יום שני, 15 בדצמבר 2014

CGI Movies- Triple Review!

CGI Movies- Triple Review!

הרבה זמן לא קיבלתם פוסט אנימה ממני אה? טוב כי מה לעשות שלא מצאתי אנימה שמצדיקה ביקורת מאז הל טיצ'ר נובה (לא הייתם רוצים לראות את הביקורת שלי על נאגי נו אסוקארה שבראש שלי שחטתי את כל החצי השני של הסדרה). אבל זה משתנה עכשיו, שאתם מקבלים ממני ביקורת על שלושה סרטי CGI. באופן די נחמד הזמנתי את הסרט של פיינאל פאנטאסי 7 לפניי כמה ימים, ובדיוק היום יצא הסרט המצופה של סיינט סאייה. אז למה לא האמת. CGI באנימה זה משהו לא נפוץ, יותר יחודי לסרטי דיסני ופיקסאר. ובכמה אנימות שמשלבות CGI, הוא יוצא לעיתים ממש ממש רע. כן קינגדום אני מדבר עלייך (למרות שבגולגו זה אפילו יותר גרוע, קשה להאמין, אבל כן). בכל מקרה, מה הסרטים שבכתבה?

·         Final Fantasy 7: Advent Children Complete
·         Captain Harlock
·         Saint Seiya: Legend of Sanctuary

קדימה, נתחיל!






Final Fantasy 7 Advent Children Complete

מערכת היחסים שלי עם סדרת פיינאל פאנטאסי לא זוהרת במיוחד האמת. שיחקתי ב13 שהיה גרוע במיוחד, ואז בלייטנינג ריטארנס שהיה לא רע אבל עם מערכת טיימר מעצבנת. ב7 האמת, לא שיחקתי. הסרט הוא המשך ישיר לפיינאל פאנטאסי 7. אז... למה אני עושה עליו ביקורת או בכלל צופה בו אם לא שיחקתי או אפילו סיימתי את 7? כי האמת? לא צריך יותר מידי.

הסרט מתרחש שנתיים אחריו סיומו של פיינאל פאנטאסי 7, קלאוד הביס את ספירות' (נדמה לי... ) והוא איננו בעולם יותר. לאחר תבוסתו של ספירות', מחלה התפשטה על פני ילדי העולם של הסרט. בנוסף, כמה ממשיכי דרכו של ספירות' מופיעים בסרט והם האויבים הסרט. כן אני לא מבין יותר מידי מה הולך בסרט עלילתית. אז יש את קאדאג' שהוא ממשיך דרכו של ספירות' וזה. ואולי אני לא האדם הנכון לבקר את הסרט. אבל מה שכן יש בסרט זו זרימה נהדרת. על אף שאני לא מכיר בכלל את קלאוד, או את טיפה, אני כן יכול להנות מהם כאן. הסיבה לזה שהסרט הוא בעיקר קרבות, שכן יש בניהם זרימה מבין דבר אחד לאחר והם מהנים במיוחד.



לא צריך יותר מידי כדי להנות מהסרט. פשוט לחזות בקרבות הנהדרים, והם מאוד נהדרים. כן יש שיגידו ש"אני צופה בשביל העלילה", ואני מסכים עם האמרה הזאת, אבל עד גבול מסוים. לעיתים לא צריך יותר מכמה קרבות מרשימים בשביל להנות. כמובן שמומלץ לשחק קודם בפיינאל פאנטאסי 7 המקורי, אבל זה לא הכרחי. כי אני עדיין נהניתי מהסרט, גם בלי לשחק. אבל האמת, ממה שראיתי מהרבה אוהבי 7 המקורי, הם התאכזבו מהסרט עלילתית, אז אולי עשיתי בשכל שלא שיחקתי קודם? אולי.



הדיבוב עשוי די נהדר. כמובן בגלל שב7 המקורי לא היה דיבוב לדמויות, הסרט נאלץ לבחור לדמיות מדבבים (למרות שזה סוד, אל תגלו לאף אחד, קינגדום הארטס 1 בחר להם אותם). בכל מקרה, הדיבוב די טוב וקיבלנו בתור קלאוד את סאקוראי טאקאהירו, וכמובן לדמותו המרשימה של ספירות', את אחד המדבבים הידועים בסגנון דמיות כאלה- מוריקווה טושיוקי (לדוגמא נאראקו באינויאשה). גם הדיבוב האנגלי ממש טוב ומרשים, ונעשתה בו די השקעה (ליאם אובריין זה הסמים שלי בדיבוב אנגלי), כך שגם לא צריך לשלול את הדיבוב האנגלי גם.

רצוי לשים לב, יש לסרט שתי גרסאות. גרסאת הקופליט, והגרסא הרגילה. מה ההבדל בניהן? בגרסאת הקומפליט יש עוד חצי שעה של תוכן, שהתוכן הזה זה בעיקר סצנות אקשן. סה"כ, על אף שלא הבנתי הרבה מהעלילה, או הדמיות, אני סה"כ מרוצה מהסרט.



~~~~~
Captain Harlock

טוב בואו נתחיל מפיסת ידע קטנה. הסרט של קפטן הרלוק הור Re-boot לסדרה המקורית מסוף שנות ה70. הדמות הראשית בסרט היא יאמה (Yama) שאינו מופיע בסדרה המקורית של שנות ה70. בכל מקרה, עוד ידע מפתיע על הסרט זה שהוא שייך ללא אחרים מToei Animation. כן, טואי, העצלנים האלה שלא טורחים לצבוע או לעשות אנימציה בוואן פיס או צבע בוורלד טריגר? כן, אלו. מביאים לנו סרט CGI מרשים במיוחד ששובר חד פעמית את העצלנות שלהם.

הסיפור מתחיל עם יאמה, בחור צעיר שנלכד על ידי פיראט החלל- הרלוק. לאחר שהרלוק שואל אחד אחרי השני את האסירים שנלכדו יחד עם יאמה, ומחסל אותם על תשובות לא נכונות, מגיע התור של יאמה שעונה על השאלה "מה הדבר הכי חשוב בחיים" עם התשובה של "חופש". סה"כ די מעניין, וזה כבר מתחיל את העלילה של הסרט. יאמה מתחיל להיות חייל תחת הרלוק, וגם מנסה ללמוד את דרכו, ואפילו להתנגד לו בעת הצורך.



יחד עם העבר של הרלוק, והיחסים בין יאמה ואחיו הגדול- עזרא (כן... עזרא... השם ביפנית נהגה ISORA ונכתב בקאטאקאנה, אז מותר לי להגות את זה כך, סתם כי זה מצחיק) אנחנו מקבלים סיפור די מוצק. הוא לא מדהים בשום אופן ואופן, וגם לא טוב במיוחד, אבל הוא עושה את העבודה. גם שאר הדמיות בצוות של הרלוק כמו קיי מקבלות יחס לא רע, ויאמה עצמו הוא דמות די מעניינת שמשרתת את העבודה. הבעיה כאן, זה שלעומת הסרט של FF, הרלוק לא מסתמך על אקשן, והעלילה בהרלוק לא מספיק טובה בשביל רק עלילה. אבל מה שכן יש לנו פה, זה ויזואלים מדהימים, עוד יותר מאלו של FF (כמובן, FF יצא ב2005 והארלוק ב2013)



כמובן, הדיבוב בסרט נהדר. בתור יאמה קיבלנו מדבב שלא עוסק בתעשיית האנימה, אלא הוא אחד השחקנים הכי פופולארים בג'יי דרמה, זהו מיורה הארומה (Miura Haruma) ששיחק לדוגמא בבלאדי מאנדיי וקימי ני טודוקה (אני תוהה את טואי ביססו את המראה של יאמה על פי הארומה, כי הוא די דומה לו) מרויקווה טושיוקי ממשיך עם דרך הנבלים שלו, ומדבב בסרט את עזרא. הויזואלים מדהימים, ממש. יש פירוט לרמת הפרטים והכל כ"כ זוהר. על אף שהעלילה של הרלוק לא מדהימה, היא כן די מוצקה ולא השתעממתי מהסרט בכלל וגם די נהניתי.



  ~~~~~~~
Saint Seiya: Legend of Sanctuary

טואי לא הסתפקו בהפסקת העצלנות מהרלוק, והם מביאים לנו עכשיו סרט CGI רימייק למנגה המקורית של סיינט סאייה. אני אישית צפיתי רק בעונה הראשונה של לוסט קאנבאס, ושיחקתי בסיינט סאייה סאנקוצ'ארי באטל לפס3 שהעביר את אותה עלילה של הסרט רק כמשחק. אז בואו נראה מה הסרט עושה בעצם, עם הידע הבינוני מינוס שיש לי על המותג.

אז בפשטות, בואו נתקצר את העלילה בקצרה, לפניי 16 שנים היו קרבות בין הגולד סיינטס, שבהם אליואולה הובס (אתם לא צריכים להבין מי זה, גם הסרט לא טורח להסביר. אני יודע בערך בגלל המשחק), הוא השאיר מאחוריו ילדה קטנה שאותה מוצא חוקר ומבקש מהחוקר הזה לגדל אותה עד לגיל 16. בזמן הזה יבואו המושיעים שלה, ואז היא תמלא את תפקידה כאת'נה. 16 שנה לאחר מכן, אותה הילדה, ידועה כ"קידו סאורי" (Kido Saori) שומעת את הסיפור מהבאטלר שלה שבאותו הזמן היא נסחפת לשורה של קרבות שבהם מצילים אותה המגינים שלה- סאייה (Seiya), שון (Shun), היוגה (Hyuoga) ושיריו (Shiryu). מכאן, הם מחליטים להגיע לסאקצ'וארי, מימד אחר ביוון העתיקה כדי למלא את תפקידה כאת'נה.



הסרט לא מקדיש יותר מידי זמן לעלילה ו..... קדימה, לקרבות! לא מקבלים כמעט השקעה בדמיות מלבד סאורי, ואם לא הייתי יודע כלום על סיינט סאייה, הייתי בטוח שהיא הדמות הראשית של המותג. היא כן הדמות הראשית של הסרט, לפחות ככה נראה, אלא שהדמות הראשית של המותג זה סאייה, שבסרט הוא פשוט מגיע מ-שום מקום ומקבל אותו יחס בדיוק כמו שון, שיריו והיוגה. גם כל שאר הנבלים נדחסים לסרט ממש מהר ולא מקבלים כמעט יחס. האמת? זה לא כזה רע, במיוחד שמדובר בסיינט סאייה. אם אתם לא ממש יודעים, סיינט סאייה היא די האבא הרוחני של סדרות בולשיט כמו נניח בליץ'. היא מלאה בפאווארפים שמגיעים משום מקום, דמיות מפגרות וגרועות אבל כן כיפיות. 



עיצובי הדמיות השתנו קצת כדי שיתאימו לסגנון CGI. וזה חתיכת CGI מרשים. אבל חלק השינווים נראו שנעשו כי... ככה? מסיבה מוזרה, מילו הפך לאישה בסרט (לא שבאמת אכפת לי, אבל מצטער בשבילכם אם אהבתם אותו, וכן אני אהבתי אותו ולא אכפת לי באמת). גם הדמיות קיבלו מדבבים חדשים, למרות שרוב המדבבים הנוכחיים עדיין פעילים. אני כן חייב לציין שאישיקאווה קאיטו בתור סאייה זה עובד באופן מדהים.

עכשיו, הסיבה האמיתית שאתם באים לסרט זה בשביל האקשן (שזו דרך אגב, הסיבה שאתם באים גם לסיינט סאייה המקורי), והאקשן חתיכת דבר מדהים. הכל כ"כ מרשים ויזואלית ויפה ויזואלית עם כ"כ הרבה דברים זוהרים. נכון העלילה לא משהו ורצה מהר? טוב, למי אכפת שיש לנו כזה אקשן אדיר. זה פשוט סיינט סאייה, ולהכניס ארק די ענק לסרט מלא אקשן די עבד, גם אם העלילה נהרסה בדרך (ושוב, לבוא לסיינט סאיה בשביל עלילה (גם המקור) זה משהו שתרשו לי לצחוק לכם בפנים עליו).




לסיכום, הסרט של סיינט סאייה די מומלץ לצפייה. עלילה דבילית ולא קיימת? בסדר, מסכים איתכם שזה רע, אבל לפעמים זה בסדר לקבל גם משהו שהוא רק אקשן ממש טוב וזוהר, וסיינט סאייה זה משהו שאני ממש מאשר אותו. היה לי תענוג לצפות בו. גם FF 7 אדוונט צ'ילדרן היה נהדר, וגם הרלוק. סה"כ? אני מרוצה משלושת הסרטים האלה. מושלמים הם לא, אבל הם כן פשוט תענוג ויזואלי נהדר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה