יום שלישי, 21 באפריל 2015

Pokemon Omega Ruby & Alpha Sapphire- Review

Pokemon Omega Ruby & Alpha Sapphire- Review
כן כן, אני יודע המשחק יצא לפניי יותר מחצי שנה. וקניתי אותו בזמן היציאה שלו (פחות או יותר) אבל פשוט לא היה לי חשק אליו כשהעסיקו אותי יותר Soul Calibur 5 וKingdom Hearts Birth By Sleep שקניתי יחד איתו (וגם קת'רין שקיבלתם ביקורת על זה). אז כן, חזרתי לאומגה רובי בימים האחרונים, והנה לכם, ביקורת. למקרה שיש ואלו שלא יודעים, אומגה רובי ואלפה ספיר הם רימייקים לפוקימון רובי וספיר שיצאו ב2002, על הגיימבוי אדוונס. כיוון שאני יוצא מנקודת הנחה שהרבה מהקוראים כאן כבר שיחקו ברובי, ספיר או אמרלד על הGBA (בין אם בצורה חוקית, או פיראטית כמו שאני עשיתי בזמנו דרך אימולטור), הביקורת יותר תתעסק בכמה אומגה רובי ואלפה ספיר מצליחים בתור רימייקים . (כמובן שתהיה התייחסות לכמה הם טובים בפני עצמם)
רק כדי לעשות קיצור קל, אקרא מעכשיו למשחקים בתור אוראס, על הקיצור באנגלית של המשחקים (ORAS).

העלילה כמו בכל משחק פוקימון היא כזאת: אתם ילד\ ילדה (במקרה הזה ברנדן\ מאי) בני 10 שיוצאים למסע הפוקימון שלהם, כדי להיות מאמני פוקימונים. הפרופסור כרגיל שולח אתכם למשימה בשביל לצוד פוקימונים בשביל השלמת הפוקידע. בדרכם תיפגשו בצוות מגמה (באומגה רובי) או צוות אקווה (באלפה ספיר) שמתכננים להעיר את הפוקימונים האגדיים, גראודון וקיוגר. סה"כ פחות או יותר אותו הדבר כמו המשחקים המקוריים. אבל על ידי תוספות קטעים מיוחדים החוויה נעשת להרבה יותר טובה מבחינה עלילתית. קטעים כמו שתראו את נורמן מדבר על כמה שהוא גאה בכם אחרי הקרב נגדו (שזה היה כ"כ מספק) או את צוות מגמה מתכננים מהצד את המהלך הבא שלהם מבלי שאתם בתמונה, מוסיפים לחוויה הרבה.

אבל מעבר לפיתוח הסיפור הראשי, המשחק מוסיף סיפור חדש לאחר סיום המשחק, הדלטה אפיסוד (Delta Episode). החלק הזה מציג בחורה בשם זיניה (Zinnia), מומחית בפוקימוני דרקון שמלוות על ידי הוויסמר שלה. היא רוצה לעצור את המטאוריט שתוקף את מחוז הואן ולהשתמש ברייקואזה בשביל זה. זיניה היא דמות שממש אהבתי. היא הדמות השנייה האהובה עליי בפוקימון (אחרי N מפוקימון בלאק, וויט, וההמשכים שלהם).

סה"כ הודות לשיפורים הגרפיים, אוראס מוצג בצורה נורא סינימטית, והודות לפיתוח קטעים ישנים, הוא מצליח להיות ממש טוב עלילתית, וגם הודות לדלטה אפיסוד שהוא פשוט נפלא.



כמובן, בפוקימון האלמנט הבסיסי במשחק זה לתפוס פוקימונים בעזרת חפץ שנקרא פוקדור (או Pokeball). על ידי החלשת הפוקימונים שתמצאו בטבע, והכנסתם למצבים סטאטוס מסוימים (כמו שינה, קיפאון, הרעלה וכ'ו) תוכלו להגדיל את סיכויי ההצלחה בתפיסתם. מרגע שנתפסו, הם יהפכו לחלק מהצוות שלכם שיכול למנות עד 6 פוקימונים בפעם אחת. כמו גם יש את עניין האפקטיביות. לכל פוקימון יש סוג, אחד מ18 סוגים (לעומת 17 במקור, שכן XY הוסיפו את הסוג פיה). לכל סוג יש סוגים שהוא חזק עליהם, וכאלה שהוא חלש עליהם.

 הפוקידע מונה את אותם פוקימונים שהיו בפוקידע המקורי של RSE, עם תוספת קלה של כמה פוקימונים מדור 4, כגון גאלייד או דקסנויר, שכן הם פיתוחים של פוקימונים שהיו בדור 3. בנוסף לזה, נוספו כמה פוקימוני מגה שהיו בXY, ואפילו כמה פוקימוני מגה חדשים. שכן, לאלו שלא עוקבים, עכשיו יש פוקימוני מגה. פיתוחים של פוקימונים ישנים בעזרת חפץ בקרב. נשמע קצת כמו דיג'ימון נכון? טוב, זה בדיוק זה. בכל אופן, אוראס משפר את העניין הזה בכמה דברים. בשונה מXY, ניתנת גישה להרבה פוקימוני מגה עוד כבר בהתחלה. XY נתן את האפשרות רק להתחלתיים כמו צ'אריזארד וכמה נוספים כמו אמפרוס. אבל אוראס? די מוקדם קיבלתי את הגישה להשתמש במגה אלאקזם שלי, וגם פוקימונים אחרים במידה והייתי רוצה. זה נהדר.

בנוסף לזה, במקום שהמשחק יגרום לנו לחכות עד סוף הליגה כדי לקבל את הנשיונאל פוקידע, כבר אחרי המכון השביעי תקבלו את הנשיונאל דקס. זה פשוט נפלא. אתם תקבלו גישה להרבה פוקימונים מדורות ישנים. המשחק גם מסביר את זה עלילתית די טוב. כדי לתפוס את רובם, המשחק מביא מכניקה חדשה. התגנבות בדשא. בעזרת מכשיר חדש תוכלו לראות במסך התחתון של ה3DS אילו פוקימונים תפסתם מהאיזור ואילו לא (עוד תוספת נהדרת), ומידי פעם יהבהבו סימנים שם. ברגע הזה איזשהו פוקימון בדשא מסתובב (תוכלו גם לראות סימן שלו) ואז תצטרכו להתגנב אליו כדי שתוכלו להיתקל בו. לעיתים הוא בעל התקפות או יכולות מיוחדות גם. ההתגנבות אמנם בסיסית, אבל היא ממש ממש כיפית (מתי אשחק מאטל גיר מתיייייי ).


בדור 3 המקורי היו כמה דברים שהציקו לי, והם עדיין נשמרו כאן למרבה הצער, אבל עם זאת קיבלו משהו אחר מקביל שמסדר את הכל. הדבר הראשון: הרמות של הפוקימונים בדשא נמוכות. הפוקימונים בדשא עם רמות ממש נמוכות. המקסימום שלהם בסוף המשחק לא עולה על רמה 40. זה די מעצבן לתפוס פוקימון מסוים, ולאמן אותו המון זמן כי הרמה שלו בהרבה יותר נמוכה משל שאר הפוקימונים שברשותכם. לא יודע אם מתכוננם של גיימפריק זה קרה, יש תיקון לזה, שעשו אותו לא מאחר מ... מאיתנו! (טוב אני לא לקחתי חלק בזה, אז תורידו ממני את הקרדיט). במידה ואתם זוכרים את הבסיס הסודי מRSE המקוריים? טוב, אז הוא חוזר. אבל נוסף לו טוויסט. שחקנים כעת יכולים ליצור לעצמם קבוצה, ולתת לשחקנים אחרים קוד שלהם. דרך הקוד הם ישחקו נגד AI של השחקן שהוא יצר לעצמו. והנה, השחקנים של המשחק מצאו את הדרך המושלמת לעלות רמות. הפוקימון שנותן הכי הרבה EXP בקרב, זוהי בליסי. והיא גם לומדת את ההתקפה Heal Pulse, שגורמת לפוקימון להתאבד ולרפא את החיים של זה שבא אחריו. מה ששחקנים פשוט עשו, זה ליצור שישיות מלאות בליסי עם ההתקפה הזאת, ורק ההתקפה הזאת, ולחלק את הקודים דרך האינטרנט. והנה לכם, שק חבטות של בליסי שנותן המוןןןן אקספי. אני יכול להעיד משימוש בשיטה הזאת שפוקימונים שלי שהיו ברמה 1 עלו לרמה 30 בערך תוך קרב אחד. אפילו כדי להקל את זה, במשחק ממש קל להשיג את החפץ Lucky Egg שנותן עוד תוספת לאקספי. 

הנה לכם כמה קודים של דרך הבליסי. לחצו על התמונה כדי להגדיל.
עוד בעיה מעצבנת זו כמות הHM יש בדור 3. קאט, פליי, סארף, סטרנת', ווטרפול, דייב, רוק סמאש, וגם סיקרט פאוור. זה פשוט יותר מידי. עם כ"כ הרבה HM אין ברירה אלא לארגן לפחות "פוקימון עבד" אחד. אבל עם זאת, יש תיקון של HM אחד והוא לא אחר מפליי. בשלב מסוים במשחק תקבלו את האפשרות לרכב בשמיים על לטיאס\ לטיאוס. חוץ מהעובדה שכבר אין צורך יותר בFLY, זה  פשוט ממש ממש כיף. אפילו תוכלו להיתקל בקרבות באויר נגד פוקימונים, וגם גישה לאזורים מיוחדים שבהם מסתתרים הרבה פוקימונים אגדיים שזה כ"כ כיף לצוד אותם. ואם כבר לצוד, שינוי שלא אהבתי זה הספארי. במקום לזרוק אבנים על פוקימונים ולתפוס אותם, האיזור נהיה פשוט איזור קרבות רגיל לתפיסה. כן, אני מניח שזה בגלל שPETA מטמטמים לנינטנדו את השכל בנוגע לזה, אבל זה חבל. זה היה כ"כ כיף לזרוק על הפוקימונים אבנים כי זה הביא שינוי טוב לתפיסת פוקימונים.

מוזיקת הרקע במשחק די מקסימה. במיוחד בדלטה אפיסוד. הגרפיקה נשארה אותה אחת מXY וזה נהדר. עוד דבר נורא מינורי שאני חייב לציין, שהוא עשה לי די הרבה (מה משום מה). כעת הפוקידע שוב מציג את ההפרשים בין הגבהים בין המאמן לפוקימון בצורה מוחשית, ועושה מין "מצעד" של הפוקימונים שראיתם. משום מה, ממש אהבתי את זה.


~לסיכום~
אוראס הם משחקים נהדרים. הם ממש מצליחים בתור רימייקים וגם בתור משחקים בפני עצמם. התוספת של הדלטה אפיסוד נהדרת וזיניה פשוט דמות נהדרת. שאר התוספות כמו התעופה בשמיים עם לטיאס עושה עבודה נהדרת. אני אפילו לא אהסס ואגיד שאוראס הם כנראה המשחקים הכי טובים של פוקימון בסדרה הראשית. אמנם יש למשחקים בעיות קלות שנבעו במשחקים המקוריים, אבל בכולן המשחק מוצא דרך אחרת לתקן את הבעיה. ולכן הציון הוא.....

10\9

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה