יום ראשון, 14 בינואר 2018

Net-Juu no Susume: סדרה על לוויתן

נט ג'ו נו סוסומה, סדרה מסתיו 2017, שעוקבת אחר סיפורה של לוויתן. בואו נבדוק אותה.


הסיפור שלנו עוקב אחר מוריאוקה מוריקו (Morioka Moriko), אישה בת 30 שמחליטה לפרוש מהעבודה שלה לטובת חיי NEET רק כדי שתוכל לשחק במחשב כל היום. כן, בדיוק ככה מתחילה העלילה. מוריקו שלנו כבר מיואשת לחלוטין מחוסר זמן הפנאי שנותר לה שהיא כבר למעלה מחצי שנה לא שיחקה במחשב. הרעיון עצמו נחמד האמת בתור התחלה. שבהחלט, עבודה יכולה לייאש, ורובנו בטח היינו רוצים להפסיק הכל בשביל להיות בחופש לכמה זמן.

בכל מקרה, מוריקו מתקינה את משחק הMMO החינמי החדש שמצאה על המחשב, היא יוצרת לעצמה דמות, בן עם שיער כחול בשם האיאשי (Hayashi). היא במהרה מוצאת לעצמה חברים במשחק, העיקרית שבהם- לילי (Lily), דמות ממין נקבה מתוקה עם שיער וורוד. היא ולילי נעשות במהרה לחברות טובות (או ש... לא בדיוק "חברות" כי מוריקה משחקת בן... ). מה שמעניין בנט ג'ו נו סוסומה זה שמוריקה פוגשת בעולם האמיתי, בין אם במודע או לא במודע אנשים שהיא משחקת איתם במשחק הMMO שלה. המצב הזה מביא לכל מיני קטעים נחמדים בעלילה של אי הבנות נחמדות, וקטעים עם תבנית של קומדיה (שאישית לא הצחיקו אותי במיוחד, ולכן לא אמרתי שהם מצחיקים).

דמויות נוספות חוץ ממוריקו מופיעות במהלך הסדרה. למשל סאקוראי (Sakurai), בעל מקצוע בן 28 שהוא זה שמשחק מאחורי לילי במשחק הMMO שלהם. ככל שהסדרה מתקדמת, הוא מתחיל לחשוד במעט שהאיאשי הוא בעצם אישה, וההתקדמות שלו מרגישה לא רעה בכלל, אם כי רחוקה מבאמת טובה. דמויות נוספות כוללות את פוג'ימוטו (Fujimoto)- עובד במרכול שאליו הולכת מוריקו לקניות, וגם הוא משחק בMMO שלהם. דמות נוספת כוללת את קואיווואי (Koiwai)- הסנפאי של סאקוראי שיוצר כמה קטעים נחמדים עם התחמנות שלו.

למרבה הצער, עם כמה שקטעי ה"עולם הרגיל" מאוד נחמדים, הרבה מהסיפור מתרחש בתוך המשחק MMO. ששם הקטעים מאוד מאוד בינוניים, במיוחד בתחילת הסדרה לפני שמתחיל יותר כל העניין שמוריקו פוגשת אנשים אחרים מחוץ למשחק, וכתוצאה מכך זה משפיע על הסיפור שבתוך קטעי הMMO. למרבה המזל, שהסדרה מתקדמת יותר, קטעי הMMO מופיעים פחות ופחות.

טוב בואו נדבר שנייה על הכותרת הקליק-בייט ששמתי לכם כאן, כי זה די מתבקש...


נט ג'ו נו סוסומה הולכת עם הרעיון על סדרת גיימרים באופן די מתקדם ביחס לסדרות אחרות. למשל, בפרק מסוים, מוריקו בונה לעצמה מחשב אולטרה חדש. כן, בונה!! צעד משפיל לכיוון כל איכרי הקונסולות. טוב אז באנו לדבר על הקליקבייט שלי...

בנוסף לזה שמוריקו משחקת בMMO, היא גם קונה הרבה דברים בו. בכסף אמיתי. היא כך מעלה את טרגדיית המיקרוטרנזקשיינס לרמת על, והופכת ללוויתן של ממש. ("לוויתן" לאלו שלא יודעים, הוא מושג מתחום הקזינו על מהמרים כבדים. בשלב מסוים המושג הזה עבר גם לגיימינג). היא קונה LOOT BOXES באופן חופשי. זה מגיע לאופן די מוגזם שבפרק מסוים היא יוצאת לדייט, ועל כל דבר שהיא קונה לדייט היא רק חושבת כמה LOOT BOXES היא יכלה לקנות בזה. ואני סך הכל ממש אוהב את הרעיון של הסדרה. היא נוגעת באלמנט הלוט בוקסס באופן מאוד אקטואלי, גם אם זה בצורה מינורית. וזה גורם לי לבכות שבתיאום מיוחד, הסדרה יצאה באותו יום שבו יצא Shadow of War. האדם שמלמעלה שהחליט שהיום שבו הסדרה תצא יחד עם שאדו אוף וואר כי זה מצחיק, תעצור את זה. זה טראגי לחלוטין...


הויזואלים של הסדרה לא טובים במיוחד. הם לא אסון, אבל הם לא נראים כמו סדרה מסוף 2017. נט ג'ו נו סוסומה נראת כמו סדרה שיצאה ב2007. הצבעים יבשים, וקטעי האקשן המעטים שיש בקטעי הMMO  לא מרשימים. עם זאת, נט ג'ו נו סוסומה זו לא סדרה שצריכה ויזואלים מרשימים. היא פשוט קומדיית מצבים (גם אם היא לא טובה במיוחד בזה... ).  הדיבוב עצמו יבש, גם אם שתי הדמויות הראשיות שלנו (מוריקו וסאקוראי) מדובבים על ידי מדבבים מוכשרים, נוטו מאמיקו וסאקוראי טאקאהירו. אף אחד מקטעי המוזיקה בסדרה לא השאירו לי זכרון כלשהו. לא שזה אומר שהם היו בהכרח רעים, אבל אם אני לא זוכר אותם מספיק, כנראה שהם גם לא היו טובים.

עם זאת, למרות כל הבינוניות של נט ג'ו נו סוסומה, לא סבלתי ממנה. היא לא הייתה סדרה טובה במיוחד, אבל היא הייתה מספיק סבילה כדי שאסיים אותה ביומיים. יש בסדרה כמה דברים שכן אהבתי. למשל הנגיעה בשטן הנוכחי של תעשיית הגיימינג- LOOT BOXES. וזה שהראשיים לשם שינוי הם בגיל שאני יכול להזדהות איתו איכשהו (עוד 4 חודשים יומולדת 25... ) במקום דמויות הצוציקים הרגילים בקומדיות מצבים אחרות. הדמויות עצמן לא היו מדהימות, לא רעות, כן יבשות. בערך כמו כל הסדרה. אם אתם רוצים להתחיל ואתם אוהבים קומדיות מצבים, אני כן ממליץ על הסדרה. אני פחות אוהב את הסגנון, ועל כן פחות התחברתי לסדרה.

אבל ברצינות... מי קבע את זה שהסדרה תצא באותו היום של שאדו אוף וואר...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה