שהן לא נמצאות במשחק בכלל .

~לסיכום~
בסופו של דבר, ג'יי סטארס די תקוע כ"פייטר עלק" שאמנם מדובר במערכת כיפית, אבל ללא שום עומק בה. בואו נגיד כך, ג'יי סטארס יותר טוב מנארוטו סטורם ודרגון בול טנקאיצ'י ומבין השלושה, הוא המוצלח יותר. אך עדיין ג'יי סטארס עושה כמה דברים מעצבנים כמו החוסר בצבעים לדמיות, דבר כל-כך בסיסי לפייטר. הציון שג'יי סטארס ויקטורי ורסס מקבל ממני הוא.....
10\7
שימו לב שהציון הזה לא באמת אומר משהו על כמה תהנו מהמשחק הזה, יכול להיות שבהחלט תהנו ממנו רבות, אך ביקורתית מדובר במשחק חסר עומק. גם קחו בחשבון עד כמה משתלם לכם לשלם 75 דולר (65 לגרסאת הויטה), לחכות חודש שיגיע מיפן וכמובן לשחק ביפנית. במיוחד לאור העובדה שהסדרות: ג'וג'ו ביזאר אדוונצ'ר, נארוטו, וואן פיס, בליץ', הוקוטו נו קן, סיינט סאייה ודרגון בול בעלות משחקים שלהם לפס3 שכבר תורגמו לאנגלית. כך שלהצעתי תורידו אותם מהחישוב שלכם ל"וואו אני כ"כ רוצה לשחק עם הדמות הזאת" אלא תתחייסו לדמיות חסרות משחקים מתורגמים לאנגלית (או שבכלל יצאו להן משחקים) כמו מאדאקה בוקס, גינטאמה, האנטר האנטר, ריבורן, בעלזבוב, רורוני קנשין וכ'ו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה