יום שישי, 9 בפברואר 2018

עד שאסיים את FighterZ- הנה לכם פוסט על משחקי מכות אחרים לPS4 ולמחשב.

כמו רבים, קניתי את Dragon Ball FighterZ שכבר מכר מעל 2 מיליון עותקים תוך כשבוע. אבל, הפוסט היום לא יהיה על פייטרזי, אלא על משחקי מכות אחרים לפס4 ולמחשב (חלקם זמינים גם לאקסבוקס וואן). אני לא אדבר על האונליין בהם, שכן ברובם האונליין כבר מת וזה סיוט למצוא קרבות בהם. שנתחיל?

המשחקים בפוסט:
Dead or Alive 5 Last Round, Tekken 7, Marvel VS Capcom Infinite, Nitro+ Blasterz: Heroines Infinite Duel, Naruto Storm 4: Road to Boruto

.... ברצינות צריכים לארגן לאנשים שהחליטו על השמות הארוכים האלה מפגש עם הומו סאמה בסמטה חשוכה....



Dead Or Alive 5 Last Round
בואו נתחיל מהמתבקש: דד אור אלייב 5 לאסט ראונד (או בקיצור, דואה לאסט ראונד) הוא הפייטר האהוב עליי מכל אחד אחר ששיחקתי. קניתי את דואה 5 המקורי לפס3, וכן גם את הגרסא האחרונה שלו- דואה לאסט ראונד. ביחס לפייטרים אחרים, כגון סטריט פייטר או קינג אוף פייטרז, דואה לאסט ראונד הוא די ספאמרי. זה נובע בגלל סיבה פשוטה, כמות הקומאנדס והקומבואים שיש במשחק לכל דמות עצומה לחלוטין. רק שמסתכלים על הרשימה במשחק אפשר לקבל סחרחורת. כתוצאה מכך, בגלל שיש מגוון עצום מהם, גם שחקן חדש שפשוט ימעך כפתורים, יעשה מגוון התקפות מרשימות במיוחד בגלל שהוא פשוט יקלע למשהו מהכמות העצומה שיש (לעומת סטריט פייטר או קינג אוף פייטרז שאם לא תלמדו קומאנדס לא תצליחו לעשות הרבה).

 דואה לאסט ראונד מבוסס על מערכת אבן נייר ומספריים שמבוססת על 3 סוגי התקפות: התקפות פיזיות, זריקות, ואחיזות (כאשר פיזי מנצח זריקה שמנצח אחיזה שמנצח פיזי). אחד הדברים שאני הכי אוהב במערכת, זה הזריקות, שהמגוון שלהם עצום ונראות יחודיות ומקוריות כל פעם. דבר נוסף שיש במערכת של דואה לאסט ראונד, אלו הזירות הפעילות. כאשר תפגעו באויב בצמוד לאיזור פעיל של הזירה, הוא יקבל נזק עם אנימציה כלשהי. למשל: טיגרסים שיתקפו אתכם בזירת הקרקס, תפלו לאיזור חדש בכמה מהזירות, תתחשמלו בזירות מסוימות, ועוד הרבה. וגם, יש קרבות זוגות אם זה לא הספיק (עם התקפות זוגות מרשימות). כל הדברים האלה יחד, המערכת המהירה עם ההתקפות המהירות, הזירות הפעילות, וקרבות הזוגות מחוברים יחד הופכים את דואה לאסט ראונד לפייטר האהוב עליי, גם בגלל שהוא לא דורש הרבה השקעה (או במילים אחרות, דארק, אתה פאקינג נוב).

העלילה של המשחק לא נגישה לאנשים שלא שיחקו במשחקים בדד אור אלייב 1-4 (או לחילופין, הרימייק של דואה 1-4 ל3דס, דימנשנס). הוא מתרחש שנתיים אחרי דואה 4. העלילה של המשחק ברובה פילרית, ועוקבת אחר כל אחת מדמויות הצד של המשחק, כגון בראד, היטומי, מילה, אליוט, עד שבפרקים האחרונים שלה היא מתחילה להתעסק בדמויות הראשיות של המשחק- קאסומי, איינה, ריו, והאיאטה. רק חבל לי שאין שום זכר בעלילה לדמויות החדשות של גרסאת לאסט ראונד כגון מארי רוז והונוקה, שפשוט נשארות דמויות בלי שום רקע, אפילו מינימלי.

אה וגם יש את כל הוואיפוז איך שכחתי... כן, לדואה לאסט ראונד יש כמות עצומה של תלבושות להשיג (חלקן DLC, על הדיסק. למען השם טים נינג'ה, למה.... ). למרות שיש כמות DLC  עצומה להחריד (המחיר הכולל של כולן? באיזור ה600 דולר.... ), עדיין יש במשחק עצמו הרבה תלבושות שתוכלו להשיג על ידי פשוט סיום הארקייד. רוב התלבושות מאוד חושפניות, זה כאילו טים נינג'ה עשו דוקטורט על מחשופים בצורה הכי מקורית. אבל, גם לבנים יש תלבושות חשופות, אז לפחות טים נינג'ה לא מקפחים פה אף אחד. יש במשחק 34 דמויות, וכולן כיפיות לשחק איתן (וכן, אתם יודעים שקאסומי היא הוואיפו שלי).



Tekken 7
טוב תנו לי להגיד משהו שתסקלו אותי ישר, אני לא אוהב את מערכת הקרב של טקן. ניסיתי לאהוב אותה בטקן טאג טורנאמנט 2, ולא הצלחתי גם בטקן 7. למרבה המזל, מערכת הקרב מספיק סבילה בשביל להנות מהדברים המצוינים האחרים של טקן 7, ויש הרבה מהם.

מערכת הקרב של טקן 7 היא כבדה, מבוססת על אלמנט פשוט. כל כפתור מבין ארבעת הכפתורים הראשיים (איקס, ריבוע, משולש ועיגול), הוא איבר אחר של הגוף. כך בעצם התקפות בטקן 7 פועלות, שזה לא דבר רע. רק שהמערכת עצמה מרגישה איטית וכבדה ולא בצורה כיפית ממש, גם אם אני לא יודע להסביר למה. היו מעט דמויות שנהניתי מהן, שכוללות את קתרינה ולילי (שכבר אהבתי בTTT2), ואקומה (שזה הגיוני, כי הוא פועל במערכת של סטריט פייטר, וסטריט פייטר 4 הוא הפייטר הכי טוב ששיחקתי אי פעם). למרות שיש כמה דמויות מקוריות כמו קלאודיו שנלחם כמו קווינסי, וקומה, המשחק עדיין מרגיש כבד ואיטי. לפחות ההתקפות המיוחדות ממש יפות. אבל כאן, נגמרות רוב הבעיות שלי עם טקן 7.

טקן 7 ממש נגיש לשחקנים חדשים לסדרה כמוני. אמנם מדובר במשחק השביעי בסדרה, שהעלילה ממשיכה את כל השישה הקודמים, טקן 7 נותן לכם להשיג ולצפות בכל אחת ואחת מהקאטסינס של המשחקים הקודמים, כולל תקציר של כל משחק, שזה מרשים בהחלט. ככה שנכנסתי לסיפור של טקן 7 בלי יותר מידי בעיות. כן, העלילה הייתה משעממת ברובה, אבל המשחק כן מביא קטעים סינימיטיים מרשימים למדיי. כמו למשל זה שמשחקים את קאזויה בתור ילד כחלק מקרב סינימטי נגד הייהאצ'י.

החגיגה האמיתית של טקן זוהי מערכת הLoot Boxes שלו. שטקן 7 עושה את זה מצוין. בשונה ממשחקים אחרים (שאדו אוף וואר למהההה), טקן 7 לא נותן שום דרך לשלם בכסף אמיתי עליהם. במקום זה, הדרך היחידה שיש להשיג אותם זה הTreasure Battle. המערכת הזאת ממכרת להפליא, עם כל אלמנט המזל, ואלמנט ההימורים שהקטע בו זה לפתוח תיבות ואז לראות שהשגתם בדיוק את הפריט לבוש שרציתם. כן, אמנם רוב החפצים משעממים למדי, לטקן 7 יש חפץ יחודי ומקורי: שיער שמשנה צבעים באמצע הקרב. ככה שהטרז'ר באטל היה ממכר לחלוטין, והשקעתי בו רוב מזמני במשחק.



Marvel VS Capcom Infinite
אחד הפייטרים היותר אהובים עליי שברשימה הזאת. דעה שכבר שנויה במחלוקת כי נראה שאנשים ממש שונאים את המשחק. ואני לא יכול להאשים אותם. בהתחשב שזה משחק קרוסאובר בין מארבל וקאפקום, אנשים זעמו על זה שאקסמן לא במשחק. בעוד שלי לא ממש אכפת מהקאסט של מארבל, ופשוט נהנה מכל דמות שלהם כי אין לי את אלמנט הפאנסרוויס. למרות זאת, מהקאסט של קאפקום כן אכפת לי. הדמויות שרציתי שיהיו במשחק? מאסאמונה מSengoku Basara (שלא יקרה כמה אבקש כי סנגוקו באסארה מוכר רע להחריד), נילין מRemember Me (עוד משחק נידח של קאפקום), אשורה מAsura Wrath ואמאטראסו מOkami. אפילו ציידת המפלצות מMonster Hunter היא DLC. מי לעזאזל ביקש את ספנסר או האגאר? אין לי מושג. אבל למרות זאת, אני כן נהנה מהדמויות שיש במשחק. כגון דאנטה (אחת הדמויות הכי כיפיות ששיחקתי בפייטרים בכללי), זירו, מוריגאן, וצ'ון לי (שקיבלה שיפור גיימפליי נהדר מסטריט פייטר ונהפכה להרבה יותר נגישה).

MVC4 פועל בקרבות זוגות. כאשר אפשר לחבר התקפות מאחת לשנייה על ידי חילופי דמויות. הדבר היותר מעניין כאן זה שלעומת MVC3 שהיו שלוש דמויות בקרב, MVC4 מחליף את הדמות הנוספת באבן עם אפקט. יש במשחק 6 אבנים, וכולם מעניינות. לכל אבן יש 2 יכולות, אחת שאפשר להשתמש בה מתי שתרצו, והשנייה שתוכלו להשתמש כאשר המד אפקט שלה עבר את החצי. והיכולות מעניינות ומוסיפות הרבה דרכים לשחק. למשל, לאחת האבנים יש יכולת לכלוא את האויב בכלוב כל עוד היא פעילה. אבן אחת הופכת אתכם למהירים יותר, אחרת פשוט עושה נזק, והנוספת מחזירה לחיים את חבר הפארטי שמת.

חוץ מזה? MVC4 הוא פייטר די דומה לסטריט פייטר. רק עם הקומבו האוטומטי בשביל שחקנים חדשים, פלוס מרגיש הרבה יותר מהיר וחלק ממנו. למרות זאת, הגרפיקה של המשחק די רעה, מרגישה כמו גרפיקת פס3, והמודלים של כמה מהדמויות נראים רע. אבל אני ממש מרוצה מהמשחק סה"כ.



Nitro+ Blasterz: Heroines Infinite Duel
משחק קרוסאובר בין הדמויות של מפתחי הויזואל נובלים- ניטרו פלאס. יש במשחק 12 דמויות פעילות, כולן בנות (ועל כן הHeroines בשם המשחק), ועוד 20 דמויות סאפורט. אגיד את האמת? אני בקושי מכיר את הדמויות שבמשחק, במיוחד שלרוב הסדרות שבמשחק אין אנימה. אז כן, אני מכיר את סייבר מפייט זירו (ספיציפית פייט זירו. היא במשחק רק כי אורובוצ'י עבד על זירו), ואת סופר סוניקו שראיתי כמה פרקים מהאנימה. ו... זהו בערך. אקאנה מסייכו פאס היא סאפורט במשחק, וסאיה מSaya no Uta היא אחת הדמויות הפעילות (שמעולם לא קראתי את הVN, רק מכיר בשם), אבל באמת שאני לא מכיר כאן את רוב הדמויות.

חוץ מזה, ניטרו פלאס בלאסטרז הוא פייטר די רגיל.  יש בו את את ההתקפות קומאנד הרגילות ממשחקי מכות דו מימדיים כמו בלייזבלו, סטריט פייטר, וקינג אוף פייטרז. מה שעושה אותו למיוחד, אלו דמויות הסאפורט שבמשחק שמביאות אפקטים יחודיים ומעניינים, בין אם נזק ועד להעלות את מד הספיישל ברמה אחת כדי שתוכלו לשחרר את האולטימייט אטאק מיד אחרי. יש הרבה ללמוד איך לשלב את דמויות הסאפורט בקרב, במיוחד שלכל שחקן יש שתי דמויות סאפורט במשחק.

אין הרבה דברים למשחק האמת. יש את הארקייד, שאחרי זה פותח לכם את מצב הסיפור שלא נגעתי בו האמת, כי הנחתי שהוא יהיה חופר להחריד (במיוחד עם דמויות שאני לא מכיר). וחוץ מזה יש לכל דמות מגוון רחב של צבעים שאפשר לבחור. במקרה של סייבר, זיהיתי כמה רפרנסים מעניינים. אחד הצבעים שלה אלו הבגדים של גילגמש, וצבע אחר הוא הבגד של נרו מFate Extra. אני רק יכול לתאר לעצמי שלכל שאר הדמויות יש רפרנסים נוספים רבים שאני לא מכיר בכלל.



Naruto Storm 4: Road to Boruto
המשחק האחרון בסדרת ה-אראנה פייטרים של נארוטו. המשחק מכיל בו מגוון רחב של דמויות החל מנארוטו, שיפודן, וכמה דמויות מבורוטו. זה פשוט חגיגת פאנסרוויס. יש במשחק את מרבית הדמויות שתחשבו עליהם מהסדרה שלציין אותם יהיה יותר מידי ארוך. מערכת הקרב של המשחק מבוססת על זירה פתוחה. לכל דמות יש רק שלושה קומבואים קבועים, זריקת קונאי (שבמקרה של כמה דמויות כמו דיידארה זה משתנה ליריות חיימר), התקפת תפיסה, שתי התקפות ספיישל, ושחרור לכוח נוסף (שלחלק מהדמויות זה משנה את הגיימפליי. כמו במקרה חברי הביג'ו שמזמנים את החיה הכלואה שלהם). זה כל מה שיש במערכת. מערכת רדודה למדיי, אבל היא עושה את העבודה שזה נוגע לפאנסרוויס. ההתקפות המיוחדות של הדמויות צבעוניות ומרשימות, עם זוויות צילום מרשימות עוד יותר. בנוסף שיש לכמה דמויות התקפות מיוחדות משולבות, שמעלות את אלמנט הפאנסרוויס בהרבה. למשל: נארוטו והינאטה מקבלים שני ספיישלים שונים בהם הם תוקפים ביחד בצורה רומנטית, חברי האקאטסוקי מקבלים ספיישל שבו כולם תוקפים יחד, וסאראדה ובורוטו גם מקבלים ספיישל ביחד.

איפה שסטורם 4 (ובכללי סדרת סטורם) באמת זוהר, זה מצב הסיפור שלו. הסיפור מפרט באופן נהדר את העלילה של הסדרה שהמשחקים הקודמים לא סיימו. אני אגיד לכם יותר מזה, החל מסטורם 3 כבר לא טרחתי לצפות באנימה או לקרוא את המנגה. המשחקים של סטורם עשו את העבודה בשבילי עם תוספת גיימפליי. במצב הסיפור יש מגוון רחב של בוסים מרשימים וסינימטיים, עם קוויק טיים אוונטס (בשונה מסטורם 2 הם לא שטן כמו בקרב נגד איטאצ'י). הקרבות המרשימים האלה עושים את סטורם 4 לנהדר, וגם לעשות בהם משימות ספיציפיות נותן לכם חפצים, שאותם אפשר להמיר לקניית תלבושות לדמויות. ויש כמה תלבושות לא רעות בכלל, כמו תלבושת סאמוראי לסאקורה.
סטורם 4 הוא לא משחק מבריק במיוחד, אבל הוא מהנה בדרכו, במיוחד בגלל הבוסים במצב הסיפור.



בונוס: פייטרים עתידיים ששווה לחקור אותם כשייצאו.
עדיין יש משחקי מכות שהולכים לצאת בקרוב. אז בואו נדבר על כמה. אף אחד לא מבטיח שהם יהיו טובים או רעים, אבל בואו נראה לגבי זה.

Soul Calibur 6- בתור אחד שממש אהב את סול קאליבור 5 על הפס3, אני ממש מצפה למשחק. מערכת הקרב של סול קאליבור יותר מבוססת על חרבות וחניתות (לעומת הרבה פייטרים אחרים כמו טקן וסטריט פייטר שמבוססים על אגרופים). גם הדבר המעניין בסול קאליבור, זה האפשרות ליצור דמויות.

Blazblue Cross Tag Battle: קרוסאובר של בלייזבלו עם פרסונה ארנה, וסדרת "אנדר דה נייט", יחד עם דמויות אורחות מRWBY. בנוסף, יש קרבות זוגות במשחק. אבל באמת נראה שהמשחק הוא עבודה עצלנית של ארק סיסטם, שכן כל הספרייטים מלבד אלו של RWBY לקוחים ישירות מהמשחקים המקוריים שלהם. אבל היי, פרסונה ארנה היה נהדר וגם בלייזבלו לא רע בכלל.

SNK HEROINES: Tag Team Frenzy- ממש אהבתי את קינג אוף פייטרז 13. אמנם לא הצלחתי להשיג עותק של המשחק ה14 בסדרה (מרוב שהמלאי שלו היה נוראי), אבל כן אהבתי את המשחק. אז עכשיו משחק שלם שמוקדש לכל הוואיפוז של הסדרה? אני בעד. שווה לבדוק את זה לעתיד.

תגובה 1:

  1. מה שרשמת לגבי המערכת קרב של טקן היה רילייטבל ממש, אני אמנם ממש נהנה בפעם במליון שנה שיוצא לי לשבת אצל חברים ולשחק טקן, אבל משהו במערכת באמת קצת תקוע. לא שיחקתי בסטורם מאז 3 אבל אני באמת צריך לשחק בחדשים, כי למרות כמות האנטי שפיתחתי כלפי נארוטו מאז שהתחלתי לקרוא ולראות דברים טובים, אני צריך לתת קצת מקום לגילטי פלז'ר הזה. אחלה פוסט, מחכה בקוצר רוח גם לאחד על פייטרZ~

    השבמחק