יום רביעי, 29 ביוני 2016

Jojo's Bizarre Adventure: Eyes of Heaven- Review

ביקורת על המשחק החדש של ג'וג'ו לפס4 שיצא אתמול! ולא, עדיין אין לי פס4. שיחקתי במשחק לפס3 בגרסא היפנית שלו. מעריצי ג'וג'ו, היכונו למשחק פאנסרוויסי במיוחד שיגשים את חלומותיכם. צופי האנימה לעומת זאת, היזהרו, המשחק מכיל המון ספוילרים.



אייז אוף הבן, או בקיצור EOH, לוקח תפנית שונה מאשר המשחק הקודם שלו- All Star Battle. במקום להעביר את העלילה של המנגה בקצרה, הוא מביא עלילה חדשה, שלא הייתה במנגה. במצב הסיפור תעברו את העלילה כאשר ג'וטארו מסיים את הקרב כנגד דיו בהצלחה רבה. הוא וג'וזף הזקן מתכוננים לחזור ליפן בשביל שלומה של הולי. אלא שאז, דבר משתבש. עבדול, איגי, וקאקויאין שנהרגו בקרב נגד דיו חוזרים לחיים, והשלושה תוקפים אותם. במהרה, השניים פוגשים בספידוואגון שהגיע מהעבר, ומתחילים לאסוף מין חלקים כאשר הם עוברים בין העבר והעתיד. פוגשים מהעתיד את ג'וסקה, ג'ורנו וג'ולין. כולל את חבריהם כמו אנאסוי, הרמס, טריש ועוד. הם גם חוזרים לעבר, ופוגשים את ג'ונתן וג'וזף הצעיר, ובין היתר עוברים ליקום המקביל של ג'וני וג'וסקה של פארט 8.

העלילה עצמה לא טובה במיוחד. מה שכן, היא כן טובה בשביל ג'וג'ו. היא יותר טובה מהעלילה של פארטים אחד עד חמש במכלול, אך חלשה מזו של פארטים שש, שבע ושמונה. היא מביאה כל מיני קטעים פאנסרוויסים כאשר דמויות מסוימות פוגשות באחרות, ויוצרים דברים מעניינים. אני גם חייב לציין שהבחירה של הקרבות הסופיים במצב הסיפור הייתה ממש מושלמת בשבילי. וגם הסוף של המשחק זה אחד הדברים הכי חמודים שראיתי בג'וג'ו איי פעם.

באופן נחמד, המשחק נותן לצפות בכל קאטסין שכבר צפיתם בו במצב הסיפור שוב, במידה ותרצו. אפשרות נחמדה, שיותר משחקים צריכים לעשות.


מעבר למערכת הקרב עצמה, שאגע בה מייד, מצב הסיפור מביא עוד כל מיני דברים נחמדים. יש בו כל מיניי מיני גיימס חמודים, כמו למשל שלב שבו תצטרכו לתפוס את כל הדבורים של שיגקי בזמן מוגבל. שלבים נוספים כוללים קרבות קצרים נגד אויבים מרובים כמו למשל הדינזאורים של דייגו, והזומבים של דיו. כל אלו די נחמדים, אך המיני גיים שהכי אהבתי היה משחק פוקר נגד ד'ארבי. הוא מופיע פעמיים במהלך מצב הסיפור (ועוד שלוש פעמים נוספות כמשימה צדדית) והוא שומר על רמת הפאנסרוויס של ג'וג'ו בצורה צבעונית וכיפית. עשיתי את אותו שלב עוד פעמים רבות, הוא היה די כיפי.

במצב הסיפור גם תעלו את הדמויות שלכם רמות, ותשיגו תלבושות, צבעים לדמויות, טקסטים לדמויות, פוזות לדמויות, ועוד. כל זה כחלק מהפאנסרוויס הגדול שהמשחק מציע. אבל אגע בזה מאוחר יותר.


מערכת הקרב של המשחק היא במצב שאני לא יודע אם לקרוא לזה פייטר, או משחק אקשן באמת. הקרבות מכילים ארבע דמויות בזירה. שתיים בכל צד. מדובר במערכת פשוטה שבה לכל דמות יש קומבואים פשוטים בריבוע ומשולש, וכמה התקפות מיוחדות בזירה רחבה בתלת מימד, בדומה למשחקים כמו ג'יי סטארס, טנקאיצ'י, ונארוטו סטורם (שגם נוצר על ידי אותם היוצרים של EOH). למרות הפשטות שכאן, EOH לוקח מצב קצת יותר מעניין משאר המשחקים ב"ז'אנר" הזה. להרבה דמויות יש התקפות שלא עושות כלל וכלל נזק. אלא משפיעות על המצב של הקרב בצורה נחמדה. הזירות כוללות שימוש בגבהים, ככה לדוגמא הכלא של פארט 6 כולל בו כמה קומות.  באופן נחמד, יש כמה דמויות שמותאמות לזה. למשל לג'ולין, יוקאקו, ג'וזף הזקן וכ'ו, יש התקפות ששולחות חוטים (או... שיער במקרה של יוקאקו) ומעבירות אותם למקום אחר בזירה. ספיידרמן, בערך. לעומת זאת, לבוצ'אלטי וטריש, יש התקפות שיכולות לשים מלכודות בזירה, מה שהופך את המצב לדי מעניין. דיו וג'וטארו מסוגלים לעצור את הזמן בקרב, ולשתק לחלוטין את שאר האויבים. דמויות אחרות כמו נארנצ'ה ואקירה במצב שבו רוב ההתקפות שלהם לא עושות הרבה במיוחד, ורק על ידי שחרור הסטאנד שלהם, שיש בו שליטה מלאה לעומת דמויות אחרות, המצב הופך למעניין. רוהאן מסוגל לשתק התקפות של היריב. ואילו פטשופ מסוגל לעוף בזירה בחופשיות. מבחר הגימיקים האלה נותן לEOH מצב מעניין, שלעומת טנקאיצ'י, ג'יי סטארס ונארוטו סטורם, המשחק הופך למעט יותר אסטרטגי. לא בהרבה, אבל באופן מספיק מעניין בשביל ה"ז'אנר" הזה.

הזירות עצמן רחבות וכוללות הרבה חפצים לשימוש (אפשר לרכב על אופנוע בזירות של פארט 4!). חפצים בשביל לשחזר את החיים של השחקן, ומקומות שאפשר לעשות בהם נזק דרך הזירה. במספר זירות ישנם אויבים שיתקפו ללא היסוס את השחקנים. בזירה של הכלא של פארט 6 יש תנינים, בפארק של פארט 3 יש מלאכי מוות, ודינזאורים בזירה של פארט 7. וכן, אפשר לחסל אותם אם אתם מעוניינים בזה.


המשחק כולל מספר רחב של דמויות. ארבע דמויות מפארט 1, שבע דמויות מפארט 2, שתיים עשרה דמויות מפארט 3, תשע דמויות מפארט 4, שבע דמויות מפארט 5, שש דמויות מפארט 6, חמש דמויות מפארט 7, ושתי דמויות מפארט 8. סה"כ מספר מרשים של דמויות. ספידוואגון במשחק, שטורהיים וליסה ליסה במשחק. מאריה מפארט 3 במשחק. הדמות היחידה שעולה לי לראש שעדיין חסרה לי זוהי FF מפארט 6, אבל סה"כ, קאסט מרשים ומספק במיוחד.

יש גם הרבה התקפות טאג במשחק, ורובן מקסימות במיוחד. למרות שכאן לא סיפקו אותי לחלוטין. למרות שכן יש התקפות משולבות של ג'ולין וג'וטארו, דיו ופוצ'י, וג'ורנו ודיו, מעט חסרות לי אחרות. למשל אין התקפה משולבת של ג'ולין ואנאסוי, או טריש ודיאבלו. קצת חבל.

דבר לא טוב במשחק, זה שאין אפשרות לשחק יחד עם עוד שחקן עם שלט נוסף. רק אונליין (והשרתים היפנים מזעזעים, ככה שאני לא יכול להגיד לכם איך החוויה הזאת). גם אין מצב אימונים במשחק, שזה עוד דבר לא נוח, בהתחשב בכמות ההתקפות שאינן עושות נזק שיש צורך לבדוק אותן בצורה נוחה בשביל להשתמש בהן ביעילות.


עכשיו מגיעים לחלק איפה שכמות הפאנסרוויס של המשחק ממש זוהרת. המשחק מכיל תלבושות רבות לדמויות. ג'ולין מקבלת את מספר התלבושות הכי גדול במשחק, תשע תלבושות. דמויות אחרות כמו דיו, רוהאן וג'ורנו, גם מקבלים מספר מרשים של כשש-שבע. הרבה מהתלבושות מבוססות על כריכות של המנגה. אך גם חלקן, מבוססות על אירועים ספיציפים בסדרה עצמה. למשל, ג'ולין ואנאסוי מקבלים תלבושות של איירין ואנאקיס (הגרסאות שלהם מהיקום המקביל בסוף פארט 6) ואילו דיו מקבל תלבושות בהן הפנים שלו מוסתרות בשחור (כפי שהוא נראה בתחילת פארט 3).

יש גם הרבה פוזות וטקסטים במשחק, שתוכלו לערוך אותם לפי בחירתכם. רוצים שג'יירו ישיר את שיר ה"פיצה מוצרלה" שלו? אפשרי, וכך גם פוזות שבהן ג'וזף הזקן צועק "OH MY GOD". זה פשוט מהנה במיוחד למעריצים של המנגה כמוני. גם באופן די משעשע, ברגע שג'וסקה מגיע ל20 אחוז מהחיים שלו בקרב, הוא אוטומטית יחטוף ירידה על השיער שלו, שכל דמות יורדת עליו בצורה שונה ומקורית.
ג'וג'ו אייז אוף הבן עובד די מושלם בתור משחק פאנסרוויס. בתור משחק בפני עצמו הוא לא הכי טוב, ולא נגיש בכלל לאנשים מבחוץ (כמו למשל נארוטו סטורם והמשחק של ארסלן). בשבילי, מעריץ של המנגה, הוא עבד באופן מעולה. עכשיו תהנו מהמשחק פוזות וירידות על ג'וסקה סימולטור שלכם.


10\8.3


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה