יום שבת, 15 במרץ 2014

ציפיות אנימות אביב


אנחנו ממש על סף עונת האביב, וסביר להניח שכבר רובכם לפחות הצצתם איזה אנימות הולכות לצאת ובניתם על דברים מסוימים. כך גם אנחנו בסויקה-סאן, ולכן החלטנו כמה מאיתנו לשבת ולכתוב על הדברים שמעניינים אותנו בעונה הזאת, ובתקווה שאולי גם יעניינו אתכם. 
נתחיל!


ציפיות של סבי:


http://www.moejam.com/uploadfile/2014/0310/20140310104902412.jpg JoJo's Bizarre Adventure

סטודיו: David Production
4 לאפריל 2014 - ?
מבוסס על המנגה JoJo's Bizarre Adventure החל מכרך 12 והמשך לעונה הראשונה ששודרה בסתיו 2012.

אחרי עונה ראשונה מוצלחת, מדהימה וללא שום ספק הגיעה להיות רב מכר ולאפשר לסטודיו העלאת תקציב ענקית שהובילה לאדפטציה לפארט 3 של המנגה.  למי שלא מכיר את המנגה ואהב נורא את העונה הראשונה אני ממליץ להוריד מעט ציפיות, כלומר מצד אחד אין ספק שתיהנו ממנה וגם מהפרומואים שקיבלו כבר זכינו לראות אנימציה מדהימה ועיצוב דמויות הדומה למנגה, אבל העניין הוא העלילה כאן, לעומת שתי הפארטים הקודמים ששילבו עלילה ואקשן יוצא דופן ומדהימים בפארט 3 יש התרכזות רבה על אקשן בעיקר והרבה פחות על עלילה. כמעריץ ג'וג'ו אני מצפה בקוצר רוח לעונה הזאת למרות שהיא ממש לא אחד החביבות עליי אבל כשאתה מעריץ של משהו ברמה "מטורפת" כמו שאני אוהב את ג'וג'ו פשוט לא אכפת לך, רק עוד ג'וג'ו על המסך, רק עוד כסף שהסטודיו יקבל ורק עוד עונות לפארטים היותר מועדפים עליי, הולך להיות כיף.


http://media.image.infoseek.co.jp/isnews/photos/hwchannel/hwchannel_20140123_2898004_0-enlarge.jpg
Isshuukan Friends


סטודיו: Brains Base
7 לאפריל 2014 - ?
מבוסס על מנגה תחת אותו השם

אחת היצירות הראשונות, אם לא הראשונה שמגיע ממישהי שנולדה בשנות ה90', כמה מגניב זה שמישהי שגדולה ממך רק בכמה שנים בודדות כבר בעלת אנימה? מצד שני זה גם עצוב כי אתה יודע שאתה מזדקן. אחת המנגות המרגשות ומחממות שיצא לכם לראות בעונה הבאה בתור אנימה, מורכבת בצורה מוזרה, חלק מהפרק הוא בדיוק כמו מנגה רגילה והחלק השני של הפרק הוא בעצם סוג של 4koma שמנסה להעביר קומדיה קטנה עם כל הדרמה הגדולה מסביב. ממליץ לצפות ולצפות להרבה דברים טובים מזה, טישו רצוי לקנות כי זה גם יכול לשבור לכם את הלב ותתפרקו בדמעות מרוב התרגשות ואולי אם "גברים" זה לא יזיז לכם, אבל אני מאמין שזה כן יפגע במטרות שהוא צריך לפגוע. כמה טוב שסטודיו כמו בריינס בייס חוזר לעשות אנימות נורמליות אחרי הרבה חרא שהם עשו?



http://www.fandompost.com/wp-content/uploads/2014/02/Coffin-Princes-Chaika-Image-2.jpg
Hitsugi no Chaika


סטודיו: Bones
10 לאפריל 2014 - ?
מבוסס על לייט נובל תחת אותו השם

בין הסדרות הבודדות שלא יצא לקרוא אותם לפני, מעבר לסדרות המקוריות שלא ממש אפשר "לקרוא" אותם לפני, וגם במקרה הזה הלייט נובל לא תורגם כלל מה שעוד יותר מביא אותי לכאן לחוסר מודעות מוחלטת על העלילה, אני גם לא קורא תקצירים כלל אם לא ציינתי את זה בפוסטים הקודמים שלי. אבל 2 נתונים שאולי יעניינו אנשים בצפייה לסדרה הזאת, הנתון הראשון, מבוצע על סטודיו בונס, המוכר לנו בעבור סדרות כמו אלכימאי המתכת המלאה, סול איטר, זטסואן נו טמפסט וסדרות רבות אחרות שמגיע להם להיות מספיק טובים שתוכלו לצפות לדברים של בונס, כל הזמן. הנתון השני הוא שזה נכתב על ידי סאקאקי איצ'ירו שאולי יצא לכם לשמוע ממנו בסתיו 2013 שאחד הנובלים שלו, Outbreak Company זכה לאנימה מדהימה! לא יודעים מה זה? עוד לא ציפתם? עצרו הכל, לכו לראות תחזרו לכאן וכבר יש לכם עוד סדרה לצפות לה בעונה הבאה. 


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhbcSb4DNGGNXDW0Gaxt_gvh2koJvqfjxwxdDbbeh5aR6D0p1GV0dKlfDwr1k-mkgiH-ijYkzkcreszVW1sH3EuQ5sPieEYACSAZky1jxz962iA8cXC22RccIuIVZK_AarXtMZJRXua3Pob/h1600/Haikyuu!!%2B%2B147167.jpg
Haikyuu!!
סטודיו: Production I.G.
6 לאפריל 2014 - ?
מבוסס על מנגה תחת אותו השם

תדמיינו לכם סדרת ספורט טובה, לא, לא, לא גרסת הכדורסל של דרגון בול זי שנקראת קרוקו נו באסקט, אלא ממש סדרת ספורט אדירה וטובה. חשבתם? יופי כי אני חשבתי על האייקיו, סדרת כדורעף שנכתבת בכלל על ידי כותב סדרות אימה מגניב שלא כל כך צלח באותו הז'אנר והחליט לנסות את מזלו בספורט וממש מצליח לו עם זה. בזמנו כשיצא קרוקו וצפיתי בזה בגלל שלדעתי הביצוע היה טוב אבל אני אחד הקוראים ההדוקים של הסדרה מאז שהיא נוצרת ושונא אותה מהגרעין, ממש מהפרק הראשון, אז תמיד חשבתי מה יהיה ביצוע מדהים כמו קרוקו יבוצע על ידי משהו טוב כמו האייקו? וכנראה שאחד מאלי (מפיקי) האנימה שם שמע אותי ופשוט הגשים לי את המשאלה שהאייקיו יקבל את אותו הסטודיו והצוות שקרוקו קיבל. ממליץ לצפות לה בקוצר רוח, כי א' היא מנגת ספורט מדהימה שמבטיח לכם שלא תתאכזבו, ב' בחירת הקאסט של המדבבים ענקית ומדהימה ובטוח שיש שם 3 או 4 שאתם מכירים ואוהבים ויהיה לכם כיף לשמוע אותם כל הזמן, ג' SPYAIR שעשו מלא שירים לגינטמה ולאחרונה את השיר פתיחה הראשון של סאמוראי פלאמנקו יכינו שיר גם לסדרה הזאת, ד' מה אתם עוד עושים פה? תקראו את המנגה כדי שתוכלו להיות בHYPE כמוני וכמו הרבה (בנות) אנשים אחרים!


ציפיות של נטלי:


Mushishi Zoku Shou

סטודיו: Artland
5 לאפריל 2014 - ?
מבוסס על המנגה Mushishi והמשך לאנימה בעלת אותו השם ששודרה בשנת 2005.

אחת האנימות הייחודיות מהעשור הקודמת סוף סוף חוזרת לעונה שנייה לאחר 9 שנות הפסקה! היה אפשר לחשוב שאחרי כל השנים והשינויים בתעשיית האנימה מושישי תאבד את זה, אבל הספיישל שייצא לא ממזמן הפריח את כל החששות - גם אם הויזואלים נראו קצת זולים יותר (אחרי הכל, מושישי זאת לא סדרה רווחית כיום, והסטודיו הרבה פחות אמיד יחסית ל2005), העלילה והבימוי היו באותה רמה גבוהה כמו פעם. ראיתי את מושישי לפני שנה ולא 9 שנים, אבל זאת עדיין היתה הפתעה גדולה (ומשמחת) לשמוע שתהיה עונה שנייה. עדיף מאוחר מאשר לעולם לא, נכון?
ועכשיו אעבור קצת על מושישי עצמה - אנימה אפיזודית עם אווירה מלנכולית  מאוד וכמות גדולה של פרקים שיגרמו לכם להוציא את הטישו (אבל מסיבות אחרות מאשר אנימות אצ'י, כה?). האמת שמאוד קשה לתאר את מושישי במילים, להסביר אותה בפשטות מרגיש כאילו מוציאים ממנה את כל הקסם. זאת לא אנימה שמתאימה לכולם, אבל אני מציעה לצפות עד פרק 3 בכל מקרה, כי אני למשל פחות אהבתי את שני הפרקים הראשונים ומאוד אהבתי את השלישי, כך שלא כדאי לפרוש על ההתחלה. אז למה אתם מחכים, רוצו לנסות את מושישי אם עוד לא ראיתם!


Knights of Sidonia

סטודיו: Polygon Pictures
4 לאפריל 2014 - ?
מבוסס על מנגה תחת אותו השם

"אביריי שידוניה" היא מנגת מדע בדיוני שאותה מוציאה באנגלית החברה Vertical. היא נשמעת מעניינת למדי, אז ציפיתי שגם לאנימה יהיה פוטנציאל. אבל אז, ראיתי את הטריילר... כזה CGI מזעזע עוד לא ראיתי מאז קינגדום. האמת שאפילו בקינגדום נראה לי שיש פחות CGI ממה שראיתי כאן בטריילרים. לא משנה עד כמה הבימוי אולי יהיה טוב כאן, עדיין העיניים שלכם כנראה לא יפסיקו לדמם מהויזואלים על המסך. לכן אני מציעה אולי לצפות בכמה הפרקים הראשונים כדי לבדוק אם זה באמת מעניין אתכם ואז לעבור למנגה - או בכלל ישר להתחיל מהמנגה אם התקציר סיקרן אתכם. כך או אחרת, אני מצפה שאחוז יותר קטן מהרגיל מהאנשים שהתחילו את הסדרה גם יסיימו אותה.




Soredemo Sekai wa Utsukushii

סטודיו: Pierrot
6 באפריל 2014 - ?
מבוסס על מנגה תחת אותו השם

"בכל זאת, העולם הוא יפה" נשמעת כמו מנגת שוג'ו חביבה למדי שאני אישית כנראה אחבב. כל מה שעומד נגדה זה שהיא עדיין לא הסתיימה, ואני לא מספיק מזוכיסטית כדי להתחיל לקרוא עוד סדרת שוג'ו שממשיכה לצאת.
מה עם האנימה? עושה אותה סטודיו פיירו, שאותו אתם מכירים כנראה מנארוטו ובליץ', לא בדיוק אנימות שהושקעו בהן מאמצי אנימציה או בימוי רבים. במילים אחרות, פיירו הוא סטודיו חפפני, ותמיד יש סיבות לחשוש כשהם מעבדים משהו לאנימה. רואים את זה גם כאן - הפוסטר של האנימה נראה כאילו הוא מלפני כמה שנים טובות ולא שייך לנורמות של שנת 2014. מה שכן, אפשר לקוות שלפחות הבימוי של הסדרה יהיה מושקע יותר.
לאדפטציה יש הרבה סיכויים לצאת גרועה, אבל אני מקווה שהיא לא תהרוס יותר מדי את המוניטין של המנגה (כמו שעכשיו לצערי קורה עם אינארי קונקון, מנגה נהדרת שקיבלה אדפטציה מהירה שגורמת לאנשים לחשוב שזה מפגר וגרוע). אבל בכל זאת אעדיף לצפות לשיפור מפיירו, אני מאוד רוצה שהם יעשו את האנימה הזאת מעניינת, או לפחות יגרמו לי לעבור למנגה למרות שאני לא מזוכיסטית מספיק.


Ping Pong the Animation

סטודיו: Tstsunoko Productions
11 לאפריל 2014 - ?
מבוסס על המנגה Ping Pong

"פינג פונג האנימציה" היא אנימה ייחודית מאוד אפילו בסטנדרטים של NoitaminA, הבלוק בו היא תשודר. קודם כל, הם החליטו לשמר את עיצובי הדמויות הריאליסטיים של Matsumoto Taiyou. דבר שני, המנגה היא של מאטסומוטו (ראו משפט קודם), מה שכבר אומר שיש בה אלמנטים שייחדו אותה מהאחרות. דבר שלישי, המנגה היא משנות ה-90. דבר רביעי ומאוד חשוב - הבמאי הוא Yuasa Masaaki בכבודו ובעצמו, מלך הביזאר. אתם כנראה מכירים אותו מקאיבה, טטאמי גלאקסי וקיק-הארט. אני מאוד מצפה לראות מה ייצא מהאנימה הזאת, נקווה שאני אוהב אותה גם מבחינת התוכן שלה, למרות שגם אם רק הביצוע האומנותי מדהים אני כבר אוהב את זה (כמו את קיק-הארט). אני מניחה שהרבה לא יאהבו את זה, אבל אם אתם בקטע של artsy fartsy stuff אז אתם חייבים לנסות את הסדרה!



ציפיות של עדן:


Mahouka Koukou no Rettousei

סטודיו: Madhouse

אפריל 2014 - ?
מבוסס על לייט נובל בעל אותו השם.

אז הנה SAO 2 שלנו... בערך. רק מהבחינה שזו סדרה סופר פופולרית שהתחילה כ-web novel, פורסמה רשמית והתחילה למכור כמו מטורפת. משאר הבחינות זה שונה לגמרי, אל תדאגו. בכל מקרה, הדבר הכי חזק בסדרה הזאת הוא מערכת היכולות, שמוצגות בצורה מאוד טכנית ומפורטת, לפעמים קצת חופר... בנובל. עוד מהרגע שהכריזו על האנימה, תהיתי איך יבצעו את זה? אני מניח שניאלץ לחכות ולראות (אבל יש לזה את הבמאי של Senjou Kyoukai no Horizon שאמור להיות מנוסה בדחיסת חפירות, אז אפשר לקוות לטוב). כך או כך, יש כאן גם שטויות רגילות של סדרות מהסוג הזה, אבל הפאנסרביס כמעט אפסי ולא מעיק בכלל. בסך הכל אמור להיות מעניין, נראה איך זה יבוצע.




No Game No Life

סטודיו: Madhouse

9 לאפריל 2014 - ?
מבוסס על לייט נובל בעל אותו השם.

והנה עוד אדפטציית LN. זו סדרה ממש חדשה (התחילה לפני כמעט שנתיים!) ואיכשהו היא צברה מספיק פופולריות לקבל אנימה. כששמעתי על זה לראשונה, זה היה נשמע ממש דומה ל-Mondaiji, עולם שבו הכל נקבע על ידי משחקים. רק ששם זה לא בדיוק ענה על הציפיות שנובעות מהקונספט הזה (אבל כן היה אחלה בפני עצמו בלי קשר), וזה כן. אז, כן, זאת אנימת משחקים. קראתי רק את הווליום הראשון ששיחקו בו במשחק אחד בלבד (וגם בו היה חלק מאוד לא סטנדרטי, אבל מהנה), אבל אני מקווה שזה ימשיך כך. מה שכן, זה חלק מהרשימה הארוכה של סדרות שהן אצ'י-הארם, אז צריך להתמודד עם זה למי שזה מפריע לו. כך או כך, אני מניח שיהיה כיף לצפות בזה וגם נראה שהם עיצבו הכל בצורה צבעונית, יפה ומנצנצת. 




Yu-Gi-Oh! Arc-V

סטודיו: Gallop

6 לאפריל 2014 - ?
סדרה מקורית, החמישית בפרנצ'ייז.

והגענו ליוגיאו החדש! כן כן, אני יודע שרובכם ישימו את משקפי הנוסטלגיה ויחפרו כמה הסדרה המקורית הייתה הכי טובה וכל השאר נוראי. אני לא כזה. אהבתי הרבה יותר את 5D's, שבכללי הפכה לאחת האנימות האהובות עליי (על אף הבעיות הרבות בה). Zexal, לעומת זאת, הייתה אכזבה - הבנתי שזה משתפר בעונה השניה, אבל עדיין לא ממש השלמתי את הפרקים וזה ייאלץ לחכות קצת. בכל אופן, לגבי הסדרה החדשה, אני לא יודע מה לחשוב עליה עדיין. היא לא מקרינה אווירה בוגרת יותר כמו פייב דיז, אבל היא גם לא מרגישה טיפשית כמו זאל. אין לי ציפיות גבוהות במיוחד, אז אני מקווה שהסדרה תפתיע אותי. לפחות יהיה משהו חדש ומרענן, אני מניח. 



אז... אלה הדברים שעניינו אותנו. ומה איתכם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה