יום שבת, 2 באוגוסט 2014

One Piece: Unlimited World RED- Adventurous Review

One Piece: Unlimited World RED- Adventurous Review

מפתחת: Ganbarion
מפיצה: Namco Bandai
פלטפורמות: PS3, 3DS, WII U, PS Vita
תאריך יציאה (אירופה): 27 ליוני 2014
תאריך יציאה (אמריקה): 8 ליולי 2014
ז'אנרים: אקשן אדוונצ'ר

בואו נתחיל מסיפור קטן עליי. לפניי כמה שנים יצא המשחק One Piece Unlimited Cruise, הוא הרשים אותי למדיי, וזו הסיבה למעשה שהתחלתי לקרוא וואן פיס. קראתי את המנגה ואז שסיימתי הזמנתי את המשחק, שהיה מבין ההזמנות הראשונות שלי באינטרנט. וואן פיס אנלימטד וורלד רד הוא למעשה באותה תת סדרה של המשחקים של וואן פיס שנקראת "Unlimited". כמובן, עם אהבתי הגדולה לאנלימטד קרוז לא היה מזיק בשבילי לקנות עוד משחק שדומה  לו. האם רד עולה על ציפיותי שקיבלת מקרוז? בואו נראה!
ראוי לציין ששיחקתי בגרסאת הPS3 של המשחק, ככה שהביקורת היא עליה.




~עלילה ורקע~
סדרת Unlimited של וואן פיס ידועה בזה שהיא מביאה עלילות מקוריות, ובנוסף דמיות חדשות שעוצבו על ידי אודה בעצמו. חברי כובעי הקש מגיעים יחד עם פאטו (Pato), רקון קטן, אל "אי ההבטחות" (Island of Promises), עיירה קטנה שמפעם לפעם מותקפת על ידי פיראטים. הרבה מהאנשים בעיירה הזאת חברותיים למדיי אחד עם השני, אך מה שמחזיק אותם בעיקר, זוהי בחורה צעירה בשם יאדויה (Yadoya). יאדויה מארגנת לחברי כובעי הקש מגורים זמניים והם מתחברים אליה במהרה.

בנוגע לפאטו? הוא מחפש אחר המאסטר שלו שעזב אותו, הרוזן רדפילד (Redfield) או בקיצור "רד". רדפילד נחשב לפיראט ברמה גבוהה למדיי, כזה ברמה של רוג'ר ו-וויטבירד. הוא שוחרר מאימפל דאון בזמן הפריצה של בלאקבירד בארק "אימפל דאון". חברי כובעי הקש יוצאים לעזור לפאטו כדי לחבור בחזרה לרד.
הסיפור עצמו לא רע ובהחלט מרגיש באמת משהו של וואן פיס. גם בשלבים הסופיים של המשחק, הוא בהחלט מרגיש משהו שאודה כתב ועשוי כ"כ נפלא. אבל עדיין חסר הרבה פירוט. אף פעם במשחק לא רואים מאיפה או ממתי החבורה שלנו הכירה את פאטו. הוא פשוט שם איתם מתחילת המשחק, רוצה למצוא את רד וזהו. אבל בסופו של דבר, שלושת הדמיות החדשות למשחק- רד, פאטו ויאדויה בהחלט דמיות טובות ומתקבלות בשבילי, על אף הפירוט שחסר שתמיד קיים במנגה.

העלילה די מתקבלת ונורא כיף לראות דמיות שאודה עיצב למשחק, אבל בואו נראה מה בנוגע לגיימפליי.



~מערכת הקרב~
וואן פיס אנלמיטד וורלד רד מביא מערכת קרב כיפית למדיי. על אף שהאקשן במשחק הוא לא הדבר העיקרי שמחזיק את הגיימפליי, הוא כן אמצעי גדול בשביל להעביר אותו. במצב סיפור תשלטו בתשע דמיות, חברי כובעי הקש: לופי, זורו, נאמי, אוסופ, סנג'י, צ'ופר, רובין, פראנקי וברוק. המערכת במשחק היא די מערכת ג'נרית של משחקי אקשן: התקפה בריבוע, התקפה במשולש, ואז ניתן לשלב בין שני הכפתורים לקומבואים, יחד עם כמה אלמנטים נוספים כמו הכפתור קפיצה. מערכת התחמקות גם קיימת, בשביל הכפתור לעיגול. התחמקות תתבצע כאשר תלחצו בזמן הנכון על הכפתור כאשר יסומן לכם. אמנם זה נראה כQuick Time Event, אך זה לא כך באמת. זה יותר מין אלמנט עזר, שכן צריך ללמוד דפוס התקפות של בוסים ואויבים כדי שתוכלו להשתמש בכפתור הזה ביעילות. הכפתור הזה משמש לכמה דברים נוספים אצל כמה מהדמיות, כמו גניבת חפצים בשימוש של נאמי. מידי פעם, יופיעו לכם קומבואים לביצוע. כאשר תבצעו את כולם, תיכנסו למוד שבו תוכלו לעשות נזק רב יותר מהרגיל לזמן קצר. על אף שהמכניקה הזאת לא רעה, לבצע את הקומבואים האלה לא באמת יעיל עם זה שהמשחק כביכול דורש ממך את זה בשביל בונוס, שבזמן הזה פשוט נפגעים עם השימוש בכמה קומבואים לא יעילים לדמיות. גם בצבירת מספיק אנרגיה במד התחתון של הדמות, תוכלו לבצע התקפות מיוחדות, וגם קומבו משולב עם השותפים שלכם.

על אף שהמערכת במבט ראשוני לא נראת מדהימה, היא כן עושה את שלה ומביאה קרבות כיפים וטובים יחד עם בוסים מעניינים למדיי, עם כמה מכניקות מעניינות וטובות, כאלו שממש לא יביישו את הז'אנר.



~הרפתקאה ללא גבולות~
סדרת אנלימטד ממש יודעת להוציא את הלב האמיתי של וואן פיס לאור. וואן פיס היא מנגה שמתמקדת בהרפתקאות, לא אקשן. האקשן הוא אמצעי בשביל להעביר את ההרפתקאות. רואים שאודה עצמו במנגה לא סוחט את האקשן ובאמת משקיע בו את כל כולו. במה שהוא כן משקיע זה העולם וההרפתקאות של הדמיות. העיר הראשית של המשחק זה המקום שבו תתכננו את הדרך שלכם. היא מעוצבת בסגנון יפה למדיי. אתם תסתובבו בה עם לופי בלבד. התנועה בה די מזכירה את זו של Batman Arkham City. אכן ניתן ללכת ברגל, אך כמו בבאטמן עם הגראפלר הוק שניתן למשוך את באטמן לכל בניין בערך ולעלות עליו, עם הגומי של לופי. זה די כיף לעשות פעלולים כאלה בהסתובבות בעיר. עיקר השהות שלכם בעיר הוא השקעה בפיתוח מקומות חדשים, כמו חניות וכדומה. החניות האלה יביאו לכם עזרים לקרבות, כמו קפסולות ריפוי לחיים, וכדומה. איך תפתחו את המקומות האלה? על ידי השגת חומרים ספיציפי שנדרשים בשביל הפיתוח. את אותם דברים, תשיגו בשלבים במצב סיפור. מגוון החומרים שלכם גדול ומגוון ויש כמה דרכים להשיג חומרים.

הדרך הראשונה והברורה היא פשוט להרוס את הסביבה, עצים, ארגזים, שיחים, הרבה דברים ניתנים להריסה שתשיגו מהם חומרים. גם מאויבים תשיגו חומרים שונים ומגוונים. שתי הדרכים הנוספות הן דיג ותפיסת חרקים ברשת. קיימים אזורי דיג בשלבים, בהם תתפסו דגים, במשחק קצב חמוד ונחמד. כמובן בשביל להשיג חיות יותר רציניות, כמו נניח... SEA KING (כן אפשר לתפוס כאלו), מומלץ שתשקיעו בפיתוח החכה. שני דברים מעניינים שיש במכניקת דיג. דבר ראשון, ברגע שתפסם דג, תוכלו להשתמש בו כפיתיון לדג הבא שלכם, מה שיביא לכם דגים יותר נדירים. דבר שני- אם כשלתם בתפיסת דג, אל דאגה, תוך כמה ניסיונות הוא יופיע שוב ותוכלו להמשיך מהמקום שעצרתם. מערכת התפיסת חרקים די אותו הדבר, כמשחק קצב שונה. רק מה שדי מעצבן בתפיסת חרקים, זה שתנסו לתפוס חיה מסוימת זה יסתכם בכמה מודלים שנעים בין דבורה, צפרדע, פרפר, לטאה, חיפושית, ועכבר, ומה שתקבלו לאחר שתפסם יהיה הרבה פעמים שונה לגמריי מהחיה שתפסתם.


בנוסף, תוכלו (ומומלץ) לעשות קווסטים שתקבלו אותם. הם כוללים בניהם משימות כמו להביס בוסים, או למצוא חפצים ספיציפים תוך זמן מסוים. הבונוס על זה? בעיקר בונוסים לדמיות שלכם. יש את מערכת הWORD, שהיא בפשטות מערכת נורא ג'נרית של ציוד יכולות לדמיות. על אף שהדמיות לא משנות שום דבר חוץ מהסטאטים בעליית רמה, מערכת הWORD די מפצה על זה.

עכשיו, נניח ואתם לא רוצים לעשות קווסטים ולהשקיע בפיתוח העיר שלכם וכ'ו? אני כבר אומר לכם מראש, המשחק לא בשבילכם. אין טעם לשחק בסדרת אנלימטד אם לא ההשקעה בעולם ובפיתוח. כל העיקר זה עשיית קווסטים של חקירה וכדומה. נניח ואתם רוצים אקשן עם מלא דמיות, סדרת Pirate Warriors היא זו שבשבילכם. אבל, במידה ואתם רוצים להנות משניהם? אנלימטד וורלד רד מביא לכם מוד מעניין מיוחד, בשם "מוד הקוליסיאום".


~מוד הקולוסיאום~
מוד הקוליסיאום הוא למעשה הצורה של המשחק להכניס את סאגת דרסרוזה שכרגע עדיין רצה במנגה. יש לו עלילה משלו, כאשר לוו ולופי רוצים להתמודד מול דופלמינגו ולהגיע לשלבים המתקדמים ביותר בקוליסיאום. השלבים בקולוסיאום מוד מתחלקים לכמה סגנונות, בניהם: קרבות אחד על אחד, קרבות מול אויבים רבים, וגם חמישה קרבות רצופים בהם תילחמו בבוסים אחד אחר השני. יש רשימת מטרות גדולה במודה קולוסיאום, שמהם תקבלו כמה דברים כגון: דמיות חדשות לקולסיאום, קווסטים חדשים למצב הראשי במשחק, וגם חפצי עזר למצב הראשי שיוכלו לעזור לכם בסיפור וכדומה.

קיימות דמיות רבות שתוכלו לשחק איתן, אך לעומת פיראט וואריאורס, הרבה מהן די גרועות. מצאתי כמה דמיות בודדות ככיפיות, שכוללות את רובין (בעקבות העובדה שהיא תוקפת מרחוק מושלמת, מה שעושה אותה למחסלת בוסים בקלות), נאמי, סנג'י, זורו, אייס, לוו, קרוקודייל ושאנקס. על אף ששאנקס די כיפי, אני לא אוהב את העובדה שהוא במשחק. שאנקס לא הראה שום יכולת במנגה חוץ מהצלבת חרבות עם וויטבירד, ככה שיוצא שההתקפות שלו די ריקות מתוכן.

בנוגע לדמיות הגרועות? האנקוק, לעומת פיראט וואריאורס, גרועה למדיי (כי אם היא הורגת בוסים טוב מדמיות רבות אחרות). אוסופ גם אכזבה גדולה, כי ההתקפה שלו במשולש משנה אותו ל"סנייפר מוד" שבפשטות עושה את ההתקפות שלו ליריות בfirst person מה שפשוט הורס את כל הזרימה בו ובלתי אפשרי לשחק איתו. דמיות נוספות משעממות למדיי כוללות את פוג'יטורה, שכן, אפשר לשחק איתו, ואת וויטבירד. די חבל שלא נתנו אופציה לשחק עם רד.

באופן מעניין, בשונה ממשחקים שמתמקדים בעוד משהו חוץ מאקשן ועושים מוד שמסתכם רק באקשן, הקוליסיאום מוד באנלימטד וורלד רד מצליח להיות די כיפי ובאמת גרם לי להשקיע בו. דברים שמשחקים אחרים שממש אהבתי עם מוד דומה לו שמתמקד רק באקשן לאחר שעזבו את שאר התוכן במצב הראשי לא הצליחו (דוגמאות שאני יכול לתת לכם כוללות את Uncharted 3 וResident Evil Revelations)



~פרטים טכניים~
אני שיחקתי בגרסאת הפס3, ונוכחתי לבעיה די מעצבנת במשחק, שאני מאמין שלא קיימת בגרסאת ה3דס המקורית של המשחק (יצאה ביפן שנה לפניי שאר הגרסאות). הבעיה טמונה במפה של המשחק. בגרסאת ה3DS ככל הנראה המפה נמצאת במסך התחתון של הקונסולה. בפס3 לעומת זאת, המפה לא קיימת על המסך, מה שדרש ממני לעצור הרבה פעמים את המשחק כדי לראות איפה אני בכלל על המפה. זה עשה את זה למעצבן במיוחד, שכל מה שהיה נדרש מהמפתחים זה פשוט לשים מפה על המסך. לא יותר מזה. בעיה נוספת, שבעקבות שהמשחק הותאם למסך הקטן של ה3דס, המצלמה מותאמת אליו. אבל היא פשוט לא עובדת עם המסך הגדול של הפס3.

קיימות כמה תלבושות DLC, בניהן תלבושות חגיגות ה15 שנה לוואן פיס, שתקבלו בחינם במידה וקניתם עותק מההוצאה הראשונה של המשחק. אני די אוהב את התלבושות האלה, אך אז נוצרה בעיה חדשה. מה שמסתבר זה שהתלבושות בקאטסינס לא ישתנו לתלבושות שהחלטתם לצייד לעצמכם. משחקים רבים עושים את זה, אפילו המשחק הקודם בסדרת אנלימטד של וואן פיס (וואן פיס אנלימטד קרוז) עשה את זה. אין סיבה שרד לא.



~לסיכום~
על אף כמה בעיות מאוד ברורות אצל וואן פיס אנלימטד וורלד רד, הוא עדיין מצליח להיות נורא כיפי. כן, הבעיות בו קיימות שמסתכלים על המשחק, אך אף אחת מהן לא גרמה לי להרגיש שהיא מגבילה אותי או באמת פוגעת בי וגורמת לי לאהוב לי המשחק פחות. אך כמובן, כצפוי ממני, ברגע שסיימתי את הסיפור הראשי לא נותר בי ממש חשק להמשיך לשאר הקווסטים הרבים שנותרו לי. אולי זה רק אני, אבל זה קורה לי בהרבה משחקים.  בפשטות, סדרת אנלימטד נועדה בשביל חקירה, קווסטים, ופיתוח. אם אתם מחפשים אקשן, רד הולך להביא לכם את זה, אבל אם זה ~כל~ מה שאתם מחפשים, לכו לסדרת פיראט וואיראורז. המשחק אמנם לא מבריק במיוחד, אך עדיין מצאתי את עצמי נהנה ממנוץ ראוי לציון, המשחק בגרסאתיו האמריקאיות קיים לקנייה פיזית רק בפס3 וב3דס. עותקים אמריקאים פיזיים לא קיימים לגרסאות הWII U והפלייסטיישן ויטה.

וואן פיס אנלימטד וורלד רד מקבל ממני את הציון....

10\7

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה