יום שישי, 27 בפברואר 2015

Captain Earth

אחרי כמעט שנה מאז שהתחלתי לצפות בה, סיימתי את אחת הסדרות היותר שנואות על הקהל של סטודיו BONES, ויצאתי עם כמה התרשמויות לא צפויות במיוחד.


Captain Earth יצאה בעונות אביב-קיץ של שנת 2014, ונוצרה תחת סטודיו BONES. היא קיבלה ציונים נמוכים במיוחד, ורוב האנשים זרקו אותה עוד לפני שאפילו הגיעו לחצי שלה. לא פעם ולא פעמיים ראיתי אנשים קוראים לה "האכזבה הגדולה של העונה". האמת שגם אני די נטשתי אותה עוד לפני שהגעתי לאמצע, למרות שכן צפיתי בפרק פה, פרק שם ממוטיבציה של דיסקוסים של פרקים חדשים.

ועדיין, בסופו של דבר סיימתי את הסדרה. לפני כמה חודשים נזכרתי בה ועשיתי מיני מרתון, ואז עוד אחד אחרי עוד איזה חודשיים ככה, ובסופו של דבר היום ראיתי את הפרקים האחרונים. אבל האמת שזה יותר מונע מכך שאני צופה איטית במיוחד שיכולה למשוך סדרות במשך שנים (לקח לי שנתיים להתקדם 100 פרקים בגינטאמה, וזו אחלה סדרה לדעתי). האמת שהחל משלב מסויים גם די נהניתי מלמרתן את סרן כדור הארץ.

בכל מקרה, הגיע הזמן לחפור טיפה עמוק יותר. החצי הראשון של הסדרה בהחלט הביא לא מעט סיבות לזרוק אותה. זרקו על הצופה המון מושגים לא מוכרים מתוך הסדרה, ובכללי העדיפו לזרוק פחות אקספוזיציה, אז הרבה אירועים לא היו מובנים במיוחד. האמת? כל אלה לא נוראיים בכלל, ואפשר אפילו להתווכח שהם יתרונות של הסדרה. אבל אז תוך כמה פרקים הסדרה נפלה לרוטינה של "Planetary Gear של השבוע", וזה בהחלט לא התחבב על הצופים. זה היה גם השלב בו התחלתי להתעכב עם הצפייה, די איבדתי עניין.



עם זאת, כשהגיעה נקודת אמצע הסדרה, ואיתה ה-"Planetary Gear של השבוע" האחרון, דברים האחלו להשתנות. ארק הצגת הנבלים האחרון היה שונה מקודמיו. אמנם גם הוא לא היה קשור במיוחד לעלילה הגדולה, אך הוא היה הרבה יותר דרמתי ומעניין מהקודמים, וגם הנבל שייצא ממנו היה פחות שיטחי מקודמיו. 

כשהסדרה סיימה עם הצגות הדמויות והחלה לבנות את העלילה הגדולה, היא בהחלט השתפרה פלאים. עדיין עשו הרבה בלגאן עם הקונפליקטים בין בני האדם עצמם, וגם בינם לבין ה-Planetary Gears. למרות זאת, הסדרה החלה להיות ברורה יותר ויותר, הדמויות קיבלו הזדמנויות להתפתח ולהיות מעניינות יותר מתמיד, וזה בהחלט חשוב כשהסדרה הסתמכה עליהן יותר מאשר על העלילה. בכללי, די מוזר שבסדרת מכה ומדע בדיוני הדמויות יותר חשובות מהעלילה, אה? אבל ככה זה בסטודיו הזה, ואני לא אתלונן, אני אפילו אוהבת את השינוי הזה.

כל אלה הובילו לארק סיום מוצלח למדי שבו כל הדברים נפלו למקומם, והיוצרים דאגו לסגור את קוויי העלילה, ועדיין עם זאת להשאיר סוף קצת פתוח. ארק הסיום היה כל מה שראיתי היום, מה שכנראה גם השפיע על הדעה החיובית למדי שלי על הסדרה. עם זאת, למרות החצי הראשון, העיקר שיצאתי ממנה בהרגשה טובה ושביאות רצון מהסוף, הלא כן?

ועכשיו שהבהרתי את החלק העלילתי בלי להכניס שום ספוילרים, ניכנס לעניינים יותר טכניים. הויזואלים של הסדרה היו מדהימים. אנימציית מכה דו מימדית לחלוטין ומסובכת במיוחד, הצללות טובות, צבעים יפים, אנימציה מושקעת בכללי ולא מעט סאקוגה, עיצובי דמויות יפים, וגם כמויות נמוכות של QUALITY למרות האורך של הסדרה והידיעה לקראת הסוף שהיא לא הולכת למכור הרבה. הפתיחים והסיומות כולם גם היו מושקעים ומלאי סטייל. התלונה היחידה שלי היא המחזור של סצנת הרכבת המכה שוב ושוב ושוב במהלך החצי הראשון של הסדרה. אני מקווה לפחות בשביל האנימטורים המסכנים שהוא לא נאלצו לעשות אותה מחדש, וזה היה מחזור מלא כמו שראו, למשל,  בגנדאם זרע.



מבחינת סאונד, פס הקול פחות מתאים לשמיעה לבד, אך הוא בהחלט קיבל שימוש טוב בסדרה והוסיף לה, שזה בתכלס מה שהוא גם אמור לעשות, ולא להישמע טוב בנפרד. הדיבוב היה לא רע, ואציין לטובה את Kayano Ai בתור האנה, שעשתה עבודה מעולה לדעתי, במיוחד בסוף. כן, גם עם קול גבוה ו"חמוד" אפשר לתת הופעה טובה.

בקיצור, אני לא רואה שום סיבה להביא לסדרה ציונים כמו 3 ו-4 כמו שראיתי אנשים נותנים לה (לפחות אם טרחם לסיים אותה), במיוחד שלא היו כמעט פרקים בהם באמת אפשר היה לקרוא לה "נוראית", רק אולי "קלאסטרקפאק לא מעניין במיוחד". עם זאת, בסופו של דבר הסדרה לקחה את עצמה בידיים ונגמרה לא רע בכלל. אך האם זו סיבה מספיק טובה להכריח את עצמכם לסיים כמה מהפרקים הפחות נעימים במחצית הראשונה של הסדרה? אני לא יודעת אם אמליץ עליה למישהו, אולי רק לחובב מכה של BONES (פחות מהסוג של סטאר דרייבר, ויותר מהסוג של E7). אשאיר לכם את ההחלטה אם אתם רוצים לראות/להמשיך את הצפייה בסדרה, אבל לפחות תדעו שמבחינתי, זה הרבה פחות בזבוז זמן מאשר צפייה בסדרות נוראיות וחסרות תכלית כמו SAO. 

3 תגובות:

  1. נחמד לראות אותך כותבת. עם זאת לא ראיתי את הסדרה ואני לא חובב מכה גדול אז סביר שגם לא אראה אלא אם כן מדובר במשהו יוצא מן הכלל שממה שהבנתי מהפוסט לא כך הדבר.
    העיקר שנהנת.

    השבמחק
  2. ממש לא אהבתי את הסדרה הזאת. הרבה פעמים הפסקתי לראות ואז חזרתי כל שבוע אבל בשלב מסויים פשוט נמאס לי והפסקתי להסתכל... למרות מה שכתבת אני לא חושב שאני אחזור לזה

    השבמחק
    תשובות
    1. אם הסדרה שיגעה אותך כל כך, כמובן שאין טעם שתחזור אליה. מעניין אותי רק היכן פרשת סופית

      מחק