יום שבת, 15 ביולי 2017

Fate/ Extella: The Umbral Star- משחק אקשן במיטבו לפייט- ביקורת



פייט אקסטלה, משחק אקשן סטייל "מוסו" (הסגנון של דיינסטי וואריאורז), מבית Marvelous. המשחק לוקח מבחר דמויות מסדרת פייט ושם אותם בעלילה אחת גדולה. המשחק יצא כבר לפס4 ולפס ויטה לפניי כמה חודשים. בעלי הסוויץ' שמבינכם (שקנו אותו כמובן בשביל לשחק זלדה) יהנו מהמשחק כבר ב25 ליולי הקרוב, והמשחק גם לא מקפח את בעלי המחשב שמבינכם, שכן הם גם יזכו לשחק בו ב25 ליולי. בעלי האקסבוון, משתתף בצערכם. לפחות יש לכם את הספינאוף הגרוע לוולקרייה כרוניקלס בזמן הקרוב. 
אז בואו נבדוק, פייט אקסטלה!



לפניי שנתחיל לדבר על העלילה, אני רוצה לציין דבר ראשון. המשחק הוא המשך לפייט אקסטרה שיצא בזמנו על הפספ. למרות זאת, הגיימפליי של אקסטלה ואקסטרה שונים לחלוטין (מוסו לעומת רפג בתורות). לא היה לי פספ ולא שיחקתי באקסטרה, כך שאלו ששיחקו באקסטרה, סליחותיי, אתם מוזמנים לסקול אותי בין 5 ל6 בערב חמישי במידה ויש חוסר דיוקים בהסברת העלילה. 

אקסטלה לוקח את הדמות שלכם, שתבחרו את שמה ואת המין שלה (תכירו את הבחורה פורוקאווה מיאקו להמשך הפוסט הזה) בעלילה חדשה. בעלילה של פייט אקסטלה הדמות שלכם מפוצלת לשלושה חלקים: גוף, נשמה, ומחשבה. כל אחד מהחלקים האלה נשלט בפני עצמו, ולצידה של מיאקו שלנו יש שלוש משרתות במקביל מבין כל חלק: מקלאס סייבר- נרו קלאודיאוס, מקלאס קאסטר- טאמאמו נו מאה, ומקלאס סייבר- אלטרה. 

 בתחילה, העלילה נשמעת די מעניינת. יש את ארכימדס שנראה שהולך להיות נבל די מעניין. אך כל זה מתנפץ בקצב נוראי של העלילה. קאטסינס יכולים להימשך דקות ארוכות. ולא, הדקות הארוכות של עלילת מופת ותענוג כמו ביאקוזה זירו. אלו דקות ארוכות של בעיקר חפירות, וזה לצד דמויות נוראיות עם משפטים מביכים. כמעט כל הזמן נרו תגיד לכם כמה שהיא מאוהבת בכם. טקסטים כמו "אדוני... בבקשה קח את קצות האצבעות שלך והנח אותן... כאן" הם דבר די נפוץ באקסטלה. וזו לא רק נרו שעושה את זה, אלא גם טאמאמו נו מאה ואלטרה. פשוט חופר, ומביך. ומה אני מתפלא בכלל? פייט המקורי היה מראש משחק פורנו. אבל, למרבה המזל, פייט אקסטלה מאפשר לדלג כל אחד ואחד מהקאטסינס, וגם להריץ אותם יותר מהר כדי להגיע לקטעים היחסית סבירים של העלילה. (המשחק גם מאפשר לצפות שוב בכל הקטעי עלילה מתי שתרצו, אז לאלו שיאהבו את העלילה, יש את האפשרות הזאת)

עלילה נוראית, אך כל זה מתוקן שזה מגיע לגיימפליי שנדבר עליו מיד. 


פייט אקסטלה לוקח את הגיימפליי הידוע של סדרת דיינסטי וואריאורז (להרוג הרבה ולכבוש עם מגוון דמויות) ומשתמש בו על סדרת פייט עם מגוון דמויות מהסדרה. באקסטלה יש זירות שמחולקות לאיזורים, ניצחון בשלב יתבצע לרוב על ידי חיסול הבוס של השלב (שיפתח ברגע שתכבשו מספיק בסיסים). וכן, כמו בשאר הדיינסטי וואריאורז, גם באקסטלה צריך להגן על בסיסים. אלא שבאקסטלה דווקא נוח ומרגיע לעומת כמה ממשחקי הדיינסטי וואריאורז (בהיירול וואריאורז המערכת הזאת גיהנום, למשל). זה עובד, כי אקסטלה הוא כנראה המשחק בסגנון הזה שהוא הכי מהיר מאלו ששיחקתי (ושיחקתי המון מהם). זה פשוט מרגיע וכיפי לשוטט ברחבי הזירות, שהם גם לא גדולות במיוחד באופן יחסי למהירות שאקסטלה מאפשר. רק מרמת קושי של "קשה" אקסטלה מתחיל להיות בעייתי עם הגנת הבסיסים, בעוד ש"בנורמל" ו"איזי" לא היו לי שום בעיות. 

בעוד שפייט אקסטלה גם מאוד מהיר, כך גם כמויות ההרג שקיצוניות ל"ז'אנר" הזה. אם בסנגוקו באסארה וסנראן קאגורה הורגים כמה מאות בשלב, וב"סאמוראי וואריאורז" הורגים כאלפיים בשלב, בפייט אקסטלה זה נורמלי להרוג בשלב של כרבע שעה מעל ל4000 אויבים ואפילו להכפיל את המספר הזה ל8000. פייט אקסטלה הוא משחק מהיר, מלא באויבים בכל מקום ומלא באקשן מוגזם (דווקא חיובי אצלי). 

 
למשחק יש גם את הדברים הספיציפים שלו שמותאמים לסדרת פייט. כמו למשל הנובל פאנטאסם. שאותו תוכלו להפעיל במידה ותמצאו שלושה חלקים שלו במהלך השלב. הוא נע מהתקפות מרשימות בין "אנלימטד בלייד וורקס" של ארצ'ר שירו, ל"אנומה אליש" של גילגמש ועד לפגסוס של ריידר מדוסה. בנוסף, המשחק נותן להשתמש בפקודות שתוכלו בתור מאסטרים להפעיל אותן. יש כאן שתי אופציות: להחיות את המשרת שלכם שמת בקרב והשנייה היא לחזק אותו משמעותית. אם כי לא הרגשתי צורך להשתמש בפקודות האלה עד שזה מגיע לרמת קושי של "הארד". 

בנוסף, מעבר לעליית רמות רגילה של הדמויות, יש עליית רמות של ה"קשר" עם המשרת. ככל שהקשר איתו יותר חזק, כך יש לו יותר מקומות לתת לו יכולות חדשות, שיש מגוון רחב מהן, כמו אפשרות למהירות גבוהה יותר, עליית רמות גבוהה יותר, הריגת אויבים פשוטים במכה אחת, ועוד. חיזוק הקשר עם המשרתים מתבצע על ידי משימות צדדיות בשלבים עצמם שיש מגוון משימות, בין הפעלת נובל פאנטאסם, ביצוע קומבו גבוה, ועוד. 

פייט אקסטלה מביא מגוון רחב של דמויות מהסדרות השונות של פייט: פייט סטיי נייט (ארצ'ר שירו, ריידר מדוסה, לאנסר שאולין), פייט זירו (גילגמש, ריידר איסקנדר), וגם מפייט אפוקרייפה (רולר ז'אן ד'ארק, לאנסר קארנה), וגם כמה נוספים שכרגע לא נמצאים בשום אנימה של פייט. סייבר ארתוריה גם במשחק, אלא שהיא נעולה מאחורי תנאים דבילים להשגה (לרמה שהמפתחים עצמם הוציאו מדריך להשגתה). אמנם בפייט אקסטלה יש רק 17 דמויות, די נמוך ביחס למוסו אחרים כמו סאמוראי וואריאורז ודיינסטי וואריאורז החדשים, אך כל הדמויות במשחק מספיק מקוריות ומהנות בפניי עצמן מבחינת גיימפליי.


פייט אקסטלה הוא אמנם עם עלילה נוראית, אך היא מאפשרת לדלג על כולה, אז לפחות זה הטוב שבזה. הגיימפליי לעומת זאת מהיר וסוער עם מגוון דמויות עם משחקיות מרשימה. במידה והעלילה של המשחק הייתה סבירה, או לפחות עם קצב הגיוני, היה לנו כאן מוצר יותר טוב. אבל שזה נוגע לגיימפליי, אקסטלה נהדר. המשחק יוצא עוד פחות משבועיים למחשב, ולפס4 מחירו כבר ירד בחצי. זמן נהדר לשחק בו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה