יום שני, 14 בספטמבר 2015

Ultra Street Fighter 4- Review

Ultra Street Fighter 4- Review
שנה טובה לכם, כל הקוראים שלנו. ממשיכים להיות נאמנים לנו לעוד שנה בסויקה. שמתם לב שעוד שבוע נהיה קיימים כבר שנתיים? אה, לא שמתם לב? טוב, אז אנחנו כאן כבר שנתיים, ממשיכים להביא לכם פוסטים. בכל מקרה, הנה לכם ביקורת על אולטרה סטריט פייטר 4. הגרסא האחרונה לסטריט פייטר 4 (אלא אם קאפקום ישתגעו ויוציאו עוד אחת בזמן שהם עובדים על 5). האם המשחק טוב? שווה קנייה? תראו בביקורת. המשחק זה לא ההתנסות הראשונה שלי עם סטריט פייטר. כן, זה המשחק הראשון שלי, אבל ראיתי בזמנו את האנימה לסטריט פייטר 2 משנות ה90 שהייתה נפלאה. בכל מקרה, קדימה. סטריט פייטר 4 אולטרה!



. סטריט פייטר 4 אולטרה, הוא משחק מכות, פייטר (כאילו שלא הבנו משם המשחק). אז בואו נתחיל מהמערכת של סטריט פייטר 4 אולטרה. מדובר במערכת מעניינת למדיי. היא מחולקת לשני סוגי התקפות. התקפות אגרוף, והתקפות בעיטה. לכל אחד מהסוגים האלה קיימים 4 סוגים נוספים. התקפות חלשות ומהירות, התקפות חזקות ואיטיות, והתקפות בינוניות שמאזנות את השניים הקודמים. קיים גם סוג רביעי, שמשמש לביצוע התקפות אולטרה, והתקפות EX, אבל תכף אגע בזה.

לכל דמות יש מספר קומאנדס. כן, קומאנדס. בשונה מסדרות כמו Dead or Alive, בסטריט פייטר אין קומבואים מוכנים. מה שכן יש, זה קומאנדס. התקפות בסיסיות וקצרות. החוכמה כאן של השחקן זה לשלב אותן לקומבואים בעצמו בדרכים שלו, לאחר שהוא לומד את הדמות שישתמש בה. יידע איך התקפה מסוימת תצליח להתחבר להתקפה אחרת. לכל דמות יש כמה התקפות מיוחדות, שלרוב הן די פשוטות לביצוע. למרבית ההתקפות המיוחדות האלה, השחקן יוכל להשתמש בהן בכמה צורות עפ בחירתו. בין אם זה להשתמש בה בצורה מהירה וחלשה, או חזקה ואיטית. או אפילו לעשות מההתקפה התקפת EX. התקפות EX מבוצעות על ידי הסוג הרביעי, כאשר יש לו מספיק נקודות EX. הכפתור הרביעי גם משמש להתקפות אולטרה. בתחילת הקרב, השחקן יוכל לבחור אחת משתי התקפות אולטרה שיוכל להשתמש בהן בקרב, וכאשר מד האולטרה שלו יתמלא, כתוצאה מזה שהשחקן נפגע מהאויב, הוא יוכל להשתמש בהתקפת האולטרה שלו. סטריט פייטר 4 אולטרה כבר עושה משהו מאוד חכם עם התקפות האולטרה האלה. הוא נותן לשחקן החלש יותר הזדמנות לשנות את המצב. בגלל שהמד הזה מתמלא כתוצאה מזה שהשחקן נפגע, ולא פוגע, יש הזדמנות לשחקן החלש לשנות את המצב, וזה מעולה. גם אני חייב לציין שהתקפות האולטרה לרוב ממש מגניבות וכיפיות לביצוע.


יש את התקפות ה"סופר". אבל האמת? לא מצאתי אותן שימושיות במיוחד. הן לא חזקות כמו התקפות האולטרה, ולמד שלהן לוקח די הרבה זמן להתמלא. טוב, לא כזה הרבה זמן, אבל כיוון שהן באותו מד כמו התקפות הEX (כאשר המד של הEX מלא, תוכלו להשתמש בהתקפת סופר), אז זה אומר שכדאי להשתמש בהן תיאלצו שלא להשתמש בהתקפות הEX. שזה די חבל, כי התקפות הEX ממש טובות ויעילות.

כמו גם המשחק מביא שימוש בגובה (כמו הרבה פייטרים אחרים), כמו הגנה גבוהה והגנה בהתכופפות, וכ'ו. גם יש כל מיני התקפות פוקוס די מגניבות ויעילות והתקפות אחיזה וזריקה, שגם הן ממש כיפיות לשימוש. סה"כ המערכת של סטריט פייטר 4 אולטרה ממש טובה. היא אמנם די כבדה. היא לא מהירה כמו זו של Persona 4 Arena, Blazblue וDead or Alive למשל. היא עובדת בכבדות ואיטיות, אבל זה לא עושה את זה לרע. זה פשוט הסגנון, וזה עשוי בצורה נהדרת. 


המשחק מכיל 44 דמויות. אני עדיין לא שיחקתי עם כולן, אבל מצאתי כמה מספיק כיפיות. בניהן- קיימי, ג'ורי, איבוקי, פויזון ועוד. רוב הבנות במשחק (שנדמה לי שיש 12 דמויות נשיות במשחק) ממש כיפיות למשחק. עם הבנים... המצב קצת בעייתי בסטריט פייטר. מצאתי את עצמי נהנה בעיקר מהדמויות הממש סמליות של הסדרה. נניח ריו, קן, וגה, סת', וכמה בודדים אחרים. במשחק יש כמה דמויות עם סט מהלכים ממש דומה אחד לשני, אבל לרוב למשחק יש הסברים עלילתיים. לדוגמא, ריו וקן עם סט מהלכים דומה מאוד אחד לשל השני, כיוון שהתאמנו יחד. סאקורה לדוגמא, עם מהלכים נורא דומים לשל ריו, עם הסגנון האישי שלה, כיוון שהיא מעריצה שלו. יש דמות אחת שהיא ממש חלשה, וממש אהבתי אותה. אני כמובן מדבר על דן. הגיימפליי שלו חלש, כמין בדיחה כזאת. דומה מאוד לזה של סאקורה וריו, רק חלש. לא קשה לי לראות למה שחקנים מקצועניים יאהבו להשתמש בו, עקב הסיפוק עם הניצחון מדמות חלשה שכזאת.

הארקייד מוד הוא זה שמביא את עיקר העלילה למשחק. מביא סיפורים קצרים של הדמויות עם פתיח של הדמות, קרב יריב בסוף הארקייד מוד, ולאחר שתנצחו את הקרב האחרון נגד סת', תקבלו את הסוף של הדמות. בכללי רוב הסיפור הרציני של סטריט פייטר 4 אולטרה מתמקד בכמה דמויות בודדות שכוללות את קיימי, צ'ון לי, דקפייר, ג'ורי, גוליי וסת' (אולי גם את סי וויפר וביזון יהיה אפשר להכניס לכאן). חוץ מהם, הסיפורים של השאר לא באמת קשורים לסיפור העיקרי במשחק. אצל ריו לדוגמא, הוא רק מדבר על כמה הוא רוצה להתאמן ולהיות חזק, בעוד שאצל אלנה למשל, היא רוצה להרשים את אביה ואחיה ולהכיר חברים בעולם. הסיפורים האלה די כיפיים, למרות שהם ממש קצרים. הם כן עושים תחושה טובה שהארקייד מוד היה שווה את זה. רק מה שחבל, שלא תוכלו לצפות בסרטוני העלילה של הדמויות בשומקום במשחק עצמו פעם נוספת (חוץ לעשות שוב את הארקייד). זה די חבל האמת. טקן למשל עושה את זה, למה שסטריט פייטר לא.
 

חוץ מהארקייד, יש את מצב האימונים. מה שכן, המשחק לא ממש נדיב במיוחד לשחקנים חדשים בו (כולל אותי, אבל שיחקתי כבר הרבה פייטרים בעבר אז הסתדרתי). כן יש הרבה אפשרויות לתכנת את היריב הוירוטאלי שלכם במצב האימונים, אבל המשחק לא ממש מסביר על המערכת. טוב, הוא כן מסביר האמת, אבל לא בצורה ממש יעילה. בטקן למשל, המשחק מביא בוט הדרכה שיעבור אתכם שלב ושלב. בסטריט פייטר 4 לעומת זאת? המשחק פשוט מביא עמודי טקסט, שכביכול היו אמורים להיות המניואל שלא קיבלתם בקופסא. הבעיה עם זה שלקרוא אותם בצורה וירטואלית על המסך, שזה פשוט תמונה דחוסה של מניואל, קטנה גם כך, שאמנם אפשר להגדיל, אבל בצורה לא יעילה. ככה שמצאתי את עצמי די מתעלם מהספר ההדרכה הזה, ולומד הכל בעצמי לבד.

בנוסף, למשחק יש מספר גרסאות. כמו למשל הגרסאות הקודמות של המשחק, סופר, ארקייד אדישן וכ'ו. לכל גרסא יש כמה מהלכים שונים לדמויות. המשחק נותן לכם לשחק עם כל דמות בכל גרסא שלה שיצאה למשחק. שזה סה"כ ממש מגניב. אצל דקפייר למשל, סט המהלכים שלה שונה לחלוטין בין גרסאת אולטרה לגרסאת אומגה, ככה שזה כמו דמות נוספת. אבל... לא הכל נקי כאן. אם תרצו לבדוק מה סט המהלכים של הדמות, המשחק ירשום לכם אותה רק בגרסאת אולטרה. שום גרסא אחרת. ככה שאין באמת דרך לדעת, חוץ מניסוי וטעייה של תבניות קומאנדס מוכרות למשחקי מכות, או פשוט... לבדוק באינטרנט. אני תוהה אם זו הייתה המטרה של קאפקום כאן.


יש את האונליין שעובד לרוב די טוב. זו הרגשה ממש טובה להשיג שם את הניצחון הראשון שלך. אם כי הרבה פעמים אנשים מעיפים אותי מהחדר אז לוקח לי לעיתים הרבה זמן להשיג קרב באונליין (אני מוכן להתערב על זה שזה בגלל שהמשחק רושם בצורה ממש בולטת שאני מישראל... במשחקי מכות אחרים שהמשחק לא הבליט שאני מישראל, זה לא קרה לי, בטח שלא כ"כ הרבה). סה"כ האונליין די טוב. אם כי לפעמים יש בו לאגים, אבל זה נדיר למדיי.

חוץ מהאונליין, המשחק מוסיף כל מיני אתגרים מעניינים. יש את האתגרים הרגילים שיש בהרבה משחקי מכות אחרים שזה ביצוע קומבואים בהתאם לדרישת המחשב. שזה רגיל כזה, ממש כיף. האתגרים שבאמת אהבתי אלו שני אתגרים יחודיים לסטריט פייטר: אתגר החביות, ואתגר המכונית. באתגר החביות על השחקן יהיה לשבור חביות שנופלות עליו בתזמון נכון. זהו אתגר כיפי. אתגר המכונית עוד יותר כיפי, שדורש מהשחקן לעשות מספיק למכונית ולהרוס אותה. זה ממש בסיסי, אבל ממש כיף.

עוד משהו שאני רואה לציין לטובה. המשחק נותן לכם להעלות את הקרבות שלכם מהמשחק עצמו, ליוטיוב. לא צריך לחבר שום דבר למחשב, רק להקליד בגוגל את הקוד שהמשחק נותן לכם, והנה לכם, תוכלו להעלות את הקרבות שלכם ליוטיוב. ניסיתי את זה בעצמי, וזה עבד מעולה. אם כי הקרבות עולים באיכות די חלשה, זה עדיין נהדר. כן כן, עכשיו כבר יש בPS4 את כפתור השייר, שעובד יותר טוב, אני שיחקתי בסטריט פייטר 4 אולטרה על הפס3, שזה משהו שאני חושב שעוד משחקים צריכים להוסיף. לא שזה יקרה, כי... כן, הדור של הפס3 עבר כבר.


סטריט פייטר 4 אולטרה הוא משחק מקסים. מערכת הקרב שלו די מושלמת, ועל ידי כמה תוספות יחודיות ומעניינות כמו אתגר המכונית וכמה דברים נוספים, הוא פשוט נהדר. יש במשחק הרבה דמויות, ככה שכל אחד יוכל למצוא לעצמו לפחות כמה דמויות שהוא נהנה מהן. אמנם חסרים בו כמה דברים קטנים שיכלו לעשות אותו לשלמות, הוא עדיין פשוט נפלא. רק שימו לב, אם אתם באים לדוגמא מבלייזבלו ששם יש מצב סיפור ארוך ומחפשים את זה בסטריט פייטר, לא תמצאו את זה כאן. (אני אישית חושב שהסיפור של בלייזבלו זה בולשיט וחפירות, במיוחד בכרונו פאנטאסמה). סטריט פייטר מביא אתכם ללמוד דמויות, לדעת איך להשתמש בהן, וזה כיף אדיר. 
ולכן הציון הוא..... 


10\9.2  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה