יום שבת, 9 ביולי 2016

Basilisk: Kouga Ninpou Chou- Review


ביקורת על סדרת הסאמוראים- נינג'ות אקשן סטייל רומאו ויוליה שיצאה ב2005. ללא ספק סדרה נהדרת, ועל כן, הפירוט בביקורת. 

 


העלילה מספרת על שני שבטים שהיו בסכסוך עצום במשך שנים רבות. אלו שבט הקוגה (Kouga), ושבט האיגה (Iga). כדי לנסות לפתור את הסכסוך הברוטאלי הזה, זקני הכפר, איגה אוגן (Ogen) וקוגה דאנג'ו (Danjo) מארגנים אישה וגבר משני הכפרים בשביל חתונה כדי לעצור את ההרס בני שני הכפרים. אלו הם איגה אובורו (Oboro) וקוגה גנוסקה (Genosuke) שבין השניים קיימת אהבה גדולה. כבר באופן נחמד, באסיליסק היא אחת האנימות הבודדות שבהן הזוג הראשי הוא זוג מתחילת הסדרה. בונוס נחמד, שלא רואים הרבה. בכל מקרה, כל זה לא משנה במיוחד כאשר טוקוגאווה אייאסו מחליט להפר את ההסכם, ולשים את שני הכפרים במלחמה ברוטאלית אחד נגד השני, שוב.  מי שלא יודעים על זה כרגע, אלו הם אובורו וגנוסקה.


ועכשיו, שני הכפרים מתחילים במלחמה. להרוג אחד את השני בזה אחר זה, כדי שלא יישאר אף אדם מהכפר השני. שבט האיגה מכינים את מגילת הרשימות שלהם. מגילה שמציינת כל אדם במלחמה הברוטאלית הזאת. וכאשר יבוא ניצחון מוחלט על הכפר השני, יבוא הניצחון במלחמה. 

 


תכוננו לראות את הדמויות שלכם מחוסלות זה אחר זה. כולן הולכות למות במוות אכזרי. אל תטרחו להיקשר אליהן יותר מידי. כולן הולכות למות בסופו של דבר. מה שכן, הם עדיין דמויות לא רעות בכלל. הם גם לא מדהימות, שזה משהו שעובד באופן מוזר וחיובי לבאסיליסק. בדרך כלל, דמויות מדהימות זה טוב לכל סדרה. אבל לבאסיליסק, שהדמויות שלה רק "לא רעות" ולא "מדהימות" זה עובד על צד יותר טוב בהתחשב שכולן הולכות למות בסופו של דבר. גם באסיליסק היא סדרה שיודעת את מקומה. היא לא נכנסת לחפירות אין סופיות, דרמטיות, ומציקות על כל מוות של דמות (משהו שהרבה סדרות אחרות חוטאות בזה). היא כן נותנת לכל מוות של דמות את הערך שלה, אבל ממשיכה בדרכה. גם זה שהדמויות יודעות מראש שסופן הוא למות, מקל על הטרגדיה במקום להיסחף לשלל דמעות. 


באסיליסק מציבה שלל דמויות. כמה דמויות עם הסיפורים שלהן. אובורו וגנוסוקה היו זוג חמוד במיוחד. כמה חבל להם שהם נמצאים במלחמה הברוטאלית הזאת. יש את יאקושיג'י טנזן (Yakushiji Tenzen) שהיה הדמות האהובה עליי בסדרה. הוא נבל מעניין שחולק מאפיינים רבים עם אחד הנבלים האהובים עליי מאנימה אחרת, אייזן מבליץ'. הוא חולק איתו שם דומה (טנזן לעומת אייזן), מדבב זהה, ואופי ברוטאלי וסאדיסטי די דומה (וכמה דברים נוספים שהם כבר ספוילרים). שאר הדמויות מקבלות סיפורים נחמדים. למשל יש את הוטארובי (Hotarubi) שמקבלת סיפור מעניין במהלך העלילה של הסדרה. אם כי רובן של הדמויות הן בעיקר דמויות שנועדו להילחם בסדרה, אין דמות שבמלחמה הזאת לא מביאה תועלת לצד שלה. על אף שסופם של כולם הוא למות, כולם מקדמים את העלילה במלחמה הזאת בדרך כזאת או אחרת. שכן, העלילה של הסדרה בבסיסה של הסדרה היא לא עלילה גאונית במיוחד, אהבה אסורה במלחמה (שייקספר משהו) כן יש לה התקדמות נהדרת ומעניינת, ומעט עומק בקטעים ספיציפים. 

 


האקשן של הסדרה נהדר. הוא נראה נהדר, עם אסטרטגיות מעניינות. להרבה מהדמויות יש יכולות מאוד ספציפיות, שמביאות תועלת רבה כנגד אויב מסוים במלחמה, אך חסרות תועלת לחלוטין כנגד אחר. זה גם עובד נהדר עם האנימציה והויזואלים המעולים של הסדרה. שהם לא רק מחזיקים להיום (אחת עשרה שנים לאחר שהאנימה יצאה), אלא גם עוקפות הרבה אנימות מודרניות. הבעיה הקטנה שלי עם הויזואלים זה שהרבה מהקרבות מתרחשים כחלק מסצנות לילה, מה שלא נותן להעריך במלואם את הויזואלים הנהדרים. גם לשתי דמויות (אקגינו וקאגרו) יש עיצוב די זהה, ככה שלא הצלחתי להבדיל בניהן. ועדיין, זוהי עבודה נהדרת מצד סטודיו גונזו.  


ראוי לציין שיש בבאסילסק גם קטעים די מטרידים. מעבר לברוטאליות שיש אנשים שזה יכול להיות להם מעל מעבר, יש גם עירום, כולל פטמות לעיתים. גם טנזן אנס כמה פעמים מספר דמויות שהרגשתי לא בנוח עם זה (אם כי הסצנה מאוד מצונזרת, וזה כן מתאים לסטינג של סאמוראים ברוטאלי, תהיו מוכנים לזה מראש). 




לסיכום. בסאליסק היא אנימה נהדרת, עבודה נפלאה מצד סטודיו Gonzo, שמזכירה לי למה אני אוהב את הסטודיו הזה. סדרת אקשן נהדרת, אם אתם רוצים השוואה מסוימת לסדרה אחרת? אני בכיף אשווה לכם אותה לFate Zero למשל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה