יום שבת, 7 במרץ 2015

Ouran High School Host Club- Funimation's DVD Review

Ouran High School Host Club- Funimation's DVD Review
אז חיכיתם, וחיכיתם, וחיכיתם לביקורת אנימה ממני מאז הל טיצ'ר נובה... ! (או שלא? מממ... ) והנה אני מביא לכם את הביקורת הזאת על אוראן הוסט קלאב, שאני צופה בה בדיליי די ארוך. כ9 שנים לאחר שיצאה, אי שם ב2006. אבל אני לא עושה את זה סתם כך, אלא הפעם, בשונה מפעמים אחרות, על הגרסא החוקית של הסדרה, ולא האינטרנטית הפיראטית. כמה שינווים יש בניהן? לא הרבה, אבל זה יכלול כמה תוספות שגרסאת הDVD מכילה. דיבוב אנגלי, ועוד.




~~~~~
~עלילה ורקע~
הסיפור מתרחש בבית הספר- תיכון העונה לשם אוראן (Ouran). זהו תיכון שמורכב בעיקר מילדים למשפחות עשירות במיוחד. טוב, חוץ מאחת. פוג'יאוקה הארוהי (Fujioka Haruhi) היא תלמידה בבית הספר שבאה ממשפחה במעמד הבייניים. אך עם זאת, בשל החוכמה שלה היא הצליחה להיכנס לתיכון הזה, שיש לו דרישות כספיות מעל מעבר ליכולת האדם הפשוט, כך הארוהי מוצאת את עצמה אפילו בלי מדי בית הספר. כאשר היא עוברת באחד החדרים בבית הספר, היא מגיעה אל מועדון ההוסט (מועדון האירוח. נשמע כזה רע בעברית), שמורכב משישה בנים- סואו טאמאקי, התאומים היקארו וקאורו, אוטורי קיויה, ושני בנים העונים לכינוי "האני" ו"מורי".

בפשטות, הרבה מהבנות של תיכון אוראן עם יותר מידי זמן פנוי, ומעבירות את זמנן בהוסט קלאב של טאמאקי. בכל אופן, הארוהי מגיעה אל המועדון ובטעות שוברת את הכד לתצוגה במועדון. באוראן כמובן, הכל יקר במיוחד. מחירו של הכד הוא לא פחות מ8 מיליון יין, וכך, כדי לשלם את החוב, הארוהי נאלצת להצטרף אל המועדון. אבל הרי שהארוהי היא אישה וזה... בעיה. אין לה ברירה אלא להתחזות לגבר נשי ולעשות את העבודה הזאת. לא שזה קשה לה במיוחד בעקבות שיערה הקצר.

על אף הרושם הראשוני שהסדרה נותנת, כלומר כן, גברים חתיכים הורסים שמארחים פאנגירלז. נשמע גיי, ורוד ונשי. האמת שזה בפועל לא ממש ככה. אמנם זה הסטינג הראשוני, אבל בסופו של דבר אוראן הולכת לכיוון של יותר מין עזרה לתלמידים אחרים, וכיוצא מזה. כדוגמאות סדרות אחרות שעושות דברים כאלה כגון Sket Dance. היא מביאה עלילות חד פרקיות של פרקים די מצחיקים עם דמויות משעשעות למדיי, שכן, כמו סקט דאנס לדוגמא, רק עם יותר פאן של שוג'ו, אבל באמת שאני מציע לכל אחד לצפות בזה. אוראן לא הייתה מחזיקה את עצמה כמובן בלי הדמויות שלה, אז כמובן, הנה לנו הסקציה הבאה והקבועה שלנו, הדמויות.



~דמויות~
אז בואו נראה. דווקא אני לא רוצה להתחיל מהארוהי, שהיא הדמות הראשית בסדרה. אז ממי נתחיל מכל שבעת הדמויות הראשיות שלנו... מממ. טאמאקי, אני בוחר בך!. טאמאקי הוא הדמות המרכזית השנייה בסדרה (אחרי הארוהי). טאמאקי מין יושב על ההגדרה של "הביש החסר תקנה" בסדרות שוג'ו כמין בדיחה על זה. באופן נורא דומה לראשיים אחרים בשוג'ו כמו אוסוי מKaichou wa Maid Sama, הוא קיבל מראה סקסי למדיי ומוגדר כ"נסיך המועדון" באופן פארודי. אבל אחרי לא הרבה זמן במיוחד, מתגלה האופי האמיתי שלו. טאמאקי הוא... מטומטם. אבל מטומטם בצורה המצחיקה. הוא לא באמת יודע את הרגשות שלו כלפי הארוהי ולכן  הוא מגדיר את עצמו כ"אבא של הארוהי" ומגיב הרבה פעמים להארוהי שהיא הבת שלו, ועוד. הוא עשוי בצורה מאוד מצחיקה וכיפית. גם מנגד לזה, למרות שהוא מוגדר כ"נסיך" הרבה דמוית מערערות את המעמד שלו, והוא כמובן מתייאש מזה, מה שלא מצופה מהתקן הזה שתמיד יישאר עמיד וחזק.


נעבור אל התאומים היטאצ'ין, היקארו וקאורו. הם למעשה במובן מסוים דמות אחת. די קשה להבדיל בניהם. המראה שלהם זהה לחלוטין, הם כמעט תמיד נמצאים יחד, מדברים יחד, ואם זה לא מספיק הקול של המדבבים שלהם לא כזה שונה. כמובן זה מתבטא ברקע שלהם שאף אחד לא הבדיל בניהם והם היו משחקים באופן די רע באנשים את המשחק הפשוט שלהם "זהה מיהו היקארו ומיהו קאורו". הם רוצים שיפרידו בניהם, אבל עם זאת לא רוצים לעזור בזה לאנשים אחרים. האופי שלהם די שונה, אבל כאשר הם מופיעים יחד כל הזמן, זה לא קל להבדיל בניהם. עם זאת, הם מוצאים בהארוהי כמין חברה טובה, וסהכ הם דמויות די טובות.

כמו גם יש את קיויה שמשחק בתפקיד הסטריאוטיפי של הבחור החכם בסדרה, ואת האני, התלמיד בן ה18 שנראה כמו ילד בן 6, וגם מתנהג ככה עם הרצון להיות עם בובות ולאכול הרבה ממתקים. הם סהכ דמויות כיפיות למדיי. אז איפה הארוהי נכנסת בכל הסיפור הזה? היא בעיקר מעצימה את השטויות ששאר הדמיות האחרות זורקות עלינו, בעיקר טאמאקי. היא הטיפוס הרציני בסדרה. תרגיל קומי ידוע שתוכלו לראות אותו בלא מעט דברים (הדבר הראשון שעולה לי לראש זה "ארץ נהדרת" שלנו שאייל קיציס הוא דמות השדרן הרצינית לעומת שאר הדמויות ההזויות). סה"כ, אני אוהב את הארוהי. היא לא סתומה או פאנגירל כמו מרבית הראשיות בשוג'ו, וסה"כ היא די כיפית.

מנגד לזה, לא כל הדמויות בסדרה טובות. יש לנו עוד דמות ראשית בסדרה, שהיא נשכחת לחלוטין. זהו מורי, שאה כן, יש עוד מישהו במועדון. הוא די לא עושה כלום בסדרה. הוא פשוט מלווה את האני, מחנך אותו, וחוזר לשתוק. הוא דמות כ"כ מבוזבזת שזה מאכזב. עם שאר הדמויות הנהדרות זה כואב לראות דמות כ"כ מיותרת שלא הייתה חסרה לסדרה אם היו מוחקים אותה לחלוטין.

דמויות נוספות שמופיעות מידי פעם ודי משעשעות כוללות את ראנקה- אביה הביסקסואל של הארוהי, רנגה- אוטאקואית מצרפת שמעריצה את קיויה בשל שהוא דומה לאחת הדמויות מהויזואל נובל שלה, ועוד.


~עיצוב~
מבחינה ויזואלית, אם חוזרים ל2006, אוראן לא הכי זוהרת במיוחד. היא סה"כ די הוגנת ויזואלית, אבל אף פעם הויזואלים לא מרשימים במיוחד. אבל הסדרה מימלא לא מתמקדת באקשן או משהו שדורש דברים מדהימים, אלא עובדת בצורה נורא קריקטוריסטית להרבה מהדמויות, אז אני מניח שזה סה"כ בסדר?
הסדרה משתמשת בהרבה קריקטורות לדמויות, וגם משתמשת הרבה פעמים בקופסאות טקסט בשביל להביע מחשבות וכ'ו. סה"כ אני אוהב את הקופסאות האלה, הן די כיפיות ומשעשעות (ועל הדרך משפרות את קריאת היפנית שלי מממ).

מבחינת הדיבוב, הוא די נהדר. מיאנו מאמורו עושה עבודה מצוינות בתור הדמות הקומית של טאמאקי, וסאקאמוטו מאיה עושה עבודה ממש טובה בתור הדמות הצינית של הארוהי. גם נחמד לי מאוד לשמוע את קויאסו טאקהיטו בתור ראנקה, שעובד ממש טוב. גם סוזומורה קנייצ'י עושה עבודה ממש טובה בתור היקארו.
 


~ההוצאה של פאנימיישן~
אז אוקי, עכשיו הגענו לחלק בביקורת שאיפה שהחלק של הDVD אשכרה נכנס. המדבב האנגלי של טאמאקי, ויק מימונוגה נחשב למדבב די טוב בקרב המדבבים באנגלית באנימה ממה שהבנתי. עם זאת, לא מצאתי אותו עושה עבודה טובה במיוחד. הקול שלו די מציק רוב הזמן והוא לא באמת תופס את הפאן הקומי של מיאנו בתור טאמאקי. גם שאר המדבבים של שאר הדמויות לא זוהרים במיוחד. אבל כן יש מדבבת אחת שעושה עבודה טובה, זוהי המדבבת של הארוהי, קאיטלין גלאס. היא מצליחה לשמור על הפאן של סאקאמוטו מאיה, ועם זאת להוסיף להארוהי מין יחודיות משל עצמה בקול שלה, אז יפה קאיטלין, עשית עבודה טובה.

אז בחלק העיצובי של הסדרה של ההוצאה של פאנמיישן. נכון הריבועי טקסט האלה שדיברתי עליהם לפניי רגע? טוב, לא תרגמו את רובם בהוצאה הרשמית. השאירו אותם ביפנית, בעוד שהתרגום שלהם נאבק להספיק להכנס לכתוביות וגם לטקסט של הדמויות (וכמעט כל הזמן לא מצליח). שזה די... דבילי. הם פשוט נמצאים שם בלי דרך שבאמת נוכל לקרוא אותם. חבל מאוד.

בנוסף, הגרסא של הDVD, לפחות זו שאני קניתי מעבירה את המסך למסך רחב של 9X16, במקום המסך המרובע המקורי. אמנם זה מעט מתוח, אבל זה לא מורגש באמת, ככה שנחמד, מסך רחב. עם התוספות המינמיליות של הDVD, תקבלו מספר עמודים מהמנגה שויז תרגמו. נחמד אני מניח... ?

לגבי המחירים. את הסדרה קניתי ב13 פאונד, שהם בערך כ80 שקלים. סה"כ מחיר די טוב לטעמי בשביל סדרה של 26 פרקים, בעוד שסדרות אחרות עשווית לעלות כ24 פאונד ל12 פרקים. כמובן שזה נובע מזה שאוראן סדרה ישנה, אבל עדיין.


 
~לסיכום~

אוראן בסופו של דבר סדרה מאוד כיפית. כן, היא לא איזשהי מאסטרפיס שחייבים לצפות בה, אבל סה"כ מדובר בסדרה כיפית, עם עלילות פרקיות מהנות ודמויות כיפיות (חוץ ממורי). האנימה בשני הפרקים האחרונים שלה עברה לסיום פילרי, ככה שאם אתם רוצים את כל הסדרה, יהיה עליכם לעבור למנגה. האנימה מסתיימת בווליום 9 של המנגה, כאשר היא משמיטה באמצע את ווליום 6 כולו, וגם דמות נוספת מהפרקים עצמם, אחיו הקטן של מורי. ככה שאתם רוצים לעבור למנגה, אתם יכולים לעבור משם, רק שאל תתפלאו מאיפה אחיו הקטן של מורי הופיע משום מקום. אם אתם רוצים לקרוא את המנגה במקום האנימה, זה גם אפשרי, רק קחו בחשבון שהאנימה הרבה יותר מצחיקה הודות לדיבוב, ובנוסף לכך, בערך בווליום 9 של המנגה, היא מתחילה להיות קצת יותר רצינית ופחות קומית, ולהיות שוג'ו רציני וטוב.  

וכמובן, איך לא, דרכים לקנייה:
אמאזון, רשת שידור PAL, המקור שממנו הזמנתי
בייס, רשת שידור PAL
אמאזון, רשת שידור NSTC. לגרסא האמריקאית יש אפשרות לבלוריי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה