יום שישי, 8 בדצמבר 2017

Pokemon the Movie: I Choose You!- ביקורת



סרט הריבוט לעונה הראשונה של פוקימון כבר כאן. כל מה שאני חושב עליו, והאם הוא מומלץ לצפייה, כאן בביקורת!


הסרט מתחיל בדיוק איפה שהעונה הראשונה של האנימה התחילה. אש מהעיר פאלט יוצא למסע הפוקימונים הראשון שלו בגיל 10. בדיוק כמו כמו קודם, הוא נרדם ומאחר לקחת את הפוקימון שלו. כל הפוקימונים, סקווירטל, בלבזור וצ'ארמנדר כבר נלקחו. בלית ברירה, הוא מקבל את הפוקימון האחרון שנשאר- פיקצ'ו. תחילת הסרט מבסס את היחסים בין אש לפיקצ'ו כמו שהסדרה עשתה, בתמצות. פיקצ'ו לא מחובר לאש, אש מנסה לתפוס פידג'י ונכשל, זורק בטעות אבן שמגיעה לספירו שמזמן את כל הלהקה שלו שתוקפים את אש ופיקצ'ו, ואש מגן על פיקצ'ו והידידות בניהם מתחילה, והם חוזים במראה המרשים- הפוקימון האגדי, הואו.

וכן, לא שכחתי להזכיר את מיסטי כאן. למעשה, מיסטי וברוק לא מופיעים בסרט. במקום זה הם מוחלפים בשני חברי צוות חדשים עם אלמנטים דומים. ווריטי (Verity)- מאמנת פוקימוני מים שמלוות על ידי הפיפלאפ שלה, וסורל (Sorrel)- מגדל פוקימונים שמלווה על ידי הלוקאריו שלו. שניהם דמויות לא רעות בכלל, והם תחליף הוגן למיסטי וברוק. סורל גם מקבל סיפור רקע קצר, אך מרגש וטוב. 


הסרט ממשיך ועוקב אחרי שני פוקימונים נוספים של אש. קטרפי שבבוא הזמן מתפתח לבאטרפרי. הוא מקבל בקצרה את הסיפור שלו מהסדרה, שהוא עוזב לטובת בארטפרי נקבה שבה הוא מתאהב. הקטע הזה עשוי בקצרה, אך עם זאת עדיין נהדר כפי שפרץ הנוסטלגיה שלי זוכר. צ'ארמנדר לעומת זאת, מקבל סיפור נרחב יותר מקודם. הפעם המאמן המקורי שלו שנטש אותו הוא לא דאמיאן, אלא דמות חדשה בשם קרוס (Cross) שמלווה על ידי הלייקנרוק והאינסנרור שלו. קרוס הוא דמות רחבה בהרבה יותר מדאמיאן המקורי, ומקבל סיפור שיותר נוטה לכיוון של פול (מסדרת דיאמונד ופרל). במהלך הסרט אנחנו גם זוכים לראות את היחסים שמתפתחים בין צ'ארמנדר ואש, כולל קרב מרשים בין צ'אריזארד המפותח לבין אינסנרור. 

ואיפה סקווירטל, בלבזור ופידג'יוטו? (ואולי אפילו מאק, קראבי או טאורוס??? ). טוב, שכחו מהם. הם לא בסרט הזה. לאש בכל הסרט יש רק שלושה פוקימונים- פיקאצ'ו, בטרפרי, וצ'אריזארד. אמנם אנחנו לא זוכים ליחס לכל הפוקימונים של אש, אבל עם הזמן הקצר של הסרט, זה נהדר שהסרט נוגע בסיפורים הטובים באמת. אם סקווירטל ובלבזור היו מופיעים, לכל אחד מהפוקימונים היה סיפור קצר ולא מספק לאף אחד מהם.  

 
הסרט בשלב מסוים נעשה לשונה לגמריי מהסדרה המקורית. לאש יש מטרה חדשה הפעם. מאותו הואו שהוא פגש בתחילת הסרט, הוא קיבל נוצה ממנו. הפעם המטרה שלו זה להגיע אל הואו ולהילחם בו. הסרט במפורש מדבר על הואו והסיפור שמאחורו שהוא יצר את שלושת החיות האגדיות (אנטיי, סוויקון, וראיקו). ואני אוהב את זה. במהלך הסרט יש לנו גם פוקימון נבל חדש שלא אדבר עליו, אבל כן אגיד שהוא היה ממש נחמד. 

ולמרות שהסרט הוא פרץ נוסטלגיה נהדר בשבילי עם סיפור חדש והוגן, יש בו כמה דברים שפחות אהבתי. צוות רוקט למשל, מופיעים בסרט. אלא שאין להם שום אינטרקציה עם אש, או בעצם אף אחת מהדמויות. הם פשוט מופיעים ברקע עם קטעי "צוות רוקט שוב מתפוצץ!!" מכמה פוקימונים שתוקפים אותם. הייתי מעדיף אם היו מוחקים אותם לחלוטין ונותנים את הזמן הזה למשהו אחר יותר יעיל. יש גם במהלך הסרט כמה קטעים מטופשים עם הסוף, אבל לא משהו שהפריע לי עד כדי כך. 


את הסרט ראיתי בדיבוב האנגלי (היפני עוד לא יצא לרשת). ואני כן יכול להגיד לכם שהוא נהדר. הדמויות החדשות נשמעות נהדר, וורוניקה טיילור כרגיל עושה עבודה מצוינת עם אש. מוזיקת הסרט גם לא רעה בכלל. בנוסף, הויזואלים בסרט יפהפיים. הקרבות שיש לא מעט מהם מרשימים במיוחד, הודות לרקעים הנעים שסטודיו אוריינטאל לייט מאג'יק כבר פיתחו בסדרת XY, והיה תענוג לצפות בהם. העיצובים של הדמויות הם בשלב בייניים בין העיצובים המקוריים של הסדרה לבין העיצובים של סדרת סאן ומון. לא העיצובים הכי טובים, אבל עדיין לא רעים. 

אבל סה"כ, ממש נהניתי מהסרט. הוא בחלקו היה מין פרץ נוסטלגיה נהדר, ועדיין שילב עלילה חדשה שאמנם הייתה בינונית, אבל עם הקסם האישי שלה. אני ממליץ על הסרט, אבל קחו בחשבון שבמידה ופרץ הנוסטלגיה של פוקימון לא עובד עליכם, אני לא חושב שיש טעם לצפות בו. אבל כן, נהניתי מהסרט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה