יום שני, 21 במאי 2018

Yakuza 6: The Song of Life- סבא סימולטור? ביקורת

יאקוזה 6 שיר החיים הוא הרבה דברים. הוא דרמת פשע, הוא סיפור על סבא ונכד, הוא סיפור משפחה, הוא משחק בייסבול, הוא משחק אקשן, הוא רימאסטר לVirtua Fighter 5, הוא משחק קצב. הוא טוב בכולם.
























יאקוזה 6 הוא המשחק השישי המרכזי בסדרת יאקוזה (שביעי יותר נכון, במידה ומחשיבים את יאקוזה 0). זה כבר יוצר בעיות גדולות לאנשים חדשים להיכנס לסדרה דרך המשחק. במיוחד שהמשחק אמור להיות, על פי טענת המפתחים, ההרפתקאה האחרונה של קיריו קאזומה. לכן, אעשה לכם תקציר קטן על מה שאתם צריכים לדעת פחות או יותר. ראוי לציון, קטעי עלילה ביאקוזה 6 ארוכים. רק כשתתחילו את המשחק, תצפו ב45 דקות רצופות עלילה לפניי שתוכלו לשחק.

במהלך המשחק הראשון, קיריו קאזומה (Kiryu Kazuma), הדמות הראשית של הסדרה, מאמץ את הבת של חברתו המנוחה. השם של אותה ילדה היא סאוואמורה הארוקה (Sawamura Haruka) שהיא בת 7 במהלך המשחק הראשון. במשחקים הבאים בסדרה, קיריו והארוקה מקימים בית יתומים באוקינאווה. במשחק החמישי בסדרה, הארוקה מתחילה את דרכה בתור איידול. ואז אנחנו מגיעים ליאקוזה 6. בסוף יאקוזה 5, הארוקה מתוודה בפני כל המעריצים שלה שהיא מעריכה את קיריו כמו אב, למרות היותו יאקוזה לשעבר. כדי להגן עליה, ועל שאר היתומים, קיריו מחליט להיכנס לכלא. אך באותו הזמן, עדיין אנשים רבים מנסים להתנכל להארוקה ולשאר היתומים.

כעת, שלוש שנים לאחר מכן, קיריו משוחרר מהכלא. הוא מגלה שהארוקה נעלמה מאוקינאווה. הוא חוזר לקאמארוצ'ו בטוקיו כדי לחפש אותה, רק כדי לגלות שהארוקה עברה תאונת פגע וברח, והיא כעת בקומה, נאבקת על חייה. אם זה לא מספיק, קיריו מגלה שיש להארוקה בן, תינוק בן שנה בשם הארוטו (Haruto). קיריו כעת מאמץ את הארוטו כנכדו, ומתחיל לחקור את הסיבות לאירועים שעברה הארוקה. מחברו הבלש דאטה, הוא מגלה שהארוקה עברה במהלך השלוש שנים האלו בעיריית החוף אונומיצ'י שבהירושימה, ויוצא יחד עם הארוטו להירושימה כדי לחפש את אביו הלא ידוע. כמובן, כל הסיפור מתוסבך יותר ממה שנראה, ומערב לא רק את היאקוזה, אלא גם את המאפיות הסיניות והקוריאניות.

הסיפור של יאקוזה 6 מצוין (לא ציפיתי לפחות ממשחק בסדרה הזאת), והוא מלא ברגש. בקטע מסוים במשחק, הארוטו יתחיל לבכות, והמטרה שלכם זה להרגיע אותו. קטע מרגש ביותר שנמשך במשך כמה דקות מרגשות. עם זאת, יאקוזה 6 נוטש את מרבית הדמויות האהובות מהמשחקים הקודמים. סאיג'ימה ומאג'ימה מקבלים רק שתי שורות במשך כל המשחק, הארוקה נמצאת בקומה מרבית המשחק. אקיאמה הוא די הדמות היחידה שחוזרת באופן מרכזי. למרות זאת, מצטרפות דמויות חדשות נהדרות. כגון נאגומו (Nagumo), יאקוזה שמתחיל כאויב של קיריו, אך במהרה מתחיל להעריך אותו. או סומיה (Someya), אחד הנבלים הנהדרים של המשחק. ועדיין, אף אחת מהדמויות האקסקלוסיביות האלו לא טובות כמו דמויות אחרות של יאקוזה קודמים ששיחקתי, כגון מאקוטו (יאקוזה 0), וטאנימורה, ולילי (יאקוזה 4). בנוסף, לסיפור יש כמה חורי עלילה קטנים. למרות הפגמים, ולמרות שהסיפור חלש ביחס למשחקי יאקוזה קודמים ששיחקתי (יאקוזה 4 ויאקוזה 0), עדיין הסיפור מצוין, ומתעלה על הסיפור של כל משחק ששיחקתי בעבר (חוץ מיאקוזה 4 ו0).


מערכת הקרב של יאקוזה 6 נהדרת. עם זאת, היא חלשה מזו של משחק היאקוזה הקודם משנה שעברה, יאקוזה 0. ביאקוזה 6 תשלטו רק בקיריו (לעומת יאקוזה 0 שתשלטו בשתי דמויות), ולקיריו הפעם יש רק סגנון אחד. לא עוד שלושת סגנונות הקרב מיאקוזה 0. עם זאת, מערכת הקרב עדיין טובה. לקיריו יש מספר לא רע בכלל של התקפות שנעות מאגרופים ועד לבעיטות, עם מגוון חפצים שהוא יכול להשתמש שפזורים במהלך סביבות המשחק. אופניים, כיסאות, אגרטלים, ותמרורים הם רק חלק מהמגוון הרחב של החפצים. לאויבים יש גם נשקים משלהם, שתוכלו לקחת אותם מהם ולהשתמש בהם. חרבות, סכינים, אקדחים, ורימונים הם רק חלק מהנשקים האלו. וכמובן, יש שימוש נרחב בסביבה עם אנימציות ייחודיות ונהדרות. יאקוזה 6 כן מוסיף דבר קטן שמכפר במעט בזה שקיריו הוא הדמות היחידה הפעילה. במהלך הרבה מהקטעים של המשחק, לקיריו יצטרפו דמויות נוספות שילחמו לצידו. אלו הם אקיאמה, נאגומו וחבורתו, ודמות נוספת נהדרת שלא אגיד את שמה כדי לא להרוס לכם.

למרות שמערכת הקרב של המשחק פחות טובה מזו של יאקוזה 0, היא כן עושה משהו אחד שטוב בה על פני זו של יאקוזה 0. במשחקי יאקוזה קודמים הקרבות היו יותר "סגורים". ברגע שקרבות התחילו, לא הייתה אפשרות לעזוב את הקרב שהיה בתוך זירה סגורה, בדיוק כמו במשחקי תפקידים יפנים כמו טיילז וסטאר אושן. יאקוזה 6 לעומת זאת, משנה את זה, ויש אפשרות לגרור את הקרב לכל מקום שתרצו. כולל לגרור את הקרב לחנויות ולהרוס את כולן, וזה פשוט ממש כיף.


העולם הפתוח של המשחק קטן, אך עם זאת הוא מלא בדברים לעשות בו. במהלך המשחק תהיו בשתי ערים, קאמארוצ'ו של טוקיו, ואונומיצ'י של הירושימה. המשימות והאטרקציות בקאמארוצ'ו יותר מתעסקות בחיי הלילה הפרועים, ובאונומיצ'י יותר בחיים הפשוטים. תשוו את זה בערך כך: תל אביב לעומת מזכרת בתיה (ברצינות שאין מה לעשות בישוב שלי. הדבר הכי פרוע במזכרת בתיה זו הספרייה הציבורית). אז מה יש לעשות ביאקוזה 6? הרבה דברים. דבר ראשון, יש רימאסטר לVirtua Fighter 5 בתוך המשחק עצמו, וזה בהתחשב שהמשחק לא ישן, זה משחק שיצא על הפס3. כבר התחלה טובה. יש את הקאראוקה, עם מגוון שירים מצוינים בו (כרגיל, אני שומע אותם בזמן כתיבת הפוסט הזה). יש מיני גיים ארוך שבו תאמנו חבורת עבריינים שרוצה להביס חבורה אחרת, במערכת קרב "אסטרטגית", שהיא בפועל רדודה ביותר, אך עם זאת כל-כך נהניתי ממנה. הוסט קלאב זה אחד הדברים שיש, צייד דיונונים שבו המשחק הופך לRail Shooter זה אחד הדברים, ועוד. יש מיני גיים די שנוי במחלוקת, שהוא פשוט... שיחות סקס. כבר מעלה את אזהרת ה18+. אחד המיני גיים הצדדיים שהוא לא חובה, זה קטע שבו תלכו לאינטרנט קפה, ותשוחחו עם שחקנית פורנו שתתחיל להתפשט בהתאם לדברים ה"מחרמנים" שתרשמו לה ותגנח בדרך.

המשימות הצדדיות מצוינות בעלילות שלהן, חלקן מצחיקות, וחלקן מרגשות. למשל, יש משימה צדדית שבו תביאו את קבוצת הבייסבול של אונומיצ'י לניצחון, זה על ידי צירוף שחקנים טובים, וגם לשחק בייסבול. אם כי הקטעי משחקים כוללים רק חבטות, ולא זריקות. עדיין, נהניתי ממש. המשימה הצדדית הזאת ממשיכה הרבה אחרי שתסיימו אותה באופן רשמי. יש גם משימה שבה תאמצו חתולי רחוב ל"קאט קפה", ובמשימה צדדית אחרת תעזרו לאדם כלשהו בבר להתמודד עם הבעיות בחיים שלו. יש פשוט כל כך הרבה דברים.

בנוסף, שיאקוזה 6, לעומת משחקים קודמים בסדרה נותן סיבה טובה להשקיע בכל המשימות האלה. הפעם, כל דבר שתעשו נותן נקודות אקספי, שמחולקות לחמש קטגוריות. רוב המיני גיימז, כגון השיחות סקס והקאראוקה, נותנים נקודות אקספי ספציפיות שלא ניתן להשיג דרך קרבות. כך שמצאתי באמת סיבה לעשות הכל מהכל ביאקוזה 6.


הגרפיקה של יאקוזה 6 נהדרת. בשונה מיאקוזה 0 וקיוואמי שהם היו משחקי פס4 אך בפועל היו משחקי פס3 (ונראו בהתאם), יאקוזה 6 נבנה מאפס במטרה להיות משחק פס4. והוא נראה יפהפה. כן, הוא עדיין לא אנצ'רטד 4, גאד אוף וואר, רייז אוף טומב ריידר או וויצ'ר, הוא עדיין נראה מצוין. המשחק הפעם כולו מדובב, גם במשימות צדדיות. כמה מהמדבבים החדשים כוללים את אוגורי שון (אחד שחקני הג'יי דרמה הכי מוכשרים בתעשיה), נאקאמורה יואיצ'י שמדבב את אחד הנבלים, ועוד. קורודה טאקאיה כרגיל מדבב מדהים את קיריו. למרות שכל המשחק מדובב, צצה בעיה חדשה. לרוב הניצבים יש אותה מדבבת פשוטה, ואותו מדבב פשוט. זה הגיע לרמה ששמעתי שוב ושוב את אותו קול מזעזע של מדבבת מזעזעת על מי יודע כמה דמויות ניצבות.

יאקוזה 6 נמצא במצב מוזר. מצד אחד, מערכת הקרב שלו והעלילה פחות טובים מזה של יאקוזה 0 שקיבלנו רק לפניי פחות משנה. אך הוא מתקן בכמה דברים משניים. אם לא יאקוזה 0? כנראה שיאקוזה 6 היה הופך לאחד המשחקים האהובים עליי. הוא עדיין משחק ממש טוב למרות זאת, עם עלילה מבריקה ומרגשת, עם מערכת קרב מצוינת, ומשימות צדדיות נהדרות. זה פשוט שיאקוזה 0 הביא רף חדש למצוינות.

בנוסף, במידה ותקנו את יאקוזה 6 בעותק פיזי של המהדורה הראשונה, תקבלו את המשחק בתוך ספר אומנות של 20 עמודים, עם מגוון ציורים מדהימים לסדרת יאקוזה. זה היה ממש שווה בשבילי. עכשיו אני צריך למצוא את המשחק המעולה הבא שלי. אולי גאד אוף וואר 2018? אפשרי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה